نوشتن متن به معنای نوشتن متن تبلیغاتی یا همان متن فروش است. هدف شما در این متن ترغیب خواننده به انجام کاری است. این می تواند خرید یک محصول ، یا مشترک شدن در یک خبرنامه یا تماس با ما برای کسب اطلاعات بیشتر باشد.
خوب ، حالا بگذارید شما را به آقای فرهاد معرفی کنم:
آقای فرهاد تجارت سیب زمینی را اداره می کند و درآمد خوبی از آن کسب می کند. به همین دلیل او در فکر گسترش کار خود است و اخیراً دپارتمان فروش آنلاین کسب و کار خود را راه اندازی کرده است.
اما ، همانطور که می دانید ، فروش سیب زمینی در اینترنت کار ساده ای نیست. به همین دلیل ، آقای فرهاد سعی کرد چندین استراتژی تبلیغاتی موثر برای وب سایت خود ارائه دهد. بیایید نگاهی به برخی از راه حل های او بیندازیم:
تولید محتوا
ارسال اطلاعیه ها از طریق ایمیل
تبلیغات پیامکی
همچنین …
اما … هیچ یک از این روش ها بازدهی چشمگیر در سرمایه گذاری ندارند و هزینه های آن بسیار زیاد است. بنابراین کم کم از بازار آنلاین سیب زمینی ناامید می شود. تا زمان…
آقای فرهاد با وب سایتی روبرو شد که در مورد بهترین روش های نوشتن فروش و کپی تبلیغاتی صحبت می کند. وی در مقاله ای در این وبلاگ ، درمورد رفتار مصرف کننده مطالعه کرده و دریافت که استفاده از عبارت “قیمت پایین 5000 تومان” به جای “هزینه 5000 تومان” می تواند فروش را 20٪ افزایش دهد. باورش فرهاد آقا سخت است. اما او تصمیم گرفت جلوه نوشتن متن خوب را خودش امتحان کند. بعد از یک مشاور خوب نوشتن ، او می خواهد به او کمک کند تا نوشتن متن را یاد بگیرد.
بنابراین او در این زمینه چیزهای زیادی یاد می گیرد. به عنوان مثال ، او دقیقاً می فهمد چه تفاوتی بین تولید محتوا و نوشتن متن وجود دارد.
خوب ، سوال آقای فرهاد به زودی حل خواهد شد:
در تولید محتوا ، هدف شما کمک به کاربران برای تصمیم گیری و جذب خوانندگان بیشتر با ایجاد محتوای مرتبط و مفید است. یعنی تأکید بر جذب کاربر است. اما در نوشتن متن ، هدف شما متقاعد کردن مشتری است. بعد
تولید محتوا شامل خبرنامه های وبلاگ نویسی ، پادکست ، و ایمیل است.
اما نوشتن مطالب بیشتر متن متن صفحات و تبلیغات شماست.
با این حال ، آنها ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و برای اینکه آقای فرهاد تمام کارهای بازاریابی محتوا را انجام دهد ، لازم است که تکنیک های نوشتن متن را بدانید. (در وبلاگ خود ، نوشتن متن و تولید محتوا را به عنوان زیرمجموعه بازاریابی محتوا مشاهده کردیم.)
آقای فرهاد تاکنون معتقد بود که این برای ایجاد محتوای مفید برای خوانندگان خود کافی است. اما ناگهان او متوجه می شود که چرا محتوای عالی وبلاگ وی خوانندگان زیادی را به خود جلب نمی کند. مسئله این است که او با تکنیک های نوشتن متن آشنا نبوده و بلد نبود متن خوبی بنویسد. وی با لیستی آشنا می شود که در مورد مشکلات احتمالی مقاله (اکنون یا مقاله آقای فرهاد یا مقاله ما) بحث می کند:
عنوان های شما می توانند خسته کننده باشند.
تیترهای خود را بیش از حد هوشمند کنید.
در مورد مزایای مشتری از محتوای خود خیلی مطمئن نباشید.
محتوای شما احساس صمیمیت و اعتماد ایجاد نمی کند.
یا اینکه شما یک اقدام واضح و روشن ندارید.
و کپی رایتینگ دقیقاً همان جایی است که وارد عمل می شود و به آقای فرهاد می آموزد که چگونه مطمئن شود مخاطب مطالب وی را می خواند و آنچه را که می خواهد انجام می دهد. بنابراین او فهمید که حتی فروش محتوا به مشتری می تواند بخشی از استراتژی نوشتن متن باشد.
