در این مقاله ، شما یک مفهوم جدید مرتبط با کلمات کلیدی را به شما معرفی خواهیم کرد: تراکم کلمات کلیدی.
وقتی صحبت از تراکم کلمات کلیدی می شود ، SEO ها به جوانب مثبت و منفی تقسیم می شوند. برخی از متخصصان سئو (که بیشتر به تجربه متکی هستند) معتقدند که تراکم کلمات کلیدی برای رتبه بندی یک سایت مهم است. اما گروه دوم معتقدند که تراکم کلمات کلیدی دیگر تاثیری در سئو سایت ندارد و با پیشرفت فناوری معنایی موتور جستجوی گوگل ، افزایش تراکم کلمات کلیدی فقط باعث غیرقابل خواندن مطالب می شود و حتی گاهی اوقات یک سایت را مجازات می کند.
اگر می خواهید درباره تراکم کلمات کلیدی بیشتر بدانید ، ادامه این متن را از دست ندهید.
تراکم کلمه کلیدی درصدی از کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی مورد استفاده در رابطه با تعداد کل کلمات کلیدی یک صفحه است. در زمینه سئو و بهینه سازی سایت می توان از تراکم کلمات کلیدی به عنوان عاملی در تعیین ارتباط محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده کرد.
در اواخر دهه 1990 ، تراکم کلمات کلیدی عامل اصلی در رتبه بندی یک سایت بود. با این حال ، وقتی مدیران وب به اهمیت تراکم کلمات کلیدی در سئو پی بردند ، آنقدر از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده کردند که خواندن محتوا عملاً غیرممکن شد.
به همین دلیل موتورهای جستجو به ویژه گوگل تصمیم گرفتند که تأثیر این عامل را در سئو به حداقل برسانند. در حال حاضر ، اگر بخواهید تراکم کلمات کلیدی سایت خود را با Keyword Stuffing افزایش دهید ، وب سایت شما توسط Google جریمه می شود.
البته منظور از موارد بالا این نیست که شما نباید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید ، بلکه باید از این عبارات به طور منطقی و کافی در محتوای خود استفاده کنید.
بسیاری از سئوکاران معتقدند که تراکم کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3٪ از محتوای کل یک صفحه باشد. اگر تعداد کلمات کلیدی در محتوای شما از این مقدار بیشتر باشد ، Google آن صفحه را به عنوان هرزنامه شناسایی می کند.
فرمولی برای محاسبه تراکم کلمه کلیدی به شرح زیر وجود دارد:
(Nkr / Tkn * 100)
در این فرمول ، Nkr تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در متن و Tkn تعداد کل کلمات در یک متن است. اگر بخواهیم این را راحتتر به شما بیان کنیم ، نسخه فارسی این فرمول به شرح زیر خواهد بود.
بنابراین ، برای به دست آوردن تراکم کلمات کلیدی ، باید تعداد کلمات کلیدی مورد استفاده خود را در کل کلمات موجود در آن متن تقسیم کرده و عدد را در 100 ضرب کنید.نتیجه این معادله چگالی کلمات کلیدی شما را نشان می دهد.
هنگام محاسبه تراکم کلمه کلیدی ، حتما از برچسب های HTML و سایر برچسب های جاسازی شده در صفحه چشم پوشی کنید ، زیرا برچسب های تعبیه شده معمولاً در متن صفحه ظاهر نمی شوند.
ما از برنامه ریزی و مدیریت یک کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوا برای وب سایت ها و رسانه های اجتماعی با شما هستیم.
شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه تفاوتی بین یک کلمه کلیدی و یک کلمه کلیدی وجود دارد؟ کلمه کلیدی در واقع کلمه ای است که به عنوان یک جستجوی جستجو استفاده می شود ، در حالی که کلمه کلیدی از دو یا چند کلمه جداگانه تشکیل شده است. کلمات کلیدی معمولاً کلمات کلیدی دم درازی هستند که کاربران از آنها برای جستجو استفاده می کنند.
به عنوان مثال ، کلمه کفش می تواند یک کلمه کلیدی برای یک وب سایت خاص باشد. در حالی که کفش های کتانی آبی یک عبارت جذاب برای همان سایت هستند.
یک کلمه کلیدی ممکن است بیشتر از یک کلمه کلیدی مرتبط جستجو داشته باشد ، اما یک کلمه کلیدی بهتر از یک کلمه کلیدی نیازهای کاربر را بیان می کند. آمارها نشان می دهد افرادی که از کلمات کلیدی در جستجوی خود استفاده می کنند ، به احتمال زیاد خرید می کنند و مشتری می شوند زیرا به طور کلی بدنبال کالای خاصی هستند.
چگالی عبارت کلمه کلیدی با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود:
Nkr * Nwp / Tkn) * 100)
در فرمول بالا ، Nwp تعداد کلمات جمله را نشان می دهد. بنابراین ، در یک محتوای 400 کلمه ای در بهینه سازی سایت که این عبارت 4 بار تکرار شود ، تراکم عبارت کلیدی با فرمول (400 * 3/400) محاسبه می شود که برابر با 3٪ است.
البته ، اگر می خواهیم به قوانین ریاضیات پایبند باشیم ، باید در نظر داشته باشیم که مفهوم تراکم کلمات کلیدی به تعداد تکرار کلمات کلیدی در متن اشاره دارد. بنابراین ، عبارتی مانند کفش های کتانی آبی باید یک کلمه کلیدی در نظر گرفته شود. بنابراین می توان گفت که برای بدست آوردن تراکم کلمه کلیدی می توان از فرمول چگالی کلمه کلیدی استفاده کرد:
Nkr / Tkn) * 100)
اکنون می دانید چگالی کلمه کلیدی چیست و چگونه محاسبه می شود. در ابتدای این مقاله ذکر کردیم که تراکم کلمات کلیدی یک محتوا باید بین 1 تا 3٪ باشد.
خوب ، یک نکته در این بخش وجود دارد و نحوه توزیع کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی باید در کل مطالب پخش شود تا کاربران بتوانند متن شما را بخوانند و موتور جستجو بتواند موضوع متن شما را شناسایی کند. اگر در دو پاراگراف اول متن خود 10 بار از کلمه کلیدی استفاده کرده اید ، بهتر می دانید که یک کار اشتباه است.
ما توصیه می کنیم که از کلمات کلیدی خود در 7 بخش زیر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید:
عنوان صفحه
برچسب H1
متن اصلی
آدرس سایت
تصاویر برچسب Alt در صفحه
پیوندهای داخلی سایت
توضیحات متا
به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی خود را فقط برای موتورهای جستجو بهینه نکنید.ارائه یک تجربه کاربری خوب به مخاطبان برای موفقیت سایت شما بسیار موثر است.
همانطور که گفتیم ، تراکم کلمات کلیدی ممکن است مانند همیشه مهم باشد ، اما هنوز هم یک عامل موثر در سئو سایت است. با فرمول های بالا می توانید تراکم کلمات کلیدی صفحات خود را بهینه کنید. توزیع مناسب کلمات کلیدی در محتوا ، علاوه بر چراغ سبز موتورهای جستجو ، رضایت کاربر را نیز به همراه خواهد داشت.
اگر استفاده از فرمول های فوق برای شما دشوار است ، نگران نباشید. افزونه هایی مانند Yoast می توانند تراکم کلمات کلیدی صفحات سایت شما را محاسبه کرده و در صورت استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به شما هشدار دهند.
امیدواریم این مقاله به سوالات شما درباره تراکم کلمات کلیدی پاسخ داده باشد. اگر در مورد آن سوالی دارید ، لطفاً آنها را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.