با خواندن فصل های قبلی مجموعه مقالات Growth Hack ، به مرحله ای رسیده اید که بازدیدکنندگان محصول خود را به دست آورده اید ، اما قسمت سخت داستان جدید از اینجا شروع می شود – آنها فقط بازدید کننده هستند!
تا کنون فقط یک راه برای یافتن آنها به وب سایت خود پیدا کرده اید ، اما اگر این تنها چیزی است که دریافت می کنید ، بدانید که این بازدیدکنندگان به محض ورود به وب سایت با سرعت بسیار بالایی از آنجا خارج می شوند. هدف اصلی شما باید فعال کردن کاربران و بازدید کنندگان باشد. راه اندازی یعنی بازدیدکنندگان خود را مجبور به اقدامی کنید که آنها را به سمت آنها هدایت می کنید.
فعال کردن کاربران به معنای کلیک ساده تصادفی بر روی محصول یا وب سایت شما و سپس ترک محصول نیست. فعال سازی به این معنی است که بازدیدکنندگان شما آنچه را که قبلاً برای آنها در نظر گرفته اید انجام می دهند که با اهداف شما همخوانی دارد.
اینها برخی از اهداف فعال سازی کاربر است:
دریافت ایمیل بازدید کننده
ایجاد یک حساب کاربری
مطالب را بخوانید
در مورد چیزی اظهار نظر کنید
یه چیزی به اشتراک بگذار
چیزی بخر
فرم را پر کنید
مشاهده یک محتوا
تعامل با دیگران
درخواست های دوستانه را برای دیگران ارسال کنید
و مثالهای زیاد دیگر
برخی از این اهداف فعال سازی ممکن است بسیار پیش پا افتاده به نظر برسند و برخی دیگر بسیار محاسبه شده باشند. اما در هر صورت اهداف شما کاملاً به محصول شما بستگی دارد. اگر محصول شما وبلاگی است که از طریق تبلیغات درآمد کسب می کند ، بهتر است بر روی اهداف 1 ، 3 ، 4 یا 5 تمرکز کنید. اگر آدرس ایمیل بازدید کننده دارید ، می توانید در آینده در مورد مقالات جدید خود به آنها ایمیل بزنید. . اگر بازدیدکنندگان مقالات وبلاگ فعلی شما را بخوانند (هدف 1) ، آنها از کیفیت مطالب و نوشتن شما آگاه خواهند شد و می خواهند دوباره از شما بخوانند (هدف 3) ، و اگر در مورد مقاله های شما نظر دهند ، به احتمال زیاد از وبلاگ خود دیدن کنید ، به خصوص اگر دیگران به آنها پاسخ دهند (هدف 4).
از طرف دیگر ، اگر آنها را تشویق کنید مقاله خود را در توییتر به اشتراک بگذارند ، خوانندگان بیشتری خواهید یافت (هدف 5). اما یک محصول متفاوت قطعاً اهداف متفاوتی خواهد داشت. بنابراین ، هدف از فعال سازی کاربران باید متناسب با محصول انتخاب شود.
همچنین ، باید بدانید که هرچه اهداف کمتری داشته باشید ، احتمال دستیابی به آنها بیشتر است. به عنوان مثال ، اگر 5 هدف دارید ، استفاده از تاکتیک های فعال سازی کاربر ارائه شده در این فصل برای دستیابی جامع و م eachثر به هر یک از اهداف دشوار است. منطقی تر است که شما برای هر قسمت از محصول خود حداقل یک هدف اصلی تعیین کنید.
هنگامی که بازدید کننده ای روی وب سایت شما قرار می گیرد ، از صفحه فرود استفاده کنید ، احتمال فعالیت آن را بسیار افزایش می دهد. اگر نمی دانید صفحه فرود چیست ، ما باید چیزی متفاوت از صفحه اول وب سایت یا محصول شما بگوییم. این صفحه در برخی از عناصر و اجزا may ممکن است همان صفحه اصلی شما باشد ، اما این دقیقاً در مورد نیست.صفحه فرود صفحه ای است که شما می توانید در داخل محصول یا وب سایت خود ایجاد کرده و افراد را برای فعالیت ها و اهداف خاص خود به آن صفحه هدایت کنید. به عنوان مثال ، اگر در مورد موضوعات خاص با حساب توییتر خود توییت می کنید ، می توانید آدرس حساب زیستی خود را به توییتر پیوند دهید تا بازدیدکنندگان را به یک صفحه فرود که همان موضوعات را پوشش می دهد ، ببرید.
