تردیدی نیست که همه کسانی که در فضای آنلاین فعالیت می کنند ، می خواهند بدانند کدام عوامل و عوامل SEO ارتباط مستقیمی با قرار دادن وب سایت در رتبه اول گوگل دارند؟ خوشبختانه وب سایت acklink به دست ما رسیده است و برای یافتن پاسخ سوالاتی که در این زمینه وجود دارد ، اخیراً یک میلیون نتیجه جستجوی گوگل را بررسی و تحلیل کرده است. خبر خوب این است که تحقیقات آنها محدود به بررسی نتایج گوگل نبود و بخشی از آن به محتوا ، لینک دادن و سرعت وب سایت متمرکز بود. به این ترتیب آنها توانستند تأثیر عوامل بسیار متنوعی را در سئو سایت بسنجند و نتایج چشمگیری در این زمینه بدست آورند. نتایج واقعاً برای ما جالب بود و حتی مطمئن بودیم که از خواندن آنها لذت خواهید برد. بنابراین تصمیم گرفتیم آنها را در وبلاگ جدید منتشر کنیم.
در زیر خلاصه ای از یافته های این مطالعه در مورد عوامل SEO و عوامل موثر در رتبه بندی Google است:
بک لینک هنوز هم یکی از تأثیرگذارترین عوامل رتبه بندی سئو و گوگل است. می توان گفت که تعداد دامنه های مرتبط با یک صفحه ، بیش از هر عامل دیگری در رتبه بندی یک وب سایت تأثیر می گذارد.
داده ها نشان می دهد که اعتبار و ارزش پیوندهای یک وب سایت مربوط به داشتن رتبه های بالاتر در موتور جستجوی گوگل است.
محتوایی که مربوط به عنوان و متن باشد بهتر از محتوایی است که مربوط به عنوان و متن نباشد. در نتیجه ، تولید محتوای متمرکز که فقط به یک موضوع مرتبط باشد ، باعث افزایش رتبه وب سایت می شود.
طبق داده های تحقیق ، محتوای طولانی و مفصل بهتر از محتوای کوتاه است. اولین پیوند در نتایج جستجوی Google به طور متوسط شامل 1890 کلمه است.
وب سایت هایی که از پروتکل HTTPS استفاده می کنند راحت تر از سایر وب سایت ها به صفحه اصلی Google می رسند. البته این خیلی ما را غافلگیر نکرد ، زیرا گوگل قبلاً ارزش پروتکل های گوگل را در رتبه بندی وب سایت ها تأیید کرده بود.
علی رغم تمام طرحواره های پیرامون Schema ، داده های این مطالعه نشان می دهد که استفاده از نشانک های Schema هیچ تاثیری در رتبه بندی یک وب سایت ندارد. (در ادامه ما در مورد طرحواره و معنای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.)
محتوایی که حداقل از یک تصویر در متن خود استفاده می کند بهتر از محتوایی است که بدون هیچ تصویری منتشر می شود. البته هیچ مدرک محکمی برای اثبات تأثیر تصویر در رتبه بندی گوگل وجود ندارد.
باید بدانید که بین استفاده از کلمه کلیدی در عنوان متا تگ عنوان و ارتقا a یک وب سایت ارتباط بسیار کمی وجود دارد. این ارتباط بسیار کمتر از آنچه انتظار داشتیم بود. این احتمالاً به دلیل حرکت گوگل به جستجوی معنایی است.
سرعت بارگذاری وب سایت عامل بسیار مهمی است. وب سایتهایی که سریعتر بارگیری می شوند ، با توجه به داده ها و اطلاعات الکسا ، رتبه بالاتری نسبت به سایر وب سایت ها دارند.
با وجود به روزرسانی های متعدد گوگل (جدیدترین آنها بروزرسانی پنگوئن) ، متن پیوند یا متن لنگر دقیق و مرتبط هنوز تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی سایت دارد.
اطلاعات و داده ها نشان می دهد که نرخ پرش پایین با رتبه بندی بالا در Google مرتبط است.
