خود را جای کاربران سایت خود قرار دهید. به آنها این حق را بدهید که قبل از خرید از سایت خود درنگ کنند تا ذهن خود را از دست ندهند! چگونه می توانید مطمئن باشید سایت شما پول شما را هدر نخواهد داد؟
البته اکنون در کشور ما با وجود فروشگاه های آنلاین بزرگ مانند دیجی کالا ، این اعتماد کم و بیش ایجاد شده است. اما چگونه اعتماد کاربران خود را جلب می کنید؟ ما یک پیشنهاد در این زمینه داریم و آن دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا آرم Inmad است.
اخیراً متوجه شده ایم که برخی سایت ها دوره آموزشی را برای تهیه این محصول با قیمت بالا می فروشند. اگر مراحل کار بسیار ساده است و نیازی به پرداخت هزینه آنها نیست. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا راهنمای جامع صفر تا صد مرحله دریافت آرم اعتماد الکترونیکی را به صورت رایگان در اختیارتان قرار دهیم. یعنی ما از آنچه این اعتماد است شروع می کنیم ، فواید آن را به شما می گوییم ، سپس به سراغ روش کسب نشان اعتماد الکترونیکی می رویم و در آخر ، مراحل لازم را پس از کسب نشان اعتماد به صورت تصویری توضیح می دهیم.
همانطور که گفتیم ، ابتدا می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟
این (یا E-Namad) یک آرم نمادین است که برای تأیید صحت و هویت فروشگاه های آنلاین (و فقط فروشگاه های آنلاین) ارائه می شود. در واقع نماد اعتماد الکترونیکی به خریداران سایت شما این امکان را می دهد تا به شما اعتماد کنند.
این آرم منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده است.
اعتبار و کیفیت سایت ها با ستاره مشخص می شود. هرچه تعداد ستاره ها بیشتر باشد ، سطح اعتماد بالاتر و کیفیت عملکرد وب سایت بالاتر خواهد بود. انواع نمادهای الکترونیکی به شرح زیر است:
نماد موقتی: نماد موقت برای تسریع در روند بدست آوردن این نماد استفاده می شود و با حداقل معیارهای موجود به سایت های فروشگاه تحویل داده می شود.
نماد ستاره دائمی: پس از اعطای نماد موقت ، فروشگاه برای دریافت نماد دائمی تأیید می شود. برای دریافت نماد دائمی ، شرکت ها باید مجموعه ای از معیارها را برای تأیید داشته باشند که در زیر آموزش خواهیم داد.
نماد دائمی دو ستاره: پس از صدور نماد دائمی یک ستاره ، می توانید با راه اندازی سایت ssl نماد خود را به ستاره تغییر دهید.
حال ممکن است بپرسید که دریافت این پماد چه فوایدی دارد. یکی از راه های اصلی جلب اعتماد مشتری در فروشگاه های آنلاین ، آرم نماد اعتماد الکترونیکی است. با گرفتن نمادی ، فعالیت فروشگاه آنلاین شما قانونی می شود. به طوری که کاربران با اطمینان از سایت شما خرید می کنند.
یکی دیگر از ویژگی های داشتن نماد اعتبار الکترونیکی دریافت درگاه بانکی است. شما همچنین می توانید با اداره پست قرارداد ببندید و سیستم تحویل در محل داشته باشید. توجه داشته باشید که بدون گرفتن E-Namad نمی توانید هرکدام را (حداقل از نظر قانونی) انجام دهید.
در این دوره ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه یک وب سایت برای خود ایجاد کنید. در مرحله بعدی ، شما اصول کار با وردپرس و پورتال ساز را یاد خواهید گرفت.
به طور کلی ، در مقایسه با سایر فعالیت های اجرایی ، فرآیند اخذ نماد اعتماد الکترونیکی چندان دشوار نیست ، فقط باید این آموزش را تا پایان بخوانید تا مراحل لازم برای انجام آن را بدانید.
بسته به زمانی که برای تأیید آدرس ، شماره تماس شرکت اینترنتی و پرسش در مورد صلاحیت های شخصی می گذرانید ، اگر شما در سریعترین زمان ممکن اقدام به اصلاح نواقص اعلام شده توسط کارشناسان کنید ، نشان اعتماد الکترونیکی ظرف هفت تا ده صادر می شود روزها.