بنابراین ، آقای فرهاد ، پس از خواندن تمام مطالب نوشتن متن در اینترنت ، متوجه شد که او و ما باید بتوانیم این کار را با کپی تبلیغاتی خود انجام دهیم:
اجازه دهید مخاطبان با ما ارتباط برقرار کنند … با ارسال های تبلیغاتی مزاحم آنها نشوید.
سخاوتمندانه چیزی را به خواننده پیشنهاد دهید … نه اینکه فقط با حرص آن را بخواهید.
آنها را وادار به خرید از ما کنید … نه به زور … بلکه با ایجاد محتوایی که هم لذت بخش و هم مفید باشد.
وقت آن است که آقای فرهاد این دانش را آزمایش کند.
بنابراین ، برای شروع ، آقای فرهاد تصمیم می گیرد تا از اصول کپی رایت در مکاتبه مستقیم با مخاطبان خود استفاده کند تا ببیند تأثیر کپی رایت چقدر واقعی است. خوب ، پست الکترونیکی مستقیم برای آقای فرهاد به معنای همان ایمیل های تبلیغاتی است که او برای افراد مختلف می فرستد.
تاکنون وی ایمیل هایی مشابه مثال زیر ارسال کرده است تا مخاطبان خود را متقاعد به خرید سیب زمینی کند:
این نامه واقعاً کسل کننده است و واضح است که نمی توان به آن پاسخ داد.
علاوه بر این ، این برای آقای پل Paruken به هیچ وجه خوب نیست و فقط او را آزار می دهد. در نتیجه این آقا جواب او را نمی دهد.
اکنون آقای فرهاد می داند چگونه یک نسخه خوب تجاری را به درستی بنویسد. بنابراین او به ایمیل خود برمی گردد و آن را ویرایش می کند تا برای آقای Polparocen ارسال کند.
بله ، این نامه جدید به سود مخاطبان می پردازد و آقای فرهاد دیگر فقط به تعریف تجارت خود نمی پردازد. علاوه بر این ، حتی یک فایل PDF رایگان با اطلاعات عمومی در مورد خواص سیب زمینی وجود دارد که ممکن است مورد توجه برخی از خوانندگان باشد.
آقای فرهاد این ایمیل را برای آقای Pulparuken و 9 نفر دیگر ارسال می کند … و … بله … و آقای Gibperpol و چندین نفر دیگر به آن پاسخ می دهند.
با ارسال این ایمیل جدید ، فروش سر به فلک کشید … و تنها چیزی که آقای فرهاد تغییر داد متن ایمیل فروش بود.
و این … قدرت نوشتن متن است!
به طور طبیعی ، آقای فرهاد در تحقیقات خود با مبحث سئو آشنا شد و قصد دارد مطابق با اصول سئو از تکنیک های تولید محتوا و نوشتن متن در وب سایت خود استفاده کند.
آقای فرهاد فهمید که SEO واقعاً خیلی تخصصی نیست و بالعکس ، واقعاً ساده است. SEO مخفف Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور جستجو) است که منجر به ظاهر شدن سایت آقای فرهاد در میان اولین نتایج جستجوی مرتبط گوگل می شود.
نوشتن فروش و کپی SEO آسان است:
یک کلمه کلیدی جستجو کنید که مربوط به رشته شما باشد.
محتوای خود را با این کلمه کلیدی بهینه و تکمیل کنید.
اطمینان حاصل کنید که این مورد در کلمه کلیدی مشخص شده بین نتایج اصلی نشان داده شده باشد.
(پیشنهاد می کنم داستان همکار من درباره موفقیت در ایجاد محتوای SEO با برچسب سفید را از دست ندهید.)
وقت آن است که به کار بپردازیم. آقای فرهاد مرحله تحقیق در مورد کلمات کلیدی را شروع می کند و می بیند که کاربران ایرانی در زمینه سیب زمینی به دنبال چه کلمات و عبارات ایرانی هستند و هر یک به دنبال چه مقدار هستند. در نتیجه ، جدولی تهیه می شود که می توانید در اینجا مشاهده کنید:
آشپزخانه آقای فرهاد در پرورش سیب زمینی بسیار تخصص دارد و به آشپزی نیز علاقه مند است. بنابراین او تصمیم می گیرد که در مورد خواص سیب زمینی در صفحه اصلی خود بنویسد و بخشی از پخت و پز با سیب زمینی را شروع می کند. بنابراین ، قطعاً می تواند در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد و میزان بازدید Google را افزایش دهد.
خوشبختانه آقای فرهاد به خوبی می داند که نوشتن مطالب ناجور نه تنها فایده ای برای او ندارد بلکه حتی گوگل را مجبور به جریمه او می کند.