در ادامه ، هر یک از این موارد را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد و داده های مربوط به آنها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
احتمالاً شنیده اید که گرفتن بک لینک مختلف از یک دامنه تأثیر منفی در رتبه بندی وب سایت شما دارد. به عبارت دیگر ، بهتر است از 10 دامنه مختلف 10 بک لینک دریافت کنید تا 10 لینک در یک دامنه.
طبق تجزیه و تحلیل ، این کاملا درست است. این تحقیقات نشان داده است که دامنه های مختلف تأثیر غیر قابل انکاری در موقعیت وب سایت دارند و یکی از مهمترین فاکتورهای سئو هستند. Google می خواهد مطمئن شود که دامنه های دیگر سایت شما را تأیید می کنند. و هرچه تعداد این دامنه های مختلف بیشتر باشد ، توجه Google بیشتر به شما توجه خواهد کرد. در واقع ، تعداد و تنوع دامنه هایی که از آنها بک لینک می گیرید مهمترین عامل SEO در افزایش رتبه وب سایت شماست.
نتیجه گیری: دریافت بک لینک از دامنه های مختلف برای بهبود وضعیت SEO سایت بسیار مهم است.
پس از بررسی داده های لینک ، متوجه شدیم که اعتبار و ارزش کلی پیوندها (با رتبه بندی دامنه Ahrefs اندازه گیری می شود) کاملاً بر رتبه بندی Google تأثیر می گذارد: در واقع ، می توان گفت اعتبار کلی و ارزش دامنه ای که وب سایت شما روی آن قرار دارد از بین فاکتورهای SEO مهمتر از محتوای خود وب سایت است.
نتیجه گیری: افزایش تعداد بک لینک ها به وب سایت همچنین ممکن است باعث افزایش رتبه سایر صفحات شما شود و فاکتور SEO خوبی است.
در روزهای اولیه سئو ، Google موضوع مقاله یا محتوایی را بر اساس کلمات کلیدی در صفحات وب تشخیص داد. اگر یک کلمه کلیدی X بار در صفحه نمایش داده شود ، Google تشخیص می دهد که این صفحه متعلق به آن کلمه کلیدی است.
امروزه Google با الگوریتم بسیار قدرتمند Hammingbird می تواند موضوع هر صفحه وب سایت را بدون نیاز به تکرار کلمات کلیدی شناسایی کند.
برای درک بهتر توانایی گوگل در این زمینه ، کافی است عبارت “هوای تهران” را جستجو کنید …
Google صفحاتی را که عبارت “هوای تهران” را به عنوان برچسب دارند جستجو نمی کند. بلکه موتور گوگل به طور کامل آنچه شما به دنبال آن هستید را می فهمد و به دنبال صفحاتی می رود که پاسخ این س toال را به کاربران خود ارائه دهند. در این حالت ، نتیجه نشان دادن آب و هوای تهران از طریق یک سایت انگلیسی (www.weather.com) است. البته گوگل هنوز دقت خود را در جستجوهای فارسی مانند انگلیسی افزایش نداده است ، اما می توانید نشانه هایی از درک عمیق گوگل از موضوع جستجوها و محتوای فارسی را در نتایج جستجو مشاهده کنید.
برای درک کامل توانایی شناسایی بالای گوگل ، پیشنهاد می کنم چندین سوال از این موتور جستجوگر انگلیسی بپرسید. به عنوان مثال ، چه کسی کارگردان فیلم Open to the Future بود:
این می تواند تأثیر عمیقی در بهینه سازی محتوای SEO شما داشته باشد. آنچه ما می دانیم این است که Google ترجیح می دهد محتوایی را نشان دهد که یک موضوع کامل را پوشش می دهد. اما سوال این است که آیا داده ها با ادعای گوگل مطابقت دارد؟
وب سایت ackLinko برای یافتن پاسخ این سLال از ابزار MarketMuse برای تجزیه و تحلیل 10،000 URL استفاده کرد و دریافت که محتوای قابل درک و عمیق عملکرد بسیار بهتری نسبت به محتوای سطحی دارد.
