مسئولیت بزرگ بازاریابی محتوا این است که چگونه می توان همزمان ارکستر را هدایت کرد ، عروسی را ترتیب داد و همزمان نمایش را ارائه داد. تقریباً انجام همه این کارها بدون برنامه از پیش تعیین شده ، حتی برای سوپرمن تقریباً غیرممکن است!
بر اساس گزارش ارزیابی بازاریابی 2015 در وب سایت موسسه بازاریابی محتوا ، استراتژی های مدون و مستند برای موفقیت کمپین های بازاریابی محتوا ضروری است. این گزارش نشان می دهد بازاریابانی که از یک استراتژی مدون پیروی می کنند در مقایسه با بازاریابانی که استراتژی مدونی ندارند ، موفق ترند.
هرم بازاریابی محتوا یک چارچوب استراتژیک است که امکان اجرای کمپین های محتوایی ، اطمینان از عملکرد مطلوب محتوا ، بازیافت و تأثیر آن را فراهم می کند. این راهنما به شما می آموزد که هرم بازاریابی محتوا چیست ، چرا در عمل موفق است و چگونه می توانید آن را در تجارت یا سازمان خود پیاده سازی کنید.
هرم بازاریابی محتوا علاوه بر ایجاد استراتژی محتوای مستند و مدون ، به روش های زیر به شما کمک می کند:
تمرکز خود را افزایش دهید – این هرم با یک استراتژی سازمان یافته و کدگذاری شده (به شما اهداف و اولویت های مشخصی می دهد) تمرکز شما را افزایش می دهد.
تولید محتوای خود را افزایش دهید: این هرم با استفاده کارآمدتر از منابع ارزشمند شما ، ظرفیت تولید محتوای شما را افزایش می دهد.
ایجاد جریان محتوای موفقیت آمیز – این هرم برای جلب بیشتر خریداران و مشتریان در تجارت شما و ارتقا better بهتر فعالیت های فروش و بازاریابی ، جریان محتوایی موفقی ایجاد می کند.
چه اتفاقی می افتد که محتوا را بدون استراتژی تولید کنید؟ معمولاً هیچی! محتوای بدون استراتژی مانند قمار است ، چه کسی می داند ، شاید برنده شدی. اما احتمالاً ضرر خواهید کرد.
طبق یک نظرسنجی بازاریابی در سال 2015 ، تنها 38٪ از بازاریابان B2B استفاده شرکت خود از بازاریابی محتوا را بسیار موثر یا بسیار موثر ارزیابی می کنند. هرم بازاریابی محتوا بسیاری از سردردهای ناشی از بازاریابی محتوای بی اثر را برطرف می کند. اما اگر بازاریابی محتوا را بدون یک چارچوب هوشمند انجام دهید ، ممکن است با عواقب زیر روبرو شوید:
ممکن است واحدهایی را در مشاغل خود پیدا کنید که در اتاقهای قفل نشده و غیر مرتبط کار کنند. در این حالت ، استراتژی بازاریابی محتوای شما هدف مشخص و رمزگذاری شده ای ندارد و تولیدکنندگان محتوا هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.
مزایای هرم بازاریابی محتوا: این چارچوب کلیه فعالیت های بازاریابی محتوای شما را مستند ، متمرکز و هماهنگ می کند.
مخاطبان شما پیام های متفاوتی از شما دریافت می کنند و در نتیجه نقاط لمسی خود را از دست می دهید. این نقاط لمسی مطالب و تبلیغات شما هستند. این امر منجر به عدم وفاداری به برند و همچنین عدم رضایت مشتری می شود.
مزایای هرم بازاریابی محتوا: این هرم پیام هایی را که مخاطبان از رفتار و حضور شما دریافت می کنند ، ادغام می کند. همچنین به شما امکان می دهد اطلاعات را به صورت یکپارچه و چند تکه در محتوای آن پیدا کنید.
