قبل از صحبت در مورد تصورات غلط در مورد تبلیغات Google AdWords ، بهتر است بگویید که اگر چند سال پیش در میان گروهی از بازاریاب های ورودی قرار داشتید ، می فهمید که تبلیغات Google AdWords روش محبوب زیادی برای جذب نیست. اما امروز ، این داستان کمی متفاوت است!
امروزه افزایش حضور شرکت ها و شرکت ها در اینترنت و در نتیجه رقابت فزاینده آنلاین ، تبلیغات در گوگل و حضور در مقابل مشتریان بالقوه ، به یکی از موضوعات بحث بازاریابان تبدیل شده است. امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ و فروشگاه های معتبر آنلاین از این روش برای ارائه و فروش محصولات خود استفاده می کنند.
با این حال ، چرا برخی از بازاریاب های اینترنتی هنوز از تبلیغ در Google AdWords خودداری می کنند؟ در این مقاله سعی شده است باورهای غلطی که در مورد تبلیغات Google ایجاد شده است را به چالش بکشیم.
این اولین دلیل و یکی از بزرگترین باورهای غلط در تبلیغات Google AdWords است. به یاد داشته باشید که گوگل یک شرکت تجاری شناخته شده است و تقریباً هرکسی می تواند با کمی جستجو به سوابق مالی شما دسترسی پیدا کند. بنابراین اگر سوالی در مورد میزان درآمد Google از تبلیغات AdWords داشته باشیم ، به راحتی می توانیم آن را پیدا کنیم.
همانطور که می دانید ، هزینه تبلیغات گوگل براساس معیاری به نام PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) محاسبه می شود. با این حال ، فکر می کنید درآمد روزانه گوگل چقدر است؟ 1 میلیون دلار؟ 10 میلیون دلار؟ فکر می کنید گوگل روزانه بیش از 100 میلیون دلار از سیستم تبلیغات گوگل خود درآمد کسب می کند؟
اگر در نظر بگیریم که متوسط هزینه هر کلیک بین 1 تا 2 دلار است ، حداقل 50 میلیون کلیک در روز دریافت می کنیم. بنابراین مردم در واقع بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. گوگل همچنین با بررسی و اندازه گیری نحوه نمایش تبلیغات خود ، دائماً در تلاش است تا کاربران را ترغیب کند تا روی تبلیغات بیشتر AdWords کلیک کنند.
تصور غلط دیگر در تبلیغات Google AdWords این است که یک سیستم مدیریت ساده است. Google برای جلوگیری از تقلب در کلیک و کلیک های نامعتبر ، از فناوری پیشرفته ای استفاده می کند. این فناوری فراتر از ردیابی آدرس IP و موقعیت جغرافیایی است و شامل تجزیه و تحلیل عوامل مختلف مربوط به کلیک است.
علاوه بر این ، Google گزارش های بسیار خوبی در مورد عملکرد کمپین های تبلیغاتی Google AdWords ارائه می دهد و هرگونه فعالیت مشکوک را بلافاصله به شما اطلاع می دهد. حتی اگر بازاریاب یا صاحب مشاغل متوجه شود که از یک منطقه خاص تعداد زیادی کلیک غیر عادی دریافت می کند ، می توانند موضوع را مستقیماً با تیم Google AdWords برای تحقیقات بیشتر مطرح کنند. به این ترتیب در صورت یافتن مشکلی ، هزینه تمام کلیک های مشکوک به مبلغ بازپرداخت می شود.
اکثر صاحبان مشاغل تبلیغاتی گوگل فکر می کنند در حال تبلیغ به روش سنتی یا برونگرایی هستند ، اما Google AdWords کمی متفاوت است! Google AdWords به گونه ای طراحی شده است که کاربران بالقوه ای را که به دنبال این خدمات هستند آسان می کند. در واقع ، Google AdWords تنها ابزار بازاریابی ورودی است که اطمینان حاصل می کند محتوای شما هنگام جستجو برای کاربران قابل مشاهده است.
