حدود 7-8 سال پیش ، بازار آنلاین ایران بسیار بکر بود.
منظور من دقیقاً همان دوره ای است که اسامی دیجیتالا ، اسنپ ، دیوار ، کافه بازار ، بامیلو ، ریحون و … تازه به گوش ما رسیده بود.
پس از آن دوره ، مردم عادی بعد جدیدی را در دنیای اینترنت کشف کردند. آنها فهمیدند که خرید لباس ، سفارش غذا ، سفارش نان یا گرفتن تاکسی به صورت آنلاین امکان پذیر است! اما صرف نظر از اینکه صاحب مشاغل بودند یا نه ، آنها نکته دیگری را به خوبی درک کردند:
که بصورت آنلاین قابل فروش است !!!
چند سال از آن دوره می گذرد … در شرایط فعلی ، شخصی که هنوز وارد دنیای آنلاین نشده است یا شخصی که وارد شده اما هنوز وب سایتی ندارد ، ضرر کرده است!
در این مقاله انواع روش های ساخت سایت را بررسی خواهیم کرد.
انواع روش های ساخت سایت.
پاسخ ساده است. زیرا ما باید در بازار بزرگ آنلاین به نام اینترنتی فروشگاهی برای خود بسازیم.
خوب ، ممکن است فکر کنید زدن یک صفحه اینستاگرام کافی است ، اما شما هرگز تبلیغات وب سایت را در Google امتحان نکرده اید ، بنابراین عاشق شما فراموش خواهد کرد 🙂
یک تبلیغ جدید در Google فقط یکی از مزایایی است که می گیرید. اگر وب سایت خود را دارید:
می توانید در Google جستجو کنید (جایی که 99.9٪ افراد حداقل 4 بار در روز کلمه ای را جستجو می کنند)
روند فروش برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.
مشتریان شما بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.
شما در دنیای تجارت خود حرفه ای تر هستید.
می توانید به صورت آنلاین تبلیغ کنید.
و شما دیگر محدود به یک فضا و افراد در آن فضا نیستید.
اکنون که دلایل اهمیت ایجاد وب سایت را ذکر کردیم ، پیشنهاد می کنیم که از صفحه دوره “تنظیمات وب سایت” دیدن کرده و مباحث خود را مرور کنید. در این دوره ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه یک وب سایت حرفه ای برای خود ایجاد کنید.
اما اگر هنوز شک دارید ، بهتر است فیلم زیر را تماشا کنید.
به محض یافتن وکیل خود در این مقاله ، خواهید دید که 50٪ از اهمیت و ضروری بودن سایت مطمئن هستید. امیدوارم 50٪ دوم را به شما بدهم. زیرا در قسمت بعدی ما با 100٪ انرژی خود قصد ورود به دنیای افراد حرفه ای را داریم.
هر یک از این سه مسیر را انتخاب کنید ، اولین قدم انتخاب میزبان ها و دامنه ها است. در ادامه ، معنای این دو را به روشی بسیار ساده و مختصر توضیح خواهیم داد.
برای راه اندازی وب سایت ، ابتدا باید نام دامنه و پسوند دامنه آن را مشخص کنید. با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید وب سایت هایی را پیدا کنید که خدمات ثبت دامنه را ارائه می دهند و دامنه مورد نظر خود را از آنها خریداری می کنید.
خوب ، در مرحله قبل ، شما نامی برای تجارت خود انتخاب کرده اید. اکنون زمان خرید یک فروشگاه است که می توانید محصولات / خدمات خود را برای دیدن مشتری در آن قرار دهید. در غیر این صورت یک اسم خالی که فایده ای ندارد!
میزبانی برای شما به عنوان یک فضای خالی کار می کند که می توانید محصولات یا خدماتی را که ارائه می دهید قرار دهید تا با ورود مشتری به آدرس فروشگاه شما ، دنیایی از محتوای هیجان انگیز پیدا کنند.خرید هاست به اندازه خرید دامنه کار دشواری نیست. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کامل با انواع آنها مقاله “راهنمای خرید میزبان” را مطالعه کنید.
باز هم ، از هر روشی برای ساخت سایت استفاده کنید ، اولین قدم انتخاب میزبان ها و دامنه است. در مرحله بعد ، شما باید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما بهتر است.
در مرحله بعدی ، ما با این سه روش آشنا می شویم و مزایا و معایب هر یک را بررسی می کنیم.
در این قسمت از مقاله ، از شما می خواهیم تصور کنید که در یک دوراهی ایستاده اید ، برنامه ای در دست دارید ، سه راه به یک مقصد منتهی می شوند ، اما مسیر هر یک متفاوت است.
در این سناریو ، ما نقشه ای هستیم که می بینید. (یعنی این مقاله)
مسیرها روش های مختلفی برای ایجاد وب سایت هستند.
مقصد هدف فروش آنلاین شماست.
بهتر است در اینجا فراز و نشیب های هر مسیر را توضیح دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. اما ابتدا بگذارید نام این مسیرها را بدانیم:
انواع روش های ساخت سایت.
