محتوای تکراری محتوایی است که بیش از یک بار در وب سایت منتشر شده است. وقتی محتوای دقیقاً یکسانی در وب سایت وجود داشته باشد ، تصمیم گیری برای موتورهای جستجو کمی دشوار خواهد بود. در این حالت ، موتور جستجو نمی تواند تصمیم بگیرد کدام نسخه از محتوا مربوط به جستجوی جستجو است.
برای اینکه کاربران تجربه شغلی بهتری داشته باشند ، موتورهای جستجو به ندرت محتوای تکراری را نشان می دهند و مجبور هستند نسخه اصلی (یا نسخه بهتر) را در میان نسخه های موجود پیدا کنند و در اختیار کاربران قرار دهند.
درست است که داشتن محتوای تکراری وب سایت شما را جریمه نخواهد کرد ، اما می تواند تأثیر بسیار بدی در رتبه بندی وب سایت شما داشته باشد.
محتوای تکراری می تواند سه مشکل عمده برای موتورهای جستجو ایجاد کند:
موتورهای جستجو نمی دانند کدام نسخه را از نتایج جستجوی خود حذف یا نمایش دهند.
موتورهای جستجو نمی دانند که آیا باید معیارهای مربوط به پیوند (مانند اعتماد ، اقتدار ، متن لنگر و غیره) را به یک صفحه اختصاص دهند یا آن را بین نسخه های مختلف محتوا تقسیم کنند.
موتورهای جستجو نمی دانند چه نسخه ای را برای یک جستجوی خاص رتبه بندی کنند.
وقتی محتوای تکراری وجود دارد ، دارندگان وب سایت با مشکلاتی از جمله از دست دادن بازدید و رها کردن سایت در نتایج جستجو مواجه می شوند. دو عامل مهم باعث این مشکلات می شود:
برای ارائه بهترین تجربه کاربر ، موتورهای جستجو به ندرت نسخه های مختلفی از یک محتوا را نمایش می دهند. به همین دلیل ، موتورهای جستجو مجبورند بهترین نتیجه را برای خود حدس بزنند. با این کار قابلیت مشاهده هر صفحه کاهش می یابد.
تعادل پیوند به وب سایت مختل می شود ، زیرا سایر وب سایت ها نمی توانند بین محتوای یکسان شما تفاوت قائل شوند. به این ترتیب ، به جای اینکه همه پیوندها به یک صفحه نشان دهند ، هر پیوند به یکی از صفحات شما داده می شود. از آنجا که ایجاد لینک یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی وب سایت است ، این امر تأثیر منفی بر قابل مشاهده بودن محتوای وب سایت شما در نتایج جستجو خواهد داشت.
پس نتیجه چیست؟ اینکه یک صفحه از سایت آنطور که باید دیده نمی شود.
در بیشتر موارد ، دارندگان وب سایت عمداً محتوای تکراری ایجاد نمی کنند. اما این بدان معنا نیست که هیچ محتوای تکراری در سایت آنها وجود ندارد. در حقیقت ، برای اینکه کمی در این مورد صادق باشیم ، باید بگوییم که تقریباً 29٪ از مطالب موجود در اینترنت محتوای تکراری است.
خوب ، در ادامه مقاله ، ما متداول ترین روش های ایجاد محتوای تکراری را بررسی خواهیم کرد:
پارامترها و متغیرهای مربوط به آدرس سایت ، مانند پارامترهای ردیابی و ردیابی کلیک ها و برخی از کد های تحلیلی می توانند محتوای تکراری در وب سایت ایجاد کنند. این مشکل نه تنها با وجود پارامترها در ادامه URL به وجود می آید ، بلکه ترتیب قرارگیری این متغیرها در ایجاد محتوای تکراری نقش دارد.
مثلا:
Www.widgets.com/blue-widgets؟color=blue در واقع ، محتوای تکراری www.widgets.com/blue-widgets است.
یا www.widgets.com/blue-widgets؟color=blue&cat=3 محتوای تکراری www.widgets.com/blue-widgets؟cat=3&color=blue است.
شناسه های جلسه به طور مشابه سازندگان محتوای تکراری هستند. این اتفاق زمانی می افتد که هر کاربری که از سایت بازدید می کند شناسه جلسه دیگری دریافت کند و این شناسه در آدرس سایت ذخیره شود.
صفحاتی که گزینه چاپ را در اختیار کاربران قرار می دهند ، می توانند با محتوای تکراری مشکلی ایجاد کنند. این اتفاق می افتد زمانی که چندین نسخه از یک صفحه فهرست می شوند. به این ترتیب ، وقتی روی این گزینه کلیک می کنید ، صفحه جدیدی با URL متفاوت و همان محتوا مشاهده خواهید کرد.
اگر وب سایت شما دارای چندین نسخه در سایت www.example.com و example.com (با و بدون پیشوند www) است و محتوای شما در هر دو نسخه موجود است ، باید بدانید که ایجاد یک صفحه تکراری برای هر صفحه از سایت خود کرداید.
این قانون در مورد سایتهایی که در http و https هستند نیز اعمال می شود. اگر هر دو نسخه سایت شما در موتورهای جستجو موجود و در دسترس باشد ، با محتوای تکراری مشکلی خواهید داشت.
وقتی صحبت از محتوا می شود ، منظور ما فقط مقالات و پست های وبلاگ در سایت شما نیست. سارقان محتوا که پست های وبلاگ شما را در سایت شما کپی می کنند به عنوان منبع محتوای تکراری نیز شناخته می شوند. با این حال ، یک مشکل مشترک در مورد سایت های تجارت الکترونیکی وجود دارد: اطلاعات مربوط به محصول.
