طبق نظرسنجی های انجام شده توسط comScore در سال 2013 ، بینگ تقریباً 17.9٪ از بازار جستجوی ایالات متحده را نشان می دهد. بیشتر مردم هنوز بر موتور جستجوی گوگل تمرکز می کنند و دوست دارند بیشتر با این موتور جستجو کار کنند. تقریباً می توانید بگویید که این افراد به موتورهای جستجو غیر از گوگل اهمیتی نمی دهند یا فکر می کنند هر روشی که برای گوگل کار کند باید برای موتورهای جستجو دیگر نیز جواب دهد.
این موضوع ، همراه با کمبود مقاله درباره SEO بینگ ، ما را بر آن داشت تا تصمیم بگیریم راهنمای جامعی در مورد جستجوگر موتور جستجو بینگ ارائه دهیم. این راهنما همه مواردی را که باید درباره Bing SEO بدانید را پوشش می دهد. ما همچنین مقاله ای در مورد عوامل تأثیرگذار در SEO Bing منتشر کرده ایم که پیشنهاد می کنم آن مقاله را نیز بخوانید.
موتور جستجوی بینگ مانند گوگل محتوای بی نظیر و باکیفیت را ترجیح می دهد و بهترین رتبه را برای سایت هایی دارد که دارای محتوای غنی و کاربرپسند هستند. Bing در حذف صفحاتی که ارزش کمی برای کاربران دارند به خوبی گوگل عمل نکرده است. بنابراین گرچه بینگ ، مانند گوگل ، سایت های غنی را در نتایج جستجوی خود می خواهد ، اما از نظر فنی قادر به جذب این سایت ها در بالای نتایج جستجو نبوده است.
ما دریافتیم که Bing برای کلمات کلیدی در عنوان ، URL و توضیحات متا ارزش قابل توجهی قائل است. Google برخلاف Bing بیشتر روی عوامل خارجی یا SEO خارج از صفحه تمرکز دارد و بسته به درخواست کاربر ، قطعه هایی پویا ایجاد می کند که نه تنها به توضیحات متای صفحات متمرکز است ، بلکه تمام محتوای صفحه را پوشش می دهد.
اگر صفحه ای در سایت شما دارای توضیحات متا نباشد ، موتور جستجوی بینگ آن را به عنوان یک خطا در ابزار تجزیه و تحلیل نشان می دهد.
در حالت ایده آل ، باید محتوای با کیفیت تولید کند تا بتواند در Bing رتبه بالاتری داشته باشد. برخی معیارها وجود دارد که Bing می تواند برای تعیین ارزشمند بودن محتوای شما استفاده کند. این معیارها عبارتند از:
طول محتوایی که ایجاد می کنید.
آیا محتوای شما شامل تصاویر ، فیلم ها یا سایر موارد مرتبط است؟
آیا این محتوا کاربران را به خود جلب می کند یا خیر؟ مانند نظرات مرتبط در مورد پست های وبلاگ یا تعداد پاسخ ها در انجمن های مختلف.
از برچسب هایی مانند H1 ، H2 ، H3 ، p ، به طور موثر استفاده کنید. بینگ عاشق این برچسب هاست.
همانطور که در بالا ذکر شد ، بینگ ارزش زیادی برای توصیف متا قائل است. بینگ به مدیران وب توصیه می کند که متن توضیحات متا را بین 25 تا 150 نویسه قرار دهند. توضیحات متا بهترین روش برای نشان دادن موضوع محتوای صفحه به کاربران است. بنابراین مدتی را سپری کنید و قسمت توضیحات متا صفحه خود را خالی نگذارید یا توضیحی شبیه برچسب عنوان صفحه بنویسید.
همچنین می توانید از کلمات کلیدی متا استفاده کنید. آنها کوتاه هستند اما از نظر شما ارزش زیادی خواهند داشت. بینگ فکر می کند شما باید از کلمات کلیدی Meta استفاده کنید.