وقتی محتوا را بدون استراتژی تولید می کنید ، می بینید که ده ها و صدها مقاله بدون کمترین بازدید دارید. به خاطر داشته باشید که تقریباً نیمی از وقت شما باید صرف استراتژی و بازاریابی شود.
به دلیل بی نظمی و عدم ارتباط صحیح مشتری ، شما دائماً در حال چرخ اختراع خواهید بود. از آنجا که اقدامات خود را مستند نکرده اید ، هنگامی که به این کار می پردازید متوجه می شوید که در حال تولید محتوایی هستید که قبلاً نمونه ای از آنها را ایجاد کرده اید. با این حال ، می توانید از همان محتوای قدیمی استفاده کنید که به عنوان بازیافت یا استفاده مجدد از آن استفاده می شود.
مزایای هرم بازاریابی محتوا: این چارچوب روند توسعه داخلی محتوای شما را راهنمایی می کند. با استفاده از هرم بازاریابی محتوا ، اطمینان حاصل خواهید کرد که هر محتوا در شکل ها و کانال های مختلف توزیع نقش متفاوتی دارد. این باعث صرفه جویی در وقت ، انرژی و منابع شما می شود.
حتی اگر هیچ یک از عواقب فوق را ندیده اید ، باید بدانید که بازاریابی محتوا به معنای رقابتی شدن و رقابتی شدن بیشتر است. بیایید نگاهی به این آمار بیندازیم:
70٪ از بازاریابان B2B در سال 2015 نسبت به سال گذشته محتوای بیشتری تولید کرده اند و 55٪ از آنها هزینه های بازاریابی محتوای خود را در سال 2015 افزایش داده اند.
در سال 2016 ، 60٪ شرکت ها در ساختار خود یک مدیر اجرایی دارند که مسئولیت مستقیم ایجاد یک استراتژی جامع بازاریابی محتوا را بر عهده خواهد داشت.
از آنجا که بازاریابان محتوا بودجه نامحدود ندارند ، بهترین راه برای رقابت یافتن راه هایی برای استفاده بهتر از بودجه و منابع موجود در حال حاضر است. با اجرای یک برنامه استراتژیک ، ما می توانیم محتوای موثرتری تولید کنیم و بنابراین ، با منابع و کار کمتر ، کارایی بیشتری داشته باشیم.
قبل از اینکه به جزئیات هرم بازاریابی محتوا ، هرمی که برای طراحی و اجرای یک کمپین محتوایی استفاده شده است ، بپردازیم ، بیایید مسئله را از راه دور بررسی کنیم. کمپین ها محصول جانبی یک استراتژی بزرگتر هستند. توصیه ما این است که استراتژی خود را بر اساس یک برنامه یک ساله تدوین کنید. سپس هر سه ماه یک بار آن را تغییر دهید تا بتوانید در جریان هر تغییری در بازار یا تجارت خود باشید.
دارمش شاه، کارآفرین، نویسنده و از بنیانگذاران شرکت بازاریابی Hubspot میگوید:
یک استراتژی عالی به شما می گوید که محتوا برای چه کسانی تولید می شود ، چرا برای مخاطب مفید است و نحوه توزیع محتوا و اهداف آن را نشان می دهد.
باید به خاطر داشته باشید که استراتژی بازاریابی محتوا بر اساس محتوای شما نیست بلکه براساس هدفی است که می خواهید از طریق محتوا به آن برسید. موفق ترین تیم های بازاریابی محتوا همیشه سعی می کنند استراتژی خود را با اهداف شرکت و اهداف مدیر ارشد بازاریابی و سایر تیم های مرتبط هماهنگ کنند.
برای شکل دادن به استراتژی خود می توانید از چارچوب زیر استفاده کنید:
با اهداف اصلی سطح بالا شروع کنید. اهداف تعیین شده توسط تیم مدیریتی شرکت. این اهداف اساس گرایش استراتژیک واحد بازاریابی شما را تشکیل می دهند.