اگر وب سایت های مختلف محصولات یکسانی را با همان اطلاعات برای فروش در سایت خود قرار دهند ، محتوای یکسانی در قسمت های مختلف اینترنت پراکنده می شود.
هنگامی که محتوای یک سایت در چندین URL یافت می شود ، باید برای موتورهای جستجو قانونی شود. اکنون می توان جوهر را از طریق هدایت 301 به URL صحیح انجام داد. هدایت مجدد چنین صفحه ای از طریق برچسب rel = canonical یا در برخی موارد با استفاده از ابزارهای موجود در Google Webmaster انجام می شود.
در بیشتر موارد ، بهترین راه برای مبارزه با محتوای تکراری ، راه اندازی هدایت 301 از یک صفحه حاوی محتوای تکراری به صفحه اصلی است. هنگامی که چندین صفحه با پتانسیل رتبه بندی ترکیب شوند ، نه تنها با یکدیگر رقابت نخواهند کرد ، بلکه پیوند عمیق تر و محکم تری با یکدیگر ایجاد می کنند و سیگنال های محبوبیت بیشتری را به موتورهای جستجو می فرستند. این همچنین می تواند به بهبود رتبه بندی موتور جستجوگر شما کمک کند.
گزینه دیگر برای حل مشکل محتوای تکراری استفاده از برچسب “Rel = canonical” است. این برچسب به اندازه هدایت 301 قدرتمند است و در اکثر موارد تنظیم آن زمان کمتری را می طلبد. برچسب “Rel = Canonical” در عنوان HTML وب سایت قرار دارد.
این متا تگ چیز جدیدی نیست ، اما مانند برچسب nofollow به سادگی از پارامترهای rel استفاده می کند. به عنوان مثال ، کد زیر را در نظر بگیرید:
<link href = “http://www.example.com/canonical-version-of-page/” rel = “canonical” />
این برچسب به موتورهای جستجوی بینگ و گوگل می گوید که این صفحه باید به عنوان کپی http://www.example.com/canonical-version-of-page و تمام معیارهای مربوط به پیوند و محتوای آنها تلقی شود. آدرس جدید
مثال های زیر نشان می دهد که چگونه خطاهای بزرگ می توانند منجر به محتوای تکراری شوند:
http://www.simplyhired.com/a/jobs/list/q-software+d developer
http://www.simplyhired.com/a/jobs/list/q-Software+d developer
http://www.simplyhired.com/a/jobs/list/q-software+D توسعه دهنده
تنها تفاوت این URL ها در بزرگ بودن کلمات “نرم افزار” و “توسعه دهنده” است. موتور جستجو همه این URL ها را به عنوان یک صفحه متفاوت می بیند و آنها را به عنوان محتوای تکراری تشخیص می دهد. با استفاده از برچسب rel = canonical در حالت دوم و سوم و اشاره به حالت اول ، موتور جستجو می داند که باید همان دو صفحه تکراری را مانند صفحه اول رفتار کند.
برچسب rel = canonical به صورت زیر در عنوان HTML سایت قرار می گیرد.
رباتهای متا تگ با مقادیر noindex و follow را می توان در یک صفحه استفاده کرد. این گزینه نشان می دهد که صفحه نباید توسط موتورهای جستجو فهرست شود. این به ربات های موتور جستجو اجازه می دهد تا پیوندهای موجود در صفحه مشخص شده را جستجو کنند اما آن را فهرست بندی نکنند. این به مشکلات صفحه بندی کمک می کند.
Google Webmaster Tools به شما امکان می دهد دامنه خود را شخصی سازی کنید و چندین نسخه از پارامترهای URL را به طور متفاوت مدیریت کنید. عیب اصلی این روش این است که فقط برای گوگل کار می کند. هرگونه تغییر ایجاد شده از طریق این ابزار هیچ تاثیری بر بینگ یا سایر موتورهای جستجو نخواهد داشت.
این موضوع باید برای همه سایت ها تنظیم شود. این یک روش ساده برای گفتن به گوگل است که سایتی باید با یا بدون www در موتورهای جستجو نمایش داده شود.
هنگام ایجاد پیوندهای داخلی در سایت ، ثابت و ثابت قدم باشید. مثلا؛ اگر مدیر وب تشخیص دهد که نسخه متعارف دامنه ، example.com است ، پس تمام پیوندهای داخلی باید از این روش پیروی کنند (عدم وجود www را در ابتدای URL توجه داشته باشید).
هنگام دریافت پیوند برای صفحه خود ، اطمینان حاصل کنید که پیوند به نشانی اینترنتی اصلی سایت داده شده باشد ، نه به یکی از متغیرهای URL!
استفاده از محتوای مشابه در سایت خود را به حداقل برسانید. به عنوان مثال ، به جای داشتن یک صفحه برای “کفش برای مردان” و صفحه دیگری برای “کفش برای زنان” که 95٪ محتوای تکراری دارد ، سعی کنید این صفحات را به یک صفحه تبدیل کرده و تمام اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید. در آن بگنجانید. همچنین می توانید این صفحات را با درج مطالب مرتبط و جداگانه برای هر URL گسترش دهید.
برای حذف محتوای تکراری از موتورهای جستجو ، از noindex استفاده کنید ، گزینه را دنبال کنید. این کار را می توانید از طریق Meta Robot یا Webmaster Tools انجام دهید.
<head> <link rel = “canonical” href = “https://www.novin.com/blog/” /> </head>
<head> <meta name = “robots” content = “noindex، follow” /> </head>
همانطور که مشاهده می کنید ، داشتن محتوای تکراری در وب سایت شما می تواند برای رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو مضر باشد. با استفاده از راه حل های فوق می توانید به راحتی این مشکل را حل کرده و رتبه خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشید.