اکثر افراد به سئو سایت خود در موتور جستجوی بینگ یا عوامل رتبه بندی روی آن توجه نمی کنند و فقط بر روی گوگل تمرکز می کنند. بسیاری از مردم حتی نمی دانند موتور جستجوی Bing چیست.
با این حال ، در سال های اخیر ، بازار موتورهای جستجو بینگ به آرامی رشد کرده است زیرا مایکروسافت سعی دارد گوگل را در صحنه موتور جستجو به چالش بکشد.
اگر به تغییراتی که در این ماه رخ داده است توجه کنید و یا به اخبار گوش دهید ، متوجه می شوید که در زمینه موتورهای جستجو تغییر اساسی ایجاد شده است که همه را تحت تأثیر قرار می دهد.
من قصد دارم به طور رسمی از کلمه Big Bing (به جای Big Bang !!!) برای نشان دادن روزی استفاده کنم که یک تغییر ساده در مرورگرها دنیای جستجو را برای همیشه تغییر داد. مرورگر موزیلا نسخه 34 فایرفاکس خود را در تاریخ 1 دسامبر 2014 منتشر کرد.
در همین حال ، تغییر بیش از هر چیز زمینه موتورهای جستجو را تغییر داد.
Firefox موتور جستجوی پیش فرض خود ، Google را حذف کرد و به جای آن از موتور جستجوی Yahoo استفاده کرد. این اتفاق زمانی رخ داد که بینگ نتایج جستجوی یاهو را پذیرفت. Firefox همچنین موتور جستجوی پیش فرض خود در روسیه را از Google به Yandex تغییر داد. این بدان معنی است که کشورهای دیگر ممکن است موتور جستجوی خود را از Google به موتورهای جستجو دیگر در آینده نزدیک تغییر دهند.
خوب ، بیایید مستقیم به موضوع برویم. یک شبه ، سهم موتور جستجوی یاهو از کاربران جدید فایرفاکس ایالات متحده از 9.64٪ به 29.4٪ افزایش یافت. به همین دلیل ، طی 24 ساعت پس از استفاده از Google ، این میزان نیز از 82.14٪ به 63.46٪ کاهش یافته است.
این یک تغییر بزرگ است که باید به آن توجه کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این اثر ظرف 24 ساعت پس از انتشار به روزرسانی رخ داده است. این بدان معناست که میلیون ها نفر در سراسر جهان هنوز مرورگر Firefox خود را به روز نکرده اند.
اکثر مردم معتقدند که ترافیک Bing ارزش زیادی ندارد ، نمی تواند بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند و کاربران اینترنت از این طریق خرید نمی کنند. این اصلا درست نیست. به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم داده های ترافیک Bing را برای وب سایت متیو وودوارد مرور کنیم.
این داده ها تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار می دهد. ترافیک ایجاد شده توسط موتور جستجوگر بینگ:
نرخ پرش کمی دارد.
از صفحات بیشتر دیدن کنید
وقت بیشتری را در سایت بگذرانید.
شما اشتراک خبرنامه بیشتری دارید.
با کلیک بر روی پیوندهای حامی مالی نیز تمام شده است.
قبل از قضاوت در مورد این ، باید به داده های موجود نگاه کنیم.
بهترین چیز در مورد یک تغییر بزرگ این است که مردم از تغییر متنفرند. تغییر مردم را از موقعیت امنیتی که برای خود ایجاد کرده اند دور می کند و آنها را مجبور به تصمیماتی می کند که قبلاً از گرفتن آنها نمی ترسیدند.به همین دلیل ، فرصتی نادر برای کسانی که از تغییر استقبال می کنند وجود دارد. از سال 1998 ، متخصصان سئو فقط بر روی گوگل تمرکز کرده اند و تقریباً 16 سال است که گوگل موتور جستجوی پیشرو در جهان است و تمام کارهای مرتبط با سئو برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو انجام می شود.
این باعث می شود نتایج موتور جستجوی گوگل ، حتی برای افرادی که مهارت SEO بالایی دارند ، بسیار رقابتی باشد. در همین حال ، موتورهای جستجو مانند Bing به شدت نادیده گرفته شده اند و اکثر مردم بر این باورند که اگر در Google رتبه خوبی داشته باشید ، در Bing نیز رتبه خوبی خواهید داشت.
اما به هیچ وجه اینطور نیست. الگوریتم های مورد استفاده در این دو موتور جستجو بسیار متفاوت هستند. اگر نتایج مربوط به همان کلمه کلیدی را در هر دو موتور جستجو مقایسه کنید ، متوجه این تفاوت خواهید شد.
به همین دلیل است که شما باید تفاوت های اساسی بین دو موتور جستجو را بدانید تا بتوانید از موتور جستجوی Bing به نفع خود استفاده کنید.