مسیر شماره 1
ساخت سایت با سیستم های مدیریت محتوا (CMS)
مسیر شماره 2
با کمک سایت سازها یک سایت راه اندازی کنید
مسیر شماره 3
یک سایت یا طرح سایت سفارشی ایجاد کنید
سیستم های مدیریت محتوا همان سیستم های مدیریت محتوا هستند که به آنها CMS نیز گفته می شود. این سیستم ها یک سری نرم افزار هستند که پیکربندی سایت را تسهیل می کنند.
آنها سایت نیمه تمام را به شما تحویل می دهند ، سپس شما باید محتوای آن سایت را با متن ، عکس و غیره پر کنید.
وردپرس ، جوملا و مجنتو نمونه هایی از این سیستم ها هستند. وردپرس محبوب ترین در میان آنهاست.
بیش از یک سوم سایت های جهان با وردپرس ساخته شده اند ، اما هیچ یک از این سایت ها از روز اول به این زیبایی و حرفه ای نبوده اند. در واقع CMS که ما به شما ارائه می دهیم ساده ترین شکل یک سایت را به شما ارائه می دهد.
در این مرحله ، باید اصطلاح جدیدی به شما معرفی کنیم به نام “طراحی سایت یا الگو”.
الگوی سایت در سیستم مدیریت محتوای شما نصب شده است و محتوای سایت به شکل آن الگوی در می آید.
بنابراین یادتان باشد که الگویی برای سایت خود انتخاب کنید تا بتواند از نظر ظاهری کاربر را به خود جذب کند.
برای افزودن هرگونه ویژگی به سایت خود باید از “افزونه” استفاده کنید. به عنوان مثال ، برای افزودن سیستم ایمیل به کاربر ، یک پلاگین ارسال ایمیل لازم است. یا برای ایجاد تبلیغات در صفحات سایت خود به یک پلاگین تبلیغ نیاز دارید.
هر دو (الگو و پلاگین) را می توانید در فروشگاه های CMS خود پیدا کنید.
این بدان معناست که به عنوان مثال ، اگر انتخاب شما وردپرس بود ، به فروشگاه وردپرس بروید و الگو یا افزونه مورد نظر خود را از آنجا بارگیری کنید. قسمت جالب داستان بررسی مزایا و معایب این روش است:
با وردپرس ، جوملا و … سایتی ایجاد کنید. رایگان است.
تعبیه محتوا در سایت بسیار آسان است.
هر مشکلی را که می خواهید به وب سایت خود بیاورید ، قطعاً افزونه ای برای آن ساخته شده است.
با استفاده از پلاگین های SEO می توانید سایت خود را به راحتی برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.
نیازی به دانستن کدگذاری نیست.
از آنجا که ما باید پلاگین های مختلفی را روی این CMS نصب کنیم ، سرعت سایت شما کم می شود.
شما باید سیستم مدیریت محتوای خود را به روز نگه دارید.
سیستم عامل هایی مانند وردپرس برای همه در دسترس هستند ، بنابراین به عنوان مثال ، اگر یک افزونه نامعتبر نصب کنید ، می توانید هک شوید.
سفارشی سازی وب سایت می تواند کمی طاقت فرسا به نظر برسد. این بدان معنی است که برای اینکه ظاهر و فضای داخلی سایت به خواسته شما تبدیل شود ، باید کمی وقت بگذارید.
سیستم های مدیریت محتوا با خدمات آنها سازگار نیستند و اگر با مشکلی مواجه شدید ، خودتان باید به فکر راه حل باشید.
اگر تصمیم دارید ارزان بروید و پهنای باند کمتری را تهدید می کنید ، فقط خود را گول می زنید. بسیاری از معایب ذکر شده به راحتی برطرف می شوند ، شما فقط باید کار را به کاردان بسپارید.
راستش را بخواهید ، دو مسیر زیر توسط همین متخصصان به روی ما گشوده شده است. در زیر بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.
تاریخچه سازندگان سایت از آنجا آغاز شد که گروهی از متخصصان تصمیم گرفتند سایت را در اختیار ما قرار دهند. این بدان معنی است که اگر اطلاعاتی در مورد راه اندازی سایت ندارید ، بهترین راه حل استفاده از سایت سازها است.
یک سایت با سازندگان سایت راه اندازی کنید
طبق ویکی پدیا ، سازنده سایت ابزاری است که به شما کمک می کند بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی ، سایت خود را طراحی کنید.
اجازه دهید مثالی بزنم تا مراحل ساخت سایت با سایت سازان را توضیح دهم. به عنوان مثال ، سایت ساز پورتال یکی از بهترین شرکت هایی است که خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه می دهد.
پس از ورود به سایت خود ، می توانید الگوی مورد علاقه خود را انتخاب کنید ، صفحات مختلفی برای سایت خود طراحی کنید (خانه ، درباره ما ، وبلاگ ، قوانین و مقررات و غیره) در آخر ، شما به دامنه و میزبان خود نیاز دارید به سایت آماده شده متصل شوید و به دنیای آنلاین بروید . البته فراموش نکنید که همه سایت سازان بابت خدمات خود ماهیانه هزینه ای از شما می گیرند. اما این مبلغ به قدری ناچیز و سودآور است که در ازای خدمات مختلفی که به شما ارائه می دهند واقعاً قابل مشاهده نیست.
