آیا می دانید یک بازاریاب محتوا حرفه ای هستید؟ اگر به خود فکر می کنید ، بهتر است با این 10 ابزار رایگان Google آشنا شوید.
صرف نظر از تجربه شما در تولید محتوا و بازاریابی ، و صرف نظر از اینکه در گذشته به چه نتایجی رسیده اید ، می توانید از برخی راهکارها و روش ها برای بهبود قابل توجه عملکرد وب سایت خود استفاده کنید.
بیشتر مردم فکر می کنند گوگل چیزی بیشتر از یک موتور جستجو نیست. اگرچه کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو کاملاً اشتباه نیست ، اما نمی توان روند به دست آوردن این رتبه ها را نادیده گرفت. وقتی نوبت به بازاریابی محتوا می رسد ، ابزارها و استراتژی هایی که استفاده می کنید می توانند تأثیر بسزایی در نتیجه نهایی داشته باشند.
این که آیا شما تازه وارد بازاریابی محتوا هستید یا سالها تجربه در این زمینه را دارید ، این مقاله می تواند روش ها و استراتژی های شما را در تولید محتوا و بازاریابی کاملا تغییر دهد. در ادامه این مقاله ، من 10 ابزار رایگان Google را معرفی می کنم که هر بازاریاب محتوا باید از آنها استفاده کند.
البته ممکن است هر روز از این ابزارها استفاده نکنید یا بعضی از آنها با استراتژی بازاریابی محتوای شما متناسب نباشد. با این حال ، امیدوارم که یکی دو ابزار رایگان Google بتواند به رویکرد کلی بازاریابی شما کمک کند.
آیا به دنبال ابزاری برای کمک به شما در یافتن و یافتن مناسب ترین کلمات کلیدی برای تجارت خود هستید؟
اگرچه ابزارهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد ، Google Keyword Planner هنوز هم یکی از بهترین ابزاری است که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید. این ابزار رایگان Google توابع بسیاری دارد و استفاده از آن بسیار آسان است.
شما به عنوان یک بازاریاب محتوا ، همیشه باید به دنبال کلمات کلیدی باشید ، که نه تنها شما را قادر می سازد تا رتبه بالاتری در موتور جستجو داشته باشید ، بلکه بازدید خوبی را نیز برای وب سایت خود به همراه دارد. این ابزار رایگان Google را تا آنجا که ممکن است امتحان کنید و از ویژگی های منحصر به فرد آن استفاده کنید.
هرچه بیشتر از ابزار Keyword Planner استفاده کنید ، بیشتر درک می کنید که چگونه کار می کند. علاوه بر این ، انجام چندین جستجو در Keyword Planner به شما کمک می کند تا مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای وب سایت خود پیدا کنید.
فرض کنید طراحی وب سایت کلید واژه اصلی شما باشد. اگر خوش شانس باشید ، ممکن است برای این کلمه کلیدی رتبه Google را کسب کنید. با این حال ، همه ما می دانیم که دستیابی به چنین هدفی بسیار دشوار است. ما همچنین می دانیم که کلمات کلیدی طولانی می توانند ترافیک هدفمندتری را به وب سایت ما وارد کنند.
ابزار Keyword Planner می تواند به شما در شناسایی این کلمات کلیدی کمک کند. نگاهی به تصویر زیر بیاندازید.
بعد از اینکه همه گزینه های موجود را بررسی کردید ، مطمئناً ایده هایی برای تولید و بازاریابی محتوای جدیدتر و بهتر ارائه خواهید کرد. ممکن است متوجه شوید که طراحی وب سایت ، طراحی ارزان وب سایت و ساخت وب سایت کلمات کلیدی هستند که می توانند ارزش بیشتری برای وب سایت شما بیاورند.
در این مرحله می توانید این عبارات را به عنوان اصلی ترین کلمات کلیدی وب سایت خود انتخاب کنید و بر اساس آنها محتوای متنوع کلمات کلیدی دم بلند ایجاد کنید. گرچه Google Keyword Planner در نگاه اول ابزاری تازه کار به نظر می رسد ، اما می تواند کلمات کلیدی مرتبط و ترافیک هدفمند را در اختیار بازاریابان محتوا قرار دهد.
اهداف شما برای استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟
اگر پاسخ مشخصی به این سوال ندارید ، وقت آن است که قدم بردارید و وضعیت خود را دوباره ارزیابی کنید. اگر اهدافی را برای تجارت آنلاین خود تعیین کرده اید ، بیشتر اهداف براساس ترافیک ورودی و آمار مشابه است. در این صورت ، باید نحوه عملکرد Google Analytics را بفهمید.
