مهم نیست که چقدر با مخاطبان هدف خود آشنا هستید ، تلاش های بازاریابی محتوای شما همیشه بهبود می یابد. برخی از محتوای تولیدات شما که فکر می کنید بسیار پرطرفدار باشد پس از مدتی از اهمیت کمتری برخوردار خواهد شد ، برخی از مطالب بی اهمیت آنقدر رشد خواهند کرد که هرگز انتظار آن را نداشتید. این وقایع درسهای مهمی برای نویسندگان است و برای یادگیری این درسها ابتدا باید درک وقایع را یاد بگیرید.
مهمترین قسمت ماجرا این است که وقتی مدیران شما شک دارند ، کار شما به عنوان نویسنده متن دشوار می شود. خوب ، تولید محتوا سرگرم کننده است ، اما کارساز است و در نهایت مدیران شما خواهند پرسید: “ما از نظر سرمایه گذاری که در تولید محتوا انجام می دهیم چقدر پول می گیریم؟”
بخش حیاتی شغل شما پیگیری موفقیت ها و عدم موفقیت ها ، توضیح دادن چگونگی بازاریابی محتوا به سازمان شما در رسیدن به اهداف خود است و در نهایت توانایی ارائه نتایج موفقیت آمیز کار خود را به افرادی که قبض های شما را پرداخت می کنند ، ارائه می دهد. آنها امضا می کنند ، نشان می دهند.
اولین چیزی که باید به آن اشاره کنیم ، داستان فیل درون اتاق تاریکی است که هر شخص برداشت خاص خود را از آن دارد.
از اعداد می توان هم برای دروغ گفتن و هم برای نشان دادن حقایق استفاده کرد. اعداد اعداد هستند ، نه چیزی بیشتر و نه چیزی کمتر! این اعداد مانند رنگهایی است که برای ترسیم یک تصویر استفاده می شود. کنترل کار به عهده نقاش است و او می تواند تصمیم بگیرد که چه چیزی در نقاشی او وجود دارد و چه چیزی نیست.
برای روشن شدن موضوع ، مثالی می زنیم. یک جلسه سالانه را تصور کنید که بازاریابان شرکت شما در حال جلسات توجیهی هستند. و بازاریاب محتوا (که تازه کار در این شرکت را شروع کرده است) می گوید:
“بازدید از وب سایت ما در سال جاری 300٪ افزایش یافته است. میانگین زمان هر مخاطب در هر صفحه بیش از 2 دقیقه افزایش یافته و محتوای وبلاگ ما تقریباً دو برابر شده است.”
باحال است ، ها؟ اگر شما مدیر این شخص باشید خوشحال می شوید؟
خوب این می تواند عالی باشد. شاید نه! شاید تعداد بازدیدهای سالانه از سایت 10 مورد بوده است که هم اکنون به 40 مورد رسیده است. شاید برخی از اعضای تیم وبلاگ نویسی از یک صفحه در سایت بازدید کرده ، به جلسه ای رفته باشند و پس از چند دقیقه دوباره برگشته و روی صفحه دیگری کلیک کنند. صفحه ، بنابراین “زمان مطالعه صفحه افزایش یافت.”
ممکن است دلایل زیادی برای افزایش تعداد وجود داشته باشد.
به طور خلاصه ، پیام این داستان این است که اندازه گیری به تنهایی بی فایده است. هوشمندانه اندازه گیری کنید. اعداد تا وقتی که از ذهن خود استفاده نکنید معنایی ندارند. فقط برای به دست آوردن آمار اعداد را جمع نکنید بلکه آنها را مهم جلوه دهید. هنگام دادن این اعداد به مدیر یا رئیس خود ، سعی کنید به سوالاتی مانند “این عدد به چه معناست؟” پاسخ دهید. یا “اکنون این اعداد خوب هستند یا بد؟” پاسخ.
به یاد داشته باشید که این شما هستید که باید ارزش محتوای خود را به دیگران نشان دهید.چگونه می توان معیارها را “هوشمندانه” سنجید؟
اول از همه ، بیایید از همان ابتدا یک لقمه بزرگتر از دهان خود نخوریم. از کوچک شروع کنید و به تدریج گسترش دهید. تجزیه و تحلیل مانند یک ممیزی مالی یک بار نیست. بلکه باید دائمی و مستمر باشد. بنابراین بهتر است زیاد کار نکنید. مدت هاست که گفته می شود یک سنگ بزرگ علامت گذاری نشده است! کار زیاد توانایی حرکت و پیشرفت را از شما می گیرد.