مثال دوم سایت ساز Wix است که یک وب سایت غیر ایرانی است و خدمات سایت سازی را تقریباً رایگان به شما ارائه می دهد. این بدان معناست که شما می توانید با Wix یک سایت ساده به صورت رایگان راه اندازی کنید ، اما به عنوان مثال ، اگر می خواهید سایت فروشگاهی را مدیریت کنید ، باید حداقل 14 دلار ماهانه در این سایت ها بپردازید.
در واقع می توانید وب سایت خود را طی دو روز فعال و راه اندازی کنید.
کار با سازندگان سایت بسیار آسان است.
نیازی به دانستن طرح سایت نیست.
کمی هزینه کنید.
سازندگان وب سایت معمولاً آموزش رایگان دارند.
هر وقت مشکلی داشتید می توانید با پشتیبانی آنها تماس بگیرید.
از آنجا که الگوها قبلاً آماده شده اند ، ویرایش مشخصات سایت امکان پذیر نیست.
آنها به سود شرکتهای حرفه ای نمی رسند.
همه چیز در دسترس است و تحت کنترل خالق سایت است. این بدان معناست که ، به عنوان مثال ، شما به میزبان خود دسترسی ندارید ، و اگر می خواهید چیزی را تغییر دهید ، باید با پشتیبانی تماس بگیرید.
شما مالک واقعی سایت خود نیستید.
سازنده سایتی که وب سایت خود را با آن راه اندازی کرده اید به هر دلیلی قابل تعطیل است. در این حالت ، اگر از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید ، می توانید آنها را به CMS دیگری منتقل کنید.
ممکن است در جلو هزینه کمی پرداخت کنید ، اما این مقدار ممکن است با گذشت زمان تغییر کند و دیگر مقرون به صرفه نباشد.
با تمام آنچه گفته شد ، ما هنوز هم معتقدیم که اگر فروش آنلاین دارید و تجارت شما اندک است ، حتماً از سایت سازها استفاده کنید. به خصوص اگر تازه کار خود را شروع کرده اید و هنوز چیزی در مورد فروش آنلاین نمی دانید ، بهتر است وقت خود را صرف یادگیری فروش چاه و چاه کنید.
مسیر شماره سه و آخرین مسیر ساخت سایت با کمک برنامه نویسان است. این یعنی استخدام تیمی از برنامه نویسان برای کد نویسی و طراحی دقیقاً سایتی که در ذهن داریم. این روش فوق العاده است. زیرا قرار است گروهی از افراد متخصص و آگاه بهترین و شخصی ترین سایت را برای شما ایجاد کنند.
روند کار به این صورت است که شما درخواست های خود را برای توسعه دهندگان ارسال می کنید (به عنوان مثال ، می گویید من یک فروشگاه آنلاین می خواهم که دارای ویژگی های خاصی باشد) ، سپس تیم توسعه کار می کند و ظاهر سایت را در قالب یک نسخه گرافیکی به شما می دهد. نمایش داده شده و پس از تأیید ، کدگذاری قسمتهای مختلف سایت را شروع کنید.
اما … قبل از ورود به این مسیر ، باید از دو چیز مطمئن باشید:
اولین چیزی که باید بدانید این است که کسب و کار شما آزمون بازار را پشت سر گذاشته است و می توانید از موفقیت آن مطمئن باشید.
دوم ، شما باید بتوانید هزینه های برنامه نویسی سایت را تأمین کنید ، زیرا برای دو قرن تمام نخواهد شد 🙂
همه چیز مطابق با خواسته شما و البته با مشورت با توسعه دهندگان پیش می رود.
لازم نیست نگران مشکلی باشید ، تیم برنامه نویسی آن را برطرف می کند.
اگر می خواهید در این راه چیزی را تغییر دهید ، به او بگویید.
امنیت سایت شما بیشتر خواهد بود.
وقت زیادی می برد
این مقدار زیادی پول در دست شما می گذارد. (اما اگر به آینده شغلی خود اطمینان دارید ، ارزش آن را دارد)
آیا حاضرید وقت خود را صرف یادگیری کار با وردپرس کنید؟
یا می خواهید یک وب سایت نیمه تمام تهیه کنید و آن را به دلخواه خود پر کنید؟
یا آیا واقعاً می خواهید تمام پول مورد نیاز خود را خرج کنید ، اما نتیجه دقیقاً همان چیزی است که در ذهن دارید؟
نقشه را تا کنید و آن را در جیب خود قرار دهید. وقت شروع است!
در این مقاله سعی داریم نحوه ایجاد وب سایت برای شما توضیح دهیم. ما در مورد روش های مختلف صحبت می کنیم و مزایا و معایب همه آنها را بررسی می کنیم. اگر در این راه سوالی داشتید ، بازگردید و سوالات خود را از ما بپرسید.
اگر قبلاً هر یک از این مسیرها را طی کرده اید ، حتماً تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.