در مقاله ای خواندم که باز کردن پیوند در پنجره جدید مانند این است که فروشنده جاروبرقی برای تبلیغ به خانه مشتری می رود و در ابتدا نگهدارنده سیگار را روی فرش خود تخلیه می کند. البته ، من شخصاً فکر نمی کنم که مسئله اینقدر جدی باشد ، اما بارها اتفاق افتاده است که پس از کلیک بر روی پیوند ، باز کردن پنجره جدید را باور ندارم. متأسفانه ، این روش هنوز هم در دنیای وب رایج است. سایت های زیادی وجود دارند که این کار را با کاربران خود انجام می دهند و من مطمئن هستم بسیاری از تازه کارها به این کار ادامه می دهند. اما قبل از اینکه به جستجوی این سایت ها بپردازید ، خوب است که لحظه ای وقت بگذارید تا از صحت انتخاب مطمئن شوید.
در اینجا 5 دلیل اصلی وجود دارد که چرا لینک ها در یک پنجره جدید باز نمی شوند:
اگر به کاربر هشدار ندهید ، انتظار دارد پیوند جدیدی در پنجره فعلی باز شود. درست است ، این قابل عبور است – اما مگر اینکه شما یک تکنسین باشید که می داند چه کاری انجام می دهد.
باز کردن یک پنجره جدید دکمه برگشت را بی فایده می کند. دکمه بازگشت دومین دکمه مورد استفاده کاربران است (بعد از لینک های پیوند) ، بنابراین بی فایده بودن آن چیز خوبی نیست.
باز کردن یک پنجره جدید می تواند کاربران مبتدی و کم بینا را گیج کند. آنها ممکن است متوجه نشده باشند که پنجره جدیدی باز شده است و ممکن است قادر به بازگشت به پنجره قبلی نباشند.
باز شدن یک پنجره جدید نوعی بی احترامی به خواسته های کاربران است. اگر آنها پنجره جدید می خواستند ، خودشان می توانستند این کار را انجام دهند. پنجره جدیدی را به کاربران تحمیل نکنید ، مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته باشید.
پنجره های جدید کار با کامپیوتر را دشوار می کند. معمولاً صفحه رایانه ما به خودی خود مشغول است. بنابراین با افزایش تعداد پنجره های باز کار را برای ما سخت نکنید.
اینطور نیست! کاربران اینترنت فقط به یک دلیل در سایت شما می مانند: سایت شما اطلاعاتی را که به دنبال آنها هستند به آنها کمک می کند تا به اهداف خود برسند – نه به این دلیل که پنجره دیگری از سایت شما هنوز باز است. به یاد داشته باشید که اگر کاربران بخواهند به صفحه ای برگردند ، از دکمه برگشت استفاده می کنند. اما اگر پنجره جدیدی باز شود ، هیچ دکمه بازگشتی وجود ندارد و کاربران از این طریق نمی توانند به صفحه قبلی بازگردند و نتیجه فقط آنها را گیج می کند.
پاسخ کوتاه: قبل از تصمیم به باز کردن پیوندی در صفحه جدید. به تصمیم خود فکر کنید. پس اگر مطمئن هستید که این به نفع شما و کاربر است ، برای شما دو راه وجود دارد:
این را به کاربران اطلاع دهید:
اگر هنگام باز شدن یک پنجره جدید به کاربران اطلاع دهید ، آنها دیگر متعجب و آزرده نخواهند شد. روش های مختلفی برای اطلاع رسانی به کاربران وجود دارد:
از ویژگی عنوان HREF برای اطلاع کاربران استفاده کنید:
برای گزارش از متن استفاده کنید:
برای اطلاع کاربر از متن با یک نماد کوچک استفاده کنید:
در مورد قابلیت استفاده و دسترسی ، استفاده از اعلان متن با نماد بهترین گزینه است. دیدن یک نماد از متن راحت تر است و متن به کاربران اجازه می دهد معنی نماد شما را بدانند.
برای باز کردن پیوند در پنجره جدید ، روی یک دکمه کلیک کنید:
این راه حل توسط وب سایت هایی مانند یاهو و AOL استفاده شده است. یاهو نمادی را در سمت راست پیوند قرار می دهد که پیوند را در یک پنجره جدید باز می کند.
همانطور که گفتیم ، بهتر است قبل از تصمیم گیری در این مورد ، کمی فکر کنید. فقط در موارد خاص است که باز کردن یک پنجره جدید بد نیست. به عنوان مثال ، هنگامی که یک فایل بارگیری می شود ، یک نسخه قابل چاپ در اختیار کاربر قرار می گیرد یا یک تصویر بزرگ نمایش داده می شود. اما در این موارد بهتر است کاربر را از قبل مطلع کنید تا خیلی تعجب نکند.