هنگام نوشتن مقاله جدید ، می توانید از برچسب های عنوان H2 ، H1 و … برای قرار دادن عناوین مختلف استفاده کنید. این عناوین با هم یک ساختار کلی برای مقاله شما تشکیل می دهند و به مخاطب کمک می کنند تا قسمتهای مورد نظر خود را با سهولت بیشتری پیدا کند. علاوه بر این ، موتورهای جستجو می توانند به راحتی موضوع محتوای شما را شناسایی کرده و کاربران بیشتری را به سمت آن سوق دهند.
خوب ، اول از همه ، بیایید دقیقاً مشخص کنیم که هر یک از این دو در صفحه چه نقشی دارند و در کجا نمایش داده می شوند. همانطور که مشاهده می کنید ، عنوان صفحه عنوانی است که در متن شما نمایش داده می شود و برای کاربر و موتور جستجو قابل مشاهده است. در کد html یک سایت ، عنوان با استفاده از برچسب های h مشخص می شود (که به معنای عنوان اصلی <h1> ، عنوان دوم <h2> و غیره است). در محتوای خود از کلمه عنوان به عنوان معادل عنوان استفاده می کنیم.
اما عنوان نامی است که برای صفحه خود انتخاب کرده اید و در متن برای کاربر نمایش داده نمی شود. این عنوان در html به عنوان عنوان معروف است و با برچسب <title> مشخص شده است. برای دیدن عنوان یک صفحه ، فقط به نام آن در تب مرورگر خود نگاه کنید. معادل مورد استفاده ما برای این کلمه در محتوای خود عنوان صفحه است. همچنین باید بدانید که عنوان صفحه عبارتی است که هنگام جستجوی کاربر در موتور جستجوی گوگل به عنوان عنوان اصلی شما نمایش داده می شود. در مقاله دیگری در وبلاگ ما ، عنوان متا را پوشش داده و نحوه صحیح استفاده از آن را به شما آموزش داده ایم.
اگر عناوین مناسب مقاله خود را نداشته باشید ، خواندن آن برای کاربر و موتورهای جستجو دشوار خواهد بود. گویی مقاله خود را به زبان چینی نوشتید.
برچسب های عنوان ویژگی جدیدی در فضای آنلاین نیستند و در هفت یا هشت سال گذشته هیچ تغییری در آنها ایجاد نشده است. بنابراین ، استفاده مناسب از آنها تغییری نکرده و البته از اهمیت آنها نیز کاسته نشده است.
برای هر صفحه باید فقط از یک برچسب H1 استفاده کنید و عنوان اصلی مقاله را مشخص کنید. به عنوان مثال ، عنوان اصلی مقاله ای که می خوانید “عنوان متن: اهمیت و استفاده صحیح از برچسب های عنوان (h2 ، h1 و …)” است. توجه داشته باشید که عنوان سایت شما نباید در این عنوان موجود باشد (به جز در صفحه اصلی) و موضوع صفحه باید مشخص شود.
بیایید یک فروشگاه آنلاین را در نظر بگیریم. در این فروشگاه صفحاتی وجود دارد که محصولات را بر اساس دسته بندی ها نمایش می دهد و همچنین صفحاتی وجود دارد که اطلاعات مربوط به کالای خاصی را به مخاطب ارائه می دهد. شما نباید عنوان دسته را در صفحه دسته بندی عنوان اصلی خود و نام محصول را در صفحه محصول وارد کنید.
بعد از عنوان اصلی ، به سراغ برچسب H2 می رویم و از آن برای زیرنویس های مقاله خود استفاده می کنیم. با کمک این برچسب می توانید قسمت های مهم محتوای خود را مشخص کنید و در نتیجه مطالب خود را برای مخاطبان و البته گوگل بیشتر خوانا کنید.
سرانجام ، برچسب های H3 وجود دارد که عنوان های فرعی عناوین H2 هستند. البته گاهی استفاده از برچسب H3 به جای برچسب H2 بد نیست. یعنی وقتی فکر می کنید بخشی از مقاله اطلاعات خیلی مهمی در اختیار مخاطبان قرار نمی دهد و نیازی به تأکید زیاد نیست.
آنچه که ما بیش از همه با آن مشکل داریم این است که مردم برای زیبایی بخشهای مختلف وب سایت خود یا تأکید بر موضوعی از برچسب های عنوان استفاده می کنند. به عنوان مثال ، با استفاده از برچسب H1 یا H2 برای جلب توجه بیشتر ، یک پاسخ (“با این شماره تماس بگیرید …”) در وب سایت قرار می گیرد.
این یک اشتباه بزرگ در طراحی است. در عوض ، باید یک کلاس جدید برای متن مورد نظر خود ایجاد کنید. زیرا برچسب های H1 ، H2 و … توسط موتورهای جستجو شناسایی می شوند. این مسئله حتی در راهنمای گوگل برای مبتدیان در سئو نیز ذکر شده است. البته گاهی اوقات شاهد هستیم که افرادی یک پاراگراف کامل را با برچسب H2 یا H3 تزئین می کنند که این بسیار رایج است. چیزی که می تواند به SEO شما آسیب جدی برساند.
آیا تاکنون از برچسب های H4 ، H5 و H6 استفاده کرده اید؟ بد نیست بدانید که استفاده از برچسب H4 ، وقتی متن شما بیش از 1000 کلمه است ، نکته خوبی است و یک لایه جدید به ساختار صفحه اضافه می کند. این برچسب همچنین می تواند برای عناوین پیش پا افتاده ای که شامل کلمه کلیدی شما نیست استفاده شود. اما دو برچسب دیگر واقعا مفید نیستند. بنابراین زیاد به آنها توجه نکنید. ممکن است در اوایل اینترنت از آنها استفاده شده باشد ، اما اکنون افراد کمی از آنها استفاده می کنند.
سرانجام ، ممکن است از خود بپرسید: استفاده از عناوین برای SEO وب سایت من چه فایده ای دارد؟ شواهد نشان می دهد که این کار نسبت به گذشته کمتر مثر است ، اما عناوین همچنان به Google کمک می کند تا موضوعات اصلی را در محتوای طولانی تر شناسایی کند و البته مقاله شما را قابل خواندن و معتبر تشخیص دهد.
شکی نیست که روش های بهتری برای ایجاد سئو خوب وجود دارد و شما لزوماً به یک ساختار محتوای مناسب برای سئو نیاز ندارید. اما این زمان زیادی از شما نخواهد گرفت ، می تواند تأثیر کمی در سئو سایت شما داشته باشد و در نهایت و مهمتر از همه ، مطالعه مطالب شما را برای کاربران آسان تر کند.