در اینجا برخی از ویژگی های اصلی صفحات فرود و نیاز به استفاده از آنها ذکر شده است:
اگر شخصی از طریق یک کمپین خاص به صفحه مقصد شما برسد ، به این معنی است که شما می توانید بسیاری از عناصر رهبری را از چشم او حذف کنید ، زیرا این عناصر و م componentsلفه ها فقط بازدیدکننده را از رسیدن به هدفی که تصمیم گرفته است منصرف می کنند. .فرستادن. این بازدید کننده با ورود به صفحه فرود شما علاقه خود را نشان داده است ، بنابراین بهتر است توجه خود را به هدف خود معطوف کنید و آن را گمراه نکنید.
هر صفحه فرود فقط به یک دکمه تماس برای عمل نیاز دارد. دلیل اینکه نباید تعداد CTA بیشتر باشد همان دلیلی است که برای حذف بیشتر م componentsلفه های رهبری بیان شده است. اگر گزینه های زیادی برای بازدید به بازدید کننده بدهید ، ممکن است آنها را از دست بدهد. هیچ کس در یک صفحه قرار نمی گیرد مگر اینکه از طریق کمپین به آن برسد ، این بدان معنی است که این بازدیدکنندگان کاملا آماده رفتن هستند ، بنابراین آنها را با چند دکمه اشتباه نگیرید.
از آنجا که شما منبعی را می شناسید که کاربر از آن به صفحه فرود شما آمده است ، بنابراین باید تجربه خود را با توجه به آن منبع در این صفحه برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ، شما باید از لحن و زبانی استفاده کنید که بازدیدکنندگان یک وب سایت یا برنامه خاص را به خود جلب کند ، حتی اگر این لحن برای سایر بازدیدکنندگان محصول شما جذاب نباشد.
زبان ، لحن و حتی تصاویر و گرافیک های صفحه فرود شما باید با انتظاراتی که بازدیدکنندگان از صفحه فرود شما داشتند سازگار باشد.
همچنین ، نوع خاصی از صفحه فرود این روزها بسیار محبوب شده است. این نوع صفحه فرود که دارای ویژگی های متمایز است صفحه “به زودی” یا صفحه “راه اندازی محصول” است. صفحه فرود صفحه فرود است که شما قبل از راه اندازی و انتشار محصول خود تهیه می کنید و هدف آن جمع آوری آدرس های ایمیل بازدیدکنندگان است تا بتوانید هنگام تحویل محصول به آنها اطلاع دهید.
در اینجا چند نکته برای کمک به شما در شروع کار آورده شده است:
دوره قبل از عرضه و معرفی محصول یکی از بهترین زمان ها برای جذب بازدید بیشتر است. به عنوان مثال ، می توانید به کاربران بگویید که اگر یک صفحه راه اندازی یا به زودی با دوستان آنها به اشتراک بگذارید ، آنها اولین کسی هستند که بلافاصله پس از راه اندازی محصول استفاده می کند. هنگام استفاده از صفحه فرود “به زودی” یا “راه اندازی محصول” خلاق باشید.
از آنجا که هنوز محصول خود را در این صفحات راه اندازی نکرده اید ، ممکن است نتوانید جزئیات زیادی درباره صفحه راه اندازی خود در اختیار کاربر قرار دهید. این به این معنی است که عناوین و زیرنویس های شما فوق العاده مهم خواهند بود. اگر این چند کلمه نتوانند توجه بازدید کننده را به خود جلب کنند ، به سرعت از صفحه اصلی شما خارج می شوند.
علاوه بر عنوان و زیرنویس ، شما باید از گرافیک و تصاویر با تأثیر احساسی استفاده کنید. تصویر پس زمینه کامل صفحه یکی از رایج ترین روشهای طراحی صفحه فرود برای Coming Soon است. اکنون که نمی توانید جزئیات زیادی راجع به محصول آینده خود در محتوا وارد کنید ، کمی هیجان به این تصاویر تزریق کنید.
هنگام تهیه لیستی از افراد علاقه مند به عرضه محصول خود ، باید از فاصله گرفتن و بی تفاوت بودن آنها جلوگیری کنید. به عنوان مثال ، اگر چند ماه برای آنها ایمیل ارسال نکنید و ناگهان روز قبل از عرضه محصول به آنها اطلاع ندهید ، نرخ کلیک صفحه پیوند شما بسیار پایین خواهد بود.
بنابراین هنگام دریافت ایمیل های جدید از بازدید کنندگان جدید ، ایمیل هایی را که قبلاً جذب کرده اید از طریق ایمیل ارسال کنید و با آنها در ارتباط باشید تا انگیزه آنها را حفظ کرده و از ارائه محصولات خود پیگیری کنید
بسیاری از افراد همیشه به دنبال محصولات جدید هستند و شما همچنین می توانید صفحه فرود راه اندازی محصول خود را در سایتهای طراحی شده برای آن افراد قرار دهید. به عنوان مثال ، سایتهایی مانند betalist یا erlibird وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها صفحه فرود خود را در آنها قرار داده و لیست ایمیل خود را گسترش دهید ، البته به شرطی که یک صفحه فرود مناسب و جذاب طراحی کرده باشید.
همچنین ، اگر می خواهید یک صفحه فرود را خیلی سریع و راحت طراحی کنید ، می توانید از خدماتی مانند unbounce.com استفاده کنید و اگر در حال طراحی صفحه راه اندازی یا “به زودی” هستید ، می توانید از خدماتی مانند launchrock.com استفاده کنید.
طرح بندی صفحه را راه اندازی کنید
راه انداز طراحی یک صفحه راه اندازی یا به زودی را برای شما آسان می کند
اگر می خواهید کاربران اقدامی انجام دهند و محصول شما را پس نگیرند ، کلماتی که استفاده می کنید مهمتر از آن است که فکر می کنید.
ما به طور معمول وقت زیادی را با وسواس با تصاویر می گذرانیم ، بنابراین محتوای اقناعی یا دارای حق چاپ در رتبه دوم قرار می گیرد. ما باید مراقب باشیم ، همانطور که فرم بصری مهم است ، اگر می خواهیم کاربر از چیزی آگاه باشد یا چیزی را به خوبی درک کند یا کاری انجام دهد ، باید از کلمات استفاده کنیم و این کلمات می توانند رمز موفقیت ما باشند .
شاید برای آشنایی بیشتر با مفهوم کپی رایت ، تفاوت مقاله نویسی با یک متخصص تولید محتوا چیست؟ خواندن. در اینجا چند تجربه و نکات درباره نوشتن مطالب متناسب یا متقاعد کننده آورده شده است:
چرا محصول شما بی نظیر است؟ چه چیزهایی دارید که رقبای شما ندارند؟ شما چه می کنید که آنها نمی توانند انجام دهند؟ اگر به بازدیدکنندگان نگویید که بی نظیر هستید ، آنها شما را اصلاً متفاوت از رقبایتان نمی دانند.
زیرنویس متنی با اندازه قلم کوچکتر است که در زیر عنوان اصلی و در ادامه قرار می گیرد و ارزش منحصر به فرد آن را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد. این زیرنویس می تواند دلایل صحت عنوان اصلی را توضیح دهد یا ابهام آن را برطرف کند. از زیرنویس استفاده کنید تا شک بازدید کننده را برطرف کنید و عنوان خود را روشن کنید.
اگر چیزی را می فروشید که ارزش آن بیش از 500000 تومان باشد ، پس باید محتوای تبلیغاتی گسترده تری تولید کنید. این مطالب به شما فضا و فرصتی می دهد تا بتوانید گزارش دهید ، به مخالفت ها و ابهامات پاسخ دهید ، همچنین فرصتی برای ترغیب مخاطب برای عضویت فعال در اختیار شما قرار می دهد.
