وقتی نوبت به رشد و ارزیابی وبلاگ می رسد ، سه مورد اساسی را باید در نظر گرفت: چگونه می خواهید بازدید کننده جدیدی به سایت خود جذب کنید ، چگونه می توانید آن بازدید کننده را به مشترکانی با کیفیت تبدیل کنید. و چگونه می توانید مشترکان وفادار خود را ترغیب کنید تا محتوای وبلاگ خود را برای دسترسی به مخاطبان جدید به اشتراک بگذارند.
همانطور که می دانید ، مشترکین مهمترین قسمت این فرایند هستند ، به خصوص اگر تازه وارد وبلاگ نویسی شده باشید. شما در حال حاضر وقت و منابع زیادی برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و عالی در اختیار دارید ، اما مطمئناً بدون خواننده نمی توانید به نتایج قابل توجهی برسید.
هر بار که محتوای جدیدی را در وبلاگ یا سایت خود منتشر می کنید. مشترکین شما میزان بازدید اولیه را برای شما فراهم می کنند. کلید ورود بیشتر بازدید به سایت شما (و به تدریج جذب بازدیدکننده و مشتری) با افزایش تعداد مشترکین شروع می شود.
خوب ، اکنون سوالل این است که چگونه افراد را به سایت جذب کرده و شرایط بازدید مجدد از سایت خود را فراهم کنیم؟ در این مقاله ، ما قصد داریم هفت روش خلاقانه برای افزایش تعداد مشترکان وبلاگ را بیان کنیم.
توجه: برای اینکه نکات ذکر شده در این مقاله به درستی اجرا شود ، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مطالب جدید و با کیفیت را به طور مکرر و در فواصل منظم منتشر می کنید. اگر محتوای جدیدی برای خواندن ندارید ، نمی توانید انتظار داشته باشید افراد در سایت شما مشترک شوند. اگر می خواهید سایت یا وبلاگ خود را توسعه دهید ، سعی کنید در فواصل منظم به انتشار محتوای ناب و با کیفیت متعهد باشید.
اگر هدف اصلی شما افزایش مشترکان ایمیل است ، یکی از اولین مواردی که باید در نظر گرفت بهینه سازی بهترین پست های وبلاگ برای این افراد است. این به زمان زیادی احتیاج ندارد و می تواند به مرور تعداد مشترکان را افزایش دهد.
حتما تعجب کرده اید که چرا؟ خوب ، پست هایی که از نظر کیفی بهتر هستند ، می توانند بازدید بیشتری (از طریق جستجوی طبیعی و منابع دیگر) نسبت به پست های متوسط داشته باشند. با افزودن Call To Action می توانید مزایای ترافیکی این پست ها را افزایش دهید.
به عنوان مثال ، ما دریافتیم که 76 درصد از بازدید ماهانه HubSpot از طریق پست های قدیمی است.
خوب ، پس شما می توانید با مرور و به روزرسانی این پست ها از مزایای آن استفاده کنید. اول از همه ، شما باید پست هایی را که باعث ایجاد ترافیک می شوند ، شناسایی کنید. شما می توانید از ابزارهای رایگان مانند uzzSumo برای شناسایی پست های برتر در سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید. Google Analytics همچنین می تواند به شما نشان دهد کدام یک از مقالات وبلاگ شما بیشترین بازدید را دارد.
پس از دانستن اینکه کدام پست ها بیشترین بازدید را دارند ، سعی کنید آنها را یکی یکی برای مشترکان خود بهینه کنید. شما می توانید این کار را به روش های مختلف انجام دهید. به عنوان مثال ، می توانید Call To Action را به پست های خود اضافه کنید ، یک اسلاید CTA به پست خود اضافه کنید. سعی کنید در این مورد تحقیق کنید تا دریابید چگونه در جذب مخاطب بیشتر موثر است.
در سال 2012 ، HubSpot توانست مشترکین خبرنامه خود را در مدت سه ماه تا 128٪ افزایش دهد. انجام آن بسیار آسان بود. تمام آنچه که آنها انجام دادند این بود که یک قسمت جعبه تأیید به تمام فرمهای صفحه Landing Page اضافه کنند ، بنابراین افراد می توانند با یک کلیک در خبرنامه مشترک شوند.
