در سالهای اخیر ، پیشرفت علم و فناوری و دیجیتالی شدن زندگی بشر باعث شده است که بازار کار با گذشت هر روز تغییر کند و انواع مختلفی از مشاغل ایجاد شود. دلیل اصلی این امر پیشرفت فناوری است که تقاضاهای جدیدی را در بازار کار و حتی در بین مردم ایجاد می کند. در این مقاله دو شغل را بررسی خواهیم کرد که یکی تقریباً یک شغل قدیمی است و دیگری شغل جدیدی است که اخیراً در بازار کار بسیار داغ شده است. اگر به یک وب سایت یا حتی یک وب سایت کاری نگاه کنید ، با دو اصطلاح روبرو خواهید شد: خالق محتوا و نویسنده مطالب. اکنون می خواهیم تفاوت بین نویسندگان و متخصصان تولید محتوا را بررسی کنیم ؛ با گرم شدن بازار بازاریابی دیجیتال ، این دو کار اخیراً اهمیت بیشتری پیدا کرده اند.
کپی رایتینگ حرفه ای است که ممکن است با ظهور علم بازاریابی و تبلیغات توسعه یابد ، اما می توان گفت که متخصصان تولید محتوای دیجیتال فقط چند سال است که به طور جدی برای شرکت ها و وب سایت ها کار می کنند.
اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این دو شغل متفاوت هستند ، هدف اصلی ما در این مقاله آشنایی شما با تفاوت بین نویسندگان و متخصصان تولید محتوا است. برای درک این تفاوت ، کاملاً باید به بررسی هر یک از این مشاغل بپردازیم و بنابراین تفاوت ها را بررسی کنیم. فکر نمی کنی؟
شاید وقتی مردم برای اولین بار کلمه Copy Writer را می شنوند ، به فکر Copy Right باشند. اما باید گفت که این دو کلمه کاملاً متفاوت هستند و چون کلمات انگلیسی در فارسی هجی می شوند و این کلمات فاقد معادل فارسی هستند ، چنین خطاهایی ممکن است رخ دهد.
به طور خلاصه ، نویسنده تبلیغات کسی است که بر اساس مهارت نوشتن و علم بازاریابی برای شخصی ، شرکت ، مارک تجاری (یا به طور کلی هر مجموعه کالا یا خدماتی که قصد فروش آن را دارد) می نویسد. به عبارت دیگر ، نویسنده تبلیغات نویسنده ای است که برای بازاریابی و فروش موثرتر محصولات / خدمات ، محتوای مفید (یا حتی مختصر) تولید می کند. این اولین قدم برای درک تفاوت بین نویسندگان و محتواسازان است.
اکنون که اولین قدم را در درک تفاوت بین نویسندگان و متخصصان تولید محتوا برداشته ایم ، بهتر است به وظایف نویسندگان متن نگاهی بیندازیم.
برای این کار ابتدا باید در نظر بگیریم که وظیفه اصلی نوشتن متن چیست و چه کاری باید انجام شود. خوب ، بسیاری از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات معتقدند که وظیفه اصلی نوشتن مطالب تبلیغاتی بهبود اثربخشی تبلیغات است.
بنابراین ، کسانی که ادعا می کنند نویسنده متن هستند ، باید بدانند که چگونه مخاطب را برای طراحی تبلیغات تحت تأثیر قرار دهند. در مورد این موضوع ، او باید تمام نکاتی را که می تواند در تفکر مشتریان تأثیر بگذارد و آنها را به خرید محصولات خاص ترغیب کند ، بداند. فعالیتهای اصلی نویسندگان تبلیغات بصورت خلاصه به عنوان طرح کپی تبلیغات رادیویی و تلویزیونی ، طراحی کپی تبلیغاتی در بازاریابی شبکه ای ، کتابچه های فروش محصول و معرفی خدمات است.
مطمئناً ، مانند کارهای دیگر ، نوشتن متن نیز یک اصل دارد ، اگر نویسنده توجه ویژه ای به این بایدها و نبایدها داشته باشد ، قطعاً به نتایج خارق العاده ای دست خواهد یافت.