بازاریابان مشابه از این ابزار رایگان Google استفاده نخواهند کرد ، اما به عنوان یک بازاریاب محتوا ، باید با نکات و نکات موجود در Google Analytics آشنا باشید. ابتدا می توانید با استفاده از این ابزار رایگان Google عکسهای فوری از عملکرد وب سایت را برای مدت زمانی مشخص ثبت کنید.
این ویژگی می تواند به شما کمک کند با دقت بررسی کنید که آیا به اهداف خود رسیده اید یا خیر. از اینجا همه چیز دشوارتر می شود و این قدرت واقعی Google Analytics است!
هرچه بیشتر روی قسمتهای مختلف Google Analytics کلیک کنید ، جزئیات بیشتری از داده ها ارائه می شود.
دیدن این اطلاعات به ما کمک می کند وب سایت و محتوای آن را با وضوح بیشتری درک کنیم.
این ابزار رایگان Google از بسیاری جهات شبیه Google Analytics است. لطفاً مطمئن باشید که هنگام یادگیری و استفاده از این ابزار هیچ وقت را از دست نخواهید داد.
چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد Google Search Console (یا Google Webmaster Tools) بدانید. می توانید چند ساعت به بررسی داده ها بپردازید. علاوه بر بررسی سلامت کلی وب سایت ، بسیاری از کارها را می توان با این ابزار انجام داد.
یکی از گزینه های مورد علاقه من در این ابزار رایگان Google ، منوی کشویی جستجو در ترافیک است.
به عنوان مثال ، گزینه تجزیه و تحلیل جستجو به شما امکان می دهد عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجوی Google تجزیه و تحلیل کنید.
اگر همیشه می خواهید عملکرد و کارایی کلمات کلیدی وب سایت را ارزیابی کنید ، می توانید روی گزینه “مکان” در منوی نشان داده شده در بالا کلیک کنید. این گزینه میانگین موقعیت سایت همه کلمات کلیدی را که در نتایج جستجوی Google نشان داده می شوند ، نشان می دهد.
بازاریابان محتوا باید با تمام مطالب موجود در Google Search Console آشنا باشند. حتی اگر فقط از این ابزار برای بررسی چند فاکتور محدود در وب سایت خود استفاده می کنید ، باز هم می توانید امیدوار باشید که همین چند عامل تأثیر قابل توجهی در نتایج جستجوگر وب سایت شما خواهند داشت.
نمی توانید ایده های جدیدی برای وبلاگ نویسی پیدا کنید؟
شکی نیست که ابزار Google Keyword Planner می تواند هزاران کلمه کلیدی مرتبط را برای تجارت شما بدست آورد. با این حال ، برای محتوای رقابتی ، استفاده از Keyword Planner به تنهایی کافی نیست.
به همین دلیل است که اکثر افراد سعی می کنند از Google Trends برای گرفتن ایده های تازه و ناب در طوفان مغزی استفاده کنند. با استفاده از این ابزار رایگان گوگل می توانید موضوعات بسیار محبوب یا به اصطلاح محبوب را پیدا کنید. همچنین می توانید برای پیدا کردن اخبار معروف و موضوعات مرتبط با مشاغل خود ، بخش Stories Trending Now را بررسی کرده و روشهای جدیدی برای تولید محتوای خود انتخاب کنید.
به عنوان مثال ، بحث ریاست جمهوری ایالات متحده یکی از داغترین موضوعات در ماه های اخیر در اینترنت بوده است.
آیا می توان از این مورد برای پیشبرد اهداف بازاریابی محتوا استفاده کرد؟
اگر وبلاگ سیاسی دارید یا در زمینه مسائل سیاسی کار می کنید ، قطعاً می توانید از این موضوع داغ نهایت استفاده را ببرید. اما اگر زمینه فعالیت شما در حوزه سیاسی نباشد ، ابزار Google Trends به شما در خلاقیت کمک می کند.
به عنوان مثال ، اگر در زمینه بازاریابی محتوا فعالیت می کنید ، می توانید “چگونه دونالد ترامپ از بازاریابی محتوا برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد؟” را در وبلاگ خود قرار دهید. با چنین عنوانی می توانید ضمن بهره گیری از موضوعات داغ روز ، اطلاعات هدفمندی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
برای استفاده از این ابزار رایگان Google به زمان و تجربه زیادی نیاز ندارید. فقط موضوع یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را در نوار جستجو در بالای صفحه وارد کنید و منتظر نتایج جستجوی Google باشید.
بازاریابان محتوا به یک سیستم برای ثبت و ردیابی داده های خود نیاز دارند. علاوه بر این ، ممکن است بازاریابان نیاز به اشتراک اطلاعات و داده ها با سایر اعضای تیم داشته باشند. Google Sheets یکی از ساده ترین و مثرترین ابزارها برای ثبت اطلاعات ، ردیابی تغییرات و به اشتراک گذاری با دیگران است.