حالا ممکن است بگویید صحبت در این مورد آسان است. اما چگونه محتوایی تولید کنیم که گوگل آن را عمیق و ارزشمند بداند؟ بیایید نگاهی به نمونه ای از Clash of Clans بیندازیم تا درک بهتری از نحوه کار گوگل داشته باشیم. (بله ، این بازی هنوز ما و شما را ترک نکرده است.)
Appgate سایتی برای برنامه ها و بازی های تلفنی است که راهنمای کاملی برای Clash of Clans را منتشر کرده است:
ما این سایت را از منظر بهینه سازی داخلی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و نتیجه آن نمره تقریبی 60 (از 100) بود. این بدان معناست که بسیاری از موضوعات داخلی سئو در این سایت مشاهده نشده است و فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد. با این حال ، در بیشتر جستجوهای مربوط به آموزش بازی Clash of Clans ، محتوای این سایت در میان سه نتیجه اول است. وقتی سایت های معتبر و محبوب مانند دیجیاتو نیز در این زمینه محتوا دارند چطور؟ ساده است.
سایت AppGate راهنمای کامل و مفصلی برای این بازی منتشر کرده و موارد زیادی را توضیح داده است. علاوه بر این ، اطلاعات مربوط به این بازی را می توان در صفحات دیگر این سایت یافت. به همین دلیل گوگل به این نتیجه رسیده است که این سایت می تواند برای کاربران در نتایج جستجوی مربوط به Clash of Clans مفید باشد.
نتیجه گیری: نوشتن متن و محتوای غنی ، قابل فهم و مرتبط می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند و از فاکتورهای خوب SEO است.
آیا محتوای طولانی و کامل عملکرد بهتری نسبت به محتوای کوتاه 200 کلمه ای دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوال ، باید به اطلاعات آماری و داده ها برگردیم. پس از حذف صفحاتی که در محتوای آنها کمتر از 51 کلمه و بیش از 9999 کلمه دارند ، از داده های آماری دریافتیم که صفحاتی که از کلمات بیشتری استفاده می کنند از رتبه بندی Google خود نتایج بهتری می گیرند.
در واقع ، صفحات صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به طور متوسط 1890 کلمه در محتوای خود دارند. توجه داشته باشید که این آمار لزوماً معیارهای Google برای ترجیح مقالات طولانی تر را نشان نمی دهد. در عوض ، این می تواند به این دلیل باشد که محتوای طولانی تر بیشتر به اشتراک گذاشته می شود (در سطح جهانی) یا مقالات طولانی تر به سایت شما مربوط می شوند و به Google درک بهتری از محتوای محتوای شما می دهند.
مطمئناً نباید طول مطالب وب سایت از نظر جستجو بررسی شود و همچنین باید کاربران خود را نیز در نظر بگیرید. تولید محتوای طولانی باعث می شود مخاطبان شما درک کنند که دارندگان این وب سایت به کیفیت بالا و یکپارچگی محتوای خود اهمیت می دهند. از طرف دیگر ، این نکته وجود دارد که سرانه مطالعه سالانه ایرانیان خیلی زیاد نیست. با استفاده از این حساب بهتر است سعی کنید از نظر تعداد کلمات در محتوای سایت خود تنوع خوبی داشته باشید. این به معنای تولید محتوای طولانی و جامع و همچنین محتوای مختصر و مفید است. (که دقیقاً همان کاری است که ما در وبلاگ جدید انجام می دهیم.)
سرانجام ، ما باید یک بار دیگر به شما بگوییم که اگرچه آمار بک لینک به ما نشان می دهد تعداد زیادی از کلمات می توانند تأثیر زیادی در رتبه بندی گوگل شما داشته باشند ، یافتن دلیل قطعی برای اثبات این امر غیرممکن است.