در بیشتر موارد ، Google AdWords بهترین تجربه کاربری را برای موتورهای جستجو فراهم می کند. در واقع ، این تبلیغات فقط به افرادی نشان داده می شود که به دنبال خدمات خاص تجاری هستند. تبلیغات ناخواسته مشکلی است که بسیاری از کاربران اینترنت و حتی مردم دنیای واقعی را آزار می دهد و معمولاً در سایر روش های سنتی و مدرن بازاریابی مانند بازاریابی از طریق ایمیل ، تبلیغات پیامکی و پنجره های بازشو وجود دارد.
تصور کنید که دوست شما یک فروشگاه تخصصی تعمیرات اتومبیل در یکی از شهرهای جنوب کشور دارد و مقالات مختلفی را با موضوع تعمیر خودرو در وب سایت خود قرار می دهد. حال اگر فردی که در شمال ایران زندگی می کند در گوگل مرکز تخصصی تعمیر خودرو را جستجو کند ، قطعاً قصد تعمیر ماشین خود را به جنوب کشور ندارد. به همین منظور ، Google AdWords امکان استفاده از کلماتی را در تبلیغات خود که در شهرهای جنوب کشور نمایش داده می شود ، در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال این امکان برای شما فراهم می شود که تبلیغ شما فقط در اهواز یا شهرهای اطراف مشاهده شود. این امر باعث می شود تبلیغات شما بیشتر هدفمند شود و هزینه آنها کاهش یابد.
باور غلط دیگری که در مورد تبلیغات Google AdWords وجود دارد این است که ارزش آن را دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند تبلیغات در Google AdWords راهی برای انداختن پول در سطل آشغال است!
البته ، تبلیغات در Google AdWords گران است و بسیاری از بازاریابان ممکن است هنگام شروع تبلیغات در AdWords ، تمام پول خود را سرمایه گذاری نکنند ، زیرا اعتماد کافی به آن ندارند ، اما لازم به یادآوری است که تمام روش های تبلیغات و بازاریابی در این قیمت گنجانده شده است. در این بین ، بازگشت سرمایه پس از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مهم است. با این حال ، بهتر است قبل از رد کردن Google AdWords به عنوان یک روش گران قیمت ، دلایلی برای افزایش ارزش آن بیابید.
متأسفانه ، وقتی حساب بیشتر مشتریان Google AdWords را بررسی می کنیم ، متوجه می شویم که آنها به طور پیش فرض تبلیغات خود را ارائه می دهند و مدیریت حساب خود را به افراد نامناسب و بی تجربه می سپارند. در نتیجه ، هزینه سرسام آور تبلیغات غیرمعمول نیست.
هزینه تبلیغات Google AdWords بر اساس تعداد کلیک محاسبه می شود و اگر این تعداد کلیک با سیاست های تجاری مطابقت نداشته باشد ، بازدهی را برای شما ایجاد نمی کند. به عنوان مثال ، بسیاری از مشاغل با توجه به بودجه محدود روزانه برای تبلیغات AdWords ، فقط چند ساعت در روز در معرض دید کاربران قرار دارند و در نتیجه برخی از مشتریان بالقوه خود را از دست می دهند. در این شرایط ، تنها راهی که فکر می کنم افزایش بودجه روزانه برای افزایش مدت زمان تبلیغ است. با این وجود ، با همان بودجه محدود ، می توانید ساعاتی از روز را که مشتریان بالقوه بیشترین جستجو را به عنوان زمان تبلیغ شما دارند ، انتخاب کنید.
