مراحل ثبت نام برای یک وب سایت یا برنامه بسیار مهم است. در واقع دیگر دو راه برای کاربر شما وجود ندارد. یا اینکه او راه اشتباهی را طی خواهد کرد و شما را بدون ثبت نام رها خواهد کرد ، به این معنی که دیگر مسئله رابطه طولانی مدت و شانس کسب درآمد نیست. یا مسیر مورد علاقه شما را طی خواهد کرد و از آن به بعد روزهای خوشی در انتظار هر دو شما خواهد بود. اما چه عاملی باعث می شود کاربر به یک وب سایت یا برنامه بپیوندد؟ آیا نیازهای کاربر تنها عاملی است که در ثبت نام تأثیرگذار است یا موارد دیگر بر تعداد ثبت نام تأثیر می گذارد؟ ظاهراً گزینه دوم پاسخ صحیح است. مطالعات مختلف در این زمینه به ما نشان داده است که عوامل متنوعی و به ظاهر بی ربط می توانند بر احتمال ثبت نام کاربر تأثیر بگذارند. بنابراین اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید ، با ما همراه باشید تا استراتژی های مختلف برای بهبود نرخ تبدیل مخاطبان به اعضا را بررسی کنیم. برای افزایش تعداد اعضای خود و کسب درآمد بیشتر فقط این نکات را دنبال کنید.
ثبت نام برای اقدام در واقع مهمترین قسمت در هر فرآیند ثبت نام است ، زیرا نقطه شروع آن است. با این حال ، بسیاری از وب سایت ها توجه زیادی به این موضوع ندارند و تماس ثبت نام آنها با صفحات دیگر تفاوتی ندارد. یعنی کاملاً با بقیه صفحه سازگار است ، دکمه آن شبیه سایر دکمه های صفحه است و غیره. اما شما نباید از اهمیت بصری این تماس مانند دیگران چشم پوشی کنید.
اطمینان حاصل کنید که قسمت ثبت نام شما با بقیه صفحه متفاوت است. از رنگ های متضاد در مقایسه با سایر قسمت های صفحه استفاده کنید ، از قلم بزرگتری استفاده کنید و مکان مناسبی را برای برقراری این تماس انتخاب کنید. برای بهترین نتیجه ، طرح های مختلف را امتحان کنید. یک عبارت می تواند م thanثرتر از عبارت دیگر باشد ، یک رنگ می تواند توجه بیشتری را به خود جلب کند و موارد دیگر ، اما تنها راه اطمینان این است که همه گزینه های ممکن خود را امتحان کنید. Netflix یک سرویس تلویزیونی آنلاین است که در این زمینه عملکرد خوبی داشته است. شما می توانید به مدت یک ماه از خدمات این شبکه به صورت رایگان استفاده کنید و با یک دکمه قرمز خیره کننده در این باره مطلع شده اید. به این شعار نیز توجه کنید: “عضویت خود را در هر زمان لغو کنید.” این اجازه می دهد تا کاربر با سهولت ثبت نام کند.
آخرین باری که وارد یک مغازه سنگین شده اید را بخاطر بسپارید. آیا لازم بود فرم را پر کنید؟ نه؟ چه جالب! یعنی شما می توانید بدون ثبت نام به محصولات داخل فروشگاه نگاه کنید و بدون خرید از فروشگاه خارج شوید؟ خوب ، مراقب باشید ، زیرا در اینجا یک درس بزرگ وجود دارد. فروشگاه ها به مردم اجازه می دهند بدون ترس از تعهد به محصولات نگاه کنند و کیفیت آنها را بررسی کنند. شما باید کار مشابه انجام دهید. سعی کنید دید خوبی نسبت به مزایای محصولات و خدمات خود داشته باشید و به مخاطبان خود نشان دهید دقیقاً چه چیزی با ثبت نام به دست می آورند.
alsamiq یک سیستم طراحی وب سایت آنلاین به خوبی طراحی شده است. این وب سایت به کاربران خود این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ثبت نام ، به مدت یک ساعت از نسخه آزمایشی سایت استفاده کنند. Linkedin مثال خوب دیگری است. این وب سایت به شما امکان می دهد بدون ثبت نام در بین اعضا جستجو کنید. اما با یک ترفند هوشمندانه از شما می خواهد که فرم ثبت نام را پر کنید تا اطلاعات بیشتری از مردم را ببینید.