برخی از نمونه های اهداف اصلی کسب و کار ممکن است شامل موارد زیر باشد:
افزایش سهم بازار دستگاه های تلفن همراه
وارد بازارهای جدید جغرافیایی یا جمعیتی شوید
تضعیف موقعیت رقیب
جایگاه شرکت را به عنوان یک رهبر در یک بازار یا یک منطقه بازار تثبیت کنید.
هنگامی که اهداف شرکت را شناسایی کردیم ، باید مضامین بازاریابی را برای حمایت از این اهداف شناسایی کنیم. به طور معمول ، دو تا چهار موضوع کلی وجود دارد که توسط تیم بازاریابی تعیین می شود. هر یک از این مضامین بر یک مفهوم ، پیام یا زمینه اصلی اهداف شرکت متمرکز هستند.
به عنوان مثال ، اگر هدف این شرکت افزایش سهم خود از بازار دستگاه های تلفن همراه باشد ، چند نمونه از موضوعات بازاریابی هدفمند این موارد است:
نیروی کار بخش موبایل را توانمند کنید
نوآوری در بخش تلفن همراه
پیشنهاد (ارزش پیشنهادی) بخش تلفن همراه را برای شرکتها تعریف کنید
پس از شناسایی این عناوین ، می توان از طریق هرم بازاریابی محتوا ، یک استراتژی محتوا ایجاد کرد. در بخش بعدی این مقاله ، نگاهی عمیق به ساختار و اهمیت این اهرام بازاریابی محتوا خواهیم انداخت.
وقتی صحبت از استراتژی محتوا می شود ، یکی از مهمترین نکات این است که همه افراد شرکت و نه فقط واحد بازاریابی باید بدانند که بازاریابی محتوا چیست. اغلب برای توضیح بازاریابی محتوا برای سایر کارمندان ؛ ما از ادبیات بازاریابی خود استفاده می کنیم. اما باید بدانیم که این نوع مکالمه به هیچ وجه در سایر کارمندان خصوصاً در تیم فروش همدلی ایجاد نمی کند. کلماتی که برای توصیف بازاریابی محتوا انتخاب می کنید بسیار مهم هستند. این کلمات همچنین باید مورد قبول و استقبال سایر کارمندان قرار گیرند.
تعریف هرم بازاریابی محتوا به شرح زیر است:
از طریق قالب های مختلف محتوا ، روش های توزیع و کانال های تبلیغاتی در رسانه های اختصاصی ، پولی و درآمدزا ، محتوا و سایر نکات مرتبط را برای افزایش پیام ها / موضوعات مشترک ارائه دهید. هر هرم شامل محتوای اصلی و عناصر مشتق شده از آن محتوا و همچنین قطعه های تبلیغاتی است.
همین تعاملات و فعالیتهای بازاریابی محتوایی (بسیار خاص و متمرکز) به شما کمک می کنند تا قطب نمای خود را بر اساس اهداف بزرگ تنظیم کنید. اهدافی مانند آگاهی مشتری ، تولید منجر به فروش و همچنین فرصت های فروش محصول.
این هرم از 5 سطح یا لایه محتوایی تشکیل شده است که می تواند به سه بخش کلی تقسیم شود.
محتوای اصلی محتوای اصلی و اساسی است که شامل تحقیق یا تحلیل و دانش عمیق است. محتوای کمکی بر اساس تحقیقات اصلی تولید می شود. این مطالب جانبی ممکن است شامل کتاب ها ، کتاب های الکترونیکی و راهنماهایی باشد که امکان مطالعه عمیق مطالب و مواد اولیه محتوا را فراهم می کند.
محتوای اصلی به عنوان ماده اولیه برای بقیه محتوای محیطی هرم عمل می کند و اغلب با رمز عبور قابل دسترسی است (یعنی همه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند). تمام محتوای اضافی باقیمانده در هرم تولید می شود تا مخاطبان شما را به سمت محتوای اصلی سوق دهد. این بازدید کننده را به مشتری بالقوه (سرب یا چشم انداز) تبدیل می کند.