پس از آن ، مهم است که معیارهای شما هدف قرار گیرد. به آنچه می خواهید با محتوای خود بدست آورید فکر کنید و سپس ببینید کدام یک از این معیارها می تواند کیفیت کار شما را در این زمینه نشان دهد. اگر نمی دانید این اهداف چیست ، از دیگران بیاموزید.
موسسه بازاریابی محتوا به طور کلی بازاریابان را در مورد فعالیت های بازاریابی محتوا بررسی می کند و سپس نتایج این نظرسنجی ها را به صورت گزارش در مورد معیارها ، بودجه ها و روند تجاری بازاریابان B2B و B2B منتشر می کند. همچنین ، اهداف سازمانی را برای بازاریابی محتوای موفق در نظر بگیرید.
در اینجا 5 هدفی آورده شده است که نظرسنجی کنندگان عنوان کرده اند که بهترین اهداف هستند:
اگر مشتری های احتمالی از وجود آن مطلع نشوند ، طبیعتاً قادر به انتخاب مارک شما نخواهند بود. ظاهر شدن در مقابل مردم و تحت تأثیر قرار دادن افرادی که هرگز درباره شما چیزی نشنیده اند باعث می شود ابتدا وقتی می خواهند آنچه شما پیشنهاد می دهید را به فکر شما و برند شما بگذارند.
این یک گام فراتر از آگاهی مشتریان از شماست. هنگامی که افراد با برند شما ارتباط برقرار می کنند ، شما این فرصت را خواهید داشت که رابطه عاطفی تری با آنها برقرار کرده و آنها را واقعاً مانند شما دوست کنید.
پس از برقراری ارتباط با مشتریان ، چگونه آنها را به نام تجاری خود وفادار نگه دارید؟ محتوا یکی از مهمترین ابزاری است که می تواند مشتریان پراکنده یا گمشده را بازیابی کند.
محتوا از قابلیت های زیادی برای تولید Lead و تولید Lead برخوردار است. یا محتوایی که می تواند پس از دریافت آدرس ایمیل خواننده یا درخواست از او برای خواندن اطلاعات بیشتر ، ارائه شود.
دانستن دقیقاً آنچه شما ارائه می دهید و مزایای آن برای مشتری می تواند مخاطبان شما را متقاعد کند که شما بهترین گزینه آنها هستید و این امر منجر به فروش بیشتر می شود.
روش اندازه گیری میزان پیشرفت هر یک از موارد بالا با بقیه اندکی متفاوت است. در اینجا سعی شده است دو یا سه معیار مختلف برای هر یک از این اهداف معرفی شود (البته این معیارها کل داستان نیستند و معیارهای دیگری نیز برای ارزیابی این موارد وجود دارد).
ایجاد آگاهی از برند | چند نفر یک محتوای مشخص را دیدند؟ چه تعداد سایت یا صفحه دیگر به محتوای شما لینک شده است؟ چه تعداد بازدیدکننده جدید از سایت دیدن کردند؟ |
ارتباط | محتوای شما چند بار در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته شد؟ به همه شبکهها اشاره کنید. چه تعداد مخاطب برای شما دیدگاهی ثبت کردهاند؟ (در وبسایت، شبکههای اجتماعی یا هر جای دیگر) |
وفاداری و بازگشت مشتری | چند درصد از مشتریان شما قبلاً هم از شما خرید کردهاند؟ چند درصد از اعضای باشگاه مشتریان، اعضای وبلاگ و … از فهرست بیرون رفتهاند؟ |
ایجاد سرنخهای فروش | چه تعداد سرنخ فروش دارید؟ چند درصد از این سرنخهای فروش در نهایت از شما خرید کردهاند؟ |
فروش | نرخ تبدیل شما چقدر است؟ چند درصد از بازدیدکنندگان سایت شما در نهایت تبدیل به مشتری شدند؟ چند درصد از کاربران موقت بعد از اتمام استفاده مجانی اولیه، محصول یا خدمات شما را خریداری کردند؟ |
آنچه که فراوان است ، اعداد و ارقام مختلف است که هر کدام می توانند معنی خاص خود را داشته باشند. اما برخی از آنها ، واحدهای اصلی نامیده می شوند ، توسط همه بازاریابان محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر ما به این معیارهای اصلی اشاره خواهیم کرد و دقیقاً توضیح خواهیم داد که با چه معیاری اندازه گیری می کنید و از کجا می توانید این معیارها را پیدا کنید.