اگر چیزی که می فروشید 40000 تومان است ، باید بدانید که طولانی بودن محتوای اقناعی باعث اعتراض بازدیدکنندگان می شود تا پاسخ دادن. این محتوا بیشتر از اینکه مفید باشد گیج کننده است. بنابراین ، برای محصولات با قیمت پایین ، محتوای کوتاه ، دقیق کپی و اقناعی پاسخگو تر هستند.
فقط از سبک و محتوای محتوای اقناعی خود کپی نکنید. کلمات کلیدی و سبک محتوای شما باید با مخاطبان شما مرتبط باشد. اگر مخاطبان شما جامعه پزشکی هستند ، باید از زبان و ادبیات پزشکان استفاده کنید ، اما اگر با عموم مردم ارتباط برقرار می کنید ، زبان محتوای شما باید اصطلاحات واژگان و ساده باشد.
اگر کودکان خود را با محتوای خود هدف قرار می دهید ، می توانید از زبان کودکانه استفاده کنید ، اما اگر مخاطبان شما افراد مسن تری مانند پدربزرگ و مادربزرگ هستند ، باید طرحی جدید ارائه دهید و زبان مناسب آنها را پیدا کنید.
با تجزیه و تحلیل زبان و گفتار مخاطبان خود (از طریق پیام ها و ایمیل هایی که برای شما ارسال می کنند یا از طریق نظرسنجی و پرسشنامه) ، به تدریج خواهید فهمید که کدام کلمات و جملات در ادبیات روزمره شما به کار رفته است. اگر از کلمات و عبارات مشابه در محتوای اقناعی خود استفاده کنید ، فعال کردن آنها بسیار آسان تر خواهد بود.
استفاده از نظرات مثبت در وب سایت همیشه یک اقدام موثر است زیرا ذهنیت انسان یک ذهنیت مبتنی بر رفتار جمعی است. این به این معنی است که اگر بازدید کننده ببیند دیگران از محصول شما استفاده کرده اند و راضی هستند ، تشویق می شوند که مانند آنها رفتار کنند. بازخورد تایید شده دیگران نوعی نوشتن متن است که به شما کمک می کند بازدیدکنندگان خود را فعال کنید.
قطعه راهنما یک متن بسیار کوتاه است که وقتی کاربر نشانگر ماوس را روی نماد خود قرار می دهد ، متنی ظاهر می شود و چیزی را توضیح می دهد. این نوع محتوا به بازدید کننده کمک می کند تا آدرس صحیح را در رابط کاربری محصول یا وب سایت شما پیدا کند.
سرنخ های کوچک در مکان مناسب می توانند به افراد کمک کنند تا هدف کاربر از رابط کاربری محصول شما استفاده کنند. بازدیدکننده ای که به دلیل کمبود محتوای هدفمند ، دچار رابط کاربر می شود ، معمولاً همان کاری را که شما می خواهید انجام نمی دهد.
در تصویر زیر ، بخشی از وب سایت بامیلو را مشاهده می کنید که کاربر را در مورد انتخاب شهر و آنچه بعد از آن اتفاق می افتد راهنمایی می کند (از روز دریافت کالا مطلع شوید):
از ابتدای مقاله تاکنون ، ما بارها به دکمه Call To Action اشاره کرده ایم ، اما این دکمه ها آنقدر مهم هستند که باید یک قسمت کامل را به آنها اختصاص دهم.
بهترین روش برای ترغیب کسی به کاری که می خواهید انجام دهد این است که از او بخواهید این کار را به روشنی و برجسته انجام دهد. چیزی به خلاقیت و تخیل آنها نگذارید و به آنها بگویید دقیقاً کجا کلیک کنند. دکمه را تا حد ممکن واضح و بزرگ کنید. به عنوان مثال ، به بازدید کننده دقیقاً بگویید که برای راهنمایی بیشتر با چه کسی تماس بگیرد و سپس شماره تماس را روی دکمه تماس قرار دهید تا کاملاً نمایان شود.