قبل از پرداختن به مبحث سئو در مورد بینگ ، بهتر است با ابزارها و منابع بازاریابی بینگ آشنا شوید. بر خلاف گوگل ، مایکروسافت تعداد زیادی ابزار رایگان و منابع مفید ایجاد کرده است که می تواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس ابزارهای ارائه شده توسط این شرکت ، می توان نتیجه گرفت موتور جستجوگر بینگ بسیار سئو دوستانه است.
قبل از هر کاری باید راهنمای Bing را برای مدیران وب مطالعه کنید تا بتوانید سرعت انجام کارها را به حداکثر برسانید. این راهنما به اندازه گوگل پیچیده و دشوار نیست و می توانید آن را به راحتی بخوانید.
Webmaster Tools Bing عالی است. اگر هنوز سایت خود را راه اندازی نکرده اید ، بهتر است همین حالا شروع کنید. Bing Webmaster Tools شامل ابزارهای بسیار جالبی از جمله بک لینک است. می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را با دقت مشاهده کنید ، نمایه های سایت را مشاهده کنید ، موارد را شناسایی کرده و موارد دیگر.
تحلیلگر وب سایت بینگ همچنین ابزاری عالی برای تشخیص اینکه آیا همه صفحات یک سایت از Bing SEO پیروی می کنند یا نه. فقط آدرس سایت خود را وارد کنید. پس از وارد کردن آدرس ، لیستی از پیشنهادات دریافت خواهید کرد که بر اساس آنها می توانید رتبه سایت را در موتورهای جستجو بینگ و یاهو بهبود بخشید.
یکی از ابزارهای کمتر شناخته شده در بین مردم ، SEO Toolkit مایکروسافت است. این مجموعه شامل برنامه های دسک تاپ است که سایت شما را از نظر سئو بررسی می کند. استفاده از آن بسیار ساده و آسان است. می توانید از این جعبه ابزار به صورت رایگان استفاده کنید.
برخی از پست های این وبلاگ بسیار جالب و سرگرم کننده است.
تصور کنید مت کاتز و سایر اعضای تیم ضد اسپم گوگل وبلاگی را منتشر می کنند که در آن همه کارهایی را که انجام می دهند و مرور می کنند با کاربران به اشتراک می گذارند. این دقیقاً همان کاری است که Bing در وبلاگ کیفیت جستجو انجام داده است. این وبلاگ اطلاعات شگفت انگیزی در مورد دنیای جستجو ارائه می دهد.
یکی از بهترین ابزارها امکان تماس با مدیران وب Bing است. بنابراین اگر سایت شما مشکلی دارد یا به هر دلیلی نیاز به کمک این افراد دارید ، می توانید به راحتی و مستقیم با تیم مدیر وب Bing تماس بگیرید.
تفاوت های اساسی بین موتورهای جستجوگر گوگل و بینگ چیست؟ سپس با ما همراه باشید تا همه این موارد را با هم بررسی کنیم.
یکی از قوی ترین سیگنال های بینگ تعامل کاربران با یک سایت است. تعامل قوی کاربر در سایت باعث افزایش رتبه شما در موتور جستجوی بینگ می شود. آنها این را با اصطلاحی معروف به Pogosticking اندازه گیری می کنند ، که در آن فرد جستجو می کند ، نتایج جستجو را کلیک می کند و سپس به نتایج جستجو برمی گردد زیرا نتیجه مطلوبی نگرفته است.
این گزینه برای موتورهای جستجو علامت منفی است. اگر افراد زیادی از طریق نتایج جستجو به سایت شما مراجعه کرده و به نتایج بازگردند ، به این معنی است که کاربران تعامل خوب و محکمی با سایت شما نداشته اند.
با این حال ، اگر کاربران از طریق موتورهای جستجو به سایت شما بیایند و دیگر به نتایج جستجو باز نگردند یا روی سایت شما نظر ارسال نکنند ، این فعالیت یک سیگنال قوی برای موتورهای جستجو است.
بینگ همچنین نرخ کلیک را از طریق صفحات نتایج جستجو اندازه گیری می کند و از این داده ها همراه با داده های مربوط به تعامل کاربر برای بهبود نتایج استفاده می کند. به عنوان مثال ، اگر همه شرایط را یکسان فرض کنیم ، اگر رتبه 1 در نتایج جستجو دارای نرخ کلیک 20٪ و رتبه 2 دارای نرخ کلیک 40٪ باشد ، موقعیت 2 بیشتر مرتبط است.
به همین دلیل است که شما باید عناوین و توضیحات خود را به گونه ای بنویسید که با تمام آنچه در ذهن یک شخص است مطابقت داشته باشد. پیشنهاد می کنیم این کار را از طریق کلمات کلیدی انجام دهید.