نتیجه گیری: محتوای طولانی در موتورهای جستجو بالاتر از محتوای کوتاه است و تعداد کلمات یکی از عوامل موثر در سئو است. میانگین تعداد کلمات محتوایی در سایت های صفحه اول نتایج جستجوی Google 1890 کلمه است.
سال گذشته ، گوگل از مدیران وب خواست تا پروتکل وب سایت خود را از HTTP به HTTPS منتقل کنند. آنها حتی از HTTPS به عنوان معیار جدید رتبه بندی نام بردند. س isال این است که آیا داده های جمع آوری شده این موضوع را تأیید می کند؟ خوب ، اگرچه ارتباط زیادی بین این پروتکل و رتبه بندی گوگل وجود ندارد ، اما داده ها می توانند نشان دهند که پروتکل HTTPS در بهبود رتبه وب سایت شما تاثیری خواهد داشت.
اما آیا این بدان معنی است که شما امروز باید پروتکل وب سایت خود را به HTTPS تغییر دهید؟ طبیعتاً تصمیم با خود شما است. اما بهتر است بدانید که تغییر پروتکل به HTTPS یک پروژه بسیار جدی است که می تواند برای شما دردسر زیادی ایجاد کند. بنابراین قبل از اینکه پروتکل وب سایت خود را تغییر دهید ، پیشنهاد می کنم راهنمای Google را در این مورد بخوانید.
نتیجه گیری: از آنجا که تأثیر پروتکل HTTPS در رتبه بندی وب سایت زیاد نیست و علاوه بر انتقال سایت به این پروتکل کار آسانی نیست ، اگر فقط برای ارتقا SEO SEO باشد ، ما آن را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم. اما اگر در حال راه اندازی یک وب سایت جدید هستید ، بهتر است آن را از ابتدا روی پروتکل HTTPS راه اندازی کنید.
حاشیه ها و داستان های بسیاری در مورد نشانه گذاری Schema و تأثیر آن بر SEO وجود دارد. نشانک های طرحواره به موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای وب سایت شما می دهند. و بسیاری بر این باورند که این درک عمیق تر به موتورهای جستجو کمک می کند وب سایت شما را به افراد بیشتری نشان دهند.
برای آشنایی با عملکرد Schema بهتر است مثالی بزنید. آنچه در ویکی پدیا برای فیلم “جنگ ستارگان” نوشته شده است با کد Schema طبقه بندی می شود. بنابراین هنگام جستجوی کلمه جنگ ستارگان ، اطلاعات این صفحه به روشی بصری و با جزئیات نمایش داده می شود:
همچنین می توانید از Schema برای نشان دادن رتبه بندی محتوای وب سایت و محصولات خود استفاده کنید ، دقیقاً مانند کاری که ما انجام می دهیم. (خوشحال خواهیم شد اگر به مطالب ما نیز امتیاز دهید.)
در حال حاضر ، وجود داده های سازمان یافته به طور مستقیم بر رتبه بندی Google شما تأثیر نمی گذارد و به عنوان یک عامل موثر در سئو در نظر گرفته نمی شود. اما حتی اگر Schema یکی از فاکتورهای سئو نیست ، با این وجود می تواند تعداد کلیک روی سایت شما را افزایش دهد و در نهایت به طور غیرمستقیم بر SEO شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، جان مولر (کارمند Google) اشاره کرده است که بعید است در آینده داشتن داده های سازمان یافته دارای ساختار خاص (که به معنای ساده استفاده از Schema در صفحات است) در رتبه بندی Google تأثیر بگذارد.
نتیجه گیری: از داده های ساخت یافته در وب سایت خود استفاده کنید ، اما انتظار نداشته باشید که این بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر بگذارد.
من همیشه اعتقاد داشتم که مردم باید از URL های کوتاه برای بهبود سئوی وب سایت خود استفاده کنند. ممکن است بپرسید چرا؟ این دو دلیل دارد: اول ، شناسایی یک URL مانند mywebsite.com/my-post برای Google بسیار آسان تر از شناسایی یک URL طولانی مانند mywebsite.com/1/12/2016/blog/category/my-post است.