یکی از اهداف اصلی هر کمپین بازاریابی محتوا ، دسترسی افراد به وب سایت شما است. به همین دلیل بازدید از سایت یکی از بارزترین نشانه های موفقیت شماست. برای درک بهتر این موضوع ، ابتدا اجازه دهید یک نکته اساسی را بیان کنیم:
اطمینان حاصل کنید که Google Analytics به درستی نصب شده است.
قبل از اندازه گیری ترافیک وب سایت خود ، باید مطمئن شوید که Google Analytics را به درستی نصب و پیکربندی کرده اید.
استفاده از Google Analytics آسان است و به دلیل رایگان بودن ویژگی های خوبی را به شما ارائه می دهد.
نماهای صفحه که به آنها “بازدید” نیز گفته می شود ، یکی از معیارهای اصلی برای اندازه گیری ترافیک وب است. هر بار که شخصی صفحه شما را بارگذاری می کند ، “بازدید” از آن صفحه در نظر گرفته می شود. البته این معیار یک مشکل هم دارد؛ فرض کنید بازدید کننده ای یکی از صفحات وبلاگ شما را بخواند و سپس روی همه پیوندهای محتوای شما کلیک کند. بعد از مدتی ، چند بار کلیک روی دکمه برگشت مرورگر ، شما را به صفحه اول بازمی گرداند. در این حالت ، تمام این رفت و آمدها در صفحات وبلاگ شما بازدید محسوب می شود ، اما این بازدید وجود کاربر جدید را نشان نمی دهد. راه حل این مشکل استفاده از نمایشگرهای صفحه منحصر به فرد است.
هر بازدید منحصر به فرد برای هر کاربر فقط یک بار محاسبه می شود و فرقی نمی کند که آن کاربر چندین بار صفحه ای را از یک دستگاه و در یک دوره 30 دقیقه ای به نام جلسه باز کند.
توضیح دقیق اینکه چرا تعداد بازدید صفحه از تعداد بازدید صفحه منحصر به فرد بیشتر است آسان نیست ، زیرا عوامل زیادی در این امر دخیل هستند. معیارهای بازدید از صفحات باید در طی یک دوره طولانی بررسی شده و پیشرفت یا شکست در طی یک دوره زمانی مقایسه شود. در نظر داشتن یک دوره زمانی خاص که شامل چندین محتوا باشد بهتر از پرداختن به محتوای جداگانه منتشر شده است زیرا می توانید عملکرد محتوای خود را در یک دوره مشخص ارزیابی کنید.
همچنین ، بهتر است به فصل ها و زمان بررسی ترافیک سایت توجه کنید. به عنوان یک مثال کوچک ، نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم در تعطیلات نوروز ، مانند سایر اوقات سال ، سایت شما را بخوانند. اصولاً چنین مقایسه ای صحیح نیست!
یک روش خوب مقایسه ترافیک اوقات فراغت و تعطیلات از سال به سال است زیرا تغییرات فصلی که در مورد آن صحبت می کنیم به طور کلی ثابت است.
ممکن است در تعطیلات نوروز بازدید کننده زیادی نداشته باشید ، اما اگر این تعداد نسبت به نوروز سال گذشته تغییر قابل توجهی داشته باشد ، می توانید ببینید که این تعداد تغییر کرده است.
زمان صرف شده در صفحه یکی از بهترین معیارهای قابل درک در تجزیه و تحلیل وب است. با این حال ، این معیار بسیار ارزشمند است و می تواند نشان دهد علاقه مخاطبان شما به محتوای شما چقدر است.