عناوین صفحه سایت بین برچسب عنوان (یا برچسب عنوان) باید بین 5 تا 65 نویسه باشد.از نویسه های خاص مانند “” <>}} [] () استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که عنوان صفحه برای هر صفحه در سایت منحصر به فرد است و عنوان های تکراری در سایت خود ندارید.
اگر زبان خاصی را هدف قرار داده اید ، می توانید با استفاده از کد زیر آن را در بخش <head> مشخص کنید (کد زیر برای انگلیسی است):
<meta http-Equ = “content-language” content = “en-us” />
خوب ، اکنون که محتوای سایت شما برای Bing بهینه شده است ، می توانید به قسمت بعدی بروید.
وقتی صفحات زیادی در سایت خود دارید ، قطعاً می خواهید آنها را به موتور جستجوی Bing ارسال کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:
قبل از اینکه Bing بتواند صفحه شما را فهرست بندی کند ، باید بتواند آنها را پیدا کند. به عنوان مثال ، یک صفحه وردپرس را در نظر بگیرید. اگر صفحه ای از پنل مدیریت وردپرس ایجاد کنید و هیچ لینک داخلی یا خارجی روی آن قرار ندهید ، موتورهای جستجو نمی توانند آن را پیدا کنند.
بهترین راه برای اطمینان از ایندکس شدن صفحات داخلی سایت در Bing ، ایجاد نقشه سایت XML و بارگذاری آن در Bing Webmaster Tools است. می توانید صفحات مهم را در منوی پیمایش قرار دهید. داشتن یک ابزار پاورقی یا نوار کناری که می تواند جدیدترین مطالب سایت شما را نمایش دهد ، به موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا به سرعت سایت شما را پیدا و فهرست کنند. محتوای تازه و به روز نیز به شما کمک می کند.
همچنین ، اطمینان حاصل کنید که صفحاتی که می خواهید در Bing نمایه شوند توسط فایل robots.txt مسدود نشده اند. به همین ترتیب ، می توانید از یک پرونده robots.txt برای جلوگیری از پیمایش استفاده کنید تا صفحات ناخواسته در Bing نمایه نشوند.
هنگام راه اندازی سایت خود ، به ساختار سایت بسیار توجه کنید. در ساختاری سرمایه گذاری کنید که به ناوبری مبتنی بر متن متکی باشد. حتی صفحاتی که در عمق سایت شما قرار دارند نباید بیش از 4-5 کلیک از صفحه اصلی سایت داشته باشند.
اگر معماری و طراحی سایت شما خوب باشد ، تحت تأثیر قرار دادن کاربر و ربات های موتور جستجو بسیار آسان است. علاوه بر نقشه سایت XML ، شما همچنین می توانید یک نقشه سایت HTML (یا پویا) ایجاد کنید که کاربر را در پیمایش سایت بسیار کمک کند.
بینگ همچنین یک ساختار URL تمیز ، کوتاه و دقیق را ترجیح می دهد.
از مهمترین صفحات سایت خود به بهترین صفحات وب سایت خود پیوند دهید. بهتر است از متن های لنگر مرتبط استفاده کنید ، اما به خاطر داشته باشید که این متن های لنگر دقیقاً نباید با عنوان صفحات مطابقت داشته باشند و فقط مربوط به محتوای سایت شما باشند.
استفاده از عناوینی مانند “روی این پست کلیک کنید” ممکن است برای سئو سایت شما بد نباشد ، اما برای تجربه کاربری سایت شما بد خواهد بود. در عوض ، متن های لنگر باید اشاره کوتاهی به صفحه داشته باشند. متن های Anchor همچنین برای موتورهای جستجو بسیار ارزشمند هستند و به عنوان فاکتورهای مرتبط با SEO خارج از صفحه عمل می کنند.
