یکی از دلایلی که تصمیم می گیرید با یک شرکت تبلیغاتی گوگل شریک شوید نیاز شما برای رسیدن به اهداف و نتایج خاصی است که خودتان نمی توانید به آنها برسید. اهدافی که دستیابی آنها به زمان زیادی طول می کشد یا دستیابی به آنها در شرایط عادی غیرممکن است. با این حال ، قبل از شروع باید از خود بپرسید ، آیا این بهترین راه ممکن برای دستیابی به این نتایج است؟
به طور کلی ، اگر برای اولین بار یک کمپین تبلیغاتی Google برای تجارت خود راه اندازی می کنید ، بهتر است مطمئن شوید که این کار را انجام می دهید زیرا شرکت هایی در بازار تبلیغات وجود دارند که به شما در شروع کار کمک می کنند. قرارداد گران قیمت را تقویت کنید (درصورتی که من اصلاً به آن نیازی ندارم). به این ترتیب ، می توانید قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی Google در مورد گستردگی و فضای رقابتی کسب و کار خود اطلاعات کسب کنید. آیا واقعاً لازم است بدانید که اگر لینک تبلیغ شما در نتایج جستجو قرار دارد ، وب سایت شما آماده ارائه تجربه کاربری خوبی به مخاطبان شما است؟
خوب سوال اساسی این است که اگر تجربه زیادی در زمینه Google AdWords و طراحی سایت ندارید ، چه کسی شما را راهنمایی می کند؟ مطمئناً هیچ شرکتی باتجربه با آژانس اول قراردادن روی میز مذاکره قرارداد منعقد نخواهد کرد. شما باید کمی تحقیق کنید تا بدانید چه انتظاری از یک شرکت تبلیغاتی گوگل دارید. باید تعارفات را کنار بگذارید و صریحاً از سوال س askال کنید و انتظار پاسخهای روشن را داشته باشید.
برای سهولت در انتخاب شرکت تبلیغاتی Google ، سعی کرده ایم لیستی از سوال را به شما ارائه دهیم که هنگام مذاکره با یک آژانس تبلیغاتی Google باید به آنها مراجعه کنید. در زیر یک سوال متخصص وجود دارد که پاسخ وی ابهام پیش روی شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.
این سوال کاملاً واضح است ، اما پاسخ یکی از اولین مواردی است که باید بدانید. شما یک آژانس تبلیغاتی گوگل با منابع و اطلاعات بسیار ، با تجربه زیاد و با کادر مجرب زیادی می خواهید! قطعاً نمی خواهید حساب Google AdWords خود را به شخصی بسپارید که سالانه چندین بار به مسافرت می رود یا از بیماری یا مشکلات دیگری رنج می برد. در چنین شرایطی تبلیغات شما بدون نظارت و مدیریت مناسب باقی می ماند.
بعد از خواندن چند سطر در بالا ، ممکن است افرادی را به یاد بیاورید که به تنهایی و بدون هیچ همکار یا کارمندی کار می کنند ، از تبلیغات Google و موضوعات مربوط به آن آگاهی کامل دارند و در صورت لزوم با متخصصان دیگر مشورت می کنند. اما این افراد یک استثنا هستند. در برخی موارد ، ممکن است با افراد کاملاً غریبه ای که سابقه و تجربه مشخصی ندارند وارد مذاکره شوید. خطر استخدام چنین شخصی گاهی ممکن است منجر به از دست رفتن منابع مالی و مهمتر از آن وقت شما شود.
دقت در پاسخ به این سوال یکی از نکات اساسی در انتخاب یک شرکت تبلیغاتی مناسب گوگل است زیرا شما به شرکتی نیاز دارید که مایل باشد اطلاعات و مشاوره تخصصی به شما ارائه دهد. شما باید بدانید که یک آژانس تبلیغاتی Google با حساب شما دقیقاً چه کاری انجام می دهد. بهترین راه برای انجام این کار حفظ مالکیت اداری حساب Google AdWords شما است.
به طور کلی ، در هر کجای دنیا ، یک آژانس تبلیغاتی معتبر Google باید دسترسی کامل به فعالیت ها و حساب های شما را در اختیار شما قرار دهد. با این حال ، در ایران اوضاع کمی متفاوت است زیرا همانطور که می دانید Google AdWords کشور ما را تحریم کرده است. به همین دلیل ، بیشتر شرکت های خدمات تبلیغات گوگل تبلیغات خود را از حساب خود اجرا می کنند ، زیرا یک اشتباه کوچک باعث مسدود شدن یک حساب فعال می شود. بنابراین ، تصمیم گیری در مورد آن کمی دشوار است.