ناگهان مردم در محتوا غرق می شوند ، اما آنچه که مردم به آن نیاز دارند ، اطلاعات مفیدی برای رشد تجارت یا زندگی خود به طریقی است. محتوای فوق العاده می تواند در خدمت خریدار باشد و به طور نامحسوس به او یادآوری می کند که می تواند روی کمک شما حساب کند.
در وسط هرم ؛ محتوایی وجود دارد که از محتوای اصلی ایجاد می شود. این محتوا بخشی از اطلاعات و داده ها را از محتوای اصلی انتخاب می کند و محتوای متمرکز و دقیق تری را در اطراف آن بخش ایجاد می کند. این مطالب بسیار در دسترس هستند و در قالب های مختلفی ارائه می شوند ، از جمله:
پست های طولانی وبلاگ ، پاورپوینت ، اینفوگرافیک و محتوای اختصاصی اسلایدشیر (سطح 2 و 3)
این محتوا معمولاً رمز ورود ندارد ، بستگی به استراتژی شما برای جذب و تولید مشتری بالقوه (سرب یا سرب) دارد. (خواه این محتوا از محتوای محافظت شده باشد یا نه) هدف از محتوای این دو سطح هرم جلب مخاطب شما و هدایت او به سمت محتوای درجه یک محافظت شده است.
پست های وبلاگ و محتوای دریافتی (سطح 4)
محتوای سطح 4 معمولاً با مقدار بیشتری و به طور معمول نسبت به سطح 2 و 3 تولید می شود. این نوع محتوا بخشی از روند تولید محتوای هفتگی یا شاید روزانه خواهد بود و به همین دلیل نیروی اصلی روند بازاریابی محتوای شما خواهد بود. پست های وبلاگ متداول ترین نوع محتوا در این سطح از هرم است ، اما محتوای ورودی (محتوای مشارکت شده توسط شخصی که خارج از مجموعه نوشته شده است) نیز در این گروه وجود دارد. محتوای دریافتی یا دعوت شده برای انتقال پیام شما فراتر از رسانه ای که شما در اختیار دارید بسیار حیاتی است و در نهایت می تواند مخاطبان خارج از وبلاگ شما را جذب کند. این مطمئناً مشتری بالقوه ای را ایجاد خواهد کرد.
در مورد محصول یا خدمات خود محتوا تولید نکنید. هیچ کس اهمیتی نمی دهد (به جز شما). مردم فقط به خود و اینکه شما چگونه می توانید یکی از مشکلات آنها را حل کنید اهمیت می دهند. همچنین ، مردم دوست دارند سرگرم شوند و چیز مهمی را با دیگران به اشتراک بگذارند. اگر می خواهید مردم درباره شما و ایده های شما صحبت کنند ، باید در برابر اصرار برای تبلیغ بیش از حد محصول یا خدمات خود مقاومت کنید. درعوض ، فکر خود را به سمت نکات ریز زندگی مانند معاشرت آنلاین معطوف کنید. وقتی بتوانید افرادی را که به صورت آنلاین در مورد شما صحبت می کنند وادار کنید ، همان افراد صف آرایی کنند تا درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و آنچه را که باید بفروشید خریداری کنند.
سرانجام ، در اساس هرم بازاریابی محتوا ، به محتوای خرد تبلیغاتی و تعاملی می رسیم. سطح 5 به شما کمک می کند تا از بقیه مطالب خود مطلع شوید ، مصرف خود را افزایش دهید و بحث در مورد آن را تسهیل کنید. سطح 5 شامل پست های شبکه های اجتماعی و همچنین محتوای ویرایش شده یا تنظیم شده است. محتوای انباشته محتوایی است که شما تولید نمی کنید ، اما آن را از منابع مختلف (منابع رسمی ، نظرات و تجربیات کاربر ، سایر وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی) جمع آوری می کنید.