نویسندگان مطالب تبلیغاتی باید بتوانند از عناوین و عناوین جذاب استفاده کنند. استفاده از عنوان درست یکی از اصلی ترین مولفه های جذب مشتری است. او همچنین باید استفاده از کلمات ساده و روشن را در نظر بگیرد. استفاده از ادبیات و کلمات تند به هر حال به طور مثر نمی تواند مخاطب را جذب کند. جملات و کلمات استفاده شده باید باعث شود مخاطب به او نزدیک و بسیار تأثیرگذار باشد ، به طوری که مشتریان با محصول بیشتر آشنا شوند.
شعارهای تبلیغاتی و سایر کارهای نویسندگان تبلیغات باید بینندگان را به نام تجاری اعتماد کند. البته این احساس اعتماد نباید اغراق آمیز باشد ، زیرا ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.
نکته بعدی برای نویسنده متن این است که به هیچ وجه از ضرب المثل ها و اصطلاحات استفاده نکند! البته این به معنای الهام گرفتن از ضرب المثل ها یا گفتگوهای معروف نیست. البته استفاده مداوم از ضرب المثل ها باعث کاهش خلاقیت نویسندگان متن می شود.
اینها اصلی ترین وظایف و وظایفی است که نویسنده متن باید انجام دهد. این وظایف تفاوت بین نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا را تعیین می کند. در آخر ، ایده خوبی است که ببینید کارهای نوشتن چگونه است:
از عناوین و عناوین جذاب استفاده کنید
از کلمات ساده در متن تبلیغ استفاده کنید
از جملات موثر استفاده کنید
با ایجاد متن جذاب احساس اعتماد ایجاد کنید
عدم بزرگنمایی و بزرگنمایی
از ضرب المثل ها و اصطلاحات استفاده نکنید
مشتری را به کاری دعوت کنید
مخاطبین را به مشتری تبدیل کنید
نویسندگان حرفه ای می توانند به سرعت سرعت رشد تجارت شما را افزایش دهند و تأثیر قابل توجهی در جذب مشتری داشته باشند. این سطح از پیشرفت آنقدر جذاب است که یکی از بزرگترین دلایل متفاوت بودن نویسندگان تبلیغات با متخصصان تولید محتوا است. بنابراین می توان گفت که هدف از نوشتن مطالب تبلیغاتی موثر و مفید برای جذب بیننده است.
کپی رایتینگ تعریف گسترده و مفصلی دارد اما در یک تعریف ساده به معنای استفاده از کلمات برای اقناع مخاطب برای خرید یک محصول یا تحقیق درباره یک مارک است! بنابراین با استفاده از اصل کپی رایتینگ می توانیم اطلاعات موثری را به شکلی خلاقانه به مخاطبان ارائه دهیم.
حال که با نوشتن متن و نوشتن متن آشنا شدیم ، بیایید نگاهی بیندازیم که چه کسی یک متخصص تولید محتوا است و چه مسئولیت هایی دارد؟
نویسندگان مطالب نوشتاری می دانند که از چه کلماتی استفاده کنند
اول ، انواع مختلفی از محتوا وجود دارد. مقالات ، پست های وبلاگ ، اینفوگرافیک ها و فیلم ها همه انواع محتوا هستند. به همین دلیل ، ابتدا باید بگوییم که در این مقاله ، ما به متخصصان تولید محتوا مراجعه می کنیم که با محتوای متنی سر و کار دارند. اگر بخواهیم دقیق تر شویم باید بگوییم که انواع مطالب ذکر شده در جمله قبلی به نوعی با کلمات و متن سروکار دارند. علاوه بر این ، برای تولید محتوای ویدئویی ، آیا ابتدا به اسکریپت نیاز دارید؟
تا حدی ، متخصصان محتوا یا سازندگان محتوا ، متن نوشتاری را تکمیل می کنند. کارشناس تولید محتوا باید بتواند بهترین اطلاعات را در مورد یک مفهوم یا محصول خاص به مخاطب نشان دهد تا جایی برای سوال یا تردید باقی نماند.
مطالب نباید خیلی کوتاه باشد ، بنابراین خوانندگان می توانند با فضای روانشناختی نویسنده و همچنین فضای کلی مقاله ارتباط برقرار کنند. از طرف دیگر ، محتوا باید غنی باشد ، و خط به خط باید مفهوم داشته باشد ، بنابراین خوانندگان می توانند پس از خواندن متن ، نتیجه گیری صحیح کنند.
