در نگاه اول ممکن است رقابت با سایت های بزرگ در نتایج جستجوی گوگل غیرممکن به نظر برسد ، اما خوب است بدانید که اجرای یک وب سایت مشاغل کوچک از نظر سئو و بهینه سازی سایت می تواند مزایای زیادی داشته باشد.
در مقاله امروز ، من قصد دارم در مورد فرصت های نادر صحبت کنم که وب سایت های بزرگ با وجود تخصص و مزایای طبیعی نمی توانند از آنها استفاده کنند. این فرصت ها به کسب و کار کوچک این امکان را می دهد تا با کمی تلاش در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد.
بنابراین اگر وب سایت کوچکی دارید یا به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید ، پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید. خواندن نکات موجود در این مقاله به شما کمک می کند مارک های بزرگ حوزه خود را در نتایج جستجوی گوگل به چالش بکشید.
بدون شک ، یک وب سایت بزرگ و معروف دارای مزایای بسیاری نسبت به وب سایت های کوچک ، به ویژه در زمینه سئو و بهینه سازی سایت است. برخی از مزایای وب سایت های عالی عبارتند از:
وب سایت های بزرگ معمولاً به مدت طولانی شلوغ هستند و البته صفحات زیادی دارند. این وب سایت ها دائماً مطالب موجود در سایت خود را به روز می کنند و لینک سازی قوی دارند. به همین دلیل ، اعتبار دامنه یا DA آن زیاد است.
همانطور که در بالا ذکر شد ، وب سایت های بزرگ دارای لینک سازی قدرتمند هستند. در نتیجه ، تعداد زیاد پیوندها باعث می شود موتورهای جستجو (که بسیار سختگیرانه و مغرضانه هستند) در محتوای وب سایت های بزرگ رتبه بالاتری داشته باشند. اگر همین مطالب در یک وب سایت کوچک یا تازه ایجاد شده منتشر شود ، مطمئناً رتبه قابل قبولی نخواهد داشت.
در طول سال ها ، وب سایت های بزرگ از طریق تبلیغات گسترده ، بازاریابی و ارتباطات ، خود را به عنوان یک مارک قابل اعتماد تثبیت کرده اند. بنابراین ، آنها اکنون در میان کاربران اینترنتی شناخته شده اند و حتی توانسته اند طرفداران متعصب را به خود جلب کنند.
مطمئناً یک وب سایت مشاغل کوچک منابع مالی یک وب سایت بزرگ را ندارد. به عنوان مثال ، اگر بخواهیم سایت فروش بلیط هواپیما علی بابا و سایت آژانس مسافرتی رامین محمودی را مقایسه کنیم ، قطعاً وب سایت علی بابا سرمایه بیشتری دارد و شما می توانید از این سرمایه برای بازاریابی دیجیتال و سئو سایت خود استفاده کنید.
در بازاریابی دیجیتال (یا هر نوع بازاریابی دیگر) موارد مثبت و مثبت وجود دارد. البته ، وب سایت های بزرگ تمایلی به سرمایه گذاری در موضوعی غیر قابل اعتماد ندارند که هزاران پرسش و پاسخ داشته باشد.
اینجاست که روزنه امید برای یک تجارت کوچک باز می شود. این دقیقاً همان نقطه ای است که وب سایت های بزرگ تمایلی به ریسک پذیری ندارند و بهترین فرصت برای یک وب سایت کوچک در بازاریابی دیجیتال است.
یک وب سایت مشاغل کوچک چارچوب و قوانین پیچیده ای ندارد. در مشاغل جدید ، هر هفته می توانید اولویت های سایت خود را تغییر دهید. همچنین ، برای این کار نیازی به هماهنگی همه کارها با چندین تیم مدیریتی ندارید.از این طریق می توانید روش های مختلفی را برای یافتن بهترین روش امتحان کنید. به یاد داشته باشید که تیم های کوچک سرعت بالاتری نسبت به تیم های بزرگ دارند و می توانند کارهای زیادی را در مدت زمان کمتری انجام دهند.
همانطور که در بالا ذکر شد ، یک تجارت کوچک دارای قوانین و چارچوب های پیچیده ای نیست. بنابراین می توانید خلاق باشید. اگر ایده ای دارید می توانید به راحتی آن را اجرا کنید.