هزینه هایی که برای دریافت این سند در گذشته باید پرداخت می کردید شامل 35 هزار تومان برای دریافت بسته پستی حاوی تعهد نامه و همچنین هزینه های مربوط به دفاتر اسناد رسمی و یک نسخه از اصل اسناد بود.
اما اخیراً قوانین جدیدی در مرکز توسعه تجارت ثبت شده است که براساس آن ، در ابتدا و بعد از آن ، برای دریافت نماد باید هر دو سال 175 هزار تومان پرداخت کنید. علاوه بر این ، برای ارسال کالاهای پستی هزینه جداگانه 17000 تومان در نظر گرفته شده است.
تاکنون ، دو سال پیش ، شما باید مدارک هویت خود را به یکی از دفاتر اسناد رسمی برسانید تا هویت خود را تأیید کنید. اما در قوانین جدید ، تنها کاری که باید انجام دهید تأیید شماره های تلفن و غیره محل کار یا خانه خود طبق دستورالعمل است. بنابراین دیگر نیازی به مراجعه حضوری به هیچ مکانی نیست.
برای دریافت آرم ، باید شرایط زیر را داشته باشید:
نماد اعتماد الکترونیکی فقط در سایتهایی که فروش انجام می شود اعمال می شود. اگر فقط اطلاعات مربوط به محصولات یا خدمات خود را در سایت خود ارائه دهید و سفارش آنلاین امکان پذیر نباشد ، نیازی به دریافت تصویر ندارید (و البته هیچ نمادی برای سایت مذکور صادر نمی شود).
همچنین توجه داشته باشید که در صورت خرید باید این دامنه یا زیر دامنه را درخواست کنید.
واژگان بازاریابی دیجیتال حتما بخوانید: واژگان بازاریابی دیجیتال
شرط دیگر برای به دست آوردن این تصویر درج مشخصات محصولات یا خدمات از جمله قیمت و نرخ کالاهای ارائه شده در سایت است. همچنین شما باید اطلاعات خرید را به صورت فاکتور رسمی یا سبد خرید ارائه دهید.
رتبه بندی دامنه سایت باید نمادی از اعتبار به نام متقاضی باشد. و نمره دامنه متقاضیان حقوقی باید به نام شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره آن ثبت شود.
اطلاعات مالک همه دامنه ها در سایت Whois منتشر شده است. پس از ورود به این سایت ، آدرس دامنه سایت خود را در کادر جستجو وارد کرده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید.
برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی ، صلاحیت فردی شما باید توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تأیید شود.معمولاً مراجعه حضوری به آن ضروری نیست. نتیجه درخواست گواهینامه در پرونده نماد روی سیستم ثبت می شود و از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود (این مرحله توسط کارکنان نماد انجام می شود و شما کاری انجام نمی دهید).
اگر پاسخ س theال منفی باشد ، پرونده به حالت تعلیق در می آید ، هویت شخص رد صلاحیت شده در لیست سیاه قرار می گیرد و درخواست مجدد آن امکان پذیر نیست. با این حال ، شخص پس از ورود به پنل کاربری خود می تواند درخواست تجدیدنظر کند (یعنی درخواست بررسی صلاحیت شخص).
برای تجدیدنظر خواهی باید به دادگاه معرفی مراجعه کنید و شواهدی از قبیل برائت دادگاه ، سندی را که اجرای حکم دادگاه را مشخص می کند ، سندی را که نشان می دهد ختم پرونده یا هرگونه شواهد دیگری ارائه دهید. مسئله سوابق کیفری را برطرف کنید (به استثنای گواهی عدم سو or پیشینه یا سو criminal پیشینه کیفری که پذیرفته نشده است) و درخواست تجدیدنظر به آدرس amaken@enamad.ir ارسال کنید (البته جای نگرانی نیست زیرا عدم تأیید صلاحیت به ندرت اتفاق می افتد).
واجد شرایط بودن نماد اعتماد الکترونیکی 18 سال است. اگر متقاضی زیر 18 سال باشد ، دستور رشد دادگاه لازم است. در قوانین قدیمی ، مردان برای دریافت این گواهی نیاز به داشتن کارت پایان خدمت داشتند که در قوانین جدید دیده نمی شود و بدون نیاز به این سند ، گواهی نامه برای شما صادر می شود.
اسناد مورد نیاز برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به شرح زیر است:
تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)
تعهد نامه از طرف شخص واقعی (نحوه دریافت آن را در زیر توضیح خواهیم داد)
عکس اسناد هویتی
سند اجاره یا تجارت (یا منزل)
تصویر تبلیغاتی روزنامه رسمی
تصویر اساسنامه اصلی
اعلام آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)
اعلام آخرین تغییرات در اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)
اعلام آخرین تغییرات در موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)
نامه تعهد شخصیت حقوقی (نحوه دریافت آن را در زیر توضیح خواهیم داد)
مجوز تصویر / فعالیت مجوز
چرا ما باید متعهد به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی شویم؟
هدف از تعهد نامه تصویب رسمی قوانین جاری کشور در مورد تعهدات فروشگاه های آنلاین است. برای انجام این کار ، به سادگی صفحه تعهد در سایت را بخوانید و تأیید کنید که مورد قبول است
خوب ، بیایید به مراحل دریافت این تصویر برویم. در مرحله اول وارد سایت enamad شوید:
همانطور که در بالا نشان داده شده است ، از منو گزینه “Business” را انتخاب کرده و از زیر منوی باز شده “ثبت نام و ورود به پنل کاربر” را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود ، باید روی دکمه “ایجاد حساب” کلیک کنید.
پس از انتخاب این گزینه ، صفحه فوق ظاهر می شود. در آخر ، پس از نوشتن پاسخ سوال ، دو گزینه آخر را بررسی کنید.
پس از تکمیل تمام زمینه ها ، باید OK را انتخاب کنید. سپس برای تأیید ایمیل به ایمیل خود بروید و روی پیوند ارسال شده توسط سایت Inmad برای عضویت در این سایت کلیک کنید. حالا دوباره وارد سایت Inmad شوید و با انتخاب گزینه ورود به سیستم در همان منوی تجاری وارد سایت شوید. اگر همه این مراحل را به درستی انجام دهید ، داشبورد سایت Inmad (در زیر نشان داده شده است) نمایش داده می شود.
طراحی داشبورد Inmad ، برخلاف اکثر سایتهای دولتی و غیر خصوصی ، کاربرد آسانی دارد و کار خاصی با آن مشکل خاصی ندارد. در مرحله اول ، باید گزینه مشخص شده در تصویر بالا ، “تکمیل اطلاعات” را انتخاب کرده و سپس به گزینه “تکمیل فرم اطلاعات” بروید.
در صفحه جدید ، شما باید اطلاعات ساده ای مانند نام ، نام خانوادگی ، مکان ، اطلاعات تماس و غیره را وارد کنید. لطفاً توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه وارد شده باید به نام شخص متقاضی این سند باشد. پس از تأیید این اطلاعات ، به فرم زیر در همان منوی تجاری صفحه کنترل بروید ، به نام “بارگذاری اسناد”. (تصویر زیر)
در این بخش ، شما باید از تمام اسناد مورد نیاز عکس گرفته و آن را با استفاده از دکمه مقابل هر قسمت بارگذاری کنید. لطفا توجه داشته باشید که در صورت بی کیفیت بودن تصاویر ، روند دریافت این تصویر از سایت به تأخیر می افتد. بنابراین عکسهای با کیفیت بگیرید. مناطقی مانند کارت پایان خدمت را در صورت عدم وجود خالی بگذارید. در آخر ، پس از ارسال اسناد درخواستی ، به منوی سمت راست برگردید و این بار گزینه احراز هویت را انتخاب کنید.
در این قسمت باید شماره موبایل خود را با وارد کردن شماره تلفن و طبق توضیحات تأیید کنید. همچنین روشی برای تأیید عدد ثابت وجود دارد که باید طبق توضیحات ساده ای که در این صفحه نوشته شده انجام شود. در پایین صفحه ، هر دو شماره پس از تأیید به شما نشان داده می شود.
سپس دوباره به منوی سمت راست رفته و گزینه Business و سپس “Add domain” را انتخاب کنید.
در صفحه ای که با تصویر بالا باز می شود ، اطلاعاتی را که از شما خواسته شده وارد کنید وارد کنید. همچنین ، در بخش نوع فعالیت ، گزینه “غیر اتحادیه” را انتخاب کنید.