به عنوان مثال ، اگر دو صفحه متفاوت با همان محتوا و طول یکسان داشته باشیم ، اما مدت زمان صرف شده در 30 ثانیه اول بیشتر از صفحه دوم باشد ، می توان نتیجه گرفت که محتوای صفحه اول برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته است .
توصیه می کنیم به مثال زیر توجه کنید:
یک کاربر وارد صفحه محتوایی می شود که تازه منتشر کرده است. این کاربر از طریق پیوند موجود در صفحه در حساب توییتر خود اینجا را ترک کرده است.
در مدت 4 و نیم دقیقه ، او مقاله شما را به نصف خواند و سپس بر روی یکی از پیوندهای خارجی متن کلیک کرد تا این پیوند را در یک برگه جدید باز کنید.
این کاربر حدود 10 ثانیه سریع به بقیه پست نگاه می کند و سپس برگه را می بندد. سپس صفحه پیوند جدید را برای حدود 20 ثانیه بالا و پایین می کنید و در آخر پنجره مرورگر خود را می بندید.
طبق Google Analytics ، این کاربر چه مدت در پست شما بوده است؟
پاسخ شما 4 دقیقه و 40 ثانیه بود؟ اشتباه کردی پاسخ صحیح صفر است.
به این دلیل که این شخص فقط یک بار صفحه شما را مشاهده کرده است (هنگام بارگیری وب سایت).
Google با مقایسه زمانی که کاربر در صفحه می گذراند با مرحله بعدی خود با همان سایت ، مدت زمان حضور در صفحه را محاسبه می کند.
از آنجا که پیوند کاربر پس از خواندن صفحه بر روی آن کلیک کرد ، این یک پیوند خارجی بود ، Google هیچ اقدامی دیگر برای محاسبه آن انجام نداد. نتیجه این است که زمانی که گوگل در صفحه صرف می کند صفر ثانیه است.
این ممکن است یک شهود عالی به نظر نرسد ، اما به من اعتماد کنید ، Google Analytics اینگونه کار می کند.
ما قبلاً در مورد نرخ گزاف گویی صحبت کرده ایم ، اما به دلیل اهمیت این امر در تحلیل عملکرد محتوا ، در اینجا نیز توضیح کوتاهی خواهیم داد.نرخ گزاف گویی درصد کاربرانی است که به صفحه ای در سایت شما وارد می شوند ، سپس آن را ترک می کنند و دیگر بر نمی گردند. نرخ گزاف گویی اغلب نشان می دهد که محتوای یک صفحه نیاز کاربر را برآورده نمی کند. البته ، این می تواند جنبه دیگری داشته باشد: محتوای صفحه شما می تواند بسیار راضی کننده باشد. این بدان معنی است که کاربر همزمان آنچه را که به دنبال آن است در سایت شما پیدا می کند و سایت شما را سریع ترک می کند (و البته راضی است).
یکی از راه های تشخیص خوب یا بد بودن نرخ پرش سایت ، بررسی زمان صرف شده در سایت است. اگر این زمان زیاد باشد ، به این معنی است که محتوای سایت شما مورد مطالعه قرار گرفته است و اگر این زمان کوتاه باشد ، ممکن است مخاطبان آنچه را که می خواستند در سایت شما پیدا نکرده اند.
برای رفع مشکلات سرعت پرش ، اشکالی ندارد که دوباره تعاریف Google را بررسی کنید. اگر کاربر حداقل 3 دقیقه در صفحه قبل از بستن آن صرف کرده باشد ، این توسط Google جهشی تلقی نمی شود. روش های مختلفی برای نگه داشتن کاربر در صفحه وجود دارد ، از جمله تولید محتوای با کیفیت به مدت کافی. علاوه بر این ، استفاده از پیوندهای داخلی حضور طولانی مدت کاربر در سایت شما را تضمین می کند.
اگر کاربری از صفحات نتایج موتور جستجو به سایت شما بیاید ، هاپ “بد” به Google پیغام می دهد که کیفیت محتوای سایت برای نمایش کاربران خوب نیست و این می تواند منجر به پایین آمدن صفحات در صفحات جستجو شود . آهسته
پس از ورود افراد به صفحه شما ، معمولاً انتظار دارید که کاربر پس از مشاهده محتوای سایت واکنش نشان دهد – رتبه بندی ، مانند ، ارسال ، خواندن مطالب دیگر ، اشتراک گذاری یک پست یا هر چیز دیگری.
این دو مزیت اصلی برای شما دارد:
بازدید سایت خود را افزایش دهید
تعداد افراد موجود در قیف بازاریابی خود را کاهش دهید
بسته به نوع سایت ، ارتباط با کاربر می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. ظهور شبکه های مختلف اجتماعی در سال های اخیر ارتباط همه ما با کاربران را آسان تر کرده است ، اما پیکربندی هرچه بیشتر این ارتباطات در محیط وب سایت شما منطقی به نظر می رسد. همچنین برنامه ها و افزونه هایی برای این کار وجود دارد که می توانید به راحتی به سایت خود اضافه کنید:
بسیاری از سایت هایی که محتوای متنی منتشر می کنند راهی برای رتبه بندی محتوا به کاربران ارائه می دهند. این رتبه بندی ها می تواند به صورت پسندیدن ، ستاره ، بازخورد مثبت یا منفی یا اشکال دیگر باشد. ایده اصلی اجرای چنین برنامه هایی تعیین محبوبیت محتوا است.
داشتن یا نداشتن وبلاگ: به یک سوال پاسخ دهید! حتما بخوانید: برای بلاگ یا نه: به یک سوال پاسخ دهید!
نظرات ، نظرات یا نظرات مانند یک شمشیر دو لبه است ، اما هنوز هم ارزشمند است. اگر وب سایت شما از وردپرس پشتیبانی می کند ، کار شما بسیار آسان است. فقط بخش “نظر” را فعال کنید. این ویژگی را می توانید در بخش “تنظیمات پیش فرض مقاله” پیدا کنید.
اگر از وردپرس استفاده نمی کنید ، پیشنهاد می کنیم از Disqus استفاده کنید (این کلمه به عنوان Discuss تلفظ می شود). فیس بوک همچنین دارای افزونه ای است که به شما امکان می دهد نظرات فیس بوک را در سایت خود ارسال کنید ، اما برای استفاده از آن باید حساب کاربری فیس بوک داشته باشید (البته این ویژگی به دلیل مشکلات دسترسی به فیس بوک در ایران زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد).
پس از شروع سیستم نظر دادن ، تعداد کل نظرات در هر پست را وارد کنید. همچنین ، باید پاسخ های نویسنده را از تعداد کل نظرات کم کنید تا مخاطب واقع بینانه تری داشته باشید. یکی دیگر از معیارهای مفید که می توانید در اینجا استفاده کنید تعداد کاربرانی است که همیشه در حال گوش دادن هستند.
بازخورد کاربران یکی از عواملی است که می تواند به شما بگوید که آیا واقعاً این کار را درست انجام می دهید یا خیر.
علی رغم مشکلات زیادی که گوگل با پیوندهای هرزنامه داشته است ، آنها بارها و بارها بدون ترس اعلام کرده اند که به پیوندها اهمیت می دهند. مت کاتز ، رئیس تیم اسپم وب Google در سال 2014 ، اعلام کرد:
درست است که در بحث ایجاد پیوند ازدحام و هرزنامه زیادی وجود دارد ، اما پیوندها هنوز هم یک فاکتور بسیار بسیار مهم در رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجو هستند.
با توجه به این موضوع و اهمیت سئو ، بسیار خوب است که بدانید کدام صفحات به محتوای شما پیوند دارند. ابزارهای مختلفی برای انجام این کار در اینترنت موجود است.
دو از مهمترین ابزارها Fresh Web Explorer برای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای جدیدتر و Ahrefs (یا Open Site Explorer) برای محتوای قدیمی هستند. برخی از اطلاعات ارائه شده توسط این برنامه ها شامل پیوندهای متنی لنگر ، قدرت و اعتبار سایت یا نویسنده ای است که آن را پیوند داده است.
همچنین ، با کمک این ابزارها می دانید که کدام یک از پیوندهای شما هرزنامه است.
این روزها دیگر لازم نیست اهمیت و دامنه استفاده از شبکه های اجتماعی را توضیح دهیم. اگر هنوز هیچ حساب کاربری در شبکه های اجتماعی برای نام تجاری خود ایجاد نکرده اید ، همین حالا شروع کنید!
