آیا داشتن وبلاگ جواب می دهد؟ این سوالی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. البته پاسخ کوتاه این سوال احتمالاً برای شما واضح است: بله ، شما باید یک وبلاگ داشته باشید. اما چه نیازی به داشتن وبلاگ است ، به عنوان نویسنده با چه چالش هایی روبرو هستید و چگونه باید بر این چالش ها غلبه کنید؟ در اینجا پاسخ همه این سالات وجود دارد.
افزودن محتوا به طور منظم بخشی اساسی در هر استراتژی سئو است. با ایجاد محتوا می توانید موقعیت بهتری در کلمات کلیدی جدید و همچنین کلمات کلیدی فعلی خود پیدا کنید. چرا؟ از آنجا که وبلاگ نویسی مداوم به Google امکان می دهد وب سایت شما را به عنوان یک منبع فعال ، زنده و مرتبط شناسایی کند ، این امر قطعاً بر رتبه بندی سایت شما تأثیر خواهد گذاشت.
در یک کلام ، هرچه وبلاگ شما به روزرسانی بیشتری داشته باشد ، شانس شما برای پیشی گرفتن از رقبا در جستجوی Google بیشتر است.
وبلاگ یک ابزار عالی بازاریابی برای هر وب سایتی است. از طریق وبلاگ می توانید در مورد مارک ، محصولات و خدمات خود به خوانندگان بگویید.
همچنین ، با ارائه آموزشها و راه حلهای مختلف در وبلاگ خود ، می توانید اعتماد مشتریان و خوانندگان را جلب کرده و آخرین اخبار ، برنامه ها و ایده های تجاری برند خود را با آنها به اشتراک بگذارید. با نوشتن محتوای با کیفیت و مدیریت خوب ، وبلاگ شما می تواند به راحتی دلیلی برای بازگشت کاربران به وب سایت شما شود. علاوه بر این ، می توانید از طریق بخش نظرات وبلاگ خود با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
اگر سیستم مناسبی برای مدیریت محتوای خود (سازنده سایت پورتال ، وردپرس یا …) داشته باشید ، انتشار مطالب چندان دشوار نخواهد بود. اما نوشتن محتوا چطور؟ خوب ، نوشتن یک داستان عالی (یا شاید بهتر است بگوییم یک داستان) هنوز هم مانند دوران ترامپ دشوار است و به مهارت نیاز دارد. برای شروع ، شما باید درک خوبی از زبان فارسی و دستورالعمل های آن داشته باشید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که نوشتن یک کار خلاقانه است که نیاز به طوفان فکری و البته کمی شجاعت برای صرف کردن دارد. مسئله دیگر برای نوشتن خوب ، تسلط بر موضوع و البته دانش نسبی اینترنت ، اصول سئو و تجربه کار است.
هر یک از اینها بسیار مهم است. اما متأسفانه اکثر وبلاگ نویسان ایرانی در حال حاضر توجه زیادی به آنها ندارند. نتیجه چیست؟ هزاران وبلاگ فارسی که در آنها سرعت به کیفیت ترجیح داده می شود و نتیجه آن محتوای ناخواسته است. هزاران چیز که اصلاً قابل خواندن نیستند و چیزهای زیادی برای ارائه ندارند. زیرا نویسندگان این مقالات فقط به یک موضوع اهمیت می دهند و آن SEO و به دست آوردن کاربران بیشتر است. آنها هرگز به این واقعیت توجه نمی کنند که وقتی ما نمی توانیم کاربران را با محتوای مفید نگه داریم ، دیگر حضور آنها در سایت ما مهم نیست و آنها فقط به تأثیر مثبت کار خود در کوتاه مدت نگاه می کنند. اما خوشبختانه ، من باید به آنها هشدار دهم که سرانجام ربات گوگل ، با دیدن شرایط و نارضایتی کاربران ، از زیردریایی آنها مطلع خواهد شد و دیگر آنها را خرد نخواهد کرد.
بنابراین فقط اگر می خواهید وقت خود را برای نوشتن مطالب مرتب ، جذاب و خواندنی اختصاص دهید ، وبلاگ نویسی را شروع کنید. برای این منظور ، من پیشنهاد می کنم به سری ما در زمینه بازاریابی محتوا بروید و درباره ایده های بازاریابی محتوا و تولید محتوای موثر بیشتر بخوانید.
آخرین موضوعی که به نظر من بسیار مهم است ، لذت وبلاگ نویسی است. همانطور که گفتیم ، خوب نوشتن یک کار بسیار خلاقانه است. بنابراین اگر برای تولید محتوای با کیفیت در زمینه کاری خود وقت بگذارید ، مطمئناً از روند کار لذت خواهید برد. علاوه بر این ، وبلاگ نویسی می تواند دانش خود را افزایش دهد ، زیرا گاهی اوقات لازم است که در زمینه فعالیت خود تحقیق کنید تا یک مقاله معتبر بنویسید.
با توجه به این نکته ، پیشنهاد من به شما این است: وبلاگ با عشق!
باز هم ، شما باید یک وبلاگ برای وب سایت خود داشته باشید و حداقل گاهی اوقات مقاله جدیدی منتشر کنید. چرا؟ زیرا وبلاگ نویسی هم برای سئو و هم برای بازاریابی و جلب اعتماد مشتری بسیار مناسب است. بعلاوه ، اگر کمی به محتوای خود عشق ببخشید ، خودتان از وبلاگ نویسی لذت خواهید برد.