جدول زیر تفاوت و شباهت بین سطح هرم را نشان می دهد:
هنوز با این هرم قانع نشده اید؟ در اینجا 9 مزیتی وجود دارد که تأثیر شیوه های بازاریابی محتوا (از آگاهی تا ایجاد تقاضای فروش) را بهینه می کند.
ایجاد محتوا بدون استراتژی مانند ساختن خانه بدون برنامه است. اتاق نشیمن شما ممکن است عالی به نظر برسد ، اما فراموش کردن در مورد طراحی سرویس بهداشتی ناجور است.
یکی از مهمترین اهداف هرم بازاریابی محتوا ادغام کلیه مطالب در حول اهداف و مضامین بازاریابی شرکت شماست. این چارچوب به شما کمک می کند استراتژی خود را در تمام واحدهای تجاری گسترش دهید تا همه به سمت یک هدف واحد پیش روند. به همین ترتیب ، این همسویی و چارچوب خاص باعث ایجاد وحدت در روند تولید محتوا ، راهنماها و اصول می شود.
مضامین بازاریابی وقتی بسیار کارآمد باشند که همیشه از طریق نقاط مختلف لمس ، پیامی ثابت و غیر متناقض به مشتری منتقل کنند. هرم بازاریابی محتوا تکرار آگاهانه پیام های اصلی بازاریابی در کانال های مختلف توزیع را آسان می کند.
موثرترین برنامه ها و طرح های بازاریابی محتوا با استفاده از رسانه های پولی و رایگان و کانال های توزیع به طور کلی فراتر از رسانه های متعلق به شرکت های بزرگ است. این چارچوب محتوا به شما امکان می دهد محتوای موجود را متناسب با این کانالها و رسانه های مختلف متمرکز کنید و هر زمان فرصتی دیدید محتوای خود را اشباع کنید.
در حالی که ممکن است برخی از مخاطبان شما ترجیح دهند یک پست وبلاگ طولانی و عمیق را بخوانند ، دیگران ممکن است بهتر باشد در وبینارهای تعاملی یا پادکست هایی که می توانید در حین حرکت گوش دهید ، شرکت کنند. این هرم شما را به تولید محتوا در قالب ها و قالب های متنوع ترغیب می کند.
رَند فیشکین،نویسنده، وبلاگنویس و بنیانگذار وبسایتهای Moz و Inbound.org، میگوید:
وقتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید و نیازها و ترجیحات او را می دانید ، تعیین تاکتیک ها و کانال های توزیع شما تعجب آور است. همچنین ، برای سوال سازندگان محتوای کلیدی که برای موفقیت باید از خود بخواهند ، پاسخ هوشمندانه خواهید داشت: چه کسی می تواند به افزایش موج و تأثیر این محتوا کمک کند؟ و چون؟
سطح یا لایه هرمی که شروع می کنید تا حد زیادی به شرایط خاص شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید هرم خود را با تهیه یک تحقیق هسته ای (سطح 1: محتوای اصلی) شروع کنید ، و سپس آن را تمرین می کنید و با محتوای موازی و قطعه های تبلیغاتی دوباره هدف قرار می دهید. یا ممکن است از نظرات برخی کاربران در یک پست وبلاگ یا مکالمه در شبکه های اجتماعی الهام بگیرید و از خط کش برای ساخت هرم استفاده کنید.
یکی از موفق ترین اهرام در وب سایت Curata (که ترجمه این مقاله است) به عنوان یک پست طولانی در وبلاگ شروع شد و سپس گسترش یافت تا تمام سطوح هرم را پوشش دهد. البته ، هر دو روش از پایین به بالا و رویکرد از بالا به پایین مزایا و معایب خود را دارند:
شما می توانید از هرم بازاریابی محتوا از بالا به پایین یا بالعکس در استراتژی محتوای خود استفاده کنید. با این حال ، هر یک از این مدل ها دارای مزایا و معایبی هستند.