فعال سازی کاربر باید هنگام ارسال درخواست اقدام خود به همان روشنی و صریح انجام شود. در اینجا چند نمونه از دکمه های دعوت به عمل آورده شده است که از این اصول به خوبی پیروی می کنند:
دعوت به عمل – تسکولو
فراخوان اقدام وب سایت تسکولو کاربران را مجاب می کند تا آنها را ترغیب به عمل کند و از کلمه رایگان برای ترغیب کاربران استفاده می کند.
وقتی کاربران از سایت یا محصول شما بازدید می کنند ، گویی کسی آنها را بدون راهنما و نقشه در وسط یک شهر عجیب رها کرده است. وظیفه شما این است که مسیر درست را به آنها نشان دهید و آنها را به مکان های مورد نظر خود ببرید. یکی از بهترین راه ها برای راهنمایی بازدید کنندگان ، بوردارد است.
همراهی به معنای آشنایی کاربر با محصول یا وب سایت ، ارائه آموزش های اولیه برای استفاده از وب سایت یا محصول است.به این ترتیب شما را به محصول یا وب سایت متصل می کند. این می تواند همراه با آدرس های تصویری در بالای صفحه یا مجموعه ای از صفحات باشد که کاربر را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کند. به تعامل کاربر به عنوان یک تور دیجیتالی محصول خود فکر کنید. حتی یک فیلم توضیح دهنده نیز می تواند بخشی از استراتژی اسکورت شما باشد.
توییتر یکی از جذاب ترین تجربه های شرکت را به کاربران ارائه می دهد زیرا آنها را با دقت از مرحله ایجاد حساب به حساب کاربر می برد. توییتر می داند که حسابی که هیچ کس را دنبال نمی کند فایده ای ندارد. بنابراین ، دنبال کردن چندین حساب به بخشی از مراحل ثبت نام تبدیل شده است. مثال خوب دیگر ، خدمات Invision موجود است. این سرویس در کل محصول خود ، پنجره های بازشو بزرگ و واضحی را به شما نشان می دهد که راهنمای شما هستند و آنچه را باید بدانید به شما می گوید:
به یاد داشته باشید که کاربران زیاد صبور نیستند و به محصول شما اهمیت زیادی نمی دهند ، بنابراین وقت می گذارند تا همه چیز در مورد استفاده از محصول شما را به تنهایی یاد بگیرند. بنابراین اگر به دنبال کاربران فعال هستید و می خواهید آنها اقدامات خاصی را برای شما انجام دهند ، باید با دقت بهینه سازی و تجربه شرکت آنها را برای آنها آسان کنید.
به طور کلی ، بازی و همه چیزهایی که شبیه به بازی ، ضمیر ناخودآگاه و حواس ما هستند. ما عاشق پیشرفت در بازی ها ، دریافت پاداش و پاداش ، رسیدن به رتبه های بالاتر ، انجام ماموریت های مختلف ، گذراندن مراحل پی در پی و لذت بردن از بازی ها هستیم.
توسعه یا گیمیفیکیشن بازی دقیقاً از همان خواسته ذاتی انسان و از همین ابزار برای به کارگیری مکانیک بازی در محصول استفاده می کند. برای فعال سازی کاربران می توان از Gamification استفاده کرد. گیمیفیکیشن می تواند باعث شود فرد اقداماتی انجام دهد که به طور کلی بعید است به طور عادی انجام شود.
در اینجا چند نمونه از توسعه بازی آورده شده است:
بسیاری از محصولات به کاربران می گویند که نمایه آنها فقط درصد مشخصی کامل است (مانند LinkedIn). نشان دادن کامل یا ناقص بودن نمایه ما را ترغیب می کند که درصد را به 100 افزایش دهیم زیرا ما اصلاً کار ناتمام را دوست نداریم. فقط با اضافه کردن یک نوار پیشرفت که درصد تکمیل مشخصات یا هر عملکرد دیگری را نشان می دهد ، می توانیم محصول خود را تولید کنیم.
به عنوان مثال ، در تصویر زیر ، فیس بوک به من نشان می دهد که فقط 2٪ مانده ام تا قسمت ترجمه برنامه و وب سایت فیس بوک را به فارسی کامل کنم. لازم به ذکر است که فیس بوک دائماً مرا تشویق و انگیزه می کند تا با این ترفند این نوار پیشرفت را تکمیل کنم و همانطور که مشاهده می کنید استفاده از نوار پیشرفت به خوبی جواب داده است و من اقدام مورد نظر فیس بوک را انجام داده ام.