سپس کمی به پایین صفحه بروید. در این بخش ، شما باید اطلاعاتی مانند شماره تماس مشاغل و سایر عناصر اجباری را وارد کنید. اگر محل کار شما مکان خاصی ندارد ، از آدرس و شماره خانه استفاده کنید. در همین حال ، قسمت “سیستم اعتبار سنجی” را در سیستم Citizen قرار دهید و سپس از طریق نقشه در پایین صفحه ، محل کسب و کار یا خانه خود را مشخص کنید.
در آخر دکمه نارنجی را انتخاب کنید (کد رهگیری را از آدرس پستی دریافت کنید) تا وارد سایت پستی شوید و هزینه حمل و نقل 17000 تومان را پرداخت کنید. (متعاقباً ، یک بسته پستی به آدرسی که وارد کرده اید ارسال می شود و فقط به شما یا یکی از بستگان درجه یک شما تحویل می شود. طبق دستورالعمل های نوشته شده روی بسته ، شما باید احراز هویت و مکان را ادامه دهید.)
از سایت انتشارات به صفحه قبلی برگردید ، در پایین صفحه یک نام کاربری با رمز ورود مشخص شده وجود دارد. شما باید یک حساب کاربری منظم (خریدار) در سایت خود با همان نام و رمزعبور ایجاد کنید تا کارشناسان عماد بتوانند با استفاده از آن مراحل خرید و فروش سایت شما را سریع آزمایش کرده و روند را ادامه دهند.
به فهرست تجارت داشبورد و این بار به گزینه “تأیید فنی” بازگردید. در این بخش ، شما باید ثابت کنید که شما مدیر سایتی هستید که درخواست برای ثبت این تصویر برای آن ثبت شده است. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. از جمله دریافت کد فعال سازی که به ایمیل سایت ارسال می شود (info @ example) ، یا قرار دادن برچسب متا در قسمت سرصفحه سایت و … که همه اینها با توضیحات کامل همراه است. ما پیشنهاد می کنیم از همان راه حل متا تگ استفاده کنید.
پس از تأیید ، گزینه ای در منوی کسب و کار با عنوان پر کردن فرم نظرسنجی به شما ارائه می شود. این فرم نظرسنجی را نیز تکمیل کنید. البته تکمیل آن تفاوتی در روند دریافت دستورالعمل شما ایجاد نمی کند و از اطلاعات شما برای اهداف مرکز توسعه تجارت استفاده می شود.
اگر تمام مراحل بالا را انجام داده اید ، به فهرست شرکت و زیرمنوی “وضعیت چک لیست کسب و کار” بروید.
صفحه ای که باز می شود لیستی از فعالیت ها و نکاتی را که باید در سایت شما دنبال کنید نمایش می دهد. اگر همه به طور کامل پیاده سازی شده اند ، گزینه “ارسال برای بررسی همکار” را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر یکی از این نکات را در سایت نداشته باشید ، بارگیری شما برای چند روز به تأخیر می افتد. نوار منو
پس از انتخاب این گزینه ، بین دو تا سه روز بعد ، متخصص پاسخ بررسی را برای شما ارسال می کند که در نوار بالای داشبورد نمایش داده می شود. در صورت تأیید کارشناس ، باید از طریق گزینه “مدیریت تجارت” به متن تعهد نامه بروید.
روی گزینه تعهد کلیک کنید ، محتوای آن را بخوانید و در آخر تأیید کنید. بعد از این زمان دریافت 175 هزار تومان برای دریافت این تصویر وقت است.
از طریق گزینه پرداخت در صفحه بالا ؛ وارد صفحه پورتال بانک شوید و این هزینه را پرداخت کنید ، اکنون تصویر شما آماده است!
همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ، نماد اعتماد 3 حالت دارد: هیچ ستاره ، یک ستاره و دو ستاره. نماد شما احتمالاً در ابتدای شماره ستاره ندارد.
می توانید به بالای گزینه مدیریت مشاغل بروید و “فعال کردن نماد ستاره” را انتخاب کنید. بعد از حدود یک تا سه روز ، نماد ستاره شما فعال می شود.
اگر سایت شما SSL فعال است ، می توانید این تصویر دوستانه را در همان صفحه و به همان ترتیب درخواست کنید. در اینجا جزئیات بیشتری در مورد ssl آورده شده است:
همانطور که در بالا ذکر شد ، برای دریافت آرم نماد الکترونیکی باید گواهی امنیتی SSL داشته باشید.
گواهی امنیتی SSL چیست؟ اطلاعات رد و بدل شده از طریق اتصال SSL رمزگذاری شده است ، بنابراین از سرقت یا شنود اطلاعات محافظت می شود. SSL مشاغل و مشتریان را قادر می سازد تا با اطمینان اطلاعات خصوصی خود مانند شماره کارت اعتباری را به صورت محرمانه ارسال کنند.
دارندگان این قوانین باید از قوانین زیر پیروی کنند:
به طور کامل و دقیق با محتوای متن این تعهد نامه در طول دوره فعالیت و اعتبار مطابقت داشته باشید.
هرگونه تغییر در تجارت را در اسرع وقت به مرکز اطلاع دهید.
حداکثر ظرف مدت دو روز کاری به پیام ها و اطلاعیه های صادر شده توسط مرکز و دستگاه های نظارتی (اعم از الکترونیکی و فیزیکی) پاسخ دهید.
کلیه شرایط لازم را برای ورود بازرسان و دسترسی به همه مکانها و مکانهای فعالیت برای انجام وظایف نظارتی مرکز فراهم کنید.
اگر کسب و کار و تجارت اینترنتی بدون بهانه قابل قبول سه ماه تعطیل نشده باشد یا فعال نباشد ، پس از دو اخطار از طرف مرکز در یک روز ، اعتبار شما لغو می شود.
نماد اعتماد الکترونیکی به مدت دو سال معتبر است و شما باید اطلاعات موجود در فرم ثبت نام خود را قبل از تاریخ انقضا (3 هفته قبل از تاریخ انقضا نماد اعتماد) به روز کنید. اگر وب سایت شما مدت اعتبار نماد را نقض نکند (اختلافات تجاری شما با مصرف کنندگان را حل کرده و مغایر با قوانین مربوط به تجارت اینترنتی کشور نیست) ، این افزونه توسط کارشناسان انجام می شود. در غیر این صورت ، نماد اعتماد الکترونیکی ممکن است به مدت یک سال تمدید نشود. برای تمدید آن باید 175 هزار تومان دوباره بپردازید.
برای لغو نماد ، باید درخواست لغو خود را با ذکر دلیل ، نام صاحب نماد اعتماد الکترونیکی و امضا ، آدرس دامنه و شناسه کاربر همراه با یک کپی از صفحه اول کارت شناسایی یا کارت ملی ارائه دهید. ، روی سربرگ فروشگاه یا یک برگه عادی و شماره نمابر 88968072 (مرکز تماس) برای ارسال. پس از نامعتبر بودن پرونده ، آدرس دامنه از لیست شرکت های دارای نماد حذف می شود و درگاه پرداخت آنلاین قطع می شود.
متاسفانه امکان تغییر دامنه وجود ندارد! اما می توانید یک شرکت جدید به پنل کاربری خود اضافه کنید.
برای تغییر شخصیت حقیقی یا حقوقی ، باید با ارسال بلیط درخواست تغییر دهید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از طریق پنل کاربری خود به قسمت ارسال بلیط از منوی پشتیبانی بروید.
پیشنهاد!!!
برای راه اندازی مشاغل علاوه بر دریافت رمز ، موارد دیگری نیز وجود دارد که نباید از آنها غافل شوید. پیشنهاد ما به شما این است که مطمئن شوید از صفحه آموزش “چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم” بازدید کرده و تمام مقالات رایگان ، آموزش های ویدئویی ، کتاب ها و موارد دیگر را مشاهده کنید در این صفحه
فراموش نکنید که اعتماد مشتریان شما در طولانی مدت جلب خواهد شد. برخی از افراد با خرید یکبار مصرف کیفیت و پشتیبانی مشاغل شما را کنترل خواهند کرد ، اما برخی از افراد ریسک پذیری کمتری دارند و شما باید برای جلب اعتماد آنها دلایلی را به آنها نشان دهید. آرم این تصویر یک علامت اعتماد برای این گروه دوم است (که البته تعداد کمی نیست) و می تواند کاربران بیشتری را در سایت شما به مشتری تبدیل کند.