این چارچوب محتوا به شما امکان می دهد از فرصت های محتوای غیرمنتظره مانند محتوای مربوط به رویداد ، جاسوسی (تولید محتوا بر اساس اخبار فعلی که توجه کاربران را جلب می کند) و درگیر شدن در مکالمات بدون برنامه در زمینه خود استفاده کنید.
این اقدامات غیر برنامه ریزی شده می تواند یک هرم کاملاً جدید را القا کند. یا می توان آنها را به یکی از اهرام موجود وارد کرد.
هرم بازاریابی محتوا به راحتی می تواند بهترین روش ها را برای ایجاد تعادل بین انواع محتوا دنبال کند. با استفاده از این هرم می توانید نسبت صحیح موارد زیر را به طور موثر تعیین و برنامه ریزی کنید:
محتوای تولید شده در برابر محتوای تجمعی (65٪ تولید شده و 25٪ تجمعی همانطور که توسط Curata بررسی شده است)
تلاش زیاد (محتوایی که مخاطب باید برای رسیدن به مراحل مانند ثبت نام ، ارسال ایمیل و غیره) از آن استفاده کند در مقابل تلاش کم (محتوایی که بدون هیچ مانعی در دسترس مخاطب است)
رسانه های شخصی در مقابل رسانه های پولی در مقابل رسانه های آزاد
شما می توانید برای افزایش کارایی و توانمند سازی عملیات داخلی خود از این هرم به روش های زیر استفاده کنید:
تمام فعالیت های بازاریابی محتوای خود را با اهداف خاص تجاری خود هماهنگ کنید
یک برنامه بلند مدت و یک برنامه عملیاتی کوتاه مدت برای تهیه و توزیع محتوا تهیه کنید.
تمام اقدامات و تیم های خود را حول یک استراتژی و روند مرکزی ادغام کنید
کاهش وقفه ها و ناکارآمدی های گردش کار
بدانید که باید اهداف قابل اندازه گیری تعیین کنید
روش های مناسب برای اندازه گیری عملکرد هر یک از مطالب را در یک کمپین معرفی کنید.
هنگامی که کمپین های محتوایی خود را بر اساس این چارچوب می سازید ، در واقع یک قیف معکوس ایجاد می کنید که افراد را به درون خود می کشاند و آنها را از پایه هرم به سطوح بالاتر می رساند. در سطح 1 ، از آنها خواسته می شود تا اطلاعات تماس خود را با شما به اشتراک بگذارند تا به مطالب اصلی دسترسی پیدا کنند. این منجر به ایجاد ، منجر شدن ، و فرصت های جدید برای تیم فروش شما می شود.
رایان اسکینر، وبلاگنویس در زمینه بازاریابی محتوایی و تحلیلگر ارشد درForrester ، میگوید:
استراتژی محتوا مربوط به هر یک از مطالب نیست ، بلکه مربوط به تجمیع آن محتوا است. برای سازمانهای کوچک یا سازمانهایی که رهبران بسیار کاریزماتیک و تعاملی دارند ، حتی ممکن است استراتژی لازم نباشد. اما برای سازمانهای بزرگتر ، جایی که بسیاری از نیروها آنها را به جهات مختلف منتقل می کنند ، استراتژی محتوا منجر به جهت گیری ، انسجام و تداوم سازمان می شود ، کیفیت و ارزش بیشتری را در خط انتهایی آن سازمان افزایش می دهد. یک استراتژی محتوای موفق باید انتخاب ها و تصمیمات دقیق و روشنی داشته باشد. اگر به عنوان مثال ، شما در حال کار روی محصولی هستید که قرار است یک خرید غیرضروری باشد ، ممکن است نخواهید تلاش زیادی برای استراتژی تحقیق خود کنید (زیرا هیچ کس به دنبال داده و محتوا برای خرید چنین محصولی نیست.) بلکه در لحظه خرید است که کالا توجه مشتری را جلب می کند و او بلافاصله تصمیم خود را می گیرد). همچنین ، در استراتژی خود ، باید تعداد قالبهایی را که می خواهید در آنها محتوا تولید کنید به تعداد معقولی کاهش دهید. به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر این اصطلاح همیشه در استراتژی محتوا بهتر نمی گنجد. شما باید آن را بردارید.
اگرچه بسیاری از افراد سرانجام در اجرای اهرام درگیر می شوند ، اما ضروری است که یک شخص واحد مسئول تدوین استراتژی کلی شما باشد. یک مطالعه اخیر نشان می دهد که تنها 43٪ از شرکت ها مدیر بازاریابی محتوا دارند که می تواند این نقش اساسی را بر عهده بگیرد. با این حال انتظار می رود این رقم تا پایان سال 2016 به 60 درصد برسد.
پس از ایجاد پیش فروش ، می توانید از واحدهای اصلی سازمان خود مانند تیم بازاریابی محصول ، تیم بازاریابی دیجیتال ، تیم رسانه های اجتماعی ، تیم رهبری عملیات ، مدیر بازاریابی یا مدیر ارشد بازاریابی پشتیبانی یا بازخورد بگیرید.
گردش کار در هرم بازاریابی محتوا یک چرخه چهار بخشی است: استراتژی ، تولید ، توزیع و تحلیل. تصویر زیر مشخصات مربوط به هر قسمت از این چرخه را نشان می دهد. این بخشها را می توان از طریق برنامه های متنوع یا با استفاده از یک سیستم بازاریابی محتوای یکپارچه مانند Curata CMP تکمیل کرد.
لی اُدِن، نویسنده، سخنران، مشاور و مدیرعامل آژانس بازاریابی Top Rank Marketing، میگوید:
طبق CMI و MarketingProfs ، 68 درصد از بازاریابان B2B در حال حاضر استراتژی بازاریابی محتوا ندارند. من حتی معتقدم تنها درصد کمی از بازاریابان از داده ها برای تدوین استراتژی خود استفاده می کنند. داده های مشتری ، داده های بازار ، داده های شرکت ، داده های رقبا ، داده های جستجو ، داده های رسانه های اجتماعی ، داده های فرصت تجزیه و تحلیل وب ، بهترین و بدترین محتوای شرکت از نظر عملکرد ، داده های SEO و داده های بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) همه فرصت های پذیرش هستند. ارائه استراتژی بازاریابی محتوای آگاه و موفق. من نمی خواهم در مورد تمام داده ها و بینشهایی که از طریق سیستم عاملهای پیش بینی بازاریابی مانند Everstring و 6sense قابل دسترسی است ، به شما بگویم. بسیاری از مردم دوست دارند قمار کنند. اما وقتی نوبت به بازاریابی محتوا می رسد ، حدس و گمان و قمار بندرت نتیجه خوبی می گیرند. به همین دلیل ، تنها چیزی که برای افزایش احتمال موفقیت در بازاریابی محتوا روی آن حساب نمی کنم شانس است. همه اینها به داده ها بستگی دارد.
یکی از اهداف اصلی هرم بازاریابی محتوا بهینه سازی فرآیند بازیافت و هدف گذاری مجدد محتوا است. چرا؟ برای به حداکثر رساندن تأثیر محتوای خود بر جریان فروش.
با این حال ، تعیین اینکه آیا محتوای عجیب و غریب کافی در هرم تولید کرده اید به هیچ وجه آسان نیست. ممکن است از خود بپرسید: آیا با محتوای این کتاب الکترونیکی که تولید کرده ایم کار دیگری می توانید انجام دهید؟ برای پاسخ به این مشکل ، ما مفهوم Pyramid Points را برای نظارت و بهینه سازی عملکرد هرم های شما معرفی کرده ایم.