شاید چند سال پیش می توانستید موتورهای جستجو را با پر کردن یک مقاله بی معنی با کلمات کلیدی دیگر فریب دهید ، اما این دیگر خیلی خوب کار نمی کند. در حقیقت ، موتورهای جستجو (وقتی گوگل می فهمد که می خواهید در محتوای ناخواسته به نتایج بالایی برسید (که آقای فرهاد می فهمد اسپم نامیده می شود)) شما را جریمه می کنند و شما را از نتایج جستجو مستثنی می کنند.
با این حال ، موتورهای جستجو محتوای بسیار خوبی را دوست دارند که واقعاً می تواند به افراد کمک کند!
نتایج تحقیق نشان داد که بسیاری از افراد دوست دارند در مورد خواص سیب زمینی بدانند. بنابراین لازم است اطلاعاتی را در این زمینه به مخاطبان ارائه دهیم و آنها را با متن فروش سایت درگیر کنیم.
بنابراین آقای فرهاد سایت خود را کمی ویرایش می کند و اینگونه بیان می کند:
آقای فرهاد ، فقط در این قسمت از مزایا ، یک صفحه پخت و پز با سیب زمینی به سایت اضافه می شود و برای شروع ، او تصمیم می گیرد یک مقاله عالی درباره نحوه تهیه کاکائو سیب زمینی بنویسد.
او واقعاً تمام تلاش خود را کرد و سعی کرد آنچه را که می نویسد بهترین راهنمای پخت کاکائو سیب زمینی باشد. چرا؟ زیرا باعث می شود موتورهای جستجو بفهمند مردم از چه مقاله هایی استفاده می کنند و از آنها لذت می برند …
نتیجه یک داستان کاملا کامل است که تمام مواد لازم و همچنین تکنیک های مختلف و روش های مختلف پخت کاکائو سیب زمینی را برای خواننده توضیح می دهد. (آنقدر خوب است که حتی وب سایت های دیگر نیز به آن لینک می دهند.) موتور جستجو همچنین باعث می شود مقاله آقای فرهاد خوانندگان زیادی پیدا کند و در نهایت آن را به عنوان اولین نتیجه جستجو نمایش دهد.
نکته مهم: آقای فرهاد با مهارت کامل فراخوان خوبی است که برای مقاله خود به خوانندگان پیشنهاد می کنید اکنون بهترین سیب زمینی ها را می توانید از سایت آقای فرهاد تهیه کنید.
نتیجه همه اینها این است که برای آقای فرهاد این امکان وجود دارد که با فروش سیب زمینی روزانه تجارت آنلاین خود را با موفقیت گسترش داده و پول زیادی ایجاد کند. همه اینها فقط با یادگیری اصول نوشتن متن امکان پذیر است. اصولی که خیلی راحت در خیلی جاها برای آقای فرهاد صدق می کرد.
آقای فرهاد بعداً با موفقیت از همان روش های نوشتن متن برای جذب مشتری با استفاده از روش های دیگر استفاده کرد:
Google Advertising نوشتن محتوای تبلیغاتی-فروش-متن-سخنرانی
تبلیغات کاغذی (بروشور ، تراکت و غیره)
تبلیغات پیامکی
فیلم ها و پادکست های متنی
حتی تماس های تلفنی و جلسات حضوری
سخنان عمومی (به عنوان نمونه سیب زمینی سال)
و ..
همانطور که یاد گرفته ایم ، نوشتن متن به معنای قرار دادن کلماتی بر روی کاغذ است که مطمئناً بیشترین ضامن ما را خواهد داشت. اکنون این کلمات برای نوشتار فروش محصولات و خدمات در سایت ما استفاده می شوند یا متن تبلیغاتی برای ارسال به مخاطبان وجود دارد.
حالا که به مفهوم نوشتن متن مسلط شدید ، بیایید به سراغ تکنیک مربوط برویم. اما فکر می کنم برای امروز کافی خوانده اید. وی پس از بررسی انواع و اصول مختلف نوشتن متن ، آن را به موضوعات دیگر موکول کرد. البته ، برای شروع استفاده از مقالات مختلف ما در مورد روانشناسی مصرف کننده و بازاریابی ، به ادامه مطلب بروید.
ما دوست داریم که نظرات خود را در مورد اهمیت نوشتن متن تبلیغاتی و فروش و حتی به اشتراک گذاشتن تکنیک های مختلف در این زمینه به اشتراک بگذارید. اگر سوالی دارید ، لطفا از طریق این بخش با ما تماس بگیرید.