خوب ، مدت زیادی است که ما یک مقاله اساسی در مورد یکی از موانع و مشکلات در سئو منتشر نکرده ایم و فکر می کنیم زمان آن رسیده است که مقاله ای حرفه ای در مورد ساختار چینی و بهینه سازی URL صفحه ارائه شود. ما سایت را به شما عزیزان ارائه می دهیم. توجه داشته باشید که استفاده از نکاتی که امروز در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت برای هر صفحه ای که ایجاد می کنید ضروری نیست. استفاده از نکات مندرج در این لیست برای سایت شما بسیار مناسب است ، اما اگر نمی توانید همه آنها را اعمال کنید ، زیاد نگران نباشید زیرا انجام این کارها ضروری نیست. بیشتر نکات پیشنهاد شده اند و می توانند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کنند ، اما هیچ یک از آنها لازم نیست.
همانطور که می دانید ، گوگل و بینگ در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته اند و می توانند از پس چالش های فنی بیشتری برآیند. اما در زمینه سئو ، هرچه کار را برای موتور جستجو و کاربران آسان تر کنید ، مطمئن باشید که نتایج بهتری خواهید گرفت.
توضیح این گزینه کمی دشوار است زیرا شواهد و مثالهای زیادی وجود دارد که افراد محتوای خود را از زیر دامنه به زیر پوشه منتقل می کنند و نتایج خوبی می گیرند. همچنین بسیاری از افراد محتوای خود را از Subfolder به Subdomain منتقل کرده و بازدید خود را از دست داده اند.
نمی توان گفت که این گزینه موثر و مفید نیست. اگر دامنه فرعی تنها راه ایجاد وبلاگ و انتشار محتوای مورد نیاز شماست ، بهتر است این کار را انجام دهید. اما اگر محتوای وبلاگ شما در یک دامنه اصلی و زیر دامنه باشد ، ممکن است رتبه بندی شما دارای مشکل باشد و بر عملکرد سایت های دیگر تأثیر نگذارد.
اگر وبلاگ شما در یک زیرپوشه قرار دارد ، به احتمال زیاد افت ترافیک را تجربه خواهید کرد. بنابراین ترجیحاً اگر می خواهید وبلاگ خود را به یک زیر دامنه منتقل کنید ، در این مورد مراقب باشید.
همانطور که می دانید URL های سایت و صفحات شما توسط انسان خوانده می شود ، بنابراین اگر بتوانید این URL ها را به گونه ای ساختار دهید که خواندن آن برای انسان راحت تر باشد ، خواندن آن برای موتورهای جستجو آسان تر خواهد بود. در دسترس بودن همیشه قسمت مهمی از سئو بوده است ، اما هرگز به اندازه امروز مهم نبوده است ، زیرا موتورهای جستجوگر امروزه می توانند داده های کاربر را بررسی کرده و افراد مورد نظر را شناسایی کنند.
خوانایی آدرس صفحه برای هر شخص متفاوت است ، اما خوشبختانه تصویر زیر می تواند درک بهتری از موضوع به شما بدهد:
لازم نیست هر قسمت از آدرس سایت کامل و تمیز باشد ، اما حداقل باید به گونه ای سازماندهی شود که درک آن برای افراد آسان باشد تا بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.
هدف قرار دادن کلمات کلیدی که می خواهید با آنها رتبه بندی بهتری داشته باشید می تواند ایده خوبی برای URL های شما باشد. این به چند دلیل مفید و درست است.
ابتدا ، کلمات کلیدی در URL به افرادی که URL شما را در شبکه های اجتماعی ، ایمیل یا پیوندهای سایت مشاهده می کنند ، کمک می کند تا درک کنند که URL با آنچه که آنها جستجو می کنند مرتبط است. به تصویر زیر نگاه کنید ، فیلتر متا تعبیه شده در مرورگر نشان می دهد که آدرس وب سایت با موضوع پیوند مطابقت دارد:
دوم ، آدرس هایی که استفاده می کنید مرتباً کپی می شوند. وقتی هیچ پیوند متنی یا پیوندی وجود نداشته باشد ، URL می تواند به عنوان یک متن لنگر بازی کرده و محتوای استفاده شده در آن را معرفی کند (این هنوز یک سیگنال قوی برای رتبه بندی است). به موارد زیر توجه داشته باشید:
سرانجام ، کلمات کلیدی که در URL یا صفحات سایت شما ظاهر می شوند ، در نتایج جستجو ظاهر می شوند. محققان دریافته اند که URL یکی از برجسته ترین و غالب ترین عناصری است که کاربران هنگام کلیک روی پیوند در نتایج جستجو در نظر می گیرند.
اگر دو URL دارید که به همان محتوا اشاره دارند ، سعی کنید آنها را قانونی کنید. شما می توانید این کار را با تغییر مسیر 301 (اگر دلیل واقعی برای نگه داشتن محتوای تکراری ندارید) یا روش rel = canonical (اگر می خواهید نسخه های مختلفی برای برخی بازدیدکنندگان داشته باشید) انجام دهید. ما قبلاً در مقاله محتوای تکراری چیست به شما آموزش دادیم که چگونه این کار را انجام دهید.