بیایید با یک مثال ساده نگاهی به این موضوع بیندازیم. بیشتر افراد به دنبال راهی برای ردیابی موفقیت در فعالیت های بازاریابی ایمیل خود هستند. اگرچه ابزارها و نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانند این کار را انجام دهند ، اما آنها علاقه ای به پرداخت هزینه آن ندارند.
اگرچه Google Sheet عملکرد این ابزارها را ارائه نمی دهد ، اما همچنان یکی از بهترین ابزارها برای سازماندهی و سازماندهی کارها است. اگر عادت دارید برنامه ها را مرتباً به روز کنید ، این ابزار رایگان Google می تواند تأثیر بسزایی در استراتژی بازاریابی محتوای شما بگذارد.
نکته حرفه ای: برای ایجاد لیست کارها می توانید از Google Sheets استفاده کنید. ایجاد لیست کارها یکی از مواردی است که بازاریابان محتوا به دنبال آن بوده اند. حتی با داشتن یک لیست ساده برای انجام کارها ، می توانید وظایف خود را بهتر درک کنید.
اگرچه + Google به شبکه اجتماعی مورد انتظار گوگل تبدیل نشده است ، اما همچنان ابزاری قدرتمند برای بازاریابی حرفه ای است. به طور خلاصه ، گوگل پلاس مکانی است که می توانید با دیگران (به ویژه همکاران و رقبا) ارتباط برقرار کرده و محتوای خود را با آنها به اشتراک بگذارید.
من به عنوان یک بازاریاب محتوا با سالها تجربه در این زمینه ، پیشنهاد می کنم از این ابزار رایگان Google به سه روش استفاده کنید:
محتوا را با پیروان خود به اشتراک بگذارید
شبکه مخاطبان خود را گسترش دهید
محتوایی دریافت کنید که ممکن است بر روی تجارت شما تأثیر بگذارد
حتی اگر اقدامات دیگری در Google Plus انجام ندهید ، وقت خود را اختصاص دهید و محتوای صفحه Google Plus خود را به روز کنید. البته قبلاً این کار را در اینستاگرام ، تلگرام ، لینکدین و فیس بوک انجام داده اید. افزودن Google Plus به مجموعه رسانه های اجتماعی شما به ضرر کسب و کار شما نیست.
نکته حرفه ای: در حال حاضر ، سرویس Google Plus یک فیلتر برای کاربران ایرانی است. به همین دلیل گسترش شبکه مخاطبان در آن بسیار دشوار است. با این حال ، از آنجا که این شبکه اجتماعی برای موتور جستجوی گوگل است ، استفاده از آن تأثیر مفیدی در سئوی وب سایت شما خواهد داشت.
بخش مهمی از بازاریابی محتوا دسترسی به مخاطبان متعدد است. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید چند ساعت در روز را برای به اشتراک گذاشتن پست های جدید خود با تأثیرگذاران حوزه خود اختصاص دهید. از آنجا که ایمیل یکی از بهترین روش ها برای انجام این کار است ، بهتر است از نرم افزاری که با آن آشنایی دارید استفاده کنید.
Gmail به دلیل عملکرد ساده و رابط کاربری خود ، به سرویس ایمیل مورد علاقه اکثر افراد تبدیل شده است. اما باید بدانید که این ابزار رایگان گوگل از آنچه فکر می کنید بهتر است.
برای اطمینان از مطابقت دقیق حساب Gmail با انتظارات شما می توانید از چند افزونه استفاده کنید. به عنوان مثال ، افزونه WiseStamp می تواند به شما کمک کند امضای خود را در انتهای ایمیل شخصی کنید.
نباید Gmail را فقط یک سرویس ایمیل بدانید. من پیشنهاد می کنم مهارت های خود را در استفاده از این ابزار رایگان Google ارتقا دهید. چندین افزونه Gmail وجود دارد که می تواند نیازهای بازاریابی محتوای شما را برآورده کرده و ایمیل های شما را به زیبایی شخصی سازی کند. استفاده از این ابزارها قطعاً باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.
نکته حرفه ای: اگر می خواهید از سایر خدمات ایمیل برای برقراری ارتباط روزانه استفاده کنید ، بهتر است از حساب Gmail خود برای انجام کارهای مهم بازاریابی محتوا استفاده کنید.
برای برخی از مشاغل ، استفاده از این ابزار رایگان Google مهم نیست. در مقابل ، برای برخی مشاغل دیگر ، به ویژه مشاغل محلی ، استفاده از “Google برای کسب و کار من” ضروری است. متأسفانه ، به دلیل تحریم های موجود ، کاربران ایرانی نمی توانند از آن استفاده کنند.
با استفاده از ابزار “Google برای کسب و کار من” می توانید به راحتی تجارت خود را بصورت رایگان در Google لیست کنید. این ابزار رایگان Google به شما امکان می دهد اطلاعاتی مانند آدرس ، شماره تلفن ، آدرس وب سایت ، ساعات کاری و تصاویر محیط کسب و کار را در نتایج جستجو به کاربران نشان دهید.