پس از ایجاد حساب ، کمی بیشتر وقت خود را صرف بررسی مزایای استفاده از آنها و خدمات ارائه شده آنها کنید. سپس همیشه عملکرد خود را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید و آن را هفتگی یا ماهانه ضبط کنید. خوشبختانه بیشتر این شبکه ها مانند فیس بوک ، لینکدین ، توییتر و اینستاگرام از ابزارها و امکانات خوبی برای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا در بین مخاطبان برخوردار هستند.
علاوه بر این ، ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات در مورد صفحات شبکه های اجتماعی شما وجود دارد که BuzzSumo یکی از بهترین آنهاست.اگر به این نرم افزارها علاقه ای ندارید ، روش دیگر این است که به صورت دستی آمارها و تغییرات را ثبت کنید تا بتوانید وضعیت لایک ها ، نظرات ، زمان اشتراک مطالب و غیره را از نزدیک کنترل کنید. در طول زمان.
معیارهایی که معرفی کردیم قطعاً برای هر کسی که به تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا نیاز دارد مفید است ، اما گاهی اوقات نیازها و اهداف خاص برخی از سازمان ها یا مارک ها را برآورده نمی کند. دستکاری یا ترکیب هوشمندانه این معیارها می تواند گاهی اوقات تصویر دقیق تری از سلامت محتوای شما ایجاد کند و دستیابی به اهداف سازمانی را برای شما روشن تر کند.
در اینجا چند ایده وجود دارد که می تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند:
فرمول دارای فرم (زمان صرف شده در صفحه) / (300 / تعداد کلمات) است.
هر بزرگسال به طور متوسط در هر دقیقه 300 کلمه را می خواند. بنابراین ، با توجه به تعداد کلمات موجود در متن ، به راحتی می توانیم زمان لازم برای خواندن آن متن را محاسبه کنیم. زمان لازم با تقسیم تعداد کلمات متن بر 300 بدست می آید. محاسبه رابطه بین زمان کاربر و زمان مورد نیاز برای خواندن متن می تواند به ما نشان دهد دقت خواننده مقاله چگونه است.
این معیار می تواند نشان دهد که مخاطبان شما چقدر تشنگی برای خواندن مطالب دیگر در وبلاگ شما دارند. بیشتر ابزارهای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا به شما اطلاع می دهند که مخاطبان شما از کجا می آیند و به کجا می روند.
با استفاده از این ابزارها می توانید تعداد مسیرهای بازدید کننده بازدید کننده (شامل حداقل دو پست وبلاگ) را بر تعداد کل مسیرهای ترافیکی تقسیم کنید تا درصد کاربران بیشترین علاقه را به وبلاگ خود داشته باشید. این می تواند برای یافتن پست های پرطرفدار با قابلیت تولید خوانندگان بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
شبکه های اجتماعی معمولاً بیش از یک راه ارتباطی با کاربر دارند. می توانید یک پست فیس بوک را لایک کنید ، به اشتراک بگذارید ، یا در مورد آن نظر دهید Google Plus دقیقاً همان ویژگی ها را دارد ، فقط به جای اینکه آن را دوست داشته باشید ، یک دکمه 1+ وجود دارد. در توییتر می توانید یک توییتر را ادغام کنید ، یک نظر در زیر بنویسید یا آن را دوباره بازتوییت کنید (اشتراک گذاری)
از آنجا که این ویژگی ها در این شبکه ها کم و بیش یکسان هستند ، می توانیم به سه دسته کلی برسیم:
محبوبیت یا پسندیدن محتوا (من آن را در فیس بوک دوست دارم ، آن را در توییتر و 1+ در گوگل پلاس دوست دارم)
میزان رشد یا تعداد بازدیدها بین افراد مختلف (اشتراکات فیس بوک ، بازتوییت های گوگل پلاس و توییتر)
نرخ تبدیل یا پاسخ به محتوای مارک (نظرات در فیس بوک و گوگل پلاس ، پاسخ ها در توییتر)
ما قبلاً بحث کردیم که چگونه معیارهای انتخاب شما به شما کمک می کند تا به خوبی به اهداف خود برسید. بیشتر بازاریابان در مرحله بعدی به این دو چیز فکر می کنند:
هدف من استفاده از محتوا برای تبدیل مخاطبان خود به مشتری است.چگونه می توان فهمید که کدام مشتری به دلیل محتوا مشتری ما شده است؟
رئیس من مطمئن نیست که بازاریابی محتوا ارزش امتحان کردن را دارد یا نه. بنابراین من باید مزایای سرمایه گذاری در محتوا را به شما نشان دهم.