به عنوان مثال ، اگر در یک آژانس مسافرتی علی بابا کار می کنید ، برای اجرای ایده های خود ، ابتدا باید ایده خود را با تیم های مختلف مدیریتی در میان بگذارید. سپس منتظر بررسی و تایید ایده های خود توسط مدیران مجموعه باشید. در بهترین حالت ، ایده های شما با چند تغییر خوب کار خواهند کرد.
به عنوان یک تجارت کوچک ، می توانید یکی از روش های بازاریابی دیجیتال را انتخاب کرده و بر روی آن تمرکز کنید. به این ترتیب ، اگر فکر می کنید سئو و بهینه سازی سایت می تواند به تجارت شما کمک کند ، می توانید به سادگی سایر روش های بازاریابی اینترنتی را نادیده بگیرید ، تبلیغات گوگل خود را برای چند هفته متوقف کنید و فقط روی سئو جستجو کنید. روی بهینه سازی سایت خود تمرکز کنید.
در یک وب سایت بزرگ ، مانند Alibaba ، مدیر بازاریابی لیست طولانی از کارهای هفتگی دارد که نمی تواند آنها را نادیده بگیرد.
درست است که آژانس مسافرتی علی بابا در حال حاضر بلیط هواپیما ، رزرو هتل و سایر مناطق مربوط به سفر را می فروشد ، اما به عنوان یک تجارت کوچک می توانید بدون وقفه در یکی از این مناطق کار کنید.
به عنوان مثال ، با برنامه ریزی دقیق می توانید فقط روی رزرو آنلاین هتل تمرکز کنید و تا زمانی که در این زمینه متخصص شوید ، در زمینه دیگری کار نکنید. این انتخاب زمینه فعالیت مزایای زیادی برای شما دارد که در زیر توضیح می دهم.
مارک های بزرگ می توانند مشتری و شریکی عالی داشته باشند. یک مارک کوچک همچنین می تواند شرکای قابل اعتماد و البته مشتری کمتری داشته باشد. نیازی نیست که مانند یک مارک بزرگ رفتار کنید ، بلکه بیشتر تمرکز خود را روی حوزه کاری خود قرار دهید تا بتوانید در طولانی مدت به یک شرکت معتبر تبدیل شوید. شغل شما ممکن است به اندازه رقبا نباشد اما شهرت شما یکسان باشد.
به عنوان یک وب سایت مشاغل کوچک ، از پنج طریق می توانید با سئو و نتایج جستجوی گوگل با سایت های بزرگ رقابت کنید.
ابتدا کمی در مورد کلمات کلیدی صحبت کنیم. این کلمات کلیدی عبارتند از:
درست است که وب سایت جهانگردی علی بابا بر روی کلمه کلیدی “سفر به استانبول” تمرکز کرده است ، اما شما می توانید به یک کلمه کلیدی طولانی مانند “راهنمای بازار استانبول” یا “لباس در استانبول از کجا بخریم؟” اشاره کنید. در نتایج جستجو رتبه بندی خوبی داشته باشید.
باید بگویم که من این کلمات کلیدی را گوگل کردم و لیست خوبی از مراکز خرید استانبول پیدا نکردم. یکی از مزایای کلمات کلیدی طولانی این است که آنها دقیقاً همان چیزی را که کاربران به دنبال آن هستند هدف قرار می دهند.
بنابراین اگر قصد دارید کلمات کلیدی طولانی مدت برای تجارت کوچک خود داشته باشید ، ایجاد چنین لیست هایی می تواند به سایت شما کمک کند.
خوب ، وب سایت Alibaba هرگز از نام مارک های دیگر در محتوای سایت خود استفاده نمی کند و معمولاً با رقبا مقایسه نمی شود. بنابراین ، هرگز مقاله ای با عنوان “مقایسه یک وب سایت مسافرتی و گردشگری با یک وب سایت گردشگری علی بابا” را در هر دو سایت مشاهده نخواهید کرد.
اما شما به عنوان یک تجارت کوچک می توانید چنین صفحه ای را در وب سایت خود داشته باشید و این دو سایت را در زمینه خرید و فروش بلیط هواپیما با یکدیگر مقایسه کنید. مطمئناً چنین صفحه ای بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند.
قطعاً وب سایت علی بابا با تعداد زیادی هتل ارتباط دارد و از آنجا که وب سایت معتبری در زمینه گردشگری است ، نمی تواند این هتل ها را رتبه بندی کرده و لیستی از ده هتل برتر ایران ایجاد کند.