اگرچه محتوای تکراری سایت شما را جریمه نخواهد کرد (در تعداد کم ، تولید محتوای تکراری به طور منظم قطعاً مجازات خواهد شد) ، اما می تواند سیگنال های رتبه بندی را تقسیم کند ، که می تواند بر پتانسیل ترافیک موتور جستجو تأثیر بگذارد.
اگر صفحه A پتانسیل ویژه ای برای رتبه بندی دارد و اگر محتوای تکراری به نام A2 را از آن منتشر کنید ، با عادی سازی این دو صفحه ، صفحه A شانس بیشتری برای کسب رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو خواهد داشت.
این نوع آدرس ها بسیار زشت به نظر می رسند:
اگر می توانید از استفاده از پارامترهای URL جلوگیری کنید حتما این کار را انجام دهید. اگر بیش از دو پارامتر دارید ، بهتر است وقت خود را صرف بازنویسی آنها کنید و سعی کنید آنها را ثابت کنید. قابل خواندن و ساخت متن.
اکثر سیستم عامل های CMS در سالهای اخیر توجه زیادی به این موضوع داشته اند ، اما هنوز هم موارد کمی وجود دارد که از همان نوع پارامترها استفاده می کنند. برای این کار می توانید از ابزار mod_rewrite ، ISAPI rewrite و MS ‘URL Rewrite Module استفاده کنید.
برخی از پارامترهای پویا برای ردیابی کلیکها (مانند پارامترهایی که توسط برنامه های اشتراک گذاری اجتماعی مانند uffer تنظیم شده اند) استفاده می شوند. به طور کلی ، چنین پارامترهایی مشکلی اساسی ایجاد نمی کنند ، اما ممکن است آدرس های طولانی و عجیبی ایجاد کنند. خودتان تصمیم بگیرید که آیا پارامترهای شمارنده کلیک در URL سایت یا صفحات مفید هستند یا خیر.
مطالعات و تحقیقات انجام شده در سال 2014 نشان می دهد که به اشتراک گذاری اجتماعی (که تأثیر مثبت اما غیرمستقیم بر سئو دارد) URL های کوتاهی که محتوای سایت را نشان می دهد عملکرد بهتری نسبت به URL های مبهم ، طولانی یا غیر مبهم دارد. آنها مارک دارند.
آدرسهایی که کوتاهتر هستند معمولاً به آدرسهای طولانی ترجیح داده می شوند. اگر URL سایت یا صفحات شما کمتر از 50 تا 60 حرف است ، به هیچ وجه نگران نباشید. اما اگر نشانی های اینترنتی شما بیش از 100 نویسه دارند ، بهتر است به فکر بازنویسی آنها باشید.
این یک مشکل مستقیم با Google یا ing نیست. این موتورهای جستجو می توانند این URL ها را بدون مشکل پردازش کنند. مشکل از برنامه و تجربه کاربر است. آدرس های اینترنتی کوتاه تر ، کپی ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و ارسال در سایت های دیگر راحت تر هستند. این عملکرد آن پیوند را بهبود می بخشد و بر هر لایک ، توییت ، پین ، ایمیل یا پیوند تأثیر می گذارد.
این گزینه به این معنی نیست که عنوان موجود همیشه باید همان آدرس صفحه باشد. استفاده از مفهوم عنوان در آدرس کافی است. همچنین می توانید در آن تغییراتی ایجاد کنید. Novin.com/my-favorite-7-articles می تواند مفهوم را منتقل کند. اشکال دیگر نوشتن مانند novin.com/my-favorite-7-seo-articles نیز آدرس های خوبی هستند.
تطبیق آدرس با عنوان یک هدف انسان محور است. به عنوان مثال ، می توانید از URL برای اطلاع کاربر در محتوای سایت و اینکه آیا محتوای موجود در آن می تواند انتظارات او را برآورده کند ، استفاده کنید.
بنابراین ، بسیار توصیه می شود که عنوان سایت و صفحه خود را با عناوین و عناوین استفاده شده در آن مطابقت دهید. هرچه سازگاری و هماهنگی بیشتر ، بهتر است.
به عنوان مثال ، دو آدرسی که در تصویر بالا مشاهده کردید در فیس بوک منتشر شده است. آدرس اول خیلی روشن نیست. ساختار URL دوم به گونه ای است که محتوای موجود به خوبی نمایش داده می شود. ما باید به دنبال همان سطح شفافیت در آدرس ها و عناوین خود باشیم.
اگر عنوان / عنوان شما شامل Stop Words باشد ، نیازی به درج در URL نیست. در بعضی موارد ، این حروف اضافی می توانند آدرس شما را کوتاه کرده و خواندن آن را در محیط های به اشتراک گذاری آسان کنند. شما باید تصمیم بگیرید که از حروف اضافه خود استفاده کنید یا نکنید.
