اگر تا به حال ایمیل تبلیغاتی ارسال کرده اید ، می دانید تنظیم یک ایمیل خوب چقدر سخت است. ممکن است مجبور شوید ایمیل خود را با دقت ویرایش کنید ، تمام جملات را چند بار مرور کنید تا مطمئن شوید که جواب می دهند و حتی زمان زیادی را برای یافتن عنوان مناسب برای آن صرف کنید. اما بعد از اینکه ایمیل خود را با نهایت اطمینان ارسال کردید ، به این آمار نگاه کنید و متوجه شوید که نتیجه مطابق انتظار شما رضایت بخش نیست و نرخ کلیک واقعا چشمگیر است.
چرا؟ برای اینکه مردم بخواهند ایمیل ما را باز کنند ، آنرا بخوانند و سپس روی پیوندهای ما کلیک کنند ، چه باید کرد؟ خوب ، خبر خوب این است که کار چندان سختی نیست. امروز می خواهیم با هم مشکل را حل کنیم. شما می پرسید چگونه؟ در این مقاله ما مهمترین نکاتی را که روی نتایج ایمیل شما تأثیر می گذارد به شما می گوییم و با پیروی از آنها به راحتی می توانید نتایج بسیار بهتری در بازاریابی ایمیلی خود کسب کنید. فقط به یاد داشته باشید که همه این راه حل ها ارزش آنها را ثابت کرده اند و مطمئناً جواب خواهند داد. اماده ای؟ پس بیایید شروع کنیم
یک سوال سریع: کدام ایمیل منتظر دریافت آن هستید؟ ایمیل از یک دوست نزدیک یا ایمیل از یک تجارت بزرگ؟ ترجیح می دهید کدام یک از این دو ایمیل را بخوانید؟
انتخاب بسیار آسان است ، نه؟ بدیهی است که ایمیل یک دوست برای شما بسیار ارزشمندتر است. با استفاده از این حساب ، هنگام ارسال ایمیل به لیست مشترکان خبرنامه خود باید چه کار کنید؟ آیا باید ایمیل خود را طوری بنویسید که انگار دارید به یک گروه بزرگ و بی اهمیت می پردازید. یعنی همانطور که بخش بازاریابی یک مارک تجاری بزرگ و رسمی می نویسد؟
نه ، نه ، نه … اگر می خواهید مردم علاقه مند به خواندن ایمیل های شما باشند ، باید سعی کنید مانند یک دوست با آنها رفتار کنید.
فکر می کنم منظور ما را می دانید. شما دوستانتان را دوست دارید و آن را به آنها نشان می دهید … درست است؟
بنابراین بهتر است سعی کنید ظاهر شرکت خود را تا حدی کنار بگذارید و برخوردی دوستانه با مخاطب داشته باشید. ایمیل خود را با لحنی محاوره ای و البته محترمانه بنویسید.
اکنون که کل مطلب را فهمیدید ، اجازه دهید به نکات مهم بپردازیم. با پیروی از این 8 قانون اساسی ، می توانید ایمیل های جذاب و دوستانه ای ارسال کنید:
صحبت با مشترکین خود را متوقف کنید. آنها را به عنوان خوانندگان خبرنامه ذکر نکنید. طوری بنویسید که گویی مخاطبان شما فقط یک نفر هستند. این کار ایمیل شما را فوراً شخصی تر می کند.
اتلاف وقت مردم را متوقف کنید. فقط زمانی ایمیل ارسال کنید که حرفی برای گفتن دارید یا می خواهید به مشترکان پیشنهاد دهید.
مفید باشید فقط در صورت درخواست از خوانندگان ایمیل ارسال کنید. سعی کنید به آنها کمک کنید ، سخاوتمند باشید ، صمیمی باشید و مانند یک دوست واقعی صحبت کنید.
از نام واقعی خود برای بخش “از” استفاده کنید. نام و اعتبار خود را صرف یک رابطه صمیمی کنید. این دوستانه تر است ، نه؟
قابل اعتماد باشید به خوانندگان اطلاع دهید که دقیقاً چه انتظاری دارند. البته ، ایمیل های فروش باید بخشی از بازاریابی ایمیل شما باشد. مشکلی نیست. اما وقتی مردم در خبرنامه مشترک می شوند ، بهتر است به آنها اطلاع دهید.
زیاده روی نکنید ایمیل های خود را به همان اندازه که دوست دارید شخصی سازی کنید ، اما سعی کنید نام افراد را زیاد تکرار نکنید ، زیرا باعث می شود ایمیل شما متن متن یک فروشنده هوشمند باشد.
در تیم مخاطبان خود باشید. به آنها یادآوری کنید که تنها نیستند. به آنها بگویید که مشکلات آنها را درک می کنید. با آنها همدردی کنید و ببینید چگونه می توانید به آنها کمک کنید.