حتماً با خود می گویید که این کاملاً واضح است. در دفاع از خود باید بگوییم که اکثر پیشنهادهای خوب واضح هستند: شما باید برای ثبت نام به مخاطبان خود دلایل قانع کننده ای ارائه دهید. برای انجام این کار ، باید به یک سوال پاسخ دهید. این سوالی است که کاربران همیشه در ذهن خود با آن دست و پنجه نرم می کنند: این چه فایده ای برای من دارد؟
مزایای ثبت نام در وب سایت یا برنامه خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید که شما باید این کار را از نظر کاربر انجام دهید. به عبارت دیگر ، شما باید مزایای خود را به کاربر بفروشید ، نه توانایی های خود را. همچنین به خاطر داشته باشید که هیچ کس دوست ندارد تحت فشار قرار گیرد. بنابراین اجازه دهید کاربران ابتدا با محصولات و خدمات شما آشنا شوند و مزایای ثبت نام را درک کنند و سپس از آنها بخواهید که بپیوندند. Evernote یک سیستم یادداشت برداری آنلاین است که در معرفی محصول شما بسیار عالی عمل می کند و حتی اگر فرم ثبت نام در بالای صفحه باشد و مرکز صفحه را اشغال کند ، اما شما را مجبور نمی کند.
آیا کاربران شما می توانند به صورت رایگان ثبت نام کنند؟ حتی اگر ثبت نام رایگان شما آزمایشی است ، باز هم باید آن را کاملاً شفاف بیان کنید. با این کار کاربر می تواند ثبت نام راحت تری داشته باشد و ترس او از تعهد به شما را کاهش دهد.
Trello یک ابزار مدیریت پروژه آنلاین است که بر ثبت نام رایگان شما تأکید دارد. در این وب سایت ، دکمه معمول “ثبت نام” با یک دکمه کمتر جذاب اما بسیار جذاب جایگزین شده است: “ثبت نام – رایگان است”.
ضمانت شما به خدماتی که به کاربران خود ارائه می دهید بستگی دارد. به عنوان مثال ، وقتی صحبت از یک خبرنامه رایگان یا دریافت به روزرسانی می شود ، بهتر است به کاربر اطمینان دهید که هر زمان بخواهد می تواند از این سرویس انصراف دهد و آدرس ایمیل وی نیز امن است. وقتی صحبت از پول می شود ، اگر راضی نیست حتماً آن را پس دهد.
توجه: بسیاری از شرکت ها با فرض اینکه کاربر زمان کمتری برای عیب یابی سیستم دارد ، ضمانت بازگشت چند روزه به کاربران خود را ارائه می دهند. اما ممکن است منجر به تصمیمی عجولانه در لغو عضویت توسط کاربر شود. زیرا آنها طی چند روز اول سرمایه گذاری زیادی روی محصول شما نکرده اند. اما وقتی به کاربر یک فاصله زمانی بیشتر (مثلاً یک ماه) بدهید ، احتمال وابستگی وی به خدمات شما را افزایش می دهد و دیگر نمی توان از او صرف نظر کرد.
IPage یک سیستم میزبانی اینترنتی است که به کاربران امکان می دهد ظرف 30 روز اول خدمات خود را لغو کنند.
مهم نیست که عضویت شما رایگان است یا پرداخت می شود ، در هر صورت ارائه نوعی انگیزه برای ثبت نام می تواند تأثیر بسزایی در نرخ تبدیل شما داشته باشد. به عنوان مثال ، می توانید یک کتاب الکترونیکی رایگان در اختیار کاربران قرار دهید یا خدمات رایگان به آنها ارائه دهید. مشاوره رایگان تلفنی یا اینترنتی چطور؟ مردم دوست دارند چیزهای رایگان دریافت کنند. این باعث می شود احساس کنند که به موفقیت های بیشتری رسیده اند. آیا تاکنون توجه کرده اید که هدایایی که فروشگاه ها به همراه کالا به صورت رایگان ارسال می کنند؟ این باعث می شود آنچه گران به نظر می رسد یک پیشنهاد ویژه باشد. همین کار را می توانید با انگیزه خوبی انجام دهید.
