نوشتن یک عنوان خوب برای صفحه برای افرادی که در سئو کار می کنند یک مهارت حیاتی است. برچسب عنوان اولین چیزی است که کاربر در نتایج جستجوی خود مشاهده می کند. علاوه بر این ، یکی از معیارهای اصلی Google برای شناسایی موضوع صفحه است. ترکیب این دو عنوان صفحه را حیاتی می کند. در این مقاله ، ما در مورد اهمیت عنوان و نحوه ایجاد یک عنوان مناسب برای صفحه بحث خواهیم کرد.
ابتدا تردیدها را روشن کنیم: در این مقاله در مورد عنوان عنوان در HTML صحبت خواهیم کرد. اگر به منبع یک صفحه نگاه کنید ، می توانید این برچسب را در قسمت عنوان مشاهده کنید. قالب این برچسب به شرح زیر است:
<title> این یک عنوان صفحه به عنوان مثال است: Example.com </title>
در مرورگرهایی که دارای برگه هستند ، این عنوان معمولاً در برگه نمایش داده می شود. این را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.
بنابراین ، نباید عنوان عنوان را با عنوان صفحه اصلی اشتباه گرفت. عنوان اصلی عنوانی است که کاربر می تواند درون صفحه مشاهده کند ، که البته در عوض مهم است! در یک پست وبلاگ دیگر ، ما در مورد این عناوین و اهمیت آنها بحث کردیم. (عناوین مقاله: اهمیت و نحوه استفاده از آنها) اما در این مقاله ما کاری با آنها نداریم.
یک عنوان خوب باید دارای دو ویژگی باشد:
این باید به شما کمک کند رتبه صحیح را در یک کلمه کلیدی کسب کنید.
شما باید کاری انجام دهید که توجه کاربر را به خود جلب کند و باعث شود وی بخواهد وارد صفحه شما شود.
این دو هدف فاصله زیادی با هم ندارند ، اما گاهی اوقات می توانند کمی ناسازگار باشند. اگر رتبه شما خوب است اما هیچ کس پیوند شما را کلیک نمی کند ، این رتبه بندی خوب به درد شما نمی خورد. در واقع ، وقتی شما رتبه بالایی کسب کنید اما هیچ کس لینک شما را کلیک نکند ، با گذشت زمان رتبه شما کاهش می یابد. حتی وقتی مقاله شما عنوان جذابی دارد اما رتبه خوبی ندارد ، احتمال اینکه کاربر آن را پیدا کند کم خواهد بود.
Google برای تعیین میزان ارتباط محتوای شما با یک کلمه کلیدی خاص از فاکتور نرخ کلیک استفاده می کند. این بدان معناست که وقتی Google ببیند تعداد زیادی کلیک روی محتوای شما وجود ندارد ، در نهایت از ارزش مطالب شما می کاهد. البته عکس این قضیه نیز صادق است. این بدان معنی است که اگر عنوان شما باعث شود افراد روی پیوند شما کلیک کنند ، Google رتبه شما را افزایش می دهد.
پس از شناسایی کلمه کلیدی برای مقاله خود ، باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی در عنوان صفحه شما قرار گرفته است. زیرا عنوان صفحه یکی از مهمترین عناصری است که Google از طریق آن موضوع صفحه شما را تعیین می کند. بنابراین نداشتن کلمه کلیدی در عنوان شما می تواند شانس شما برای گرفتن رتبه خوب را بسیار کاهش دهد.
البته داشتن کلمه کلیدی برای جذب کاربر نیز مهم است. از آنجا که افراد به طور سرزنده به نتایج جستجوی شما نگاه می کنند ، مهم است که عنوان شما فوراً مورد توجه قرار گیرد. برای انجام این کار ، داشتن کلمه کلیدی اصلی در ابتدای عنوان صفحه می تواند بسیار مفید باشد ، زیرا Google هنگام جستجوی آن کلمه کلیدی را پر می کند.البته ، مواردی وجود دارد که محتوای زیادی مشابه کلمه کلیدی شما وجود دارد و رقابت سخت تر است. اما ملاحظه خواهید کرد که هرکسی کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان صفحه خود قرار می دهد. اگر با چنین شرایطی روبرو هستید ، بد نیست که کلمه کلیدی خود را بعد از یک یا دو کلمه قرار دهید تا با ابتدای عنوان فاصله داشته باشد و در نظر کاربر بین نتایج تفاوت قائل شود.