در واقع ، طبق گفته مت کاتز ، یک متخصص SEO گوگل ، بعد از 5 کلمه اول در URL شما:
الگوریتم های Google کلمات بعدی URL را با دقت کمتری ارزیابی می کنند و زمان زیادی را برای شناسایی و اعتبار سنجی آنها صرف نمی کنند.
داده های جمع آوری شده نیز این گفته را تأیید می کند:
خوشبختانه آزمایش این کار بسیار آسان است. هر زمان محتوای جدیدی منتشر کردید ، URL آن را تا آنجا که ممکن است کوتاه کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید پیوند ثابت خود را روی Post Name تنظیم کنید. (البته این در صورتی است که می خواهید از آدرس های فارسی استفاده کنید.)
هر زمان که می خواهید چیز جدیدی منتشر کنید ، می توانید فقط از چند کلمه برای URL خود استفاده کنید. اکنون این آدرس می تواند به زبان فارسی یا انگلیسی باشد. در نوین ، ما ترجیح می دهیم از آدرس انگلیسی به دلیل راحتی آن در زبان فارسی استفاده کنیم.
هشدار: بهتر است این روش را فقط برای پست های بعدی در وب سایت خود در نظر بگیرید. اگر پیوند دائمی محتوای قبلی وب سایت خود را تغییر دهید ، SEO وب سایت شما آسیب جدی می بیند.
خوب ، اگر به یاد داشته باشید ، ما گفتیم که URL کوتاه برای SEO به دو دلیل بهتر است و ما فقط یک دلیل را به شما گفتیم. دلیل دوم این است که یک URL طولانی مدت تعداد زیادی کلیک را برای رسیدن به محتوا از صفحه اول وب سایت نشان می دهد. این بدان معنی است که محتوای شما در وب سایت شما آنقدر مهم نیست که در نهایت باعث پایین آمدن رتبه وب سایت شما در گوگل شود. به عنوان مثال ، آدرس زیر را در نظر بگیرید. این URL چندین لایه مختلف دارد و در نتیجه برای Google اهمیت چندانی نخواهد داشت.
نتیجه گیری: تا جایی که می توانید از URL های کوتاه برای صفحات وب خود استفاده کنید. این باعث می شود Google توجه بیشتری به این صفحات داشته باشد. حتی اگر وب سایت شما فارسی باشد ، استفاده از یک URL کوتاه فارسی می تواند موضوع را برای Google مشخص کند و شانس شما برای گرفتن رتبه خوب را افزایش دهد.
مطالعات و تحقیقات مختلف در زمینه علوم سئو نشان داده است که صفحاتی که از تصاویر خوبی برای محتوای خود استفاده می کنند ، خوانندگان بیشتری را به خود جلب می کند و حتی بیشتر از سایر رقبا در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند.
یکی از دلایل این امر این است که استفاده از تصاویر زیاد در محتوا می تواند میزان اشتراک محتوای شما را افزایش دهد (اگرچه این یک آمار جهانی است) و در نتیجه رتبه بندی وب سایت شما را بهبود می بخشد. وب سایت ackLinko یک نظرسنجی ساده برای سنجش تأثیر استفاده از تصویر بر محتوا انجام داده است. آیا نتایج جستجوی برتر Google تصویری دارند یا خیر؟ (منظور ما محتوای صفحاتی است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود).
نتیجه چه بود؟ داشتن حداقل یک تصویر ارتباط مستقیمی با رتبه بندی سایت دارد.
با این حال ، باید بدانید که هیچ پلی بین تعداد تصاویر محتوا و رتبه بندی وب سایت یافت نشده است.
نتیجه گیری: استفاده از عکس یا تصویر در یک محتوا بسیار بهتر از نداشتن آن است. اما نمی توان گفت موتورهای جستجو امتیاز ویژه ای به محتوای عکس می دهند.