محدود کردن موقعیت جغرافیایی تبلیغات راه دیگری برای جلوگیری از کلیک های بی نتیجه و هدر دادن پول است. AdWords همچنین به شما امکان می دهد نمایش تنظیمات تبلیغات خود را به یک دستگاه تلفن همراه و رایانه لوحی یا لپ تاپ و دسک تاپ با تنظیمات هدف گذاری دستگاه محدود کنید. به عنوان مثال ، هنگامی که شما یک خرید و بارگیری برنامه را تبلیغ می کنید ، دلیلی ندارد که تبلیغات خود را به کاربران غیر موبایل نشان دهید. در نتیجه با فیلتر کردن این بخش از کاربران می توانید از کلیک های بی اثر جلوگیری کنید.
این یک باور غلط دیگر در تبلیغات Google AdWords است که گاهی ما را متعجب می کند. این فرآیند به طور طبیعی ماه ها طول می کشد که شما به دنبال رتبه بندی بالا برای یک کلمه کلیدی خاص هستید. این در حالی است که شما تمام نکات بزرگ و کوچک سئو را کاملاً دنبال کرده اید. در غیر این صورت ، به دست آوردن یک رتبه خوب در نتایج جستجو ، به خصوص برای کلمات کلیدی که رقبای شما سالها روی آن کار کرده اند ، تقریباً غیرممکن است.
علاوه بر این ، صرف وقت زیاد با بسیاری از شرکت ها به معنای از دست دادن فرصت ها و ایجاد خسارات مالی است. با این حال ، می توانید از تبلیغات Google AdWords برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو و اعتماد به نفس مخاطبان خود استفاده کنید.
همچنین ، نتایج جستجو برای انواع مختلف کلمات کلیدی با مضامین مختلف کمی متفاوت است. در نگاه اول ، بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی رقابتی ممکن است بهترین و کم هزینه ترین راه به نظر برسد ، اما تبلیغات Google AdWords زمانی کار می کند که با کلمات کلیدی خاصی روبرو شوید ، مانند خرید لپ تاپ ایسوس. اگر به کلمات کلیدی منجر به خرید دقت کنید ، بسیاری از تبلیغات Google را در آن جستجوها مشاهده خواهید کرد. به این ترتیب چاره ای جز استفاده از سرویس Google AdWords برای رقابت با سایر وب سایت ها ندارید ، زیرا حتی اگر صفحه شما در نتایج جستجوی طبیعی آن کلمه کلیدی قرار بگیرد ، بدون توجه به Google Ads باز هم به پیوند 3 یا 4 می رود.
از طرف دیگر ، سئو و نکات مربوطه چندان قابل اعتماد نیستند. بسیاری از جزئیات سئو توسط Google به طور رسمی اعلام نشده است و تنها از طریق آزمایش و خطا و ارزیابی نتایج شما قابل دستیابی است. با این حال ، حتی گاهی اوقات کارشناسان هنگام بررسی نتایج ، اشتباه می کنند. به عنوان مثال ، گاهی اوقات تصور می شود که یک نتیجه خاص به دلیل تغییر در عاملی به نام A است. با این حال ، برخی بعداً استدلال می کنند که تغییر در فاکتور A ممکن است باعث تغییر ناخواسته در عاملی به نام B شود و تغییر در این شاخص همچنین ممکن است در نتایج نقش داشته باشد. در همین حال ، معمولاً اندازه گیری درستی از اعتبار این فرضیه ها وجود ندارد.
همچنین ، Google معمولاً بروزرسانی های الگوریتم جستجوی خود را به طور رسمی اعلام نمی کند. بسیاری از متخصصان جستجوگرها احتمالاً با به روزرسانی های Panda و Penguin آشنایی دارند زیرا پس از این به روزرسانی های خاموش ، آنها قسمت قابل توجهی از بازدید خود را از دست داده و خسارات جدی مالی را متحمل شده اند. با این حال ، کنترل تبلیغات Google AdWords شما کاملاً در دست شما است و در نتیجه به روزرسانی ها ، موقعیت تبلیغات شما تغییر نمی کند.