در مورد تأثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی در رتبه بندی گوگل بحث های زیادی وجود دارد. با اطمینان می توان گفت که علائم اجتماعی یکی از عوامل مهم رتبه بندی برای گوگل است. موتور جستجوی بینگ نیز همین است.
بنابراین بهتر است به جای گوش دادن به صحبت های مردم در مورد آن ، علائم اجتماعی را به عنوان بخشی اصلی از استراتژی SEO خود قرار دهید. این می تواند بر رتبه شما در Google و Bing تأثیر بگذارد.
با این حال ، بینگ مستقیماً در نتایج جستجوی خود پست های فیس بوک و توییتر را نشان می دهد که با نتایج عادی متفاوت است.بینگ بر سیگنالهای اجتماعی تأکید بیشتری دارد. بنابراین ، باید بتوانید از این گزینه به نفع خود استفاده کنید.
گوگل قابلیتی را به نام مالکیت معنوی معرفی کرده است که به مردم امکان می دهد محتوایی را که نوشته اند به اشتراک بگذارند. بنابراین گوگل می تواند تجربه افراد را در زمینه های مختلف تعیین کند. این مشکل هنوز هم وجود دارد. بینگ همچنین ویژگی حق چاپ خود را ایجاد کرده است. نتایج در موتور جستجوی بینگ موارد زیر را نشان می دهد:
خلاصه LinkedIn شما
سایر نمایه های اجتماعی
امتیازات Klout
مضامین عالی
دو مورد از تأثیرگذارترین لحظات توییتر در 7 روز گذشته
دو تا از تأثیرگذارترین پست های اینستاگرام در 90 روز گذشته
همچنین می توانید از ویژگی صفحات متصل به نفع خود استفاده کنید.
توجه به این نکته مهم است که لینک دهی به Bing از اهمیت کمتری نسبت به Google برخوردار است. اگر نتایج جستجو را بین Bing و Google مقایسه کنید ، متوجه می شوید که در رتبه های بالاتر پیوندهای بسیار کمتری با Bing وجود دارد. با این حال ، بینگ همچنین از بک لینک های سرمقاله ای استفاده می کند که در درون محتوا و بک لینک های طبیعی ایجاد می شوند.
Bing بیش از Google بر استفاده از متن لنگر تأکید دارد. بنابراین اگر می خواهید برای واژه ای مانند Blue Widget در Bing رتبه بندی کنید ، به پیوندی نیاز دارید که از متن لنگر Blue Widget استفاده می کند.
Bing برای تطبیق کلمات کلیدی مانند Google کار نمی کند. بنابراین در حالی که Google می تواند مترادف و متن را در اطراف کلمات کلیدی به خوبی تشخیص دهد ، Bing در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده است.
با این حال ، خطر در اینجا بهینه سازی بیش از حد متن لنگر است. بنابراین ، شما باید اطمینان حاصل کنید که پیوندها از سایتهایی آمده اند که دارای اعتبار بالایی هستند. این به شما کمک می کند تا رتبه خوبی در بینگ داشته باشید و در عین حال توسط گوگل جریمه نشوید.
داشتن کلمات کلیدی در نام دامنه به شما کمک می کند تا در Bing رتبه بهتری داشته باشید. اگرچه وجود کلمات کلیدی در نام دامنه ضروری نیست ، اما می تواند موثر باشد. با این حال ، Google یک فیلتر برای نام دامنه مطابقت دقیق (EMD) دارد ، بنابراین بهتر است از دامنه ای استفاده کنید که حاوی کلمات کلیدی باشد اما دقیقاً با آنها سازگار نیست.
نکته دیگری که باید هنگام مقایسه نتایج جستجو به خاطر بسپارید این است که Bing ارزش زیادی برای بک لینک ها قائل نیست ، اما اعتبار صفحه بسیار مهم است. به همین دلیل رتبه بندی دامنه جدید در Bing بسیار دشوارتر از گوگل است.
داشتن دامنه قدیمی به شما کمک می کند عملکرد بهتری در Bing داشته باشید.بنابراین اگر دامنه ای دارید که شامل کلمات کلیدی مرتبط است ، می توانید رتبه بندی خوبی در Bing کسب کنید. اگر فقط یک دامنه قدیمی داشته باشید ، موقعیت قوی تری خواهید داشت.
PageRank مقیاسی از اقتدار است که در روزهای ابتدایی Google ایجاد شده است. این موضوع مانند روزهای اول مربوط نیست و مدتی است که به روز نشده است. با این حال ، باید توجه داشته باشید که Google PageRank با موتور جستجوگر بینگ هیچ ارتباطی با SEO ندارد.