برای عیب یابی محتوای تکراری می توانید از کد زیر در قسمت <head> صفحه خود استفاده کنید:
<meta name = “robots” content = “noindex، follow” />
اساساً ، ویژگیهای noindex و nofollow به رباتهای جستجو اطلاع می دهد که موتورهای جستجو نباید صفحه مورد نظر را فهرست بندی کنند و هیچ یک از پیوندهای صفحه نباید دنبال شود. اگر می خواهید موتور جستجوی Bing آنچه را در قسمت <head> مشخص کرده اید دنبال کند ، کلمه robots را با bingbot جایگزین کنید.
استفاده از روش noindex ایده خوبی برای صفحه هایی است که نمی خواهید توسط موتور جستجو فهرست بندی شوند.
Webmaster Tools Bing ابزارها و داده های متنوعی را در اختیار دارندگان سایت قرار می دهد و به آنها این امکان را می دهد تا موتور جستجوی Bing را از طریق روند فهرست بندی و خزیدن همراهی کنند تا وب سایت خود را به همان شکلی که می خواهند فهرست بندی کنند. شما می توانید آمار و وضعیتهای مختلف سایت خود را در بخش صفحه اصلی Google Webmaster Tools مشاهده کنید.
بیایید نگاهی دقیق به ویژگی ها و ابزارهای مفید در Bing Webmaster Tools بیندازیم.
می توانید نقشه سایت XML را به Google Webmaster Tools ارسال کنید. همچنین امکان ثبت انواع نقشه ها در Google Webmaster Tools وجود دارد. انجام این کار بسیار ساده و آسان است و Bing زمان زیادی را صرف خزیدن URL هایی که در نقشه سایت نشان داده شده نمی کند. برخلاف نقشه سایت Google ، شما می توانید یک نقشه سایت را به هر URL ، نه فقط به آدرس خود ، ارسال کنید.
بینگ برای قرار دادن rel = “canonical” در صفحات سایت سیاست متفاوتی دارد. بنابراین برای جلوگیری از محتوای تکراری ایجاد شده از پارامترهای URL ، آنها یک ماژول کاملا جدید ایجاد کرده اند به نام Ignore URL Parameters.
این ماژول به شما کمک می کند مشکلات مربوط به محتوای تکراری را حل کنید. به طور کلی ، به سادگی ثبت پارامترهایی که این مشکلات را برای خود بینگ ایجاد کرده است ، این مشکل را برطرف می کند.
Bing توانایی زیادی در کنترل خزیدن وب سایت به مدیران وب سایت ها دارد. شما می توانید سرعت خزیدن ربات های Bing را در طول روز ، سرعت خزیدن ترجیحی از آهسته به سریع را تعیین کنید. پیش فرض های زیادی در این مورد وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
Bing بر اساس داده های استفاده ، بهترین سرعت خزیدن را برای سایت شما تعیین می کند. به عنوان مثال ، فرض کنید سایت شما از ساعت 5 صبح بیشترین بازدید را داشته باشد. ساعت 9 شب بنابراین اگر از پیش فرض ها استفاده می کنید ، بینگ سعی دارد در این ساعت ها از کمترین سرعت خزشی استفاده کند و آن را به آرامی افزایش دهد.
می توانید پیوند را در سطح URL ، دامنه یا فهرست دفع کنید. متأسفانه شما باید پیوندها ، دامنه ها یا فهرست ها را یکی یکی ثبت کنید. Disavow روشی است که در آن از موتورهای جستجو خواسته می شود هنگام رتبه بندی صفحات مختلف در سایت بک لینک های غیر عادی را حساب نکنند.
رد کردن پیوند نباید اولین اولویت شما هنگام کشف بک لینک های ناخواسته به سایت شما باشد. همیشه باید سعی کنید این پیوندها را حذف کنید و فقط در مواردی که نمی توانید پیوندهای هرزنامه را حذف کنید ، از ویژگی Deauthorize استفاده کنید.