محاسبه نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه آسان نیست. قطعاً ارزش انجام آن را دارد ، اما باید بدانید که اعداد بدست آمده در پایان کار چندان دقیق و قابل اعتماد نخواهد بود. به عنوان مثال قیف بازاریابی را در نظر بگیرید: بیشتر محتوایی که شما تولید می کنید در بالای قیف قرار دارد و مشتریانی را جذب می کند که شاید هرگز نام تجاری شما را نشنیده باشند.
برای ارتباط دادن تبدیلها به محتوا، شما باید تکتک مشتریان را (از بالا تا پایین قیف) رصد کنید. این کار بدون ارتباط برقرار کردن با تکتک مشتریان ممکن نخواهد بود.
بسیاری از این مشتریان ماه ها یا حتی سال ها را در بالای قیف می گذرانند. کوکی ها معمولاً بیش از 30 روز دوام ندارند. بیشتر اوقات ، مخاطبان محتوا قصد ندارند از ما خرید کنند. پیوند دادن محتوا به نرخ تبدیل نیز اغلب نادرست است. اگر محتوای شما 10 مشتری وفادار تولید می کند که سالها با شما بوده اند ، قطعاً بهتر است 100 مشتری وفادار داشته باشید که فقط یک بار از شما خرید می کنند. به همین دلیل است که می گوییم این اعداد خیلی دقیق نخواهند بود.
با این حال ، این به معنای ناچیز بودن این اعداد نیست. حتی اگر لازم باشد با حدس زدن این نتایج را بدست آوریم ، بهتر از کاری نیست. خوشبختانه ، Google Analytics روش های بسیار خوبی برای مدیریت این نوع تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا دارد.
اگر در Google Analytics به Conversion بروید ، در بخش Attribution صفحه ای به نام مقایسه مدل وجود دارد که چندین روش برای فکر کردن در مورد نحوه ارتباط و تبدیل محتوا به ما ارائه می دهد.
شما می توانید روی آخرین تعامل کار کنید زیرا این زمانی است که فرد مشتری می شود. اولین تعامل نیز از این جهت مهم است که آغاز رابطه مخاطب با شما بود. ممکن است شما در حال کار روی یک مدل ارتباطی خطی هستید که تمام مراحل ، از ابتدا تا انتها ، دارای همان ارزش باشند. همچنین مدلی وجود دارد که در آن به مراحل نهایی ارزش بیشتری نسبت به مرحله اول داده می شود.
از هر کدام از این روش ها برای تحلیل عملکرد محتوا استفاده می کنید ، مزیت اصلی آن این است که اعداد بدست آمده برای شما منطقی خواهد بود. فقط به خاطر داشته باشید که طبیعی است که افراد دیگر رابطه بین محتوا و نرخ تبدیل را درک نمی کنند.
تهیه و ارسال گزارش شغلی یکی از سخت ترین و خسته کننده ترین قسمت های هر شرکت یا تجارت از سال ها قبل بوده است. گزارش به معنای دردسر است. گزارشگری به معنای متقاعد کردن مدیران و سرمایه گذاران برای پرداخت پول به شما است. گزارش به معنای نشان دادن ناظران و منتقدان است که کار درستی انجام می دهید. بنابراین ، ارائه نسخه چاپی گزارشات Google Analytics به مدیران شرکت بعید به نظر می رسد موثر باشد.
اگر وظیفه شما گزارش است ، باید سعی کنید گزارش هایتان نه تنها متفاوت و چشمگیر باشد ، بلکه مدیرانتان را مشتاق دیدن آنها کنید.