در مجموع ، بهترین استراتژی برای دستیابی به موفقیت و سود بیشتر ، استفاده همزمان از Google SEO و تبلیغات برای جذب مشتری بیشتر است. در گذشته ، ما SEO و Google Ads را در مقالات مقایسه می کردیم. خواندن آن مقاله به درک بهتر این موضوع کمک می کند.
این را احتمالاً از طرف صاحبان مشاغل شنیده اید که اطلاعات زیادی در مورد نحوه کارکرد حساب های AdWords و نحوه مدیریت آنها ندارند. بله ، ما کاملاً درک کرده ایم که مدیریت تبلیغات PPC علاوه بر هزینه به زمان مدیریت قابل توجهی نیز نیاز دارد و اگر وقت خود را برای ارزیابی ، ردیابی و مدیریت آن اختصاص ندهید ، نتایج خوبی نخواهید گرفت.
امروزه ابزارها و سیستم های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در کاهش زمان مدیریت حساب AdWords کمک کند. به عنوان مثال ، وب سایت WordStream ابزاری به نام هفته کاری 20 دقیقه ای دارد که وقتی به حساب AdWords متصل شوید ، مناطقی را که نیاز به بهبود دارند را شناسایی و به شما اطلاع می دهد (مانند کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک می شوند).
همچنین اگر با محدودیت های مالی روبرو نیستید ، می توانید با یک شرکت تبلیغاتی معتبر گوگل قرارداد منعقد کنید ، مدیریت حساب خود را به آنها بسپارید و از خدمات مشاوره تخصصی بهره مند شوید. همچنین می توانید با مطالعه راهنمای انتخاب شرکت تبلیغاتی مناسب گوگل تصمیم بهتری برای عقد قرارداد با شرکت های مورد نظر خود بگیرید.
ما دقیقاً نمی دانیم که این خطا در تبلیغات Google AdWords از کجا ناشی شده و چگونه گسترش یافته است ، اما برای درک این خطا کافیست چند ثانیه در مورد آن فکر کنید. چنین تصوری غلط مانند این است که بگویید خرید بیش از یک بلیط بخت آزمایی شانس برنده شدن شما را کاهش می دهد! بله ، به همان اندازه خنده دار ، عجیب و غریب و غیر منطقی است. داشتن یک کلمه کلیدی بیش از یک بار در حساب AdWords شما به Google فرصت بیشتری برای نمایش تبلیغات شما می دهد. آیا به کار شما آسیب می رساند؟
این درست به نظر می رسد زیرا بسیاری از شرکت ها از Google Ads استفاده کرده اند اما به نتایج مورد انتظار خود نرسیده اند. بسیاری از فروشگاه های آنلاین با هدف فروش بیشتر در Google AdWords تبلیغ می کنند. برای آنها کافی نیست که کاربران روی پیوند سایت نشان داده شوند یا کلیک کنید ، بلکه قسمت قابل توجهی از آنها باید از مخاطب به خریدار تبدیل شوند تا نرخ بازده سرمایه افزایش یابد. از تجربه ، دلایل زیادی برای این مشکل می توان یافت ، اما به خاطر داشته باشید که مدیریت صحیح حساب تأثیر زیادی در بهبود نرخ تبدیل دارد و می تواند جستجوهای شما را به یک ماشین تولید سرب تبدیل کند.
گاهی اوقات هنگام مشاهده حساب برخی از تبلیغ کنندگان ، با چیزی شبیه فاجعه روبرو می شویم! دلیل این امر این است که برخی از تازه واردین به تبلیغات Google AdWords کلمات کلیدی را بیش از حد گسترده (و هیچ ارتباط موضوعی با محتوای وب سایت ندارند) یا کیفیت پایین هدف قرار می دهند. آنها اغلب از کلمات کلیدی منفی برای مسدود کردن جستجوهای نامناسب استفاده نمی کنند و تبلیغات آنها با کلیک های بی ربط به هدر می رود. در نتیجه ، غیر معمول نیست که در چنین شرایطی نرخ تبدیل کاهش یابد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام کاهش یابد.