همانطور که مشاهده می کنید ، در این مقاله تصمیم گرفتم کلمه For را در آدرس وب قرار دهم زیرا خواندن مخاطبان را آسان تر می کند و همچنین آدرس دامنه برای ایجاد مشکل طولانی نیست.
وقتی برخی از نمادهای متنی در آدرس قرار می گیرند ، خواندن برای مردم دشوار می شود. به طور کلی ، بهتر است این موارد را حذف یا کنترل کنید. در زیر لیستی از نویسه های ایمن در برابر نویسه های نامناسب وجود دارد:
این موارد نه تنها خوانایی URL سایت را مختل می کند ، بلکه روند خزیدن را مختل می کند و بسیاری از مرورگرها را مختل می کند.
اگر کاربر یا خزنده موتور جستجو آدرس A را درخواست کند و به آدرس هدایت شود ، مشکلی پیش نمی آید. حتی اگر آدرس به آدرس C منتقل شود ، باز هم مشکلی وجود نخواهد داشت (اگرچه بهتر است آدرس A مستقیماً برای آدرس C منتقل شود) ، اما این تغییر مسیر وقتی که چرخه موجود بیش از دو بار تکرار شود ، مشکل ساز خواهد شد.
به طور کلی ، موتورهای جستجو چرخه تغییر مسیر را از نزدیک دنبال می کنند ، اما معمولاً توصیه می کنند آدرس های مهم در این چرخه قرار نگیرند زیرا سیگنال های رتبه بندی این آدرس ها کاملاً شمرده نمی شوند. یک مشکل بزرگتر برای مرورگرها و کاربرانی است که از این چرخه خسته شده اند و ممکن است سایت را ترک کنند. کاربران موبایل نیز با این چرخه مشکلی خواهند داشت. به همین دلیل باید سعی کنید هدایت سایت خود را به حداقل برسانید و مشکلات خود را از این طریق حل کنید.
آدرس زیر را در نظر بگیرید:
novin.com/seo/content/10yr/strategy/blogging
اکنون به آدرس زیر نگاه کنید ، ساختار آن کمی تغییر کرده است:
novin.com/scotch/ وبلاگ نویسی-استئو-مطالب-جستجو
این بدان معنی نیست که پوشه ها لزوماً عملکرد سایت شما را کاهش می دهند ، اما استفاده از آنها ویرایش رشته های URL را بسیار پیچیده تر می کند. هیچ تعهدی برای استفاده یا استفاده نکردن از پوشه ها در آدرس وجود ندارد
همه چیز به تصمیم شما بستگی خواهد داشت.
هش (یا شناسه URL) از نظر تاریخی روشی برای ارسال بازدیدکنندگان به یک مکان خاص در یک سایت بوده است. استفاده از هش URL برای نمایش محتوای منحصر به فرد یا جداگانه ایده خوبی نیست. البته استثنائاتی در این مورد وجود دارد. Google به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از هش ها برای ایجاد برنامه های Ajax استفاده کنند. سایتهایی مانند آمازون و توییتر دریافتند که استفاده از هش های پیشرفته فواید زیادی دارد. بنابراین تا می توانید از آن اجتناب کنید.
چند سال پیش ، جان شرودر مطالب جالبی درباره چالش ها و مشکلات مرتبط با حساسیت به پرونده نوشت. اگر از سرورهای Microsoft / IIS استفاده می کنید باید از این موضوع آگاه باشید. اگر سایت شما در لینوکس یا یونیکس میزبانی شده باشد ، ممکن است با مشکل روبرو شوید. به عنوان مثال ، novin.com/AbC محتوای جداگانه ای از novin.com/ac است و این برای سایت شما ضرر دارد.
در دنیای ایده آل ، شما می خواهید موارد نادرست را به طور خودکار به موارد صحیح منتقل کنید. پروتکل های بازنویسی htaccess برای حل این مشکل وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.
سالها پیش ، استفاده از خط زیرین (_) در آدرس سایت ممنوع بود. در سال های اخیر ، موتورهای جستجو توانسته اند بر چالش های قبلی خود غلبه کنند و اکنون با مسافت و خط پایین با موتورهای جستجو به طور یکسان رفتار می شود. نوار فاصله در آدرس می تواند مفید و مفید باشد ، اما می تواند تا 20٪ ظاهر آن را خراب کند و خوانایی آن را کاهش دهد.
بنابراین اگر نیازی به این دو ندارید ، بهتر است از استفاده از آن در URL خودداری کنید.
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing) در URL سایت می تواند نتیجه معکوس داشته و از کلیک افراد بر روی آن جلوگیری کند. تکرار کلمات کلیدی همچنین نمی تواند به رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند.
گوگل و بینگ فراتر از الگوریتم ها رفته اند و به کلمات کلیدی موجود که بارها تکرار شده اند پاداش نمی دهند. این دیگر نمی تواند به شما کمک کند. بنابراین با تکرار کلمه کلیدی در آدرس سایت ، شانس رتبه بندی خود را از بین نبرید. مطمئن باشید در صورت تکرار کلمات کلیدی ، کلیک نخواهید شد.