در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
مدیران عامل ، مدیر مالی ، مدیران بازاریابی و سایر اعضا همیشه عکس العمل های متفاوتی نسبت به گزارش ها نشان می دهند ، مگر اینکه همه آنها در یک جلسه نشسته و گزارش ها را با هم مرور کنند. هنگام تهیه گزارش ، سعی کنید خود را جای شخص مقابل بگذارید و لحن و اطلاعات متن را با توجه به آن شخص تنظیم کنید.
اهداف برتر تجاری این افراد چیست و آنچه شما انجام می دهید به آنها کمک می کند تا به این اهداف دست یابند؟ منظور من این است که به آنها چه خواهید آموخت که به مافوق خود بیاموزند؟ هنگام پاسخ دادن به این سوال بسیار مراقب باشید.
در صورت لزوم مذاکره کنید. گاهی اوقات مردم نمی دانند چه چیزی واقعاً مهم است. و در این صورت ، وظیفه شماست که به آنها آموزش دهید. لیستی از خواسته های آنها تهیه کنید و از موارد موجود در این لیست در گزارش خود استفاده کنید.
هنگامی که مدیران لیستی از مواردی را که می خواهند در یک گزارش به شما می دهند ، احتمالاً در بعضی موارد به یاد خواهید آورد که قسمت هایی از محتوای آنها با اهداف سازمان همخوانی ندارد. یکی از قسمتهای اصلی شغل شما به عنوان خالق محتوا ، بهبود عملکرد بازاریابی سازمان با انتشار محتوا است. بنابراین ، در تمام مراحل کار ، از مطابقت اهداف و محتوا اطمینان حاصل کنید.
خواه داشبورد شما یک صفحه Google Analytics باشد ، یک فایل اکسل یا هر ابزار دیگری که در اینترنت پیدا می کنید ، باید بتواند آخرین اطلاعات مهم را در هر زمان نشان دهد. به این ترتیب در صورت دعوت به جلسه مدیریت برای ارائه گزارش مشکلی نخواهید داشت.
در صورت نیاز ، حتی ایجاد چند داشبورد اختصاصی برای ارائه به طیف وسیعی از مخاطبان بسیار مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که بهتر است همیشه داده ها و اطلاعات موجود در این پنل ها را فوراً به روز کنید تا در موارد اضطراری دچار مشکل نشوید.
یک واقعیت در زندگی وجود دارد که به بازاریابی محتوا مربوط می شود: بدون آزمایش ایده های جدید و خرابکاری های بالقوه ، بسیاری از فرصت ها و موفقیت ها را از دست خواهید داد. به گفته استیو جابز:
“افرادی که آنقدر دیوانه هستند که فکر می کنند می توانند دنیا را تغییر دهند دقیقاً همان کاری هستند که انجام می دهند.”
اگر حداقل در تلاش هستید چیزی را بسازید که فکر می کنید کارساز باشد ، شکستن آن اشکالی ندارد.
ایان لوری از Portent سه نکته جالب در این باره بیان می کند. با هم می خوانیم:
تولید و انتشار این مطالب باید تا حدودی محافظه کارانه و مطابق با قوانین و مطابق با سئو باشد.
بهتر است 20٪ محتوای ما از این حالت دور باشد. قوانین کلی باید رعایت شود. با مطرح کردن موضوعات مختلف یا بحث برانگیز خطر قلقلک دادن ذهن مخاطب وجود دارد اما پتانسیل خوبی برای بازدیدهای جدید خواهد داشت.
10٪ محتوای ما باید کاملاً نوآورانه باشد و از اشکال قبلی محتوا فاصله بگیرد. ارسال این نوع محتوا خطر مهمی است و به طور کلی م workثر نخواهد بود. اما اگر موفق باشید درهای جدیدی به روی شما باز می شود که می تواند موفقیت چشمگیری داشته باشد.
تا کنون ، ما تقریباً تمام مواردی را که باید در بازاریابی محتوا انجام دهید (از شروع کار تا ایجاد و تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا) شرح دادیم. در قسمت آخر ، ما در مورد چگونگی حفظ شغل خود (که تاکنون کار خوبی انجام داده اید) در بالا بحث خواهیم کرد و به پاس تلاشهایی که تاکنون انجام داده اید پاداش خواهید داد.