علاوه بر این ، با رایج شدن تجارت الکترونیکی ، داشتن یک متخصص تولید محتوا برای اکثر شرکت ها ضروری است (متن کامل را بخوانید!). البته باید گفت که فعالیت تولیدکنندگان محتوا در زمینه های مختلف کاملاً متفاوت است.
به طور خلاصه ، یک متخصص تولید محتوا باید محتوایی متناسب با موضوع خود و محیط عملیاتی آن تولید کند تا مخاطب بتواند موضوع را درک کند.
اگر تصمیم دارید از آن ارزان استفاده کنید و خطر پهنای باند را دارید ، فقط خودتان را فریب می دهید. این بدان معناست که شما علاوه بر داشتن تخصص و تخصص در یک زمینه خاص ، باید از موضوعات مختلف نیز شناخت و درک خوبی داشته باشید.
علاوه بر این ، تسلط بر اخبار و مهارت های نوشتن یکی از ویژگی های کارشناسان خبره تولید محتوای خبره است. در بالا اشاره کردیم که نویسندگان نوشتار باید با نوشتن آشنا باشند ، اما تولیدکنندگان محتوا باید در نوشتن مهارت کامل داشته باشند تا محتوای ارزشمندی تولید کنند.
کنار هم قرار دادن این موارد وظیفه یک متخصص موفق تولید محتوا را توصیف می کند. به طور کلی ، باید گفت که متخصصان تولید محتوا مسئولیت نوشتن و تولید مقالات را بر اساس زمینه فعالیت وی دارند. این مقاله باید ساختار منظمی داشته باشد و خوانندگان باید پس از مطالعه مقاله و هدف آن را بفهمند.
در پایان این بخش ، بهتر است برخی از وظایف و ویژگی های متخصصان تولید محتوا را مرور کنید:
اطلاعات عمومی بالایی داشته باشید
مهارت در روزنامه نگاری و مهارت نوشتن
با اصول سئو آشنا هستید
تولید محتوای ارزشمند برای اهداف اطلاعاتی (تبلیغات و بازاریابی نیست!)
به جای فروش مستقیم محصولات ، به کمک مخاطبان تمرکز کنید
می توان گفت تولید محتوا یک هنر است. کارشناسان تولید محتوا باید محتوای تولید را به روشی کارآمد تنظیم کنند. هدف از ساخت این سطح از متن اکنون چیست؟
همانطور که قبلاً اشاره شد ، ایجاد محتوا محدود به چند موضوع خاص نیست ، شما می توانید برای هر محتوایی محتوا ایجاد کنید. این امر منجر به تولید محتوا در همه شرکت ها ، شرکت ها و وب سایت ها شده است.
تولید محتوا عمدتا به منظور آشنایی مخاطب با محصول و اجازه دادن به هدف کلی شما است. ثانیا (برای وب سایت) ، تولید محتوای اصولی و توجه به سئو و سایر مطالب نیز باعث افزایش مجموعه می شود. این دو مهمترین هدف تولید محتوا است.
خوب ، اصلی ترین و ساده ترین شباهت بین نویسندگان و متخصصان محتوا این است که هر دو با نویسندگی سر و کار دارند. هر دو باید در مهارت نوشتن تبحر داشته باشند و بدانند که چگونه مخاطب را با مهارت نوشتن به مشتری وفادار تبدیل کنند.
اما ما به نکته این مقاله رسیده ایم ، این تفاوت تفاوت بین نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا است. با تعریف فوق ، ما با هر یک از این وظایف آشنا هستیم و می دانیم که متخصصان نوشتن مطالب و تولید محتوا چه کسانی هستند و وظایف آنها چیست.
با تلفیق تعاریف فوق ، به تفاوت این دو پی خواهیم برد. نوشتن مطالب تبلیغاتی از نظر محتوا و متن کار چندانی ندارد ؛ در پایان کار او با چند جمله به پایان می رسد. با این حال ، این جملات کوتاه باید به قدری موثر باشد که بیننده را به فکر بیندازد و به نوعی قلب او را دچار خارش کند.