طول مناسب عنوان با توجه به تعداد کلماتی که Google در نتایج خود نشان می دهد تعیین می شود. در حال حاضر ، Google عناوین را به سه روش مختلف نمایش می دهد. این سه حالت شامل صفحه عریض ، صفحه های کوچکتر و موبایل هستند. در صفحه های عریض و موبایل ، عنوان نمایش داده شده طولانی تر خواهد بود. بگذارید به شما نشان دهم این عناوین چگونه هستند:
یک صفحۀ عریض:
نتیجه تلفن همراه برای همان پیوند:
بدیهی است که بهتر است در یک صفحه کوچکتر بر روی نتیجه تمرکز کنید. اما موضوع دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. از ابتدای ماه مه 2016 ، Google حداکثر عرض صفحه خود را افزایش داده و اکنون در صورت وجود فضای کافی می تواند عناوین طولانی تری را نمایش دهد. بنابراین پیشنهاد ما این است که مهمترین کلمات کلیدی را در نیمه اول عنوان خود قرار دهید تا مشکلی پیش نیاید ، اما اگر عنوان شما سرانجام کمی بیشتر از مقدار کلمات نشان داده شده در صفحات کوچک شود ، به این دلیل است که شما می خواستید نام وب سایت یا نام تجاری خود را وارد کنید: چه باد!
البته ممکن است هنوز گیج شوید و بپرسید: “Google چند کاراکتر نشان می دهد؟” در پاسخ ، باید بگوییم بستگی دارد. Google دقیقاً مقدار مشخصی از کاراکترها را نمایش نمی دهد ، اما عرض را در نظر می گیرد و عنوان را در آن نمایش می دهد. این بدان معنی است که تعداد حروف نمایش داده شده ممکن است بیشتر از مثلاً صفحه های نمایش داده شده باشد.
زمانی بود که سئوکاران نام وب سایت شما را از عنوان حذف می کردند. آنها فکر می کردند که تراکم عنوان مهم است و نام سایت می تواند نقش منفی داشته باشد. اما شما نباید این کار را انجام دهید. نام تجاری شما باید در عنوان صفحه ذکر شود و ترجیحاً این نام باید مشخص باشد. هنگامی که افراد موضوعی را جستجو می کنند و نام شما را چندین بار می بینند ، حتی اگر روی پیوند شما کلیک نکنند ، نام شما در ذهن آنها باقی خواهد ماند. در نتیجه ، دفعه بعد که روی پیوند شما کلیک کردند ، بهتر است.
همچنین ، اگر نام سایت خود را در برچسب عنوان قرار ندهید ، خطر تغییر Google به صورت خودکار وجود دارد. چرا؟ زیرا گوگل مانند ما فکر می کند که نام تجاری شما باید در عنوان باشد و اگر اینگونه نباشد این کار را برای خودش انجام می دهد.
بعضی اوقات برای ما پیش می آید که یک عنوان می تواند در موتورهای جستجو رتبه خوبی ایجاد کند ، اما برای کاربران چندان جذاب نیست و کلیک ایجاد نمی کند.در چنین مواردی ، با تغییر عنوان ، ما توانسته ایم میزان کافی خوانندگان را افزایش دهیم. ما همچنین پیشنهاد می کنیم که پس از مدتی ، خوانندگان مقاله را بررسی کرده و در صورت لزوم عنوان را ویرایش کنید.
چیزی که از دیدگاه SEO می تواند برچسب خوبی باشد لزوماً در شبکه های اجتماعی به خوبی کار نخواهد کرد. در این شبکه ها رعایت کلمات کلیدی ضروری نیست و ذکر نام تجاری نیز منطقی نیست. تنها چیزی که مهم است جذب کاربران و ترغیب آنها برای کلیک است.
نکته اصلی این است: کمی بیشتر وقت بگذارید تا عنوان خوبی برای صفحه خود انتخاب کنید و اهمیت آن را دست کم نگیرید. همچنین ، اگر متوجه شدید که مقاله ای آنطور که باید کاربران را جذب نمی کند ، به آن برگردید و عنوان را تغییر دهید.