در این مقاله ، ما قصد داریم 101 تاکتیک و استراتژی مختلف بازاریابی را بررسی کنیم که می توانید برای به دست آوردن مشتریان جدید در تجارت خود و رشد نام تجاری خود استفاده کنید.
اما چرا اصلاً می خواهید با این روش ها آشنا شوید؟ دانش همیشه خوب است. با دانستن استراتژی های مختلف بازاریابی ، می توانید بهترین روش های تبلیغاتی را برای خود انتخاب کنید و سهم بیشتری از بازار را بدست آورید. آره! دانستن این روش ها به شما کمک می کند تا از آزمون و خطای غیرضروری جلوگیری کرده و از هزینه های اضافی استفاده از روش های بی فایده جلوگیری کنید. بعلاوه ، خواندن در مورد آنها زمان زیادی نمی برد ، اما طول می کشد.
به طور کلی ، باید بگویم که دانستن این روش ها برای هر بازاریاب ، مدیر و حتی یک کارمند بلند پرواز ضروری است و بدون شک شما را در موفقیت تجاری خود یاری خواهد کرد.
استراتژی بازاریابی به روشی گفته می شود که یک شرکت سعی در معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه ، آموزش مخاطبان در مورد آنها و تشویق آنها به خرید دارد. یک استراتژی بازاریابی می تواند کاملاً خلاقانه باشد یا می تواند استراتژی ای باشد که قبلاً آزمایش شده است. توجه داشته باشید که استراتژی بازاریابی باید براساس نیازها ، اهداف ، بازار هدف و ویژگی های محصول یا خدمات یک کسب و کار باشد و مختص آن تجارت خاص است. با این حال ، طبقه بندی های مختلفی برای این استراتژی ها وجود دارد.
در بیشتر موارد ، شکست یا موفقیت یک شرکت را می توان نتیجه مستقیم استراتژی بازاریابی و اثربخشی آن دانست. بنابراین ، انتخاب استراتژی مناسب بازاریابی متناسب با نیازهای شرکت شما بسیار مهم است. برای این منظور ، مراحل زیر را باید طی کنید:
در مورد مخاطبان خود تصمیم بگیرید. اولین قدم برای توسعه استراتژی مناسب بازاریابی شناخت مخاطبان است. آیا آنها افرادی بین 10 تا 20 سال هستند که به بازی های ویدیویی علاقه مند هستند؟ آیا آنها هوادار فوتبال هستند؟ یا …
یک پروفایل روانشناختی ایجاد کنید. دوم ، شما باید یک فرایند روانشناختی فرضی ایجاد کنید که حدس بزنید مشتری شما در نتیجه تلاش های بازاریابی شما آن را طی خواهد کرد. می توانید بیشتر در مورد روانشناسی مصرف کننده در سایر مقالات ما بخوانید.
یک استراتژی بازاریابی انتخاب کنید. با توجه به دانش خود از مخاطبان و روندی که می خواهید آنها طی کنند ، یک استراتژی بازاریابی را انتخاب کنید که فکر می کنید بیشترین تأثیر را داشته باشد.
تلاش خود را بسنجید. ارزیابی کنید که آیا حدس شما در مورد نتیجه بازاریابی با اطلاعات بدست آمده از طریق روشهای بازاریابی شما صحیح بوده است یا خیر و بر اساس این آمار تصمیم صحیح بگیرید
آره! وقت آن است که به سراغ این 100 روش منحصر به فرد بازاریابی برویم.
روش های ارائه شده در اینجا از نظر اهمیت دسته بندی می شوند و تقریباً هر روش بازاریابی را که باید بدانید شامل می شوند. توجه داشته باشید که این استراتژی ها لزوماً جدا از هم نیستند و حتی می توان بسیاری از آنها را به عنوان زیرمجموعه در نظر گرفت.
ما قصد داریم مهمترین این روشها را در طولانی مدت در مقالات جداگانه بررسی کنیم. در حال حاضر برخی از آنها را معرفی کرده ایم. بنابراین هر کجا که مقاله جداگانه ای در مورد استراتژی بازاریابی داریم ، پیوندی برای شما وجود دارد که در صورت علاقه بیشتر در مورد آن مطالعه کنید.
سرانجام ، باید بدانید که اگرچه استراتژی های بازاریابی بسیار مختلفی وجود دارد ، اما دو نوع بازاریابی اصلی وجود دارد: بازاریابی از طریق تجارت و تجارت به مشتری. بنابراین با این دو ، مطالعه خود را آغاز می کنیم.
انگلیسی: بازاریابی مشتری به مشتری
همانطور که حدس زده اید ، بازاریابی تجاری برای مشتری زمانی اتفاق می افتد که قصد شما فروش محصول یا ارائه خدمات به یک مصرف کننده نهایی باشد. بنابراین با روش های مختلف بازاریابی ، باید او را به سمت خود جذب کرده و به مشتری خود تبدیل کنید. مشتری که زیاد خرید می کند و مدام به شما مراجعه می کند.
انگلیسی: بازاریابی تجاری به تجارت
فکر می کنم معنی این عبارت برای شما روشن است. بازاریابی تجارت به تجارت برای مشاغلی است که محصول یا خدماتی را به مشاغل دیگر ارائه می دهند. به عنوان مثال ، آنها کالاهای عمده را می فروشند یا خدمات بازاریابی را ارائه می دهند (مانند ما). بنابراین ، بازاریابی آنها باید در جهت مشاغل دیگر باشد و آنها را آموزش دهد.
انگلیسی: بازاریابی تجاری برای مردم
این نوع سوم مدتی است که در دنیای بازاریابی معرفی شده و جلوه ای جدید به مخاطبان تجاری ارائه می دهد. بازاریابی B2P یک مخرج مشترک برای بازاریابی B2C و B2B است و معتقد است که در نهایت ، چه مشتری های ما مشاغل تجاری باشند و چه مصرف کنندگان نهایی ، ما به مردم می فروشیم و باید بازاریابی خود را با شناسایی صحیح نیاز تصمیم گیرندگان انجام دهیم.
انگلیسی: بازاریابی وابسته
داشتن فروش برای مشاغل کوچک می تواند چالش برانگیز باشد. به خصوص در فضای اینترنت که پر از پیشنهادات مختلف برای مشتریان است. اما یک راه حل ساده برای بازاریابی برای این مسئله وجود دارد: مشارکت در فروش. به این ترتیب شما به جای اینکه هزینه های زیادی را صرف تبلیغات کنید ، با سایت های دیگر همکاری می کنید. آنها محصولات و خدمات شما را به مشتری می فروشند و در ازای هر فروش درصدی از شما را دریافت می کنند.
