در دنیای امروز ، بازاریابی دیجیتال به یکی از مهمترین شاخه های بازاریابی تبدیل شده و اهمیت آن روز به روز بیشتر می شود. در نتیجه ، می بینیم که با گذشت زمان ، اصطلاحات و اصطلاحات تخصصی بسیاری ظهور کرده و در متن آن استفاده می شود. ممکن است با عبارتی مانند بازاریابی درونی یا PPC روبرو شده باشید و ایده ای از معنای آن نداشته باشید. نترس. هیچ یک از این اصطلاحات به اندازه نام آنها پیچیده نیست. فقط کمی وقت بگذارید و کمی در مورد هر یک از این اصطلاحات بازاریابی دیجیتال بخوانید.
برای سهولت کار شما ، ما تمام این واژگان بازاریابی دیجیتال را در اینجا جمع آوری کرده ایم و آنها را به ساده ترین شکل ممکن توضیح داده ایم. در واقع ، این صفحه به عنوان یک فرهنگ لغت برای افراد فعال در زمینه دیجیتال عمل می کند.
پیشاپیش از شما می خواهم اگر به دنبال معنی یک عبارت خاص هستید و این عبارت در فرهنگ لغت ما گنجانده نشده است ، از طریق قسمت نظرات به ما اطلاع دهید تا بتوانیم با کمک شما عزیزان این فرهنگنامه را کامل کنیم. .
بازاریابی دیجیتال به معنای استفاده از رسانه های دیجیتال مانند اینترنت ، موبایل و … در راستای بازاریابی و افزایش تعداد مشتریان یک برند است. بازاریابی دیجیتال در حال حاضر به عنوان هدفمندترین روش بازاریابی موجود شناخته شده است. این دو دلیل متفاوت دارد. یکی اینکه در بازاریابی دیجیتال می توانید مخاطبان خود را با دقت بالا هدف قرار دهید. دوم ، نتایج بازاریابی دیجیتال کاملاً قابل اندازه گیری است و ابزارهای مختلفی برای انجام این کار در دسترس است.
در بازاریابی داخلی شما روی بهینه سازی وب سایت ، سئو و تولید محتوای قوی تمرکز می کنید تا بتوانید مشتری بیشتری جذب کنید. در این بازاریابی می توانید از وبلاگ ها ، فایل های صوتی و تصویری ، کتاب های الکترونیکی ، خبرنامه ها ، سئو ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و … کمک بگیرید. به این ترتیب مشتری است که شما را پیدا خواهد کرد.
این به معنای استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی برای رسیدن به مشتری است. این بازاریابی می تواند شامل تبلیغات بنر و کلیک ، ارسال ایمیل و پیام کوتاه ، ایجاد گزارش و غیره باشد. به این ترتیب شما مشتری را دنبال می کنید و او را در تبلیغات خود هدف قرار می دهید.
یکی از همکاران محصولات و خدمات شما را می فروشد یا تبلیغ می کند و برای درآمد شما هزینه ای دریافت می کند.
در این نوع بازاریابی ، شما در زمینه کاری خود محتوای ارزشمند و جذابی ایجاد می کنید و آن را از طریق کانال های مختلف توزیع می کنید. به این ترتیب افراد بیشتری شما را از طریق موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی و … پیدا می کنند و محتوای مفید شما اعتماد آنها را جلب می کند.
در بازاریابی از طریق ایمیل ، نام تجاری خود را از طریق ایمیل تبلیغ می کنید و محتوای مرتبط را با کاربران به اشتراک می گذارید. بازاریابی از طریق ایمیل به دو روش انجام می شود. می توانید ایمیل خود را به یک بانک ایمیل ارسال کنید یا یک خبرنامه ایمیل ایجاد کنید و از مشتریان بخواهید مشترک شوند.
در بازاریابی پیامکی ، با ارسال پیامک تبلیغ می کنید و مشتری های خود را به دست می آورید. بازاریابی پیامکی نیز به دو روش انجام می شود. یا پیامک های خود را به بانک های آماده ارسال می کنید ، یا لیستی از شماره های مشتری را تهیه می کنید.