به عبارت دیگر ، هنگامی که افراد برای استفاده از پیشنهادات رایگان و ویژه (به عنوان مثال ، کتاب الکترونیکی) فرم را در صفحه فرود پر می کنند ، می توانند نحوه دریافت ایمیل از سایت را انتخاب کنند. چند سال می گذرد و HubSpot همچنان از این طریق مشترکان را جذب می کند.
افزودن کادرهای انتخاب شده به صفحات فرود یک روش ساده و آسان برای به دست آوردن مشترکان بیشتر است زیرا همه افرادی که باید انجام دهند این است که یک چک باکس را علامت بزنند. این مهم هنگامی خواهد بود که چندین صفحه فرود در سایت خود داشته باشید.
بنابراین سوال این است ، چرا یک کادر انتخاب که به طور پیش فرض تیک دارد طراحی نمی شود؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. شما می خواهید کادرهای تأیید خود را به صورت انتخابی در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید ، بنابراین اگر کادرهای پیش فرض علامت زده شوند ، گزینه دیگری وجود نخواهد داشت.
همچنین اگر این کادر تأیید به صورت خودکار علامت گذاری شود ، با تعداد زیادی از مشترکین روبرو خواهید شد که کیفیت بالایی ندارند. چنین مشترکانی برای کمپین ایمیل شما بسیار بد خواهند بود زیرا در نتیجه نرخ تعامل با ایمیل بسیار پایین خواهد بود.
یکی از راه های تشویق مخاطبان برای عضویت در خبرنامه ، ارائه موارد رایگان و اضافی به افرادی است که ایمیل خود را به شما می دهند. چیزی که می تواند برای افرادی که وقت کافی را برای پر کردن این فرم می گذرانند ، ارزشمند و مفید باشد.
به عنوان مثال ، مدیران وب HubSpot یک تماس هوشمند برای اقدام ، در پایین تصاویر هدر و سربرگ پست های خود قرار می دهند. Smart CTA به این معنی است که اگر قبلاً در سایتی مشترک شده اید ، دیگر Call To Action را مشاهده نخواهید کرد. فقط افرادی که عضو سایت نمی شوند می توانند آن را مشاهده کنند.
سایت مجمع عمومی برای مشترکین خبرنامه 25٪ تخفیف در عضویت در کلاس ارائه می دهد.
اگر می خواهید در این مسیر باشید ، از نزدیک در میزان تعامل افراد در ایمیل خود نگاهی بیندازید تا مطمئن شوید که پیشنهادات شما از نظر مشترکان از کیفیت خوبی برخوردار است. اگر افراد ایمیل خود را فقط برای دریافت کوپن تخفیف به شما بدهند ، مطمئناً پس از مدتی از ایمیل های شما خسته شده و اشتراکتان را لغو می کنند.
در بخش قبلی ، ما در مورد دعوت به عمل هوشمند صحبت کردیم. شرایط استراتژیکی برای قرار دادن CTA در سایت وجود دارد. این تماس ها فقط برای بازدیدکنندگانی که در حال حاضر مشترک سایت شما نیستند نمایش داده می شود.
هنگام ایجاد CTA اطمینان حاصل کنید که آنها را ساده و شفاف نگه داشته اید. مردم را مجبور به پر کردن فرم های طولانی نکنید. اگر فقط به آدرس ایمیل آنها نیاز دارید ، فقط آن را درخواست کنید. وقتی این روند را ساده و بدون دردسر انجام می دهید ؛ شما شانس خود را برای پر کردن فرم های موجود افزایش می دهید.
شما باید بدانید که این موارد در سایت بهترین عملکرد را دارند. این به نوع مشاغل و اهداف شما بستگی دارد ، اما بهترین مکان برای قرار دادن CTA وبلاگ ، صفحه اصلی و صفحه تماس شماست.