انگلیسی: بازاریابی وابسته
خوب ، دلیلی ندارد که به تنهایی به دنبال مشتری و سود باشید. می توانید تجارت دیگری پیدا کنید که بازار هدف مشابهی داشته باشد اما خدمات مختلفی ارائه دهد. سپس مشارکت خود را آغاز کرده و محصولات و خدمات دیگری را به مشتریان خود ارائه دهید. به این ترتیب ، هر دو می توانید مشتری بیشتری را بدون هیچ گونه هزینه تبلیغات جذب کنید. این نوع بازاریابی را بازاریابی وابسته می نامند.
به سراغ مارک های مکمل خود بروید و مشارکت های استراتژیکی ایجاد کنید که از نظر سودمندی متقابل باشند. این روش که به آن بازاریابی مشارکتی نیز گفته می شود ، باعث می شود مارک ها سریعتر شناخته شوند و مشتریان جدیدی بدست آورند. وقتی یکی بفروشد ، آن یکی معرفی می شود.
انگلیسی: بازاریابی درونی
خوب ، در دنیای مدرن دیگر لازم نیست که به سراغ مشتری بروید و او را مزاحم کنید ، تا شاید او از شما خرید کند. شما می پرسید ، چه راهی دیگر برای بدست آوردن مشتری وجود دارد؟ بازاریابی درونگرا!
بازاریابی درونگرا به این معنی است که شما پول خود را صرف ساختن یک برند قوی با هویت مناسب ، ارائه اطلاعات و نکات مفید به مشتریان ، ایجاد روابط با مشتریان موجود و … می کنید. بازاریابی درونگرا شامل زمینه های مختلفی مانند SEO (برای اطمینان از اینکه مشتریان شما را پیدا می کنند) ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی رابطه ای و موارد دیگر است.
انگلیسی: بازاریابی خارج از کشور
گاهی اوقات این مهم است که شرکت ها به مشتریان بالقوه خود اطلاع دهند. این کار با شناخت بهترین روش های تبلیغاتی و هدف قرار دادن مشتریان مناسب انجام می شود.
انگلیسی: بازاریابی مجوز
همه ما در طول روز از طریق پیامک ، ایمیل و … تبلیغات آزار دهنده زیادی دریافت می کنیم. این تبلیغات به قدری زیاد شده است که نه تنها دیگر به آنها نگاه نمی کنیم ، بلکه در مورد شرکت های تبلیغاتی کمی دفاع می کنیم. راه حل چیست؟ بازاریابی مجاز! فقط کافی است از مشتریان خود اجازه تبلیغ بگیرید. به سادگی!
این استراتژی به عنوان مجوز بازاریابی تعریف می شود و این زمانی است که شما فعالیت فعلی مخاطب خود را برای تبلیغ به مخاطب قطع می کنید. به عنوان مثال ، تبلیغات تلویزیونی چنین تبلیغاتی است.
انگلیسی: علت بازاریابی
انگیزه ای بشردوستانه پیدا کنید که هم برای شرکت شما و هم برای مخاطبانتان مهم باشد. سپس از جادوی آن برای جذب مشتری بیشتر استفاده کنید. البته ، برای این منظور ، شما باید شرکت خود را به خوبی بشناسید و بدانید که هدف شما کمک به چه کسی است. توجه داشته باشید که بازاریابی با انگیزه می تواند با همکاری یک موسسه خیریه انجام شود و در جهت رسیدن به هدف آنها کار کند. این نوع بازاریابی می تواند رابطه ای قوی بین شما و مشتریان ایجاد کند.
انگلیسی: Close Range Marketing
از Wi-Fi یا بلوتوث برای ارسال پیام های تبلیغاتی محصولات و خدمات خود به تلفنها و رایانه لوحی مشتریان در نزدیکی فروشگاه خود استفاده کنید. بازاریابی از نزدیک نیز به عنوان بازاریابی مجاورت شناخته می شود. به این فکر کنید که مشتری شما چه پیشنهادی را از طریق بلوتوث دریافت می کند و می تواند بلافاصله از آن استفاده کند.
انگلیسی: Relationship Marketing
بسیاری از شرکت ها هستند که بر ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتری و نه فقط تلاش برای فروش یک محصول به آنها (که به نوبه خود به بازاریابی معاملاتی تبدیل می شود) تمرکز دارند. من شخصاً کاملاً با این روش بازاریابی موافقم. اما چرا این روش موفقیت آمیز است؟ زیرا مشتریانی که برند شما را دوست دارند نه تنها هزینه بیشتری را صرف محصولات و خدمات شما می کنند ، بلکه شما را با دوستان و آشنایان خود آشنا می کنند. برای درک قدرت بازاریابی رابطه ای ، باید به شما بگویم که طبق آمار ، 80٪ از فروش یک مارک به 20٪ از مشتریان وفادار آن اختصاص دارد.
انگلیسی: Word of Mouth Marketing
مفهوم بازاریابی دهان به دهان از نام آن مشخص است. مردم با یکدیگر صحبت می کنند و اطلاعات از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. طبیعتاً آنها دوست دارند در مورد مارک هایی که واقعاً دوست دارند به دوستان و آشنایان خود بگویند. دهان به دهان یکی از قدیمی ترین روش هایی است که در آن مردم می توانند دریابند که کالا یا خدمات خوب چیست. و البته ، بازاریابان مدرن باید راهی پیدا کنند تا مشتریان در مورد آنها صحبت کنند.
انگلیسی: Buzz Marketing
بازاریابی پر سر و صدا زمانی اتفاق می افتد که شما با انجام کاری غیرمنتظره سعی در جلب توجه مخاطب و ایجاد اصطلاحا سر و صدا دارید.
انگلیسی: Viral Marketing
من مطمئن هستم که شما تبلیغات جالب زیادی را در اینترنت ، تلفن های دوستان خود و … مشاهده کرده اید. این تبلیغات به قدری جذاب هستند که مانند ویروس در بین مردم پخش می شوند و همه آنها را با دوستان خود به اشتراک می گذارند. همین که بتوانید چنین تبلیغاتی را انجام دهید ، در دنیای بازاریابی ویروسی قرار دارید. (همانطور که حدس زده اید ، بازاریابی ویروسی ارتباط تنگاتنگی با شبکه های اجتماعی و رسانه های ویدیویی دارد).
انگلیسی: بازاریابی عملکرد
تأکید این روش بازاریابی بر نتیجه است. هر تکنیک چقدر موثر بوده است؟ چند رشته فروش ایجاد شده است؟ چه تعداد از این موضوعات به مشتری تبدیل شده اند؟ اینها س questionsالاتی است که این نوع بازاریابی از ما می پرسد و تا زمانی که نتوانیم آنها را به درستی اندازه بگیریم ، روشهای ما را تأیید نمی کنند. به لطف ابزارهای تجزیه و تحلیل آنلاین ، این روش بازاریابی امروز به خوبی قابل پیاده سازی است.