کوپن پیامکی پیشنهادی است که به صورت پیام کوتاه برای مشتری ارسال می شود و او می تواند با نشان دادن این پیامک به شما یا استفاده از کد ویژه از این پیشنهاد استفاده کند. به عنوان مثال ، 20٪ تخفیف در خرید خود دریافت کنید.
هدف استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک برند است. این می تواند به صورت تبلیغات پولی در این شبکه ها و صفحات آنها باشد ، یا تنها با ایجاد صفحه در این شبکه ها و به روزرسانی آن انجام می شود.
نرخ تبدیل به تعداد افرادی گفته می شود که به عنوان بازدید کننده وارد سایت شما می شوند و کاربر یا مشتری سایت شما می شوند. برای اندازه گیری نرخ تبدیل ، ابتدا باید کاری را که بازدید کننده در وب سایت شما انجام می دهد تعیین کنید و نرخ را بر اساس آن اندازه بگیرید. فرآیند بهینه سازی نرخ تبدیل به اختصار CRO (معادل بهینه سازی نرخ تبدیل) نامیده می شود.
تبلیغات کلیکی نوعی تبلیغ است که در آن فقط برای هر کلیک روی تبلیغ خود مبلغ مشخصی پرداخت می کنید. این تبلیغات را می توان در موتورهای جستجو مانند گوگل انجام داد و یا در سایت های مختلف نمایش داد و به همراه یک سئو قوی می تواند برای سایت شما بسیار موثر باشد.
سیستم تبلیغات کلیک Google. با استفاده از این سیستم می توانید تبلیغات خود را در جستجوی مرتبط Google یا در سایت های شریک Google نمایش دهید.
بازاریابی مجدد نوعی تبلیغات پولی (یا PPC) است که به بازاریاب امکان می دهد افرادی را که قبلاً از وب سایت بازدید کرده اند ، هدف قرار دهد. این نوع تبلیغ کسانی را که در گذشته به وب سایت شما وارد شده اند ردیابی می کند و از آنها دعوت می کند تا دوباره به وب سایت شما مراجعه کنند. در این نوع تبلیغات می توانید مشتریان را برای یک محصول خاص یا کسانی که فعالیت خاصی را در وب سایت شما انجام داده اند ، هدف قرار دهید.
هدف استفاده از ابزارها و آمار دیجیتال برای سنجش موفقیت یک برند است. مزیت این نوع تحلیل این است که شما می توانید از مشتریان و نوع عملکرد خود اطلاعات بسیار قابل اعتماد و مفیدی را بدست آورید.
این به معنای آزمایش یک تکنیک جدید (A) بازاریابی در مقابل تکنیک دیگر () در نقش کنترل آزمایش است تا ببینید که این تکنیک جدید چقدر می تواند مفید باشد.
هیت هر کاری است که کاربر در سایت انجام می دهد یا به عبارتی تمام درخواست هایی که کاربر به سرور می فرستد. این درخواست ها می تواند باز کردن صفحه ، افزودن محصولی به سبد خرید ، پخش فیلم ، بارگیری پرونده ، پر کردن فرم و غیره باشد.
Google Analytics برخی از این بازدیدها را به صورت خودکار دریافت می کند ، مانند باز کردن یک صفحه ، اما سایر کارهای مانند کلیک روی دکمه بارگیری را تشخیص نمی دهد. برای ثبت این بازدیدها ، باید خود را در برچسب Event Manager تعریف کنید
Impression به تعداد افرادی که یک آگهی را مشاهده کرده اند اشاره دارد. به خاطر داشته باشید که ممکن است آنها به هیچ وجه روی این تبلیغ کلیک نکنند و ممکن است چیزی خریداری نکنند.