از ابتدای ظهور موتورهای جستجو تا به امروز ، عنوان SEO مهمترین عامل در بهینه سازی داخلی یا On-Page Optimization بوده است. زیرا برچسب عنوان شما زمینه کلی موضوع شما را در اختیار مخاطبان (و موتورهای جستجوگر) قرار می دهد. بنابراین کلماتی که در عنوان SEO خود استفاده می کنید باید تأثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت شما داشته باشد. (اگر می خواهید دقیقاً منظور ما از SEO یا متا عنوان را بدانید ، به مقاله ما در این زمینه مراجعه کنید.)
اما اکنون که گوگل به جستجوی معنایی منتقل شده است ، آیا هنوز عنوان عنوان عامل SEO است؟ پس از بررسی آمار ، دریافتیم که استفاده از کلمه کلیدی در عنوان متا تگ همچنان به رتبه بندی وب سایت مربوط می شود. با این حال ، میزان این ارتباط کمتر از انتظار ما بود.
طبق یافته ها ، Google برای درک موضوع صفحه شما نیازی به دیدن کلمات کلیدی دقیق در برچسب عنوان ندارد. به عنوان مثال ، بیایید چند نتیجه اول را برای کلمه کلیدی “طرز تهیه برنج” بررسی کنیم. توجه داشته باشید که چگونه دو نتیجه از سه نتیجه نمایش داده شده (شامل رتبه 1) از عبارت “طرز تهیه برنج” در برچسب عنوان خود استفاده نکرده اند و کلمه کلیدی آنها “پختن برنج” است.
این نتایج فقط تأیید این است که Google دیگر فقط به کلمات کلیدی اهمیت نمی دهد ، بلکه سعی می کند موضوع مقاله شما را شناسایی کند. (و کلمه کلیدی در این زمینه به گوگل کمک می کند)
نتیجه گیری: قرار دادن کلمه کلیدی در برچسب عنوان به افزایش رتبه وب سایت شما کمک می کند و یکی از فاکتورهای سئو است. با این حال ، به دلیل جستجوی معنایی Google ، تأثیر آن مانند گذشته نخواهد بود و نباید زیاد روی آن حساب کنید.
از سال 2010 ، سرعت بارگذاری وب سایت برای گوگل بسیار مهم شده است و از آن زمان به بعد ، به عنوان یکی از مهمترین عوامل سئو شناخته شده است. اما همچنین ممکن است بخواهید بدانید: “سرعت بارگذاری وب سایت چقدر روی رتبه بندی Google تأثیر می گذارد؟”
برای این کار وب سایت ackLinko برای بررسی و تجزیه و تحلیل 1 میلیون دامنه خود به ابزار تست سرعت الکسا (الکسا) مراجعه کرد. البته آنها سرعت بارگذاری هر یک از این وب سایت ها را اندازه گیری نکردند ، بلکه متوسط سرعت بارگذاری آنها را اندازه گیری کردند. و نتیجه چه بود؟ بین سرعت وب سایت و رتبه بندی آن در گوگل رابطه بسیار قوی وجود دارد:
این بدان معنی است که کسانی که سرعت سایت خود را بهبود می بخشند ، در نهایت SEO خود را نیز بهینه می کنند. البته حتی اگر سئو را در نظر نگیریم ، داشتن یک وب سایت پرسرعت همچنان به نفع کاربر و خودتان است. بنابراین در هر صورت بهتر است سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.
نتیجه گیری: سرعت بارگذاری سایت یکی از فاکتورهای SEO است و وب سایت هایی که سرعت بارگذاری بیشتری دارند رتبه بالاتری در گوگل خواهند داشت.
همیشه در مورد عوامل موثر در SEO در یک وب سایت حاشیه های زیادی وجود دارد. در این بین ، افرادی هستند که می گویند بک لینک دیگر در رتبه بندی سایت مانند گذشته م effectiveثر نیست.
مانند ما ، وب سایت acklink کنجکاو بود که بداند آیا گوگل هنوز همان اندازه بک لینک ها را ارزیابی می کند (یا دامنه آنها هنوز به SEO مربوط است). برای اندازه گیری دقیق این مورد ، آنها از Ahrefs API برای تعیین تعداد کل بک لینک ها در هر صفحه از وب سایت ها در پایگاه داده خود استفاده کردند.