افرادی که وبلاگ شما را می خوانند ممکن است به مطالب شما علاقه مند شوند. بنابراین بهتر است این روش را امتحان کنید و از آنها بپرسید آیا علاقه مند هستند از طریق ایمیل در خبرنامه وبلاگ شما مشترک شوند یا خیر؟
تماس برای اقدامات را برای مشترکین خود ایجاد کنید و آنها را مستقیماً در هر یک از پست های وبلاگ خود بگنجانید. البته اینها نباید جایگزین CTA تولید شده توسط بازدید کننده وبلاگ شود. درعوض ، می توانید به سادگی این موارد را در پست های خود به عنوان CTA ثانویه و مستقیماً در زیر تماس هایی که بازدیدکننده بازدید کننده ایجاد می کند ، قرار دهید.
در اینجا مثالی از CTA در پایین پست آورده شده است:
چرا بهتر است این تماس ها به جای نوار کناری در انتهای پست باشد؟ ما در بخش بعدی در مورد این بحث خواهیم کرد.
اگر افزایش مشترکین سایت شما یکی از بزرگترین اهداف شماست ، در یک دوره زمانی CTA را به صفحه اصلی خود اضافه کنید. اگر می توانید هوشمندانه این CTA ها را طراحی کنید ، می تواند به عنوان یک بنر کوچک نشان داده شود که از طریق صفحه اصلی سایت بین دو ماژول دیگر اجرا می شود.
اگر CTA شما هوشمند نیست ، بسته به اهداف خود می توانید آن را در موقعیت های مختلف قرار دهید. آیا افزایش تعداد مشترکان یکی از اهداف اصلی شماست؟ اگر چنین است ، سعی کنید آن را در جایی قرار دهید که بیشتر به چشم بیاید. به موارد زیر توجه داشته باشید:
اگر افزایش تعداد اعضای خبرنامه یکی از اهداف اصلی شما نیست ، می توانید آن را در پایین صفحه سایت خود قرار دهید. آنچه وب سایت لیندون انجام داده است:
برای اکثر سایت ها ، صفحه تماس با ما یکی از پربازدیدترین صفحات سایت است. البته برخی افراد این موضوع را نادیده می گیرند و از آن در تولید بازدیدکننده استفاده نمی کنند. افزودن فرم های انتخاب شده به این صفحه می تواند تعداد زیادی از بازدید کنندگان را به مشترکان با ارزشی تبدیل کند. به عنوان مثال ، acklinko گزارش می دهد که صفحه تماس با ما در سایت آنها دارای نرخ تبدیل 5.81٪ است:
وقتی به سایت خود نگاه می کنید ، به خاطر داشته باشید که پر کردن فرم های CTA برای برخی افراد گیج کننده است. بخاطر داشته باشید که هر چقدر این موارد آزار دهنده و گیج کننده باشند ، تعامل کاربران در سایت کمتر خواهد بود.
به عنوان مثال ، اگر یک نوار کناری در سایت خود دارید ، باید فکر کنید که چگونه این امر می تواند بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد. تجربه کاربر چطور؟ بازاریابان شرکت های مختلف گزارش داده اند که نوار کناری موجود در وبلاگ دردسر بزرگی برای خوانندگان است.
به عنوان مثال ، مدیران سایت IMPACT با حذف نوار کناری از وبلاگ خود ، 71٪ افزایش نرخ تبدیل را تجربه کردند. شکل زیر ظاهر سایت را قبل از ایجاد تغییرات نشان می دهد. توجه داشته باشید که CTA در نوار کناری سمت راست قرار دارد که با فلش قرمز مشخص شده است:
آنها نوار کناری را برداشته و CTA خود را در زیر تصاویر اصلی قرار دادند:
اکثر سایت ها تجربه یکسانی دارند. عناصری که در نوار کناری قرار می گیرند تأثیر خوبی در تجربه کاربر نخواهد داشت. پس از حذف نوار کناری ، می توان CTA را به صورت هوشمند در پایین پست های وبلاگ قرار داد. همچنین می توان این موارد را در هدر وبلاگ قرار داد ، که با پیمایش کاربر بین پست ها نشان داده می شود:
در میان شرکت های بزرگ ، گوگل یکی از نمونه های عالی در این زمینه است. گوگل همچنین نوار کناری خود را در سال 2016 حذف کرد ، در نتیجه تجربه کاربر بهبود می یابد. اگر در وبلاگ یا سایت خود نوار کناری دارید ، ممکن است بخواهید نرخ تبدیل و تجربه کاربری خود را امتحان کنید. اما آنچه ما دریافتیم این است که حذف نوار کناری می تواند با طراحی و کاهش زمان بارگیری ، تجربه کاربر را بهبود بخشد ، تجربه تلفن همراه را افزایش دهد.