حتی اگر در یک لیگ کوچک محلی ورزشی بازی کنید ، جوایز و قهرمانی ها هنوز برای شما بسیار ارزشمند است.به همین ترتیب ، اگر بتوانید به دلیل اقدامات خاصی در محصول خود به کاربران پاداش یا پاداش دهید ، به این معنی است که دوباره از استراتژی های بازی سازی استفاده کرده اید. به عنوان مثال ، وب سایت ها یا برنامه هایی که در ازای فعالیت هایی به کاربر مدال برنز ، مدال نقره یا مدال طلا اعطا می کنند ، واقعاً تجربه کاربر وی را بهبود می بخشند.
به عنوان مثال ، در تصویر زیر ، می بینیم که برنامه ورزشی نایک پس از کسب یک امتیاز خاص ، یک مدال طلا به کاربر اعطا کرده است:
فقط با نشان دادن رتبه و نمره فرد می توانید او را به رقابت با دیگران تشویق کنید. اگر به کسی اطلاع دهید که بخش پیام های جدول رهبران برنامه شما از نظر تعداد نظرات در رتبه سوم قرار دارد ، احتمالاً در رتبه دوم قرار خواهد گرفت. نشانک ها می توانند کاربران را فعال کرده و از آنها بخواهند اقدامات خاصی را انجام دهند.
روش های مختلفی برای گیمیفیکیشن محصول وجود دارد ، اما شرط دستیابی به این روش ها دیدن محصول خود (حتی اگر یک برنامه B2B باشد) به عنوان یک بازی است.
در زیر می توانید تصویری از بوک مارک نه چندان افتخارآمیز من را در برنامه آموزش زبان Mondly مشاهده کنید. برنامه های یادگیری زبان مانند Doulingo و Mondly به خوبی از قابلیت های گیمیفیکیشن استفاده می کنند تا کاربران را درگیر خود کنند و آنها را با این برنامه درگیر کنند:
تشویق شخصی برای خرید نوعی فعال سازی منحصر به فرد است. چندین روش عالی وجود دارد که باعث می شود کاربران بتوانند خرید کنند. ممکن است همه این روش ها برای شرایط و محصول شما مناسب نباشد ، اما احتمالاً برخی از آنها برای شما مفید خواهد بود.
قیمت یکی از مهمترین جنبه هایی است که به کاربران امکان خرید می دهد. مفهومی به نام Perfect Price Discrimination وجود دارد. این تبعیض به معنای ایجاد ساختار قیمتی است که بسته به قدرت خرید کاربر و براساس ویژگی ها و ارزیابی ها ، محصول را با قیمت های مختلف به فروش می رساند.
سرویس فیلیمو این مفهوم را در عمل به خوبی پیاده سازی کرده است. آنها قیمت های خود را به گونه ای تنظیم می کنند که کاربر دائماً به این نتیجه برسد که می تواند در طی چند ماه اشتراک بیشتری را با هزینه کمی بیشتر خریداری کند. به عنوان مثال ، به تفاوت قیمت اشتراک شش ماهه و یک ساله این سرویس نگاه کنید. هر کاربر با خودش می گوید ، من حاضر هستم 11000 خانه دیگر بپردازم. اما درعوض باید 6 ماه بیشتر مشترک شوم:
یکی دیگر از استراتژی های معمول برای تحریک خرید ، داشتن سه یا چند ردیف قیمت است.صرف این واقعیت که کاربر می داند یک لایه قیمتی گران تر وجود دارد ، به او احساس می کند اگر پول خود را در لایه های پایین خرج کند ، خرید خوب و سودآوری انجام داده است.
از طرف دیگر ، اگر کاربر یک لایه قیمت ارزان تر از لایه میانی ببیند ، پس احساس خرید کالاها یا خدمات ارزان قیمت و بی کیفیت را نخواهد داشت. به این ترتیب کاربر اعتماد به نفس لازم برای خرید را کسب می کند.