از طرف دیگر ، متخصصان تولید محتوا یا تولیدکنندگان محتوا کارهای زیادی در زمینه محتوا انجام می دهند و باید تقریباً توضیحات کامل (معمولاً) را در قالب مقاله ارائه دهند. از نظر اثر و ارزش ، محتوای تولید شده توسط کارشناسان تولید محتوا باید در رتبه بندی بالایی قرار داشته باشد ، اما ممکن است آنها نتوانند کار را با یک جمله کامل کنند و تأثیر کافی داشته باشند. یک متخصص تولید محتوا از این فضا برای استفاده از یک متن مطلوب یا حتی طولانی برای جلب نظر مخاطبان برخوردار است ، اما نویسنده متن مکلف است از جمله کوتاه برای جلب نظر مخاطبان استفاده کند.
تفاوت دیگری که می توان به آن اشاره کرد افرادی هستند که این مشاغل را انتخاب می کنند. فردی که می خواهد یک نویسنده متن را شروع کند باید درک کند که یک کار کاملا حرفه ای را شروع کرده است. در بیشتر موارد ، ممکن است محصول نهایی به دو خط نرسد ، اما همان دو خط بسیار مهم هستند. بنابراین ، نوشتن متن برای نوشتن صفحه ای از تجارت با یک جمله کوتاه ، نه تنها به درک خوب عملکرد روانی مخاطب ، بلکه به درک خوبی از زندگی نیز نیاز دارد.
از طرف دیگر ، هرکسی می تواند در تولید محتوا متخصص شود! کارشناس محتوا گرچه باید تسلط کاملی در نوشتن داشته باشد ، اما لازم نیست یک نویسنده حرفه ای باشد. با توجه به منابع گسترده ای که اینترنت فراهم می کند ، هرکسی می تواند بنویسد. کارشناسان تولید محتوا می توانند کارشناسان ، ناشران ، نویسندگان ، وبلاگ نویسان ، مهندسان نرم افزار ، مدیران عامل ، صاحبان برندها ، سرآشپزها ، نقاشان و هر کس دیگری که تصور کنید باشید. نکته مهم این است که او می داند چه می نویسد و می تواند آن را کامل کند.
برای کسانی که قبلاً در انتخاب یکی از این مشاغل مردد بودند ، با بررسی تفاوت بین نویسندگان و متخصصان تولید محتوا ، قطعاً می توانند نتایج بهتری بگیرند.
علاوه بر تمام تعاریف ، تفاوت ها و شباهت ها ، باید بگوییم که نوشتن متن و تولید محتوا مکمل یکدیگر هستند. بیایید با یک مثال به این موضوع نگاهی بیندازیم. فرض کنید شما می خواهید یک وب سایت ایجاد کنید و هدف شما در این وب سایت ارائه اطلاعات در مورد بازی های ویدیویی و آموزش ساخت بازی است. اگر می خواهیم از این اصول پیروی کنیم ، به یک نسخه نیاز داریم. بنابراین حتی برای چنین وب سایتی ، شما باید یک نویسنده متن استخدام کنید تا با شعارها و جملات موثر در زمینه تبلیغات و معرفی مخاطبان را جذب کند.
اکنون که نویسنده کار خود را به پایان رسانده است ، شما به یک متخصص تولید محتوا نیاز دارید که بر اساس اهداف وب سایت مقاله ای برای شما بنویسد و محتوایی را که نویسنده قول می دهد به مخاطب برساند. در واقع ، می توان گفت که نوشتن مطالب متن مخاطب را به سمت شما سوق می دهد ، اما این متخصصان تولید محتوا هستند که باید آنها را در وب سایت شما نگه دارند.
علاوه بر همه تفاوت ها ، می تواند مکمل باشد ، علاوه بر تمام شباهت ها ، یک روش جداگانه نیز وجود دارد. در این مقاله ، ما با تفاوت بین نویسندگان و متخصصان تولید محتوا آشنا شدیم و دریافتیم که برخلاف نظر بسیاری از افراد ، این دو نوع کار کاملاً متفاوت هستند و مسیرهای مختلفی را طی می کنند.
تفاوت بین نویسندگان و متخصصان تولید محتوا را چگونه می بینید؟ آیا از دیگر شباهت ها و تفاوت ها می دانید؟ عزیز ، منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.