نرخ گزاف گویی درصد کاربرانی است که از وب سایت شما بازدید کرده و بدون درگیر شدن با محتوای صفحه از آنجا خارج شده اند. هرچه درصد بالاتر باشد ، وب سایت شما در جذب ، نگهداری و تبدیل کاربران ضعیف تر است و شما باید بیشتر روی آن کار کنید.
این به تعداد کاربرانی اشاره دارد که روی تبلیغ یا پیوند از طرف شما کلیک می کنند. صفحات وب ، ایمیل ها ، پست های اجتماعی و غیره شما دارای پیوندهایی هستند که می توانند برای اندازه گیری نرخ کلیک به کار روند.
ترافیک طبیعی آن دسته از کاربران اینترنتی هستند که با استفاده از روش های طبیعی و نه پول به وب سایت شما هدایت می شوند و این تبلیغات نیست که آنها را ترغیب می کند از وب سایت شما بازدید کنند. این نوع ترافیک را می توان با قرار گرفتن در لیست های مختلف ، کسب رتبه بندی در موتورهای جستجو و دریافت لینک از صفحات اجتماعی و … بدست آورد.
ترافیک پول به آن دسته از کاربران اینترنتی گفته می شود که از طریق تبلیغات شما به وب سایت شما هدایت می شوند. این می تواند شامل تبلیغات شما در موتورهای جستجو ، شبکه های اجتماعی ، سایت های دیگر و غیره باشد.
سازندگان وب سایت فضای مدیریتی را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید بدون نیاز به هیچ گونه دانش طراحی یا برنامه نویسی ، محتوای وب سایت خود را طراحی و مدیریت کنید. این پورتال اولین و قدرتمندترین سایت ساز ایرانی است که توسط یکی از شرکت های تابعه شرکت نوین طراحی شده است.
اینواکنشگرا (Responsive) به معنای یک ویژگی در طراحی وب سایت است. وب سایتی با طراحی پاسخگو با صفحه های مختلف (از جمله رایانه های خانگی ، تلفن های همراه و تبلت ها) سازگار می شود و در نتیجه برای هر کاربری با هر اندازه صفحه مناسب و کارآمد خواهد بود.
آن صفحه در وب سایت است که وقتی کاربر روی پیوند شما کلیک می کند ، وارد آن می شود یا به تعبیری روی آن قرار می گیرد. اگرچه این صفحه می تواند خانه شما باشد ، اما برای مشتریان بسیار مفید است (و بنابراین سودمند است) به صفحه ای متناسب با نیازهای آنها هدایت شوند.
منظور از رابط کاربری محیطی است که در وب سایت یا برنامه شما مشاهده می شود و کاربر می تواند با آن تعامل کند. این شامل دکمه ها ، روبان ها ، متن ها و … می باشد و طراحی کاربردی و زیبای آن در جذب و حفظ مخاطب بسیار مهم است.
این به تجربه و احساس عمومی کاربر نسبت به وب سایت شما اشاره دارد. برای داشتن تجربه کاربری خوب ، دسترسی آسان به قسمت های مختلف وب سایت خود ، تشویق کاربر به تعامل و زیبا بودن لازم است. عواملی مانند طراحی و محتوا هر دو بر تجربه کاربر تأثیر می گذارند.
این به بخشی از صفحه گفته می شود که کاربر هنگام باز شدن وب سایت بدون نیاز به پیمایش و پایین رفتن صفحه می تواند توسط کاربر مشاهده شود. این قسمت از وب سایت اولین چیزی است که توسط کاربر مشاهده می شود و او را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین مهم است که به خوبی روی آن کار کنیم و همه موارد مهم را در آن نشان دهیم.
این به بخشی از صفحه وب سایت شما اشاره دارد که کاربر برای رفتن به پایین صفحه باید آن را پیمایش کند.
برای فراخوانی دعوت از کاربر برای انجام فرایندهای مورد نظر شما. به عنوان مثال ، شما می خواهید کاربر در وب سایت شما ثبت نام کند ، بنابراین یک دکمه تماس را در صفحه اصلی خود قرار دهید که آنها را به این کار دعوت کند. داشتن تماس مناسب یکی از مهمترین عوامل تبدیل کاربر به مشتری است.