اگر برچسب های قیمتی خود را با نام هایی مانند طلا ، برنز و نقره برچسب بزنید ، هیچ کاری نمی کنید که به کاربران خود کمک کنید تا تشخیص دهند کدام لایه برای آنها مناسب است. با این حال ، اگر از لایه ها به عنوان “حرفه ای” ، “مبتدی” ، “فردی” و “چند نفره” نام ببرید ، به این فرد اطمینان می دهید که لایه صحیح را انتخاب می کند و در نهایت خرید را انجام می دهد.
اکثر مردم می ترسند هزینه ای را پرداخت کنند و بعد متوجه می شوند که این محصول برای آنها مفید نیست. اگر به عنوان مثال به مدت یک ماه اشتراک یا عضویت رایگان در محصول خود به آنها می دهید یا در صورت عدم رضایت به آنها ضمانت بازگشت پول می دهید ، این خطر را از ذهن آنها بردارید و خودتان بار را بر دوش بگیرید. این کار اعتماد کاربر به شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.
کدهای تخفیف یکی از نیرومندترین عوامل در ترغیب کاربران به خرید است. اما یک ترفند وجود دارد که کدهای تخفیف را حتی کارآمدتر و موثرتر می کند.
اگر برای کد تخفیف خود محدودیت زمانی تعیین کنید ، کاربران را مجبور به تصمیم گیری می کنید. به عنوان مثال وب سایت آموزش Udemy نمونه خوبی از این نوع تاکتیک فعال سازی کاربر است. آنها به طور مرتب ایمیل هایی با کد تخفیف ارسال می کنند که هرکدام برای مدت زمان محدودی فعال ، قابل استفاده و استفاده هستند.
در ایران ، وب سایت آموزشی Franch ، که تقریباً معادل وب سایت بومی Udemy است ، دقیقاً از همین روش استفاده می کند:
روش دیگر برای جلب مردم برای خرید فروش محصول خود با سایر محصولات است. اگر از طریق مجموعه ای از محصولات ارزش و عملکرد زیادی به کاربر بدهید ، احتمال اینکه آنها شما را متقاعد به خرید آن بسته کنند بسیار خوب است.
به عنوان مثال ، سرویس Hacker Bundle در وب سایت خود بسته های نرم افزاری برای دامنه های مختلف اینترنت و دامنه های دیگر را برای فروش با قیمت پایین ارائه می دهد ، که وقتی کاربر ابزارها و نرم افزارهای موجود در بسته را می بیند ، اطمینان پیدا می کند که محتوای این بسته ها بسیار با ارزش تر از قیمت آنها.
همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، این وب سایت یک بسته ابزار طراحی را فروخته است که هزینه آن در کل حدود 1000 دلار فقط 19 دلار است:
برای جذب بازدید کننده به محصول کافی نیست. شما باید بازدید کنندگان را فعال کنید.
فعال سازی زمانی اتفاق می افتد که شخصی اقدامی انجام دهد که به نظر شما برای موفقیت محصول شما ضروری است.
شما باید برای هر قسمت از محصول خود فقط یک هدف فعال سازی در نظر بگیرید.
اهداف فعال سازی ممکن است بسته به نوع محصول متفاوت باشد.
در این مقاله ، ما 6 تاکتیک فعال سازی را ارائه می دهیم:
صفحات فرود
تدوین
دکمه های تماس برای عمل
کاربر را با محصول همراه کنید
بازیگونهسازی
استراتژی های قیمت گذاری
اکنون که از روشهای مختلف برای جذب بازدید کننده (فصل 5 ، 6 و 7 این مجموعه مقاله) مطلع شدید ، و اکنون که فصل 8 درباره تاکتیکهای فعال سازی کاربر است ، وقت آن است که همه چیز را به مرحله بعدی برسانید: مرحله حفظ. کاربر!
بنابراین در فصل بعدی مجموعه مقالات Growth Hack ، ما به تاکتیک های حفظ کاربر خواهیم پرداخت و نحوه حفظ کاربران با استفاده از تاکتیک های همه مقاله های قبلی را که به مرور زمان به دست آورده اید ، توضیح خواهیم داد.