باید کمی اوضاع را ارزیابی کنید. آیا شرکت به اندازه کافی قابل اعتماد است که بتواند حساب Google AdWords شما را ارائه دهد؟ و اگر قرار است کمپین تبلیغاتی شما در حساب رسمی شما راه اندازی شود ، آنها چه اطلاعاتی به شما ارائه می دهند؟ نحوه پاسخ شما به این سوال و دلایل ارائه شده توسط این شرکت ها مطمئناً به شما در تصمیم گیری کمک می کند.
موارد زیر بهترین روش ها برای شناسایی و استخدام یک شرکت تبلیغاتی گوگل است:
از طریق یک همکار یا شریک قابل اعتماد
یا شناخت استعدادها و توانایی های یکی از مدیران ارشد آژانس تبلیغاتی
اطلاعات لازم را از مشتریان قبلی و فعلی شرکت تبلیغاتی کسب کنید.
اگر با مشاغلی روبرو شوید که از طریق ایمیلهای سرد و بی روح یا تماسهای تبلیغاتی بدون اینکه قبلاً با آنها تماس گرفته باشید ، به شما دسترسی می یابند ، چه معنایی دارد؟ چنین شرکتی احتمالاً اولویت های دیگری نیز دارد و جذب هرچه بیشتر مشتری برای آنها مهمتر از انجام یک کار صحیح با کیفیت است. به همین دلیل بهتر است در میان دوستان و آشنایان خود یک شرکت تبلیغاتی گوگل خوب جستجو کنید.
اولین بودن همیشه به معنای بهترین بودن نیست! حتی اگر اولین تجربه کار با یک شرکت تبلیغاتی بزرگ گوگل در یک تجارت جدید باشد. اگرچه ممکن است از کار با یک آژانس تبلیغاتی عالی احساس خوشبختی و امید داشته باشید ، اما بد نیست بدانید که در چنین شرایطی احتمال شکست وجود دارد. اگر یک شرکت تبلیغاتی گوگل در گذشته تجربیات مشابهی از تجارت شما داشته است یا در حال حاضر با شرکت های مشابهی کار می کند ، بیشتر باعث نگرانی می شود زیرا آنها در زمینه خود تبحر کافی دارند.
در حالی که تهیه لیست مشتری روال عادی نیست ، یک شرکت تبلیغاتی Google باید نمای کلی از حساب های مشابه کسب و کار شما را ارائه دهد. این نشان دهنده تجربه شرکت تبلیغاتی در این زمینه است. شرکتی که با شرایط و عواملی که در تجارت آن تأثیرگذار است آشنا باشد ، پس از امضای قرارداد به راحتی می تواند فعالیت خود را آغاز کند. با این حال ، استارت آپ های یک رشته ، پس از عقد قرارداد ، ابتدا باید در مورد مخاطبان خود تحقیق و شناسایی کنند و این به معنای آزمون و خطا و کسب تجربه با سرمایه و آینده شغلی آنهاست!
این س strangeال عجیبی است ، اما سعی کنید به هر شکل ممکن پاسخ واضحی پیدا کنید. شرکتی که در استفاده از Google AdWords برای تجارت خود موفق بوده است ، احتمالاً موفق خواهد بود. استفاده شرکت های تبلیغاتی از AdWords نشان دهنده اعتقاد آنها به موفقیت و اثربخشی این روش و تجربه آنها در اجرای کمپین های مشابه است.
در حقیقت ، شرکت هایی که از Google AdWords استفاده می کنند با استفاده از آزمون و خطا برخی از تجربیات و مهارت ها را کسب کرده اند و با عملکردهای Google AdWords بیشتر آشنا هستند. با این حال ، این اندازه گیری دقیق مهارت های یک شرکت تبلیغاتی گوگل نیست ، اما دانستن آن می تواند کمی اطمینان بخش باشد.
بسیاری از شرکت ها حساب AdWords شما را به حساب Google Analytics شما پیوند داده و نتایج را به طور مداوم به صورت ترافیک داده به شما ارائه می دهند تا بتوانید به راحتی نتایج هر معامله را مشاهده کنید. دریافت گزارش همراه با تجزیه و تحلیل و توضیح فرآیند اطلاعات نیز بسیار مهم است و شرکت های معتبر همیشه گزارش مفصلی از تجارت خود ارائه می دهند که در آن نتایج و پیشرفت تبلیغات به صورت روزانه دیده می شود.
این گزارش باید به طور منظم و در فواصل منظم برای شما ارسال شود. آنها بسته به نیاز شما باید این اطلاعات را به صورت هفتگی ، ماهانه ، سه ماهه و سالانه در اختیار شما قرار دهند. همچنین مهم است که با آژانس تبلیغاتی خود در تماس باشید تا مشکلاتی که در این زمینه بوجود می آیند بر عملکرد حساب شما تأثیر بگذارند. داشتن تماس هفتگی یا ماهانه با شرکت تبلیغات Google برای توضیح به روزرسانی ها و نگرانی های آینده یکی از روش های اطمینان از موفقیت یک کمپین تبلیغاتی Google است.
این مطلب ادامه دارد .. .