ایجاد یک حساب کاربری و استفاده از آن به یکی از قسمتهای روزمره زندگی ما تبدیل شده است و همه ما در سیستمهای مختلف برای خود حساب باز کرده ایم تا بتوانیم از خدمات مختلفی بهره مند شویم. اما هر چقدر ورود و خروج کاربران عادی باشد ، هنوز هم می توانید بسیاری از فرم های ثبت نام و ورود را پیدا کنید که دارای نقص طراحی هستند و روند کار را برای کاربران پیچیده تر می کند. اگر وبلاگ جدید را دنبال می کنید ، باید به یاد داشته باشید که در یکی از مقاله های قبلی ، ما استراتژی های بهینه سازی نرخ ثبت نام را بررسی کردیم و توضیح دادیم که چگونه می توانید فرم عضویت خوبی را طراحی کنید. در این مقاله ، ما می خواهیم فرم ورود به سیستم را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه روند ورود کاربر حتی بیشتر ساده می شود. بنابراین اگر به کاربران خود اجازه اشتراک می دهید ، بهتر است این مقاله را به طور کامل بخوانید و از نکات آن برای بهینه سازی فرم ورود به وب سایت یا برنامه خود استفاده کنید.
هنگامی که یک کاربر از وب سایت یا برنامه شما بازدید می کند ، باید بلافاصله درک کند که چگونه می تواند به حساب خود وارد شود. بنابراین بهتر است به جای پیوند دادن به صفحه ورود به سیستم ، قسمتهای ورود به سیستم خود را در تمام صفحات قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی وارد حساب خود شوند.
اگر ورود به سیستم پیش نیاز شروع کار با سیستم خود است ، باید این ویژگی را در مرکز صفحه قرار دهید و کاربر را مجبور نکنید تا از طریق تمام صفحه پیمایش کند. شاید با دیدن تصویر زیر بهتر بتوانید منظور ما را بفهمید. فکر می کنید چقدر طول می کشد تا کاربران دکمه ورود به سیستم را در زیر پیدا کنند؟
وب سایت های زیادی وجود دارند که اطلاعات ورود به سیستم (ایمیل و رمز عبور) دقیقاً همان اطلاعات ثبت نام (ایمیل و رمز عبور) است. اما این می تواند کاربر را گیج کند. بنابراین تفاوت بین این دو مورد و کاهش احتمال سردرگمی کاربر در آنها بسیار مهم است. یکی از راه های انجام این کار این است که از کاربر بخواهیم رمز ورود خود را دو بار در فرم ثبت نام وارد کند. یا می توانید دو صفحه کاملاً جداگانه برای این دو داشته باشید. فقط دنبال نکنید که وب سایت زیر را دنبال کنید.
چرا باید از کاربر بخواهید اطلاعات ورود به سیستم خود را به خاطر بسپارد؟ حتی وقتی روش بسیار ساده تری وجود دارد: از حساب های خارجی استفاده کنید. این بدان معناست که شما می توانید به کاربر اجازه دهید با حساب Google ، Facebook یا … وارد سایت شما شود البته به خاطر داشته باشید که همه کاربران علاقه ای به این کار نخواهند داشت. با این حال ، افزودن این ویژگی به همراه ویژگی ثبت قدیمی می تواند تأثیر بسزایی در سهولت استفاده کاربران داشته باشد.
وب سایت هایی که نام کاربری شما را درخواست می کنند ممکن است گیج کننده باشند. من شخصاً بیش از دو ایمیل اصلی ندارم ، اما آنقدر ایمیل ایجاد کرده ام که دیگر بیشتر آنها را به خاطر نمی آورم. اگر باید نام کاربری را از مخاطب بگیرید ، حداقل اجازه دهید با ایمیل شما وارد سیستم شوند. توییتر مثال خوبی در این مورد است. این وب سایت به کاربران امکان می دهد از طریق تلفن ، ایمیل یا نام کاربری وارد حساب خود شوند.
یکی از رایج ترین مشکلات هنگام ورود کاربران ، تایپ رمزعبور اشتباه است. این خطا به این دلیل رخ می دهد که قسمت رمز عبور برای کاربر نمایش داده نمی شود. یک ویژگی مفید این است که به کاربر اجازه دهید هنگام ورود به سیستم ، رمز ورود خود را ببیند. برای این کار ، می توانید با بررسی رمز ورود ، گزینه ای برای نمایش رمز ورود داشته باشید. این ویژگی به ویژه در تلفن های هوشمند بسیار مفید است ، زیرا صفحه کلید آنها کوچکتر است و جای خطای بیشتری وجود دارد.
روش ساده دیگر برای کمک به کاربران در نوشتن رمز عبور خود هشدار دادن به آنها است که قفل قفل روشن است.
همانطور که هرکسی می تواند نام ، کیف پول یا سالگرد ازدواج شخص دیگری را فراموش کند (لطفا با آخرین چاره بسیار مراقب باشید) ، کاربر همچنین ممکن است رمز ورود خود را فراموش کند. فراموش نکنید که این کاملا طبیعی است. بنابراین اگر این اتفاق بیفتد ، باید به خوبی با این مشکل کنار بیایید. پیوند “رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟” برای کاربر واضح باشد. همچنین بهتر است رمز عبور فعلی یا گذرواژه موقت را از طریق ایمیل برای کاربر ارسال نکنید و در عوض پیوندی ارسال کنید که کاربر از طریق آن بتواند رمز عبور خود را تغییر دهد. سرانجام ، اگر امنیت سیستم مهم است ، می توانید با پرسیدن سوال امنیتی هویت کاربر را تأیید کنید.
برای جلوگیری از حملات هکرها به سیستم ، پس از چندین بار تلاش ناموفق برای ورود به سیستم ، حساب معمولاً برای مدتی بسته می شود. شکی نیست که این اقدام برای افزایش امنیت سیستم ضروری است. اما بهتر است مطمئن شوید که کاربر نیز از این موضوع مطلع شده است. به عنوان مثال ، اگر سیستم پس از 5 تلاش ناموفق قرار است 10 دقیقه قفل شود ، پس از سه بار تلاش ناموفق ، به کاربر اطلاع دهید که با وارد کردن رمز ورود اشتباه دیگر ، حساب وی به مدت 10 دقیقه قفل خواهد شد.