یکی از عملکردهای مفید Bing Webmaster Tools مسدود کردن صفحات منفرد و کلیه دایرکتوری های سایت است. این موارد مسدود شده 90 روز اعتبار دارند و پس از سپری شدن این زمان منقضی می شوند.
بنابراین اگر صفحه مسدود شده شما بعد از 90 روز وجود داشته باشد ، می تواند در نتایج Bing نمایه سازی شود. می توانید صفحات فعلی را با حافظه نهان آنها قفل کنید یا فقط نسخه را قفل کنید.
این گزینه با آماری از جمله کلیک در نتایج جستجو ، تعداد جستجوها و میزان کلیک ، بهترین صفحه سایت شما را در موتور جستجوی Bing نمایش می دهد. این بخش ترکیبی از ترافیک بینگ و یاهو را شامل می شود.
این گزینه نسخه Bing از Google Suggestions برای به روزرسانی های HTML است. اساساً این بخش سایت شما را برای عناوین تکراری ، برچسب های بسیار زیاد H1 و بدون توصیف متا اسکن می کند.
می توانید ببینید که در 30 روز گذشته یا در طی یک دوره زمانی چند بک لینک خام دارید. همچنین می توانید صفحاتی را که بیشترین بک لینک را دریافت کرده اند بررسی کنید. هنگامی که بر روی URL صفحات داخلی کلیک می کنید ، لیستی از پیوندهای خارجی که به آن اشاره دارند را دریافت خواهید کرد. این بسیار مفید است ، اما همانطور که حدس می زنید ، فقط شامل بک لینک هایی است که Bing شناسایی کرده است.
این بخش به شما امکان می دهد حجم جستجوها را برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص پیدا کنید. یکی از ویژگی های خوب این بخش این است که می توانید چندین عبارت و کلمه کلیدی را همزمان وارد کنید و جستجوی خود را بر اساس دوره زمانی ، مکان یا زبان خود تنظیم کنید.
این بخش به شما امکان می دهد صفحات سایت خود را از نظر راهنمای SEO در صفحه بررسی کنید. این گزینه هنوز در مرحله بتا است و بیشتر افراد آن را مفید نمی دانند.
یکی دیگر از ویژگی های ارزشمند Bing Webmaster Tools انتقال سایت است. می توانید از این گزینه برای اطلاع از انتقالهای انجام شده به Bing استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر ساختار URL خود را تغییر دهید ، می توانید منبع و مقصد URL را در سطح فهرست مشخص کنید. همچنین می توانید سطح زیر دامنه و سطح دامنه انتقال دامنه را مشخص کنید.
بینگ در گذشته بارها اعلام کرده است که اهمیت زیادی به تعامل کاربر با نتایج جستجو می دهد. پایین بودن میزان پایبندی به صفحات شما کمک می کند تا در موتور جستجوی بینگ رتبه بهتری داشته باشند. بنابراین ، برای استفاده از این موضوع به نفع خود ، باید صفحاتی ایجاد کنید که:
سالکان را راضی کنید.
آنچه مردم به دنبال آن هستند را فراهم کنید.اطلاعات را به روشی در دسترس به کاربران ارائه دهید.
اطمینان حاصل کنید که خواندن آن آسان است و از قالب مناسب استفاده می کند.
تصاویر ، فیلم ها و سایر رسانه های ضروری را اضافه کنید و تجربه کاربر را بهبود ببخشید.
بینگ علائم اجتماعی را بسیار مهم می داند و آنها را در الگوریتم های خود گنجانده است. اگر تأثیر خوبی در شبکه های اجتماعی داشته باشید ، می توانید عملکرد بهتری در Bing داشته باشید. این سیگنال های مثبت می توانند تأثیر مثبتی در رتبه بندی طبیعی شما داشته باشند.