مزایای استفاده از “Google برای کسب و کار من” به شرح زیر است:
این ابزار Google به شما امکان می دهد محصولات و خدمات خود را به مشتریانی که به تجارت شما علاقه مند هستند به نمایش بگذارید.
شما می توانید اطلاعات دقیق در مورد تجارت خود را در اختیار کاربران و مشتریان بالقوه قرار دهید.
شما می توانید از تصاویر برای نشان دادن منحصر به فرد بودن شرکت خود استفاده کنید.
شما می توانید به مشتریان خود نظر دیگران درباره تجارت خود را نشان دهید.
به یاد داشته باشید ، بازاریابی محتوا چیزی فراتر از انتشار پست های وبلاگ با کیفیت و به اشتراک گذاری آنها است. بهتر است کمی به محتوای کلمه فکر کنید. هر محتوایی که درباره شرکت یا محصولات خود می نویسید یا هر چیزی که می توانید با دیگران به اشتراک بگذارید می تواند بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد.
این ابزار بسیار مفید است زیرا لیست “Google برای کسب و کار من” واضح است و بیشتر به مخاطبان ارائه می شود. اما ، از آنجا که کاربران ایرانی نمی توانند از این ابزار استفاده کنند ، توصیه می کنیم ابزار Google Maps را با “Google My Business” جایگزین کنید.
با ثبت دفتر خود در Google Maps و اتصال آن به وب سایت خود ، می توانید از اکثر ویژگی های مشابهی که در Google برای کسب و کار من وجود دارد استفاده کنید.
یک راه استفاده از ابزار رایگان Google Docs است.
Google Docs نه تنها رایگان است ، بلکه استفاده از آن نیز آسان است. همچنین دارای ویژگی های بسیاری است که می توانید امتحان کنید. وقتی می خواهید برای وبلاگ خود پستی ایجاد کنید ، Google Docs این کار را برای شما انجام می دهد:
اشتباهات املایی را بررسی کنید
تعداد دقیق کلمات متن را بشمارید
امکان قرار دادن تصاویر و تصاویر به راحتی در متن
اسناد را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید
همانطور که می دانید تولید محتوای با کیفیت یکی از مهمترین قسمتهای فرآیند بازاریابی محتوا است. اگر همیشه در حال نوشتن مطالب جدید هستید ، بهتر است از ابزاری استفاده کنید که نوشتن آنها آسان باشد. بسیاری از افراد از Microsoft Word برای نوشتن نرم افزار استفاده می کنند ، اما Google Docs همچنین یک نرم افزار حرفه ای برای تولیدکنندگان محتوا است.
به عنوان یک بازاریاب محتوا ، روز خود را چگونه سازمان می دهید؟ چگونه اطمینان حاصل می کنید که از تمام وقت شما به طور موثر استفاده می شود؟
Google Calendar ابزاری عالی برای سازمانها است. این ابزار رایگان Google همه ویژگی های یک ابزار پولی را ندارد ، اما ویژگی های بیشتری را برای پیگیری امور به شما ارائه می دهد. می توانید از Google Calendar به روش های زیر استفاده کنید:
برای کارهای اصلی بازاریابی رویدادهایی ایجاد کنید
برای برگزاری جلسات وقت آزاد را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید
برای برنامه ریزی بهتر ، تعداد روزهای رایگان را بهتر درک کنید
من به عنوان یک بازاریاب محتوای حرفه ای ، پیشنهاد می کنم با ویژگی های Google Calendar آشنا شوید. نگران نباشید ، این ابزار رایگان Google به شما در بهبود عملکرد و عملکرد کمک می کند.
کمتر از 50٪ بازاریابان B2B ادعا می کنند که در بازاریابی محتوا موثر و درست هستند. با این حساب ، همیشه روش های بهتری برای بهبود روند بازاریابی محتوای شما وجود دارد. من شخصاً تمام ابزارهای Google را دوست دارم و تا آنجا که ممکن است از آنها استفاده می کنم. برخی از این ابزارها ممکن است از سایر موارد نیز م effectiveثرتر باشند (مانند Google Analytics ، Google Webmaster Tools یا Google Trends) ، اما مطمئن باشید همه آنها ارزش امتحان را دارند.
همچنین می توانید از این ابزارهای رایگان و مفید Google برای سازماندهی و بهبود روند بازاریابی محتوای خود استفاده کنید. اگر از هیچ یک از این ابزارها استفاده نمی کنید ، پیشنهاد می کنم با Gmail یا Google Trends شروع کنید. سپس ، از ابزارهای دیگر استفاده کنید. سعی کنید نیازهای خود را درک کنید و براساس آنها تصمیم بگیرید.