آنها پس از بررسی نتایج دریافتند صفحاتی که بیشترین لینک را دارند بهترین موقعیت را در رتبه بندی گوگل پیدا کرده اند:
بنابراین حتی اگر گوگل دائماً الگوریتم های خود را تغییر می دهد ، به نظر نمی رسد که قوانین بک لینک را تغییر داده است.
نتیجه گیری: تعداد بک لینک ها هنوز هم یکی از مهمترین فاکتورهای جستجوگرها است و صفحاتی که بک لینک بیشتری دارند در Google رتبه بالاتری کسب می کنند.
ما علاوه بر تعداد بک لینک ها ، همیشه می خواستیم پاسخ این سوال را پیدا کنیم: “آیا اعتبار وب سایت بک لینک ها در رتبه بندی تأثیر دارد؟” بیشتر کارشناسان سئو معتقدند کیفیت بک لینک به اندازه تعداد پیوندها مهم است. به عبارت دیگر بهتر است از وب سایت های معتبر 1 بک لینک دریافت کنید تا 100 بک لینک از صفحات با کیفیت پایین. و … بله ، داده ها نیز این را تأیید می کنند:
بر اساس اندازه گیری های انجام شده توسط ابزار رتبه بندی دامنه Ahrefs ، لینک دادن مجدد به صفحات معتبر منجر به رتبه بندی بالاتر از صفحات معمولی می شود. با این حال ، اعتبار سایت پیوند دهنده به اندازه کل لینک های برگشتی چشمگیر نیست.
نتیجه گیری: اعتبار و ارزش بک لینک های دریافت شده بسیار مهم است ، اما از بین فاکتورهای SEO ارزش کمتری نسبت به تعداد بک لینک ها دارد.
هنگامی که گوگل بروزرسانی پنگوئن خود را در سال 2012 منتشر کرد ، بسیاری از افراد جستجوگر معتقد بودند که متن پیوند دیگر هیچ ارتباطی با موضوع صفحه ندارد. با این حال ، تحقیقات در مورد چندین موتور جستجوگر مختلف نشان می دهد که متون پیوند هنوز مرتبط هستند.
به همین دلیل ما از اطلاع از اهمیت این عامل در سئو سایت بدشان نمی آمد و خوشبختانه ackLinko به س questionsالات ما پاسخ داد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که ارتباط متن پیوند با موضوع وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.
بد نیست بدانید که از نخستین روزهای ظهور سئو ، ایجاد بک لینک و متناسب سازی متن بک لینک با موضوع وب سایت روش خوبی برای بهبود رتبه بندی وب سایت بود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید اولین کسی باشید که کلمه کلیدی “SEO” را جستجو می کند ، متن پیوند یا متن لنگر شما باید دقیقاً این باشد:
با این حال به نظر می رسد با انتشار نسخه Penguin ، گوگل نشان داده است که دیگر قصد ندارد توجه زیادی به این موضوع داشته باشد. با توجه به موارد بالا ، ما پیشنهاد می کنیم که فقط روی کلمه کلیدی اصلی خود تمرکز نکنید (زیرا این کار حتی می تواند منجر به مجازات طولانی مدت Google شود) و سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط را در متن پیوندهای خود بگنجانید. استفاده کنید. (ما اخیراً مقاله جدیدی در مورد متن لنگر منتشر کرده ایم که پیشنهاد می کنم آن را بخوانید)
نتیجه گیری: ایجاد بک لینک و تطبیق متن با موضوع وب سایت با افزایش رتبه وب سایت ارتباط قوی دارد و یکی از فاکتورهای سئو است. با این حال ، ما توصیه نمی کنیم که بر روی کلمه کلیدی اصلی به عنوان یکی از تاکتیک های SEO تمرکز کنید و فکر می کنیم بهتر است بر روی سایر کلمات کلیدی که با موضوع شما مرتبط هستند تمرکز کنید.