به خاطر خواندن ایمیل شما به افراد پاداش دهید. با خواندن ایمیل شما اطمینان حاصل کنید که چیزی دریافت می کنند. اما چی؟ نکات مفیدی به آنها بدهید. حال آنها را بهتر کنید. برای آنها یک جمله الهام بخش ارسال کنید و …
بیشتر صندوق های پستی شلوغ و مملو از ایمیل های خسته کننده و غیرجذاب هستند. ایمیل های شما به راحتی در شلوغی و شلوغی گم می شوند. افزودن برگه های مختلف به سیستم Gmail به این وضعیت کمک نکرده و بسیاری از خوانندگان اصلاً از نحوه کار آن آگاهی ندارند.
برای اینکه بتوانید ایمیل خود را ذخیره کنید ، باید عنوان جذابی را برای آن انتخاب کنید.
بنابراین سوال این است که چگونه عنوانی را انتخاب کنیم که ایمیل شما را برای گیرنده پر کند و آنها را به باز کردن ایمیل ترغیب کند؟
در اینجا چند نکته مهم برای کمک به شما در دستیابی به این هدف وجود دارد:
قول یک چیز خوب را بده. اگر افراد دقیقاً بدانند که چه چیزی می آموزند و دقیقاً چگونه باعث شادی ، آگاهی و درنهایت افراد بهتر می شوید ، احتمالاً ایمیل شما را می خوانند.
از کلمات قدرتمند استفاده کنید. این به معنای آن کلمات احساسی و ادراکی است که نظر شما را جلب می کند و باعث می شود عنوان شما در میان بقیه ایمیل ها بدرخشد.
از شماره در عنوان موضوع ایمیل استفاده کنید. زیرا اعداد – به عنوان مثال 4 یا 37 – چشم ها را به خود جلب می کنند.
حس کنجکاوی مردم را جلب کنید. هر از گاهی از به کار بردن کلمات عجیب نترسید. برای کنجکاوی بیشتر خواننده ، اطلاعات ناقصی در عنوان قرار دهید.
به اشتباهات احتمالی در یک زمینه اشاره کنید. هیچ کس دوست ندارد که به او حقارت نگاه شود ، بنابراین برای اطلاع از این طریق برای او ایمیل ارسال می کنید.
خیلی هوشمندانه بازی نکن تیترهای ساده و ساده همیشه بهتر از گزینه های هوشمند عمل می کنند.
تجربه. کمی سرکش باشید و چیزهای جدید را امتحان کنید. جرات کنید متفاوت بنویسید. وقتی می بینید کدام عناوین بازخورد خوبی دارند ، تعجب خواهید کرد.
از اساتید یاد بگیرید. در خبرنامه های ایمیل مشترک شوید و عناوین آنها را بررسی کنید. بدون شک در آنجا چیزی برای یادگیری وجود دارد.
دیگر از شماره های بی معنی پیروی نکنید. اعدادی مانند “طول مناسب یک عنوان”. خواننده عادی اصلاً وجود خارجی ندارد. با خوانندگان خود رابطه واقعی برقرار کنید تا آنها منتظر ایمیل های شما بمانند و آنها را با علاقه بخوانند.
خوب ، تاکنون در مورد چگونگی باز کردن مخاطبان ایمیل خود صحبت کرده ایم. اما بعد از این چه؟ چگونه می توانیم آنها را علاقه مند کنیم؟ چگونه می توانیم آنها را وادار کنیم نامه الکترونیکی ما را بخوانند؟
برای اینکه ایمیل شما تا آخر برای خواننده جذاب باشد ، بهتر است این 11 نکته را دنبال کنید:
متن خود را سریع بنویسید. این باعث می شود شخصیت شما بیشتر نمایان شود و اشتیاق شما آشکارتر شود.
متن را کوتاه نگه دارید. ایمیل خود را به شدت ویرایش کنید. ایمیل های طولانی و بی پایان می توانند هرگونه اشتیاق را در خوانندگان فرو نشاند. یک چالش خوب: دفعه بعد که ویرایش می کنید ، نیمی از مطالب را حذف کنید.
سوال بپرس. فرض کنید با خواننده خود گفتگوی رو در رو دارید. در این صورت قطعاً از آنها س askال می کنید. اینطور نیست؟
از فرمول خاصی پیروی نکنید. ایمیل های قالب بندی شده به سرعت از خوانندگان خسته می شوند.
شخصیت خود را نشان دهید. چرا؟ زیرا شما سعی می کنید خوانندگان را بشناسند ، به شما علاقه نشان دهند و به شما اعتماد کنند. به جز این؟
مثل ربات سلام نکنید. به جای تعارفات معمول ، از عباراتی مانند “با آرزوهای شیرین” یا “سلام گرم از تهران آفتابی” استفاده کنید. این باعث می شود کمتر به ماشین نگاه کنید و ایمیل شما صمیمی تر خواهد بود.
این مطلب ادامه دارد … .