SEO بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. با استفاده از تکنیک های مختلف جستجوگرها می توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و در صفحات جستجوی مرتبط در موقعیت بهتری ظاهر شوید. این می تواند احتمال کلیک کاربر بر روی پیوند شما و ورود به سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهد.
روندی که طی آن تعداد پیوندهای داده شده به وب سایت خود را افزایش می دهید. این فرآیند می تواند شامل ایجاد محتوای جذاب و ارزشمند ، ساخت وبلاگ ، درخواست پیوند از مشتریان و بسیاری از تکنیک های دیگر باشد. هدف از جستجوگرها ایجاد لینک های خوب زیادی به یک وب سایت است.
بازگشت سرمایه گذاری. این همان چیزی است که هر کسب و کاری می خواهد ببیند. اگر 200000 تومان برای آگهی تبلیغ کنید ، بازده سرمایه مبلغی است که علاوه بر هزینه به شما بازگردانده شده است.
کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که کاربران وارد موتورهای جستجو می کنند. مهم است که شما کلمات کلیدی محبوب کسب و کار را شناسایی کرده و روی آنها سرمایه گذاری کنید.
بسیاری از افراد از طریق موتورهای جستجو کلمات را جستجو می کنند و بسیاری از افراد موارد مشابه را جستجو می کنند. از آنجا که این کلمات بسیار محبوب هستند ، برای یک وب سایت تازه کار دشوار خواهد بود. با این حال ، جستجوهای زیادی وجود دارد که طولانی هستند و افراد کمی به دنبال آنها می گردند و می توانند بر روی آنها تمرکز کنند. به اینها دم بلند می گویند. در مقابل ، کلمات کلیدی دم کوتاه وجود دارد.
فعالیت های کلاه سفید آن دسته از تکنیک هایی است که بدون نقض قوانین موتورهای جستجو رتبه وب سایت شما را افزایش می دهد. این به معنای بهبود یک وب سایت به روش های صحیح و اخلاقی و عدم استفاده از فعالیت های اسپم و کلاه سیاه است.
کاری که سئو برای ارتقا does آن انجام می دهد ارائه لینک از یک سایت به سایت دیگر است. این باعث افزایش اعتبار این وب سایت ها در موتورهای جستجو می شود. خزندگان وب این را محبوبیت یک وب سایت می دانند. با این حال ، دریافت لینک از یک وب سایت غیر قابل اعتماد به یک موتور جستجو می تواند تأثیر منفی داشته باشد و سایت شما را بی اعتبار کند.
از آنجا که تعداد پیوندهای داده شده به یک وب سایت می تواند تأثیر مستقیمی در رتبه بندی موتور جستجو داشته باشد ، برخی از افراد سعی می کنند لینک های زیادی به وب سایت خود بسازند و محبوبیت کاذب ایجاد کنند. اگرچه هرزنامه در گذشته م effectiveثر بوده است ، اما موتورهای جستجو در تشخیص پیوندهای جعلی و نادیده گرفتن آنها بسیار ماهر هستند. در نتیجه ، ممکن است این پیوندها در کوتاه مدت خوب کار کنند ، اما در نهایت توسط موتور جستجو مجازات می شوند.
خزنده وب که با نام عنکبوت وب نیز شناخته می شود ، یک ربات اینترنتی است که کارش مرور سایت های مختلف ، دسته بندی و ذخیره اطلاعات است. معمولاً عملکرد این خزنده ها جمع آوری اطلاعات برای موتورهای جستجو است.
Penguin آخرین نسخه Google Web Crawler است که در شناسایی هرزنامه بسیار قدرتمندتر از نسخه های قبلی است. همچنین برای cloaking ، مجموعه کلمات کلیدی و صفحات تکراری به خوبی کار می کند. این نسخه برای بهبود نتایج Google آمده است.