با این حال ، Bing تعداد لایک ها ، توییت ها و موارد ثبت شده در Google Plus را زیاد در نظر نخواهد گرفت. آنها به اقتدار و اعتبار اجتماعی نویسنده محتوا و شخصی که آن را به اشتراک گذاشته است توجه بیشتری می کنند. این نه تنها به معنای داشتن محتوای عالی و مفید است ، بلکه همچنین نشان می دهد که این محتوا باید ویروسی شود تا در هر زمان مشخص در همه جا به اشتراک گذاشته شود. بنابراین وقتی می خواهید محتوا ایجاد کنید ، بین افراد به اشتراک بگذارید و توسعه دهید.
بینگ از مدیران وب می خواهد تا از داده های ساخت یافته و قطعه های غنی در سایت خود استفاده کنند. در بینگ ، کاربران می توانند از طریق جستجوهای جذاب و بصری تصمیمات خود را بگیرند. شما به عنوان خالق محتوا باید بتوانید این تجربه را با استفاده از محتوای ساخت یافته ایجاد کنید. آنها در حال حاضر از موارد زیر پشتیبانی می کنند:
ریز داده ها
میکروفرمت ها
RDFa
Schema.org
نمودارها را باز کنید
بینگ برای تأیید اعتبار یک صفحه (صفحه اقتدار) از پیوندهای پشتیبان استفاده می کند. با این حال ، این موتور جستجو مانند Google با تعداد بک لینک ها رفتار نخواهد کرد. بینگ بیشتر بر ارتباطات و نشانه های اجتماعی تمرکز دارد. با استفاده از صفحات مربوطه و نشانه خوبی از تعامل کاربر ، می توانید مدت طولانی در Bing بمانید.
پاسخ بینگ نسبت به گوگل برای پیوندهای با کیفیت بالا با کیفیت پایین متفاوت است. هر دو موتور جستجو پیوندهای طبیعی با کیفیت بالا را ترجیح می دهند ، اما به دست آوردن فهرست گوگل با چند پیوند با کیفیت دشوارتر از Bing است.
ما در صنعتی کار می کنیم که نمی توانیم درباره همه چیز با اطمینان صحبت کنیم. بر اساس تجربه شخصی ، می توان گفت که گوگل و بینگ پیوندهای با کیفیت را ترجیح می دهند ، اما گوگل همچنین به میزان بک لینک ها اهمیت می دهد. پیوندها می توانند به Bing در یافتن مطالب جدید کمک کنند. وقتی سایتی به محتوای شما پیوند می دهد ، به این معنی است که به شما اعتماد دارد.
انواع پیوندهایی که بینگ از آنها متنفر است:
ایجاد پیوند متقابل: بک لینک هایی که برای اهداف خاصی رد و بدل می شوند و قصد دارند الگوریتم موتور جستجو را گمراه کنند.
پیوندهای پرداخت شده (در مقیاس کوچک)
هرزنامه و پیوندهای هک شده
در این بخش ، ما بیشتر به ایجاد پیوندهای طبیعی خواهیم پرداخت. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید پیوندهای طبیعی خوبی برای موتور جستجوی Bing ایجاد کنید:
محتوای مفید و با کیفیتی ایجاد کنید که افراد از خواندن ، به اشتراک گذاری و پیوند دادن با آنها لذت ببرند.
سایت خود را به شکلی توسعه دهید که از اعتبار و اقتدار زیادی در زمینه شما برخوردار باشد. سایت خود را به عنوان یک منبع معتبر معرفی کنید.
به بازدیدکنندگان امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را بدهید. اشتراک در شبکه های اجتماعی تعداد افرادی را که محتوای شما را مشاهده می کنند افزایش می دهد و روند ایجاد لینک طبیعی را تسریع می کند.
بعضی اوقات می توانید از سایت های معتبر پیوند درخواست کنید. بسیاری از افراد دوست دارند به محتوای با کیفیت پیوند دهند.
بینگ به شما توصیه می کند مراقب باشید که کدام سایت ها به شما پیوند دارند. همچنین به مدیران وب توصیه می شود که تعداد پیوندهای خارجی یک صفحه را در نظر بگیرند. پیوندهای خارجی به سایت های هرزنامه می تواند از پیوندهای هرزنامه داخلی آسیب رسان تر باشد. به همین دلیل باید مراقب این پیوندها باشید.
همانطور که قبلا گفتیم ، بینگ برای رضایت کاربران سایت ارزش قائل است. سرعت بارگیری بالاتر می تواند منجر به تجربه کاربری بهتری شود که از نظر Bing بسیار مهم است. سایتهایی که سرعت بارگیری آنها کمتر است می توانند بازدیدکنندگان خود را از دست بدهند مگر اینکه محتوای ارزشمند زیادی در سایت وجود داشته باشد. به خاطر داشته باشید که هرچه سرعت بارگذاری سایت بهتر باشد ، اما باید متعادل باشد.
استنادات متنی حاوی پیوندی است که به سایت شما اشاره دارد. اگرچه راهی منطقی برای بیان اهمیت این مبحث در بینگ وجود ندارد ، اما می توان از مطالعات موجود نتیجه گرفت ، پیوندهایی در متن متن که متن های مربوطه را در اطراف خود دارند ، بک لینک های بهتری دریافت می کنند.
شاید شما این را نمی دانید ، اما باید بدانید که Bing سایت هایی را که از قوانین آن پیروی نمی کنند جریمه می کند. سایتهایی که به دلیل جریمه از Bing از فهرست شدن حذف شده اند ، در Google Webmaster Tools با عبارت مسدود شده نمایش داده می شوند. برای جلوگیری از مجازات شدن توسط Google ، بهتر است از انجام موارد زیر خودداری کنید:
تولید محتوای بی کیفیت / تولید محتوای کاربر / محتوای هرزنامه / محتوای تکراری
نسخه های مختلفی از صفحات سایت را به موتورهای جستجو و کاربران نشان دهید
لینک های ناخواسته ، هک شده ، مصنوعی ، بی کیفیت و پولی
لایک ، توییت ، دنبال کننده بخرید یا آنها را تغییر دهید
تغییر مسیر Meta Update
اگر این پست برای شما طولانی است ، می توانید از نکات مهم زیر استفاده کنید:
اطمینان حاصل کنید که موتور جستجوی بینگ به راحتی به سایت شما دسترسی دارد.
سایت خود را به Bing Webmaster Tools ارسال کنید. سپس نقشه سایت را بر روی آن ثبت کنید.
ساختار سایت خود را ساده نگه دارید. بر پیمایش پیوندهای متنی تمرکز کنید. پیوندهای داخلی خود را به متن لنگر مربوطه مجهز کنید.محتوای عالی ایجاد کنید که کاربران از خواندن ، به اشتراک گذاری و پیوند دادن با آنها لذت ببرند.
اطمینان حاصل کنید که صفحات موجود در سایت شما می توانند نیاز بازدید کنندگان را برآورده کرده و آنها را راضی کنند.
بر سرعت سایت تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما توسط ارائه دهندگان خدمات معتبری که زمان بندی مناسبی دارند میزبانی می شود.
از داده های ساخت یافته در سایت خود استفاده کنید.
لینک را به صورت طبیعی دریافت کنید. داشتن بک لینک معتبر بسیار مهمتر از تعداد بک لینک است.
حتماً از قرارهای مشترک استفاده کنید.
جنبه های مختلف عملکرد موتور جستجوی سایت خود را از طریق Bing Webmaster Tools بررسی کنید. پروفایل بک لینک خود را مرتباً بررسی کنید. اگر بک لینک های مهم هرزنامه ای پیدا کردید ، سعی کنید آنها را حذف کنید.
بررسی ، تجزیه و تحلیل این مراحل را اجرا کرده و تکرار کنید. امیدواریم این مقاله به سوالات شما در مورد بهینه سازی سایت شما برای موتور جستجوی بینگ پاسخ داده باشد. اگر در مورد سئو و بهینه سازی سایت سوالی دارید می توانید آنها را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.