همچنین ، اگر محصول یا خدمات جدیدی را ارائه می دهد ، بهتر است به کسانی که زودتر ثبت نام می کنند ، پیشنهاد ویژه بدهید. این یک روش ساده برای درگیر کردن کاربران بیشتر در ابتدای کار است. البته فراموش نکنید که به کاربران اطلاع دهید که این پیشنهاد فقط برای کسانی است که در یک دوره خاص یا زودتر از دیگران ثبت نام می کنند. حتی علامت “کاربران بنیانگذار” یا … برای ایجاد تمایل بیشتر مخاطبان برای ثبت نام کافی است.
هرچه جاده کوتاهتر باشد ، مسافر بیشتر می شود. این حداقل برای مراحل ثبت نام صادق است. هرچه مراحل کمتری برای ثبت نام لازم باشد ، شانس موفقیت کاربر برای عبور از مانع دردسر ثبت نام بیشتر است.
در حالت ایده آل ، ثبت نام باید فقط در یک مرحله انجام شود. یعنی همانطور که tumblr این روند را اجرا کرد. اما اگر این امکان وجود ندارد ، باید سعی کنید در اسرع وقت ثبت نام کنید. همچنین فراموش نکنید که از ابتدا باید انتظار کاربر را مشخص کنید. به عنوان مثال به او بگویید که اکنون در مرحله اول یک مرحله دو مرحله ای است
حتما مجبور شده اید پشت صف های طولانی در شهربازی منتظر بمانید. آیا تا به حال متوجه شده اید که هیچ گاه علامتی وجود ندارد که به شما بگوید تقریباً چه مدت صبر کنید؟ چرا چنین چیزی وجود ندارد؟ ساده است! ایده خوبی به نظر نمی رسد که بگویید قرار است فقط برای لذت بردن از یک اسباب بازی فقط برای چند دقیقه سه ساعت در صف انتظار بایستید. اما این تمام ماجرا نیست و مسئله دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. انسانها از چیزهای ناشناخته می ترسند. بنابراین گفتن اینکه چه فرایندی در نهایت طول می کشد به آنها اجازه می دهد تا بدانند چه انتظاری دارند و آگاهانه وارد آن می شوند.
بنابراین ، بهتر است از همان ابتدا به مخاطب بگویید که مراحل ثبت نام چند مرحله دارد ، چه مدت طول می کشد و چه اطلاعاتی لازم است. کمک کنید ترس آنها را برطرف کنید. سرویس MailChimp مثال خوبی در این مورد است. این یک سرویس بازاریابی از طریق ایمیل است که از همان ابتدا به بازدیدکنندگان اطلاع می دهد که ثبت نام فقط 30 ثانیه طول خواهد کشید و البته نیازی به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی نیست. به این ترتیب کاربر می تواند با سهولت بر روی دکمه ثبت نام کلیک کند.
یک راه عالی برای ایجاد انگیزه در مخاطبان و ثبت نام آنها شناسایی تعداد افرادی است که قبلاً به شما پیوسته اند. به خصوص اگر بحث بر سر رقم بزرگی باشد. چرا؟ زیرا ما ذاتاً موجوداتی قبیله ای هستیم و وقتی دیگران کاری انجام دهند به آن علاقه بیشتری پیدا می کنیم. بنابراین نشان دادن تعداد افراد تاکنون ثبت نام کرده و حتی اعلام میزان جدیدی از ثبت نام های موردنظر تأثیر بسیار مثبتی در میزان عضویت شما دارد.
InVision یک گردش کار و محیط همکاری کاملاً ثابت است که به مخاطبان اعلام می کند تاکنون بیش از 1 میلیون کاربر برای استفاده از این ابزار ثبت نام کرده اند.
درخواست کمترین اطلاعات ممکن را داشته باشید!
به راحتی می توان فهمید که آیا فرآیند ثبت شرکت تحت تأثیر بخش بازاریابی آن قرار گرفته است یا خیر. بازاریابان اغلب اصرار دارند اطلاعات زیادی را از کاربران دریافت کنند و ادعا می کنند که این اطلاعات به اندازه طلا ارزش دارد. اما باید توجه داشته باشید که اگرچه کسب اطلاعات زیادی می تواند بخش بازاریابی را خوشحال کند ، اما می تواند نرخ تبدیل شما را به شدت کاهش دهد.