از طرف دیگر ، وب سایت کوچک آنها وجود دارد که چنین روابط تجاری گسترده ای با هتل ها ندارد. به این ترتیب شما این امکان را دارید که از کلمات کلیدی در سایت خود استفاده کنید که وب سایت های بزرگ نمی توانند از آنها استفاده کنند.
اطمینان حاصل کنید که از این کلمات کلیدی برای بهبود موقعیت سایت خود در نتایج جستجو استفاده کنید.
همانطور که گفتیم ، وب سایت علی بابا بر روی کلمات کلیدی اصلی در زمینه گردشگری تمرکز دارد ، اما وب سایت آژانس مسافرتی رامین محمودی فقط می تواند روی یک زمینه تمرکز کند. به عنوان مثال ، شما فقط می توانید بر روی برنامه های سفر یک شهر یا استان تمرکز کنید ، یا شهرهای مختلف را بر اساس معیارهای مختلف طبقه بندی کنید.
وب سایت علی بابا نه تنها کلمات کلیدی را جستجو می کند ، بلکه همچنین محتوایی را جستجو می کند که به آنها کمک می کند بلیط هواپیما را مستقیماً از سایت خود بخرند و از این طریق قصد دارد نرخ تبدیل سایت شما را افزایش دهد. اما نمی توانید از همین روش استفاده کنید. در ابتدا باید اعتماد مشتریان را جلب کرده و خود را به عنوان یک شرکت معتبر معرفی کنید.
بنابراین ، شما باید محتوایی تولید کنید که رقبای بزرگ شما نتوانند از آن استفاده کنند.رقبای بزرگ آن محتوا درباره هتل ها ، پروازها و شهرها تولید می کنند. بنابراین می تواند وب سایتی باشد که لیستی از بهترین ها را ارائه می دهد و یا مطالب آموزشی در مورد سفر به مناطق مختلف را منتشر می کند.
شما می توانید زمان بیشتری را صرف محتوا کرده و محتوای کامل و عمیق تری نسبت به رقبا تولید کنید. برای این کار ابتدا باید یک کلمه یا کلمات کلیدی مرتبط با زمینه کاری خود انتخاب کنید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که 10 برابر بهتر از سایر مطالب موجود باشد. به خود قول دهید که زمان بیشتری را صرف تولید محتوا خواهید کرد. اگر محتوای شرکت شما 200 امتیاز اضافی دارد ، محتوای شما باید 500 امتیاز اضافی کسب کند.
علاوه بر تولید محتوای با کیفیت ، شما باید بتوانید روابط تجاری بهتر (و مستقیم تر) نسبت به وب سایت های بزرگ ایجاد کنید. مطمئناً ، وقتی یک وب سایت علی بابا می خواهد با شخص یا گروهی در تماس باشد ، این کار را از طریق تیم روابط عمومی خود انجام می دهد. اما می توانید خودتان عمل کنید.
به عنوان مثال ، شخصاً با مشتری ها ، هتل ها یا افرادی که نیاز به ارتباط دارید تماس بگیرید. به س theirالات آنها پاسخ دهید. درگیر شبکه های اجتماعی شوید و خود را به عنوان شغل خود معرفی کنید. اگر ماهانه چند تور انجام دهید ، می توانید در آنها شرکت کنید. از این طریق می توانید مستقیماً با دیگران ارتباط برقرار کنید.
ایجاد روابط مستقیم یک مزیت بزرگ برای تجارت کوچک شما خواهد بود. این می تواند دسترسی شما را به محتوای خود راحت کند و تجارت خود را با کلمات کلیدی و محتوایی که مارک های بزرگ به دلیل شهرت برند خود نمی توانند استفاده کنند ، به نمایش بگذارید.
وب سایت های بزرگ باید همه کارها را با احتیاط و عمدی انجام دهند. وقتی کاری با احتیاط انجام می شود و همه جوانب در نظر گرفته می شوند ، قطعاً نمی توان روی یک نکته خوب تمرکز کرد و این دقیقاً در همان جایی است که تعادل به نفع یک تجارت کوچک کاهش می یابد.
امیدوارم با کمک نکاتی که در این مقاله ذکر شده است ، می توانید وضعیت SEO کسب و کار کوچک خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشید. ما خوشحالیم که نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان می گذارید.