جمله ای منطقی که همیشه درست نیست! اگرچه در نگاه اول ، افزایش هزینه تبلیغات باعث افزایش CPL (هزینه سرب) می شود ، اما می توانید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که هزینه آنها کمتر از CPL متوسط شما باشد. به عنوان مثال ، اگر در مشاغل خود به طور متوسط 10 هزار تومان برای هر لید فروش هزینه می کنید ، می توانید یک کلمه کلیدی مناسب و ارزان با قیمت 5000 تومان برای هر لید انتخاب کنید. در نتیجه ، با افزایش اندک بودجه برای نمایش بیشتر (اگر به تبلیغات بیشتری نیاز دارید) ، بازدید بیشتری خواهید داشت و از CPL متوسط خود دور می شوید. درست است که این ترافیک گرانتر است اما بسیاری از اوقات بیشتر از هزینه تبلیغات روی CPL تأثیر می گذارد و نرخ متوسط شما را کاهش می دهد.
برای پاسخ به یکی از عجیب ترین باورهای غلط در تبلیغات Google AdWords ، فقط به این سه سوال پاسخ دهید.
آیا گوگل می تواند تصاویر را بخواند؟ بله ، Google می تواند تصاویر را با استفاده از فناوری OCR و تشخیص نوری شخصیت تا حد قابل قبولی بخواند. اگرچه این فناوری هنوز دارای کاستی های چشمگیری است ، اما در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.
آیا Google AdWords به محتوای صفحات فرود شما توجه دارد؟ احتمالاً آنقدر که فکر می کنید نیست. ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما گوگل توجه زیادی به آنچه بعد از یک کلیک اتفاق می افتد نشان نمی دهد (به غیر از موارد UX ، سیاست ها و مقررات AdWords و البته خطای 404). همانطور که می دانید نرخ کلیک یکی از معیارهای منحصر به فرد Google برای اندازه گیری کیفیت تبلیغات Google شما است. با این حال ، چندین آزمایش در مورد تأثیر صفحات فرود بر روی نمره کیفیت نشان داده است که حتی اگر این صفحات با یک صفحه خالی جایگزین شوند ، تأثیر قابل توجهی بر نمره کیفیت ندارند.
و سوال آخر؛ آیا باید از تصاویر به جای متن در صفحات فرود استفاده کنیم؟ دوباره نه. این به این دلیل است که بارگیری تصاویر بیشتر طول می کشد. سرعت بارگیری صفحه فرود نقش زیادی در افزایش نرخ تبدیل دارد. از آنجا که کاربران کمتری بیش از 3-4 ثانیه صرف مشاهده محتوای وب سایت شما می کنند. بنابراین ، از تصاویر با دقت و حساسیت در صفحه های فرود خود استفاده کنید.
تبلیغات Google AdWords یکی از روشهای بازاریابی است که امروزه بسیاری از مشاغل اینترنتی در نظر می گیرند. این روش تبلیغاتی به قدری م effectiveثر است که حتی فروشگاه های معتبر اینترنتی آنلاین با بازدید بالای طبیعی از آن برای افزایش نرخ تبدیل خود استفاده می کنند.
در همین حال ، بسیاری از باورهای غلط در تبلیغات Google AdWords به دلیل ناآگاهی افراد یا تجربیات ناموفق و شکست های ناشی از سو mis مدیریت تبلیغات است که با کمی مطالعه و یادگیری می توان آنها را از بین برد. در این مقاله ، سعی می کنیم به سوisc تفکرات موجود در تبلیغات Google AdWords بپردازیم و آنها را به دلایل منطقی به چالش بکشیم.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به Google Ads اعتماد ندارند ، امیدوارم با خواندن این مقاله نظر خود را درباره Google AdWords تغییر داده باشید.