بینگ سایت هایی را که محتوای انحصاری زیادی دارند ترجیح می دهد. Bing به سایتهایی که محتوای تعاملی زیادی دارند ، ارزش می دهد. مانند پردازش زبان در لنگر متن ، همین روند در مورد محتوا نیز اعمال می شود.
شما باید کلمات کلیدی خاص Bing داشته باشید تا بتوانید از نظر آن رتبه خوبی کسب کنید. در Bing بهتر است برای هر کلمه کلیدی روی یک صفحه تمرکز کنید ، اما مراقب مجازات های Google باشید. Bing همچنین سعی می کند هنگام فهرست سازی محتوای تکراری را حذف کند. محتوای تکراری شناسایی و از لیست نتایج جستجو حذف می شود.
Bing پیشنهادهای جالبی در مورد ساختار و کد سایت دارد. قبل از هر کاری ، محتوای شما باید به خوبی سازماندهی شود. به عبارت دیگر ، هیچ محتوایی نباید بیش از سه کلیک از صفحه اصلی باشد (این بدان معنی است که کاربر برای یافتن محتوای مورد نیاز خود نباید بیش از سه کلیک کلیک کند).
شما همچنین باید یک جریان ساختاری خاص را دنبال کنید. به عنوان مثال ، می توانید از ساختار زیر ایده بگیرید:
جستجوگرها> لینک سازی> شبکه های وبلاگ یا باغ> مبلمان> صندلی
بهینه سازی داخلی بینگ همان گوگل است. شما باید اطمینان حاصل کنید که از برچسب های متا و برچسب های توصیفی که حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شما هستند استفاده می کنید. موتور Bing تأکید زیادی بر روی برچسب عنوان دارد ، اما شما همچنین باید تعامل کاربر را در نظر بگیرید.
شما باید فقط یک برچسب H1 در هر صفحه داشته باشید و سپس با استفاده از برچسب های H2 و H3 در مورد موضوع بعدی صحبت کنید. همچنین توجه به این نکته مهم است که در برخی موارد ، Bing توضیحات متای خود را با برچسب H1 جایگزین می کند. بنابراین با عناوین خود خلاق باشید.
گوگل اخیراً اعلام کرده است که HTTPS به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده خواهد شد ، اگرچه سیگنال ضعیفی است. در همین حال ، بینگ اظهار داشت که HTTPS بخشی از فاکتور رتبه بندی موتور جستجو نیست.
درباره مجازات های موتور جستجوی بینگ اطلاعات زیادی در دست نیست ، اما آنچه ما می دانیم مهربانی آنها نسبت به گوگل است.
تیم کیفیت نمایه در موتور جستجوی بینگ ؛ آنها مقالات کمی درباره آنچه به دنبال آن هستند منتشر کرده اند. عنوان برخی از این مقالات را می توانید مشاهده کنید:
پیوندهای بی کیفیت را در نتایج موتور جستجو بینگ فیلتر کنید
فیلتر کردن هرزنامه وب
فیلتر هرزنامه MGC
مدیران بینگ سعی دارند مطالعات موردی در دنیای واقعی را با جزئیات دقیق هر بروزرسانی در اختیار مردم قرار دهند.بهتر است به مشکل لینک های خارجی توجه کنید و حتماً به سایت های مرتبط لینک دهید.
بینگ این را بسیار مهم می داند و سایت های متخلف را جریمه می کند. پیوند متقابل نیز می تواند یک دردسر باشد ، اما اگر تجربه کافی در رتبه بندی یک سایت در Google را دارید ، از این کار اجتناب خواهید کرد.
تأیید مجازات بینگ بسیار آسان است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از Bing Webmaster Tools استفاده کرده و بر روی ابزار Summary کلیک کنید. در مرحله بعدی ، باید به قسمت Status Site بروید. اگر Blocked را مشاهده کردید: بله ، می توانید مطمئن باشید که سایت شما جریمه شده است.
بیگ بنگ اتفاق افتاده است و به لطف جدیدترین به روزرسانی های فایرفاکس ، بازار بینگ به سرعت در حال رشد است. در 24 ساعت ، استفاده از Google از 82٪ به 63٪ کاهش یافته است. با این حال ، استفاده از Bing به عنوان موتور جستجوی پیش فرض از 9٪ به 29٪ افزایش یافت.
این اعداد برای هرکسی باورنکردنی بود. این اثر با تغییر موتور جستجوی پیش فرض در ایالات متحده اندازه گیری می شود. جای تعجب نیست که به روزرسانی های Firefox در کشورهای دیگر می توانند جایگزین Bing و Google شوند.
امیدواریم این مقاله به برخی از سوالات شما در مورد آموزش سئو پاسخ داده باشد.