بسیاری از مردم جهان SEO معتقدند که گوگل از فاکتور “تجربه کاربر” (آماری مانند نرخ گزاف گویی یا مدت زمانی که کاربر در وب سایت می گذراند) استفاده می کند.
برای آزمایش این نظریه ، ackLinko 100000 وب سایت را از پایگاه داده خود برای بررسی در SimilarWeb انتخاب کرد. به طور خاص ، سه عامل تجربه کاربر نرخ پرش ، زمان صرف شده در سایت و SERP CTR مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که میانگین نرخ پرش مستقیماً با رتبه وب سایت ارتباط دارد. (اگر با نرخ پرش یا نرخ جهش آشنایی ندارید ، در مقاله دیگری از وبلاگ ما می توانید اطلاعاتی راجع به نرخ پرش داشته باشید)
لطفا توجه داشته باشید که ما نگفتیم که نرخ برگشت پایین باعث افزایش رتبه شما خواهد شد.
ما نمی توانیم این داده ها را به عنوان شواهد قطعی در مورد تأثیر نرخ پرش پایین بر رتبه های بالای Google در نظر بگیریم. اما می دانیم که تولید محتوای با کیفیت می تواند در کاهش نرخ پرش نقش داشته باشد و همانطور که گفتیم ، گوگل اهمیت زیادی به کیفیت محتوا می دهد.
اما اکنون که ما در مورد تجربه کاربر صحبت می کنیم ، باید بدانید که اگر گوگل بخواهد تجربه کاربری خود را در رتبه بندی سایت ها در نظر بگیرد (که طبق تجربه و مطالعات ما انجام می دهد) ، این کار را با توجه به میزان کلیک و پوگو چسبندگی را انجام می دهد. پوگو استیک چیست؟ ما این اصطلاح را در یکی دیگر از مقالات خود در مورد تولید محتوا برای بهبود رتبه بندی Google تعریف کرده ایم.
نتیجه گیری: ممکن است Google نرخ پرش را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی تشخیص دهد ، اما این فقط یک تئوری است.
گوگل از فاکتورهای زیادی برای تعیین رتبه وب سایت شما استفاده می کند و متأسفانه (از نظر شما و خوشبختانه از نظر کاربر) این عوامل و عوامل را مستقیماً با دارندگان وب سایت ها به اشتراک نمی گذارد. اما همانطور که مشاهده می کنید ، ackLinko با اندکی تحقیق و آمار توانسته است در این زمینه به نتایج جالبی دست یابد و تعدادی از عوامل سئو و عوامل موثر در رتبه بندی گوگل را شناسایی و صحت سایرین را تأیید کند. اکنون با پیروی از این عوامل SEO و بهینه سازی سایت و محتوای خود مطابق آنچه در این مقاله ذکر شد ، می توانید موفقیت سایت خود را در گوگل افزایش دهید و در بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با کار خود رتبه خوبی در گوگل کسب کنید.
اگر می خواهید در مورد عوامل موثر در SEO بیشتر بخوانید ، پیشنهاد می کنم به مقاله دیگر ما با عنوان 200 فاکتور مهم در رتبه بندی سایت در گوگل بروید ، جایی که ما لیست کاملی از فاکتورهای تایید شده و تایید نشده SEO را برای شما جمع آوری کرده ایم.
در آخر ، من می خواهم از همکار جدید انگلیسی ما ، acklinko ، برای ارائه نتایج تجزیه و تحلیل تشکر کنم. زیرا بدون کمک وی ، نوشتن چنین مقاله ای هرگز امکان پذیر نبود. من همچنین از شما دعوت می کنم در مورد عوامل موثر در بهینه سازی سایت (SEO) و رتبه بندی سایت خود در Google س questionالی داشته باشید ، یا می خواهید نظر خود را در مورد اهمیت این عوامل SEO با ما در میان بگذارید ، از طریق بخش نظرات با Stay در تماس با ما