انگلیسی: بازاریابی دعوت به عمل یا بازاریابی CTA
بازاریابی تماس به عمل به روشهایی گفته می شود که برای تبدیل ترافیک اینترنت به فروش یا هدایت مشتری استفاده می شود. این کار را می توان توسط متن ، گرافیک یا سایر عناصر طراحی وب انجام داد که مشتری را به انجام کاری دعوت می کند (و فراخوان اقدام می کند). این استراتژی ها می توانند تأثیر قابل توجهی در افزایش نرخ تبدیل بازدید کنندگان آنلاین به مشتریان ، عضویت آنها در خبرنامه یا … داشته باشند و البته ، به محض شناسایی درخواست اقدام (یا خواسته هایی که از مشتری دارید) ، نرخ تبدیل را می توان به خوبی اندازه گیری کرد و بازاریابی شما را با عملکرد هدایت کرد.
استراتژی بازاریابی مخفی انگلیسی: بازاریابی مخفیانه
همه ما در برابر تبلیغات کمی موضع دفاعی می گیریم و پذیرفتن پیام آنها کار دشواری است. بازاریابی پنهان یکی از راه حل های این مشکل است. در این روش بازاریابی ، محصولات و خدمات خود را به گونه ای به مصرف کنندگان معرفی می کنید که از نظر آنها تبلیغات نباشد. به عنوان مثال ، استفاده از یک تلفن همراه مارک در یک مجموعه تلویزیونی به طور نامحسوس می تواند نوعی بازاریابی مخفی باشد. در مقاله “بازاریابی پنهان” می توانید داستان های جالب این نوع بازاریابی را بخوانید.
انگلیسی: Undercover Marketing
بازاریابی پنهانی زیرمجموعه استراتژی بازاریابی مخفی است. به این ترتیب افراد بدون اینکه مشخص کنند قصد بازاریابی دارند ، محصول یا خدمات شما را به صورت حضوری به مخاطب معرفی می کنند.
انگلیسی: Public Relations Marketing
روابط عمومی یکی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی است. بسیاری از بازاریابان موفق از رسانه ها برای آگاهی از محصولات و خدمات و مزایای آنها استفاده می کنند. بعلاوه ، داشتن یک استراتژی مناسب برای روابط عمومی ، در هنگام بروز مشکلی واقعاً حیاتی است. هنگامی که استیو جابز ، بنیانگذار اپل زنده بود ، این شرکت یک کنفرانس بزرگ برای معرفی هر محصول جدید برگزار کرد و مدیران جدید اپل این سنت را ادامه داده اند.
انگلیسی: بازاریابی دفاعی
هر بازاری یک رهبر دارد. رهبری که سهم بیشتری از بازار را به دست آورده است. اما چنین شغلی همیشه توسط رقبای خود تهدید می شود و باید در حفظ سهم خود در بازار بکوشد. استراتژی های چنین شغلی برای حفظ موقعیت خود را بازاریابی دفاعی می نامند.
انگلیسی: بازاریابی توهین آمیز
در مقابل بازاریابی دفاعی ، بازاریابی تهاجمی وجود دارد. شما شروع به حمله جدی به نقاط ضعف رقبا و تأکید بر نقاط قوت خود می کنید. اکنون این تصمیم شماست که ببینید آیا حمله بهترین دفاع است ، یا دفاع بهترین حمله است.
انگلیسی: بازاریابی دیجیتال
هر روشی که از تکنیک های سنتی بازاریابی فاصله گرفته و از ابزارهای دیجیتال (تلفن ، تبلت ، کامپیوتر ، اینترنت و …) برای تبلیغات تجاری استفاده کند ، به عنوان بازاریابی دیجیتال شناخته می شود.
انگلیسی: بازاریابی آنلاین یا بازاریابی وب
همانطور که تجارت به اینترنت راه یافت ، نوع جدیدی از بازاریابی ظهور کرد. تا به امروز ، بازاریابان آنلاین از تمام استراتژی های تبلیغاتی ممکن ، از بنرهای آزار دهنده و پنجره های بازشو گرفته تا تبلیغات تلگرامی و ایمیل ، برای جلب توجه مشتریان خود استفاده کرده اند. امروزه بیشتر استراتژی های بازاریابی آنلاین ترکیبی از استراتژی های رشد هک و چندین روش تبلیغاتی مختلف برای جلب توجه هستند.
انگلیسی: بازاریابی آفلاین
با استقرار اینترنت در جهان ، دو دسته مختلف بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین پدیدار شدند. بسیاری از شرکت ها همچنین سعی کردند بازاریابی آفلاین خود (که شامل همه روش های قدیمی بازاریابی است) را با بازاریابی آنلاین و جدیدترین فناوری های روز دنیا ادغام کنند. یک مثال خوب در این مورد ، ماشین شادی کوکاکولا است که توانست این دو نوع بازاریابی را به بهترین شکل ترکیب کند. برای دیدن فیلم مربوطه ، به قسمت بازاریابی چریکی بروید.
انگلیسی: Email Marketing
ایمیل از زمان ظهور اینترنت وجود داشت و خیلی زود به ابزاری محبوب برای برقراری ارتباط تبدیل شد. و هر کجا که مردم می روند ، مشاغل می روند. در نتیجه ، بازاریابان شروع به جمع آوری ایمیل از مشتریان احتمالی و ارسال تبلیغات برای آنها کردند و روش جدیدی از بازاریابی به نام بازاریابی از طریق ایمیل بوجود آمد. بسیاری از مشاغل تجاری از طریق ایمیل از ایمیل به عنوان یکی از اصلی ترین راه های برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند. می توانید ایمیل های انبوهی را برای بانک های ایمیل از قبل جمع آوری شده ارسال کنید یا برای اشتراک ایمیل خود شروع به جمع آوری اعضا کنید.
انگلیسی: بازاریابی پیامکی
در بازاریابی پیامکی ، هدف شما این است که با ارسال پیام کوتاه و تشویق مخاطب خود برای خرید بیشتر به مخاطب خود برسید. این روش بازاریابی ، اگر به درستی اجرا شود ، می تواند تأثیر شگرفی بر درآمد شما بگذارد. همچنین بهتر است بدانید که مانند بازاریابی از طریق ایمیل ، پیام کوتاه نیز می تواند به صورت انبوه ارسال و یا به اشتراک گذاشته شود.
انگلیسی: بازاریابی سنتی
استفاده از روشهای سنتی برای بازاریابی محصول یا خدمات را بازاریابی سنتی می نامند. این می تواند شامل استفاده از ابزارهای مختلف مانند تلویزیون ، رادیو ، بازاریابی کاغذ و غیره باشد.
انگلیسی: Print Marketing
وقتی از تبلیغات کاغذی مانند بروشور ، تراکت ، کاتالوگ و … برای تبلیغات خود استفاده می کنیم ، استراتژی شما بازاریابی کاغذ نامیده می شود.