نمرات هرم مجموعه ای از امتیازات در هر محتوا (و در هر سطح هرم) است که در هرم بازاریابی محتوا در نظر گرفته می شود. این نمرات تقریباً مراحل لازم برای تکمیل محتوا را نشان می دهد. از نمرات هرم استفاده کنید تا مطمئن شوید از هر هرم بیشترین بهره را می برید. این نکات به شما کمک می کند پیشرفت و وضعیت هر هرم را پیگیری کنید. جدول زیر سطح و نمره هر یک از محتویات هرم را نشان می دهد:
هرم بازاریابی محتوا معمولاً در طی سه تا شش ماه ساخته می شود. اگر هر سه ماه هرم بسازید ، احتمالاً زمانی فرا می رسد که همزمان 4 هرم را اداره می کنید. نمرات هرم ذکر شده در بالا به شما کمک می کند دامنه و میزان هدف گیری مجدد محتوای اصلی هرم را کنترل کنید.
این به شما کمک می کند تا بدانید بیشترین منابع را به کدام هرم اختصاص دهید. در زیر مثالی از نحوه ارزیابی نمرات هرم و همچنین تعیین پیشرفت کلی هرم وجود دارد (هرم 73٪ کامل است. بنابراین می توان منابع بیشتری را تا 100٪ کامل هرم اختصاص داد). .
نمرات هرم ، به نوعی ، ارزیابی عملیات هرم را تسهیل می کند. در حقیقت ، موفقیت اصلی هنگام تعیین میزان موفقیت در عملیات هرم نشان داده می شود. بر اساس چارچوب زیر ، شما باید هرم خود را در سه زمینه ارزیابی کنید:
سربرگ قیف (به عنوان مثال ، شبکه های اجتماعی ، بازدید از صفحه ، میزان نگهداری کاربر)
در وسط قیف (مانند لیدهای تولید شده و تحقق یافته)
پایین قیف (مانند فرصت های فروش و تأثیر آنها بر درآمد شرکت)
تجزیه و تحلیل عملکرد اهرام مختلف می تواند به شما کمک کند پاسخ سوال خود را پیدا کنید:
Pyramid چه تاثیری بر جریان درآمد ، بازدید وب سایت و وضعیت رسانه های اجتماعی شرکت شما دارد؟
چه نوع اهرام (محتوای مرتبط) در بالای ، وسط و پایین قیف عملکرد بهتری دارند؟
چرا هرم خاص نسبت به اهرام دیگر ضعیف تر (یا قویتر) عمل می کند؟
رمز موفقیت در یک استراتژی محتوای موفق چیست؟ استراتژی ارتقا! در فضای وب ، مقدار و حجم محتوا دائماً به روشی باورنکردنی در حال افزایش است ، بنابراین بدون استراتژی خوبی برای تبلیغ محتوای شما ، این محتوا آنطور که باید در فضای وب توزیع نمی شود. به یاد داشته باشید ، بهترین مطالب همیشه مورد استقبال نیست. توزیع محتوا نیز در نمایان شدن شما نقش مهمی دارد.
بازاریابی محتوا یک بازی طولانی مدت است. بازاریابی محتوا این امکان را دارد که بازده قابل توجهی برای سرمایه گذاری در محتوای شما ایجاد کند. به شرطی که بتوانید یک استراتژی هوشمند بیاورید و آن استراتژی را به طور م implementثر اجرا کنید. ابتدا با تعریف اهداف اصلی شرکت و تعریف مفاهیم بازاریابی شروع کنید ، سپس در مرحله بعدی هرم بازاریابی محتوا را طراحی و پیاده سازی کنید. ما معتقدیم این هرم به شما کمک می کند تا روند بازاریابی محتوا و روند کار خود را به سطح بالاتری برسانید و با اطمینان و سهولت بیشتری به بازاریابی محتوا بپردازید. به شکلی که قبلاً هرگز تصور نمی کردید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد