تولید محتوا و نوشتن مطالب مرتبط با سئو می تواند یک پروسه بسیار طاقت فرسا باشد. اما برای اینکه بتوانید محتوای قابل خواندن و سئو دوستانه تولید کنید ، چه کاری باید انجام دهید؟ و از چه کاری باید خودداری کنید؟ در این مقاله ، بایدها و نبایدهای مهمی را که باید هنگام انجام نوشتن نوشتن مطالب SEO رعایت کنید ، توضیح خواهیم داد.
استفاده از ابزارها و افزونه های مختلف مانند Google Analytics یا پلاگین Yoast می تواند در روند تولید محتوا و سئو به شما کمک کند. به عنوان مثال ، با استفاده از افزونه Yoast ، می توانید محتوا و نکات مهم SEO را به دقت بررسی کنید با استفاده از ابزارهایی از این دست ، به دلیل انتشار مطالب عالی مورد استقبال قرار خواهید گرفت.
از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای خود خودداری کنید. استفاده زیاد از یک عبارت نه تنها متن شما را مضحک و غیرقابل خواندن می کند ، بلکه ممکن است توسط Google یا Google مجازات مجازات شوید. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی ، باید مطمئن شوید که از مترادف کلمات کلیدی و کلمات کلیدی استفاده می کنید.
شما باید مطمئن شوید که متن شما برای مخاطبانتان آشنا و مرتبط است. به عنوان مثال ، اگر در حال تولید محتوا در مورد یک اسباب بازی هستید و مخاطب هدف شما کودکان هستند ، متن شما باید در ابتدایی ترین سطح برای کودکان قابل درک باشد. اما اگر مخاطبان شما متخصص یا پزشک باشند ، استفاده از کلمات سنگین ، پیچیده و تخصصی اشکالی ندارد. همچنین در انتخاب کلمات و لحن محتوای خود دقت کنید زیرا در هر صورت مستقیماً با مخاطبان خود صحبت می کنید. لحن محتوای شما باید به گونه ای باشد که با مخاطب شما همخوانی داشته باشد ، مطمئناً نمی توانید برای متخصصان با لحنی کودکانه بنویسید!
تعادل استفاده از کلمات کلیدی در متن. بهتر است کلمه کلیدی اصلی خود را فقط چند بار در متن خود ذکر کنید. تراکم کلمات کلیدی معمولاً بین 1 تا 2٪ است. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما به طور مساوی در متن پخش شده است. بنابراین ، سعی نکنید از کلمه کلیدی خود 10 بار در بند اول محتوای خود استفاده کنید و فقط یک بار در طول متن از آن استفاده کنید. آیا از اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی اطلاع دارید؟ اگر پاسخ شما منفی است ، پیشنهاد می کنیم از وبلاگ جدید دیدن کنید.
به موضوع پیوند داخلی در سایت توجه کنید. اگر قبلا مقاله ای در رابطه با موضوع پست خود منتشر کرده اید یا مقاله ای دارید که تا حدی شبیه به پست فعلی شما است ، سعی کنید از پست وبلاگ جدید خود به آن مقاله لینک دهید. علاوه بر این ، ممکن است شما مقاله ای نوشته باشید که بازدید زیادی را به خود جلب کند ، در این صورت بهتر است پیوندی به مطالب جدید خود را در آن پست قدیمی قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که اقدامات تماس سایت شما واضح و شفاف است. در این حالت بازدید کننده می تواند بر روی آن کلیک کرده و به موقعیت دلخواه شما برود. دوست دارید بازدید کننده پس از خواندن مقاله چه کاری انجام دهد؟ آیا می خواهید از سایت خود خرید کنید؟ یا می خواهید مقاله دیگری بخوانید؟ با CTA خوب می توانید کاربران را به صفحه مورد نظر خود هدایت کنید.
تحقیقات کلمات کلیدی باید بتواند شما را به سمت نوشتن محتوای جذاب سوق دهد. با این حال ، سعی نکنید فقط در مورد یک کلمه کلیدی مقاله بنویسید و برای کلمات کلیدی مختلف در نتایج جستجو رتبه بندی کنید. موضوع و کلمه کلیدی شما باید تقریباً یکسان باشد. بهینه سازی متن برای یک کلمه کلیدی خاص کار دشواری نیست. اگر از استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی خود احساس خوبی ندارید ، ممکن است موضوع پست همان کلمه کلیدی نباشد.
شما باید مطمئن شوید که سبک نوشتاری شما برای مخاطب جذاب است. همه جملات را با همان کلمات شروع نکنید. کمی در نوشتن خود تمرین کنید. بهتر است از کلمات و عبارات مختلف استفاده کنید. سعی کنید از جملات کوتاه و بلند در نوشتن خود استفاده کنید. از مترادف استفاده کنید. اضافه کردن یک مثال یا شوخی می تواند نوشتن شما را بسیار سرگرم کننده تر کند.
در یک خط از حروف زیاد استفاده نکنید
شما باید طول هر خط و تعداد حروف استفاده شده در آن را محدود کنید. بیشتر بازاریابان محتوا معتقدند که هر جمله یا سطر از متن باید بین 50 تا 65 یا 75 حرف باشد. این تعداد کاراکتر حدود 10 تا 15 کلمه است که به نظر ما یک جمله قابل خواندن است.
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا یکی از اصلی ترین موارد ضروری در زمینه تولید محتوا و نوشتن مطالب مرتبط با سئو است. اگر جملات شما به دلیل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی عجیب به نظر می رسد ، این کار را متوقف کنید. اگر احساس می کنید که استفاده از کلمات کلیدی باعث شده متن شما لحن طبیعی نداشته باشد ، باید بدانید که آن را بیش از حد بهینه کرده اید. همین جا بگذار محتوای شما باید در درجه اول برای مخاطبان نوشته شده و قابل خواندن باشد.
هرگز مطالب را دو بار در سایت خود منتشر نکنید. موتورهای جستجو از تولید محتوای تکراری متنفر هستند. این نه تنها به رتبه بندی سایت شما کمک می کند ، بلکه می تواند باعث افت آن شود. اگر از محتوای تکراری در سایت خود استفاده کنید ، موتورهای جستجو گیج می شوند و نمی دانند کدام محتوا را در نتایج جستجو نشان می دهند. این باعث می شود رتبه سایت پایین بیاید. با استفاده از URL های متعارف ، می توانید به موتورهای جستجو بگویید که این صفحات در واقع یک صفحه هستند. اگر بتوانید از Canonical URL یا Redirect 301 استفاده کنید ، رتبه سایت شما پایین نمی آید