انگلیسی: بازاریابی بشارت
Evangelism یک مدل پیشرفته بازاریابی دهان به دهان است که تنها یک هدف در ذهن دارد: مشتریانی پیدا کنید که برند شما را دوست دارند. آنها بدون هیچ گونه هزینه ای برند و محصولات شما را تبلیغ می کنند و آن را به گونه ای به دیگران معرفی می کنند که گویی بخشی از هویت خودشان است. من شخصاً بارها علاقه خود را به کوکاکولا با دوستانم در میان گذاشته ام.
انگلیسی: Transactional Marketing
بالا نگه داشتن فروش می تواند کار سختی باشد و به روش های مختلفی برای تشویق مشتریان به خرید نیاز دارد. برای این منظور ، فروشندگان معمولاً از روشهایی مانند ارائه کوپن تخفیف و برگزاری رویدادهای فروش استفاده می کنند. به عنوان مثال محصول دیجیتال خود را در نظر بگیرید. این فروشگاه آنلاین همیشه پیشنهادهای ویژه ای دارد که هدف آنها جلب بیشتر مشتری است.
انگلیسی: بازاریابی کمیابی
گاهی اوقات مهم است که کنترل در دسترس بودن یک محصول در بازار را کنترل کنید. این امر اگر با کیفیت عالی یک محصول یا خدمات همراه شود ، می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. نمونه بارز آن رولزرویس بود که به سرعت تمام تولید نسخه چینی خودروی فانتوم خود را به فروش رساند. آن زمان بود که قیمت این خودرو از بسیاری از خودروها بالاتر بود. بله ، تعداد اندک ساخته شده از این خودرو هم قیمت بالاتر آن را توجیه می کند و هم مصرف کنندگان را به خرید آن ترغیب می کند.
انگلیسی: بازاریابی مستقیم
این به معنای مکاتبه مستقیم با مشتریان و منجر به فروش از طریق نامه ، ایمیل ، پیام کوتاه و سایر روش های ارتباطی است.
انگلیسی: بازاریابی رایگان
چیزی را به صورت رایگان به مشتریان پیشنهاد دهید یا محصولات و خدمات خود را ارزان به مشتریان ارائه دهید تا فروش سایر محصولات و خدمات شما افزایش یابد.
انگلیسی: بازاریابی خبرنامه
یک راه عالی برای تبلیغ یک تجارت ایجاد یک خبرنامه است تا بتوانید اطلاعات مفید و آخرین اخبار مربوط به برند را به مخاطبان و مشتریان خود ارائه دهید. خبرنامه یا بازاریابی مشترک در دنیای مدرن به دو روش انجام می شود: بازاریابی از طریق ایمیل و پیام کوتاه. با استفاده از هر یک از این دو ابزار ارتباطی می توانید آخرین پیشنهادات تجاری خود را برای مشتریان ارسال کنید. بسیاری از مشاغل جهانی و ایرانی از این طریق توانسته اند به فروش بسیار بالایی دست یابند.
انگلیسی: بازاریابی متنوع
وقتی مشتریان خود را بر اساس سلیقه ، انتظارات ، اعتقادات ، جهان بینی و نیازهای آنها دسته بندی می کنید و برای هر یک برنامه بازاریابی منحصر به فردی ایجاد می کنید ، کل تجارت شما به عنوان بازاریابی متنوع شناخته می شود.
انگلیسی: بازاریابی مقاله
در صنایعی که مهارتها بسیار ارزشمند هستند ، مقالات می توانند ابزاری قدرتمند برای نمایش دانش و تخصص شما باشند. برخی از اختراعات و محصولات وجود دارد که به این نوع بازاریابی نیاز دارند زیرا تخصصی هستند. این بدان معناست که شما باید اطلاعات فنی آنها را با استفاده از مقاله در اختیار مشتریان قرار دهید.
انگلیسی: بازاریابی رویداد
حضور در یک مراسم راهی عالی برای افزایش فروش است. مشتریان معمولاً در یک رویداد روحیه خوبی دارند و شانس خوبی برای خرید دارند. بنابراین وقتی آنها به یک کنسرت ، نمایشگاه یا مسابقه فوتبال می روند ، بد نیست که خود را به آنها معرفی کنید و حتی نمونه ای از محصول خود را به آنها رایگان بدهید.
انگلیسی: Tradeshow Marketing
محصولات زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید آنها را آزمایش کنید. به عنوان مثال یک ماشین را در نظر بگیرید. وقتی صحبت از پرداخت هزینه اتومبیل می شود ، آیا به دنبال تحقیق و حتی آزمایش آن قبل از خرید نیستید؟ نمایشگاه ها همه بازیگران یک صنعت را گرد هم می آورد تا بتوانند محصولات خود را به مشتریان معرفی کرده و به آنها فرصتی برای آزمایش آنها دهند.
انگلیسی: بازاریابی فصلی
رویدادهای فصلی راهی عالی برای یافتن مشتریان جدید است. اکنون این رویدادها می توانند از هر جنسیتی باشند. به عنوان مثال به ولنتاین فکر کنید. یک فرصت فروش عالی برای بسیاری از شرکت ها. وقتی نام تجاری خود را با وقایع مهم فصلی در زندگی مشتریان تطبیق می دهید ، می توانید ارتباط بیشتری با زندگی آنها پیدا کنید.
انگلیسی: بازاریابی جستجو
امروزه ، وقتی سوالی دارید ، مجبور نیستید آن را از دوستان خود بپرسید. در عوض ، شما اغلب مستقیماً به Google می روید و س questionال خود را جستجو می کنید. گوگل واقعاً در پاسخگویی به س questionsالات میلیون ها نفر که هر روز از این ابزار استفاده می کنند و رسیدن آنها به یک سایت مناسب بسیار عالی است. در حقیقت ، بیش از چند میلیارد جستجو در روز توسط گوگل انجام می شود. با توجه به این نکته ، شما واقعاً نیازی به نبوغ برای درک اهمیت بازاریابی جستجو ندارید.
گوگل به عنوان بزرگترین موتور جستجوگر جهان ، فقط در طی بیش از یک دهه ، چهره بازاریابی را تغییر داده و به هزاران و شاید صدها هزار کسب و کار مختلف کمک کرده است تا تجارت آنلاین خود را گسترش دهند. اما چگونه؟ اولین راه این است که گوگل شما را در نتایج طبیعی جستجو نشان دهد که برای به دست آوردن اعتبار نزد گوگل به جستجوگرها یا بهینه سازی سایت نیاز دارد. روش دوم تبلیغات گوگل است.
انگلیسی: Niche Marketing
طاقچه به معنای بازار کوچک در یک بازار بزرگ است. وقتی در بازار کار شلوغی هستید ، شناسایی یک بازار کوچک خوب و تمرکز بر روی آن می تواند راهی عالی برای موفقیت و رقابت باشد. به عنوان مثال تجارت کفش را در نظر بگیرید. تقاضا برای کفش در دنیا زیاد است و شرکت های زیادی در این بازار وجود دارند که نیازهای کلی مشتریان را برآورده می کنند. بنابراین ممکن است این بازار شلوغ به نظر برسد. اما هنوز هم ، یک تجارت می تواند بازار کوچکتری را در بازار اصلی ، کفش ، هدف قرار دهد.
به عنوان مثال ون ها را در نظر بگیرید که با هدف قرار دادن بازار کفش اسکیت به موفقیت بزرگی دست یافتند. حسن حضور در بازار گزش این است که شما می توانید با تمرکز بیشتری کار کنید و در نتیجه محصولات و خدمات با کیفیت بهتری ارائه دهید.
انگلیسی: بازاریابی قطره ای
بازاریابی نشتی یک استراتژی ارتباطی است که مجموعه ای از پیام های از پیش نوشته شده را به مشتری می فرستد یا منجر به فروش با گذشت زمان می شود ، یا بهتر است بگوییم آنها را رها می کند. این پیام ها معمولاً از طریق ایمیل مارکتینگ ارسال می شوند ، اما سایر رسانه های تبلیغاتی نیز می توانند از آنها استفاده کنند.
انگلیسی: بازاریابی عمومی
اجتماع به گروهی از افراد گفته می شود که برای هدفی خاص دور هم جمع شده و جامعه کوچکی را تشکیل داده اند. می توانید یک مکالمه مداوم با این جامعه کوچک داشته باشید و در مورد نیازها و خواسته های آنها صحبت کنید. در مقایسه با بازاریابی انبوه یا روش های تمرکز فروش ، بازاریابی کل می تواند به وفاداری بیشتر مشتری و تعامل بیشتر بین آنها و نام تجاری شما منجر شود. علاوه بر این ، در نهایت می تواند منجر به بازاریابی دهان به دهان شود.
انگلیسی: بازاریابی میان رسانه ای
تعریف این بازاریابی ساده است. از طریق چندین کانال مختلف (به عنوان مثال ایمیل ، نامه ، وب سایت و تبلیغات آنلاین) اطلاعات را به مشتریان خود ارائه دهید و بنابراین ، آنها را از چند طریق به بازاریابی خود خطاب کنید.
انگلیسی: بازاریابی موبایل
موبایل یا بازاریابی موبایل را بازاریابی موبایل می نامند. مزیت بازاریابی موبایل نسبت به سایر روش های بازاریابی این است که شما می توانید مشتری را در مکان و زمان مناسب هدف قرار دهید و حتی با صرف کمی وقت ، اطلاعات شخصی وی را دریافت کرده و پیام های خود را شخصی سازی کنید.
انگلیسی: بازاریابی شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیس بوک و حتی تلگرام (که به تدریج به یک شبکه اجتماعی تبدیل شده است) فرصت استثنایی را برای مشاغلی فراهم می کنند که می خواهند بیشتر با مشتریان خود درگیر شوند و حتی مشتریان جدیدی به دست آورند. همانطور که از نام آن پیداست ، یک شبکه اجتماعی فرصتی عالی برای شما ایجاد می کند تا با افراد شبکه شوید و از طریق ارتباطات خود ارتباطات جدید برقرار کنید.
انگلیسی: بازاریابی تبلیغاتی
بازاریابی تبلیغاتی یک استراتژی بازاریابی است که هدف آن ایجاد انگیزه در مشتری برای تصمیم گیری در خرید است. بازاریابی تبلیغاتی روشی است که شامل استفاده از مشوق های مختلف برای خرید ، از جمله نمونه محصول ، کوپن تخفیف و مسابقات می شود.
انگلیسی: Reverse Marketing
در بازاریابی معکوس ، ایده این است که مشتری به دنبال کسب و کار شما باشد ، به جای اینکه بازاریاب به دنبال مشتری باشد. این کار معمولاً با ارائه اطلاعات مفید به مشتریان ، بدون درخواست خرید از آنها انجام می شود.
انگلیسی: نمونه بازاریابی رایگان
برخلاف بازاریابی جنسی رایگان ، بازاریابی برای افزایش شانس فروش محصول دیگری با ارائه یک محصول رایگان نیست. در عوض ، این یک نمونه رایگان از همان مواد اصلی است تا مشتری تمایل بیشتری برای خرید داشته باشد.
انگلیسی: بازاریابی پست الکترونیکی مستقیم
همه ما پیام های تبلیغاتی دریافت می کنیم. این پیام ها می توانند از طریق ایمیل ، بروشور ، نامه های تبلیغاتی ، وب سایت های تعاملی و غیره برای ما ارسال شوند. بازاریابی مکاتبه مستقیم بر مشتری ، داده و پاسخگویی متمرکز است. این نوع بازاریابی مشتری را مستقیماً هدف قرار می دهد ، درخواست خاصی از او دارد و به دنبال روش های تماس قابل اندازه گیری است.
انگلیسی: بازاریابی پایگاه داده
بازاریابی پایگاه داده نوعی بازاریابی مستقیم است که از داده ها و اطلاعات مربوط به مصرف کنندگان یا مشتریان بالقوه برای تولید پیام های شخصی استفاده می کند و در نتیجه محصولات و خدمات یک برند را تبلیغ می کند. در این نوع بازاریابی ، رسانه شما هر ابزاری برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتری است. اما تفاوت بازاریابی مستقیم و مکاتبات مستقیم در اینجا است که تأکید زیادی بر استفاده از تکنیک های آماری برای توسعه مدل های رفتاری مشتری است که به هدف گیری بهتر و همچنین شخصی سازی پیام کمک می کند.
انگلیسی: پاسخ به بازاریابی
در روش های سنتی بازاریابی ، اندازه گیری نرخ بازده سرمایه گذاری دشوار است. زیرا هرگز نمی توان دقیقاً نحوه شناخت مشتری از شما را تعیین کرد. اما روش های مدرن راه حل هایی برای ارزیابی صحیح تبلیغات به شما ارائه می دهند. این می تواند از اندازه گیری نرخ کلیک تا اختصاص کوپن تخفیف به مخاطبان تبلیغات باشد. این روش های بازاریابی که درخواست خاصی از مشتری دارند ، نه تنها به شما کمک می کند تأثیر یک روش تبلیغاتی را تشخیص دهید ، بلکه می تواند هزینه تبلیغات را کاهش داده و کارایی را افزایش دهد.
گاهی مشتری بالقوه با کسب و کار شما آشنا می شود ، اما خریدی انجام نمی دهد. در این موارد ، اگر راهی برای هدف گیری مجدد او در بازاریابی خود پیدا کنید ، شانس بالایی برای فروش خواهید داشت. اگرچه قبل از ظهور اینترنت یک استراتژی بازاریابی مجدد وجود داشته است ، اما علیرغم امکانات بی نظیر تبلیغات آنلاین ، این روش بسیار ساده شده و بنابراین محبوب شده است.
انگلیسی: بازاریابی ارجاعی
این روش بسیار نزدیک به تکنیک بازاریابی دهان به دهان است. همانند این تکنیک ، در بازاریابی ارجاعی ، هدف شما این است که مشتری خود را به شما معرفی کند تا شما را به دوستان و آشنایان خود توصیه کند. تنها تفاوت این است که شما از انگیزه ای برای این منظور استفاده می کنید. به عنوان مثال ، برای هر مشتری جدیدی که معرفی می شود ، شما یک هدیه کوچک به مشتری فعلی خود می دهید.
انگلیسی: بازاریابی یک به یک
در بازاریابی یک به یک ، شما با مشتری خود رابطه مستقیم برقرار می کنید ، خواسته ها و نیازهای او را دقیقاً می دانید و بر همین اساس ، پیشنهادات خود را ارائه می دهید. هدف از این روش حفظ مشتری است و نه جذب او. بازاریابی یک به یک از دو طریق شخصی سازی و تغییرپذیری امکان پذیر است.
انگلیسی: بازاریابی شخصی شده
بازاریابی شخصی (که به عنوان بازاریابی یا شخصی سازی یک به یک نیز شناخته می شود) یک روش فوق العاده برای تمایز محصول است. در تمایز محصول ، هدف شما این است که محصول خود را از رقابت متمایز کنید. در حالی که شخصی سازی به دنبال ایجاد یک محصول منحصر به فرد برای هر مشتری است.
انگلیسی: بازاریابی مبتنی بر حساب
خوب ، مطمئناً اولویت شما این است که به جای 1000 مشتری کوچک با یک مشتری بزرگ برخورد کنید. این دقیقاً ایده پشت بازاریابی حساب است. در این نوع بازاریابی ، شما یک تجارت بزرگ را هدف قرار می دهید و پیشنهاد خود را با توجه به نیازها ، خواسته ها و اهداف کسب و کار شخصی می کنید.
انگلیسی: Analytical Marketing
جمع آوری آمار و اطلاعات می تواند به شما در تصمیم گیری صحیح و رونق تجارت کمک کند. این کار نه تنها بسیار آسان تر است ، بلکه می توان گفت لازم است ، به ویژه در یک فضای آنلاین که ابزارهای تجزیه و تحلیل زیادی وجود دارد و تبلیغات با گزارش گیری انجام می شود. به این نوع بازاریابی که با تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات انجام می شود ، بازاریابی تحلیلی گفته می شود.
انگلیسی: بازاریابی رفتاری
بازاریابی رفتاری از اطلاعات رفتاری مخاطبان استفاده می کند تا آنها را به درستی هدف قرار دهد و تبلیغات مربوطه را به آنها نشان دهد. تا به حال تبلیغی در اینترنت جلب توجه کرده اید که بسیار مربوط به جستجوها و فعالیت های قبلی شما در اینترنت باشد؟ بله ، این تبلیغ براساس بررسی رفتارهای قبلی شما برای شما نمایش داده می شود.
انگلیسی: بازاریابی مارک
مشتری تصمیم می گیرد کالایی بخرد و مجبور است یکی از چندین مشاغل را برای خرید انتخاب کند ، اما وقت کافی برای تحقیق مناسب ندارد. در چنین مواردی ، او به شغلی اعتماد خواهد کرد که خود را به عنوان یک مارک معتبر تثبیت کرده است. تمام فعالیت های شما در این مارک تجاری به عنوان بازاریابی برند شناخته می شود.
انگلیسی: بازاریابی آجر و ملات
معاملات گلی و گلی آن دسته از معاملات هستند که به صورت فیزیکی وجود دارند و از طریق آن درآمد کسب می کنند. مثلاً یک مغازه. بازاریابی چنین شغلی نیاز به راه حل های ویژه دارد. به این استراتژی ها بازاریابی رس می گویند.
انگلیسی: Green Marketing
اگرچه تعاریف مختلفی از بازاریابی سبز ارائه شده است ، اما این ویژگی ثابت در همه این تعاریف است. بازاریابی سبز هر فعالیتی است که در عین بازاریابی محصولات و خدمات یک شرکت ، به طور جدی به موضوعات زیست محیطی نیز بپردازد.
انگلیسی: Call Center Marketing
پس از یک جلسه حضوری ، نزدیکترین ارتباط یک کسب و کار با مشتریان خود از طریق تلفن است. اکنون اگر می خواهید از روش های مختلف بازاریابی (به عنوان مثال ارائه تخفیف برای مراجعه مشتری) به این روش استفاده کنید ، روش بازاریابی شما به عنوان مرکز تماس شناخته می شود. این بدان معناست که تیم تلفنی شما دیگر فقط پشتیبانی و فروش ندارند و همچنین وارد بحث بازاریابی می شوند.
انگلیسی: Campus Marketing
همانطور که از نامش پیداست ، هدف از این نوع بازاریابی شناسایی نیازها و خواسته های دانشجویان و تلاش برای تبدیل آنها به مشتریانی از تجارت با استفاده از کمپین های تبلیغاتی ، رویدادهای مختلف و … به عنوان مثال کافی شاپ را در نظر بگیرید. چنین شغلی قطعاً نیاز به جذب دانشجو دارد و برای این منظور باید استراتژی های مناسبی را اتخاذ کند.
انگلیسی: بازاریابی کاتالوگ
از مدت ها قبل کاتالوگ ها به عنوان راهی عالی برای معرفی محصولات و خدمات به مشتریان استفاده می شدند. امروزه نیز با حضور اینترنت امکان تهیه کاتالوگ بصورت آنلاین وجود دارد و راهی برای استفاده بیشتر از این روش باز شده است. این روش بازاریابی به بازاریابی کاتالوگ معروف است.
انگلیسی: بازاریابی محلی
آره! واضح است: بازاریابی محلی به معنای هدف قرار دادن مناطق اطراف یک مغازه یا رستوران یا … است اما آنچه ممکن است برای شما جالب باشد این است که امروزه دیگر بازاریابی محلی الزاماً سنتی نیست و می توان با استفاده از روش های آنلاین (به ویژه از طریق تلفن و تبلت) هدف قرار داد.
انگلیسی: بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی در جهان است. این نوع بازاریابی دارای دو ویژگی اصلی است: کم هزینه و خلاقانه. بازاریابی چریکی در ابتدا به عنوان یک راه حل بازاریابی برای مشاغل کوچک تصور می شد ، اما اکنون توسط بسیاری از مارک های بزرگ نیز استفاده می شود.
انگلیسی: Grassroots Marketing
در این روش بازاریابی ، شما به جای انتقال پیام خود به مخاطبان زیادی ، گروه کوچکی را هدف قرار می دهید و سعی می کنید آنها را متقاعد کنید تا پیام شما را به دیگران منتقل کنند.
انگلیسی: بازاریابی کمین
وقتی یک برند سعی می کند با کمین خود را به یک واقعه مرتبط کند ، در حال انجام بازاریابی کمین است. به این ترتیب ، شما اسپانسر رسمی یک رویداد نیستید ، اما راهی غیر منتظره برای تبلیغ برند خود در این رویداد پیدا می کنید.
انگلیسی: بازاریابی در فضای باز
استراتژی بازاریابی که به دنبال استفاده از محیط شهری برای دستیابی به اهداف خود است. این نوع بازاریابی از بیلبوردهای بزرگ و گران قیمت گرفته تا روش های مختلف بازاریابی چریکی را شامل می شود.
انگلیسی: بازاریابی خیابانی
در بازاریابی خیابانی هدف شما این است که با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در وسط خیابان از روش های سنتی بازاریابی جدا شوید و مخاطب ایجاد کنید.
انگلیسی: بازاریابی وفاداری
ما همه فعالیت ها و برنامه هایی را که برای ایجاد مشتریانی وفادار انجام می شود و بارها و بارها به شما مراجعه می کنند ، بازاریابی وفاداری می نامیم. طبیعتاً این نوع بازاریابی ارتباط نزدیکی با بازاریابی دارد.
انگلیسی: بازاریابی تأثیرگذار
استراتژی تأثیرگذار بازاریابی بدون شک مردم به عزیزان خود بیش از تبلیغاتی که فقط قصد فروش یک محصول را دارند اعتماد می کنند. نتیجه ظهور نوعی بازاریابی به نام بازاریابی موثر است. به این ترتیب ، یک تجارت قصد دارد افراد تأثیرگذار (اکنون یا با استخدام آنها یا روش های دیگر) را برای ارتقا to این افراد تأثیرگذار برند جذب کند.
انگلیسی: بازاریابی افراد مشهور
هر روش بازاریابی که از ستاره ها و افراد مشهور برای معرفی یک برند استفاده می کند به عنوان بازاریابی افراد مشهور شناخته می شود.
اخلاق-بازاریابی-استراتژی انگلیسی: بازاریابی اخلاقی
این روش فراتر از یک استراتژی بازاریابی ، یک فلسفه است که همه تلاش های بازاریابی را در بر می گیرد. هدف ساده است: مشاغل باید در تبلیغات خود صادق ، بی طرف و مسئول باشند.
انگلیسی: خود بازاریابی
مطمئناً شما افراد مشهور در زمینه کاری خود را می شناسید و حتی به آنها احترام می گذارید. اما چگونه این متخصصان اینقدر مشهور شدند؟ این دقیقاً هدفی است که بازاریابی شخصی یا همان مارک تجاری شخصی نیز دنبال می کند. یعنی به جای پیشنهاد یک محصول یا خدمات خاص ، یک فرد متخصص و ماهر را پیشنهاد می کند.
انگلیسی: Informational Marketing
هدف اصلی از بازاریابی اطلاعاتی آگاهی دادن به مخاطب در مورد یک کالا یا خدمات ، ارائه آموزش های لازم به آنها و توضیح دادن مزایای این محصول است. یعنی با افزایش آگاهی مخاطبان ، آنها را به سمت یک برند جذب کند.
انگلیسی: بازاریابی داخلی
هدف از بازاریابی داخلی هماهنگی و تلفیق کلیه فعالیتهای داخلی یک کسب و کار است ، به طوری که می تواند بهترین خدمات ممکن را به مشتریان ارائه دهد. ایده بازاریابی داخلی این است که ما باید کارمندان خود را نیز بازاریابی کنیم. یعنی آنها را در مورد اهداف و ارزش خدمات تجاری ما آگاه کنید.
انگلیسی: بازاریابی تلفنی
فکر می کنم می دانم چه فکری می کنید: “من از بازاریابان تلفنی متنفرم.” شما تنها کسی نیستید که این احساس را دارید. اما باز هم ، این بدان معنی است که شما باید برای این مراحل هزینه کنید. بازاریابی تلفنی روشی برای بازاریابی مستقیم است که در آن یک فروشنده با مشتریان احتمالی تماس تلفنی (یا شاید تماس ویدیویی یا …) برقرار می کند تا آنها را ترغیب به خرید کند. بازاریابی تلفنی همچنین می تواند شامل تبلیغات ضبط شده ای باشد که پس از تماس خودکار برای مشتری اجرا می شود. بازاریابی تلفنی در سالهای اخیر دشمنان زیادی پیدا کرده است و به عنوان یک روش بازاریابی بسیار آزار دهنده شناخته می شود.
انگلیسی: بازاریابی هدفمند
همانطور که از نام آن پیداست ، هدف ما در بازاریابی هدفمند هدف قرار دادن مخاطبانی است که در بازار هدف ما هستند و مشتریان بالقوه ما هستند. به این ترتیب ، هزینه ها را کاهش می دهیم و کارایی را افزایش می دهیم.
انگلیسی: بازاریابی خریدار
کلیه فعالیتهایی که از طریق کانالها و به روشهای مختلف به منظور شناختن خریدار و رفتار وی انجام می شود و از این اطلاعات برای جلب رضایت آنها جهت خرید و به سود یک تجارت استفاده می شود.
انگلیسی: بازاریابی در نقطه فروش
این استراتژی بازاریابی در جذب مخاطب دخیل نیست. بلکه هدف آن اطمینان از خرید مشتری در لحظه آخر است. بنابراین سعی در تأثیر طولانی مدت بر مشتری ندارد بلکه می خواهد تأثیر فوری بر مشتری بگذارد و او را در تصمیم گیری برای خرید قویتر کند.
انگلیسی: بازاریابی عصبی
بازاریابی عصبی به روش های بازاریابی گفته می شود که در آن واکنش ذهنی مخاطب نسبت به یک آگهی یا یک روش بازاریابی ارزیابی می شود و بر این اساس ، م mostثرترین تبلیغات شناسایی می شوند. این روش بازاریابی با آزمایش های مختلف علمی بر روی مغز مخاطب امکان پذیر خواهد بود.
انگلیسی: بازاریابی ورزشی
هر نوع بازاریابی که از ورزش برای فروش محصولات و خدمات یک شرکت استفاده می کند ، از این نوع بازاریابی استفاده کرده است.
انگلیسی: بازاریابی خدمات
وقتی نوبت به فروش خدمات می رسد ، کمی طاقت فرسا می شود. چگونه مردم را ترغیب کنیم چیزی را که نمی توانند لمس کنند خریداری کنند؟ اینجاست که بازاریابی خدمات وارد می شود و سعی می کند روش های مختلفی برای بیان ارزش های یک سرویس به صورت ملموس و افزایش فروش ارائه دهد.
انگلیسی: بازاریابی علمی
هر استراتژی بازاریابی که از روش های علمی مانند تجزیه و تحلیل ، آزمایش های مختلف و … استفاده کند تا بتواند اثربخشی خود را افزایش دهد ، زیر مجموعه استراتژی بازاریابی علمی است.
انگلیسی: Consumer-Generated Marketing
این یکی از آن روشهای جالب بازاریابی است که مطمئناً از آن لذت خواهید برد. به این ترتیب ، هدف شما این است که مخاطبان خود را وادار به تولید محتوای بازاریابی برای خود کنید. به عنوان مثال ، شما یک مسابقه اجرا می کنید و از مشتریان می خواهید که از محصول شما عکس بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. مثال ساده دیگر این است که کسی در مورد محتوای شبکه های اجتماعی شما نظر می دهد.
انگلیسی: Pull Marketing
هر استراتژی و تکنیکی که برای جذب کاربران به سمت خود استفاده می کنید ، یک استراتژی بازاریابی است. این نوع بازاریابی در دنیای آنلاین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و ارتباط تنگاتنگی با بازاریابی درونگرا دارد. تولید محتوا ، بهینه سازی سایت ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و … همه بخشی از این نوع بازاریابی است.
انگلیسی: Push Marketing
به این ترتیب شما قصد دارید محصول خود را (حتی با کمی زور) به مشتری معرفی کرده و او را ترغیب به خرید کنید. این نوع بازاریابی به دنبال کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معرفی و خرید یک محصول است. به عنوان مثال ، به زمانی فکر کنید که وقتی خرید خود را تمام کردید ، کالای جدیدی با قیمت عالی به شما پیشنهاد شد.
هدف اصلی این استراتژی استفاده از روشهای روانشناختی برای اقناع مخاطب در بازاریابی و در نتیجه افزایش شانس خرید مشتری است.
انگلیسی: مشارکت بازاریابی
تعامل مخاطبان با برند شما بسیار مهم است. در بازاریابی جذاب ، روش هایی برای افزایش تعامل مخاطبان با نام تجاری خود پیدا خواهید کرد.
انگلیسی: بازاریابی تفنگ ساچمه ای
این استراتژی بازاریابی نام خود را مدیون اسلحه شکاری است. روند کار نیز واضح است: تعداد زیادی مشتری را در یک بار هدف قرار دهید. نیازی نیست که آنها را دقیقاً هدف قرار دهید. سپس امیدواریم که یک تیر به هدف اصابت کند. این نوع بازاریابی برای مشاغلی مناسب است که بازار هدف خاصی ندارند و روشهای بازاریابی هدفمند چندان مناسب آنها نیست.
انگلیسی: Sniper Marketing
برخلاف بازاریابی اسلحه ، در جایی که سریع شلیک می کنید و مخاطبان زیادی را هدف قرار می دهید ، در بازاریابی تیرانداز ، هدف خود را با دقت تعریف می کنید ، شرایط را در نظر می گیرید و سعی می کنید با یک شلیک هدف خود را بزنید. .
انگلیسی: بازاریابی ویدئویی
من فکر می کنم این استراتژی برای همه کاملاً واضح است. شما با انتشار یک ویدیو سعی در جذب مشتری دارید. این روش اکنون بسیار بیشتر از گذشته توسعه یافته است و بسیاری از مشاغل به آن روی آورده اند. دلیل این امر نیز روشن است. ما عاشق تماشای فیلم هستیم.
انگلیسی: بازاریابی یکپارچه
این بیشتر یک نگاه بازاریابی است تا یک روش بازاریابی ، و به ما می گوید که همه فعالیت های تجاری ما باید یکپارچه و دارای هویت سازگار باشند.
ا نگلیسی: Network Marketing یا Multi-Level Marketing
این نوع بازاریابی بیانگر حضور هر ایرانی است. به این ترتیب شما نه تنها برای هر فروش به فروشنده درصدی می دهید ، بلکه در ازای کالای فروخته شده توسط کسانی که وارد سیستم فروش شما شده اند نیز به او درصدی می دهید.
انگلیسی: بازاریابی چابک
بازاریابی موبایل یک رویکرد بازاریابی است که از تئوری توسعه چابک گرفته شده است و نگاه بسیار پویایی به موضوع بازاریابی دارد. تیم شما مشخص می کند کدام پروژه ها از ارزش بالایی برخوردار هستند. به عنوان یک گروه ، کار بر روی این پروژه ها را شروع کنید تا در کمترین زمان به پایان برسد. سپس نتایج را ارزیابی می کند تا برای پروژه های آینده آماده شود. بازاریابی موبایل به خوبی از عواملی مانند نوسانات بازار آگاه است. در مقاله های بعدی ، ما قطعاً درباره این روش بازاریابی و تکنیک های آن بیشتر خواهیم گفت.
انگلیسی: بازاریابی افقی
این دو کسب و کار برای کمک به توزیع محصولات و خدمات دیگر گرد هم آمده اند و در نتیجه دسترسی به هر دو را افزایش می دهند. به عنوان مثال ، یک بانک و یک فروشگاه زنجیره ای توافق می کنند که ماشین های پرداخت بانک را در شعب مختلف فروشگاه قرار دهند.
انگلیسی: بازاریابی عمودی
در بازاریابی عمودی ، شما یک بازار هدف خاص را مشخص می کنید و محصولات خود را دقیقاً مطابق با نیازها و خواسته های آنها شکل می دهید. این نوع بازاریابی دقیقاً برعکس بازاریابی افقی است که هدف آن هدف قرار دادن گسترده ترین بخش ممکن است.
انگلیسی: پیش بینی بازاریابی
انتظار ، وصال را شیرین تر می کند. این یکی از مفاهیمی است که ما در ادبیات فارسی بسیار با آن روبرو هستیم و البته ایده پشت بازاریابی نیز مورد انتظار است. هر چقدر بتوانید قبل از راه اندازی محصول یا خدمات خود به مشتریان انگیزه دهید ، طبیعتاً شور و شوق بیشتری پیدا می کنند. حتماً صف طولانی افرادی را که مشتاق خرید پلی استیشن یا آیفون هستند ، دیده اید که چند روز قبل از انتشار ایجاد شده اند.
انگلیسی: بازاریابی فکر رهبری
خوب ، من مطمئن هستم که شما در جریان نیستید. اما این 102 استراتژی است که ما به شما معرفی خواهیم کرد. آن را به عنوان هدیه ای از طرف ما بپذیرید. هدف این استراتژی تبدیل یک مارک تجاری به یک متخصص در زمینه کاری خود و نشان دادن تخصص و تخصص خود به مخاطب است. این یکی از بهترین روشهای بازاریابی است که من شخصاً می شناسم. پیشنهاد می کنم داستان موفقیت بی نظیر مارکوس شریدان را در استفاده از این روش بخوانید.
همانطور که مشاهده می کنید تقریباً برای هر روش تبلیغات یا ارتباط با مشتری یک استراتژی بازاریابی وجود دارد. استراتژی ای که بهترین روش های استفاده از این استراتژی های ارتباطی را بررسی می کند تا بتوان از آنها به بهترین شکل استفاده کرد.