بنابراین بهتر است به جای درخواست اطلاعات زیادی از ابتدا از کاربر ، کمترین اطلاعات ممکن را بخواهید (معمولاً این اطلاعات شامل ایمیل و رمز عبور است) و سپس اطلاعات بیشتری را برای راه اندازی کامل حساب درخواست کنید. حتی می توانید مانند Slack فقط یک آدرس ایمیل به مخاطبان خود بدهید و سپس از آنها بخواهید پس از تأیید ایمیل ، اطلاعات دیگری از جمله رمز عبور را وارد کنند.
تصور کنید این گفت وگو را با یک آشنای جدید انجام دهید:
سلام ، اسم من محمد است.
خوشحالم که محمد را دیدم ، اسم شما چه بود؟
محمد ، اسم من محمد است ، تو فقط اسم من را گفتی!
آیا این مسخره نیست؟ پس چرا باید هنگام ثبت نام این اتفاق بیفتد؟ به عنوان مثال ، از کاربر بخواهید ایمیل یا حتی رمز عبور خود را دو بار وارد کند؟
بنابراین بهتر است به جای اینکه چندین بار از کاربر بخواهید اطلاعات را وارد کند ، به همان زمان اکتفا کنید. می پرسید ورود اطلاعات نادرست برای کاربران امکان پذیر نیست؟ چگونه ایمیل و رمز عبور کاربر را بررسی کنیم؟ اگر تصمیم دارید رمز عبور کاربر را فقط یک بار دریافت کنید ، می توانید به او گزینه ای بدهید تا رمز عبور برای او نمایش داده شود و او بتواند آن را بررسی کند. علاوه بر این ، همیشه امکان تغییر رمز عبور از طریق ایمیل برای وی وجود دارد. یک آدرس ایمیل که معمولاً باید توسط کاربر تأیید شود.
یک راه عالی برای ساده سازی مراحل ثبت نام این است که به مخاطبان خود اجازه دهید در مورد سایت شما از طریق حساب های دیگرشان در Google ، Twitter ، LinkedIn و غیره اطلاعاتی در مورد سایت شما کسب کنند. به این ترتیب مخاطبان می توانند به راحتی در سایت شما ثبت نام کرده و وارد آن شوند.
Ocado یک سوپرمارکت آنلاین است که به مخاطبان اجازه می دهد با استفاده از اطلاعات خود وارد سیستم شوند یا از حساب PayPal یا Facebook استفاده کنند.
اعتماد عامل تعیین کننده ای در ثبت نام کاربران است. همیشه در ذهن مخاطبان این سوال وجود دارد که آیا آنها می توانند به شرکتی اعتماد کنند و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهند یا خیر؟ کلاهبرداری های زیادی به این موارد اضافه شده است. بنابراین بهتر است در هنگام ثبت نام به کاربران اطمینان دهید که اطلاعات آنها بی خطر است و جای نگرانی نیست. به آنها بگویید که اطلاعاتشان چگونه استفاده می شود و با چه کسانی به اشتراک گذاشته می شود.
SurveryMonkey یک ابزار آماری آنلاین است که با استفاده از این فرایند ثبت نام خود ، ضمن اطمینان به کاربران اطمینان می دهد که با ورود به سیستم حساب کاربری فیس بوک یا Google ، اطلاعات آنها کاملاً محرمانه خواهد ماند.
همه ما عاشق شرایط و ضوابط هستیم. موافق نیستم؟ یکی از سرگرمی های شخصی من خواندن 46 صفحه Apple Rules (بیش از 20000 کلمه) بارها و بارها است. مخصوصاً وقتی می خواهم بخوابم. در واقع ، از وقتی با این قوانین آشنا شدم ، دیگر نیازی به شمردن گوسفندان نیست.
متأسفانه ، با وجود جذابیت غیرقابل انکار شرایط و قوانین ، وجود آنها حیاتی است. اما هنوز هم می توانید گزینه “خواندن اصطلاحات و موافقت با آنها” را کنار بگذارید (این نیز دروغ بزرگی است زیرا تعداد بسیار کمی از افراد در جهان هستند که اصطلاحات را می خوانند ، از جمله شخصی که آنها را می نویسد) ، فقط اعلام کنید ثبت نام به معنی موافقت با شرایط وب سایت است. وب سایت Pinterest مثال خوبی در این مورد است. در زیر دکمه ثبت نام این وب سایت ، اعلام شده است که ایجاد یک حساب کاربری به معنای موافقت با قوانین ، شرایط و استفاده از کوکی شما از این وب سایت است.