همانطور که می دانید ، Google سرعت بارگذاری صفحات سایت را بسیار مهم ارزیابی می کند. بنابراین ، حذف نوار کناری و سایر عناصر موجود در سایت می تواند تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی سایت و بازدید طبیعی آن داشته باشد.
اگرچه کتابهای الکترونیکی ، مقالات گزارش و سایر مطالبی که بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند می توانند در بازاریابی داخلی نقش مهمی داشته باشند ، اما واقعیت این است که انواع خاصی از مطالب در این زمینه بسیار بیشتر از بقیه ارزش خواهند داشت.
در مورد آن فکر کنید آیا کتاب الکترونیکی رایگان قابل مقایسه با دوره های آموزشی مهم با اعتبار معتبر است؟ قطعا نه. ارزش یک دوره بسیار بالاتر از یک کتاب الکترونیکی رایگان است. علاوه بر این ، با آموزش به مشتریان ، می توانید روابط بسیار قابل اعتماد و موثری با آنها برقرار کرده و آنها را به تعامل با شما ترغیب کنید.
کاگان پس از فهمیدن اینکه یکی از دوستانش با استفاده از این روش توانسته است 30،000 مشترک جدید به دست آورد ، تصمیم گرفت یک دوره آموزشی 12 هفته ای را امتحان کند. CTA که او طراحی کرده به این شکل است:
البته ایجاد یک دوره آموزشی از طریق ایمیل به زمان و منابع زیادی نیاز دارد. برای اینکه بتوانید موارد ارزشمندی را به مشترکان خود ارائه دهید ، باید سعی کنید یک دوره آموزشی با کیفیت بهتر طراحی کنید. این به معنای استفاده از یک طراحی زیبا و تجربه کاربری بی نقص و مهم ساختن هر ایمیل برای مشترکان شماست.
برای انجام همه این کارها ممکن است به یک فریلنسر نیاز داشته باشید. خبر خوب این است که از نظر محتوا نیازی به شروع مجدد نیست. شما می توانید مطالب خود را از محتوایی که قبلاً دارید دریافت کنید. مطمئناً باید در این محتوا تغییراتی ایجاد کنید.
با استفاده از این روش مشترکان با کیفیتی دریافت می کنید. همچنین ، افزودن جنبه “زمان محدود” به این دوره راهی عالی برای تشویق کاربران به ثبت نام در سایت شما است. فقط باید در مورد کمکی که به دیگران می کنید بیشتر از دیگران تبعیض قائل شوید. می توانید تبلیغات خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید.
با متون جذاب و زیبا می توانید توجه مردم را به سایت خود جلب کنید. اگر لحن و متن شما خوب نیست ، مطمئن باشید مشترکین خود را از دست خواهید داد. حتما با CTA هایی روبرو شده اید که احساس خوبی در شما ایجاد نمی کند. در واقع ، در بیشتر موارد ، این امر باعث می شود بازدید کننده به سرعت سایت را ترک کند. به مثال های زیر توجه کنید:
بله ، من می خواهم پس انداز کنم. نه ، پول کافی دارم
بله ، من مایلم به روزرسانی مورد نیاز را دریافت کنم / خیر ، نمی خواهم این اتفاق بیفتد.
بله ، دوست دارم لاغر شوم / نه ممنون بدن خوبی دارم
شما باید بدانید که موقعیت مناسب برای کسب و کار شما دقیقاً کجاست ، که البته به برند شما بستگی دارد. در برخی مشاغل استفاده از عبارات خنده دار بازدید کننده را آزار نمی دهد. البته همانطور که گفتیم این به نوع مشاغل شما بستگی دارد.
در متن هایی که استفاده می کنید خلاق باشید و عبارات مختلف را امتحان کنید تا تأثیر آن را بر نرخ تبدیل درک کنید. با لحنی خوب و خوب از آنها سال کنید. افرادی که تازه وارد سایت شما شده اند ممکن است از برند شما آگاهی نداشته باشند ، بنابراین در انتخاب جملات و کلمات دقت کنید.