“محتوا سلطان است!”
“بازاریابی محتوایی موثرترین نوع بازاریابی دیجیتال است!”
“استراتژی محتوا برای بازاریابی ضروری است!”
“ما در عصر محتوا زندگی می کنیم!”
حتما جملات بالا و جملات مشابه آن را زیاد شنیده اید ، اما شاید به این دلیل فکر نکرده باشید. یا به بیان دیگر ، این کلیشه ها اغراق آمیز هستند ، آنها داستان را غلو می کنند. محتوای ساده ای که این حرفه ها را ندارد. خوب آماده باشید زیرا در این مقاله قصد دارید نظر خود را در مورد محتوا عوض کنید و بازاریابی محتوا رمز موفقیت در تجارت شما خواهد بود!
در این مقاله موارد زیر را بررسی می کنیم:
بازاریابی محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا چه فایده ای دارد و چرا اینقدر مهم است؟
چند نوع محتوا داریم؟
چگونه بازاریابی محتوا انجام دهیم؟
اگر موافق هستید ، بیایید به اصل موضوع بپردازیم و امروز با تعریف بازاریابی محتوا شروع کنیم.
تعریف بازاریابی محتوا در یک خط و دو خط نمی گنجد ، زیرا بحث مفصلی و جالبی دارد. اما برای کسانی که به دنبال یک تعریف مختصر هستند ، Hubspot تعریف زیر را ارائه می دهد:
بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه تجارت است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و یکپارچه متمرکز است. هدف از بازاریابی محتوا جذب مخاطبان جدید و حفظ مخاطبان موجود است تا درنهایت آنها را به سمت اقدامات سودآوری سوق دهد.
اگر دقت کرده باشید ، در تعریف فوق دو نکته وجود دارد.
دو خط اول تعریف را دوباره بخوانید ، اما این بار کلمه ارزشمند و مرتبط را حذف کنید. این دو کلمه دقیقاً تفاوت بین بازاریابی محتوا و سایر اطلاعات بی فایده را نشان می دهد که شرکت ها برای فروش محصول خود استفاده می کنند.
نکته دوم این است که در بازاریابی محتوا ، همه چیز برای مخاطب است ، آنچه برای او ارزش دارد و چگونه می توان به او کمک کرد. این بدان معناست که ما باید ببینیم مخاطب به دنبال چه اطلاعاتی است و ما اولین کسانی هستیم که بهترین محتوا را ارائه می دهیم.
ما سعی کرده ایم بازاریابی محتوا را خیلی ساده و کامل برای شما توضیح دهیم ، اما دیدن فیلم زیر درک شما را آسان می کند.
در بازاریابی محتوا ، شما محتوای ارزشمند و جذابی ایجاد می کنید تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید و باعث شوید مخاطبان شما را دنبال کنند و در نهایت به محصولات و خدمات خود علاقه مند شوند.
مهم است که بدانید امروز مشتریان به شما اعتماد خواهند کرد ، نه اینکه محصول و محتوا می تواند عامل مهمی در ایجاد این اعتماد باشد. بنابراین شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود به محتوای خوبی نیاز دارید.
داستان موفقیت بزرگ مارکوس شریدان برای کسانی که به بازاریابی محتوا تردید دارند و اعتقادی به آن ندارند ، معجزه است و انگیزه ای اضافی برای کسانی است که اعتقاد جدی به آن دارند.
شرکت مارکوس استخر و جکوزی سالهاست که با درآمد بالا در بازار فعالیت می کند. تا اینکه در سال 2008 به دلیل رکود اقتصادی آمریکا فروپاشید. شرکت وی چنان اوضاع بدی داشت که سفارشات به صفر نزدیک می شدند و وی تحت فشار برای پرداخت بود. شرکت وی در بدترین شرایط ممکن بود و سقوط وی قطعی بود. برای مارکوس دیر نشده بود که کاری انجام دهد تا تجارت آنها از زمین خارج شود و به حرکت خود ادامه دهد. بنابراین او تصمیم گرفت راهی ارزان و بهتر برای بازاریابی پیدا کند.
بخوانید که چگونه این محتوا River را از شکست نجات داده و آن را به یک تجارت پول ساز تبدیل کرده است در لینک زیر ؛ زیرا کل داستان بسیار جالبتر از یک خلاصه چند خطی است
با تولید محتوا ، در واقع در هر مرحله از سفر مشتری ، نقاط تماس خود را با مشتری افزایش می دهید.اگر کسی سوالی دارد ، شما آنجا هستید. اگر به دنبال مقاله خاصی است ، مقالات شما را پیدا می کند. اگر ویژگی های محصول شما را بخواهد در سایت شما موجود است. با این حال ، اگر او محصولی را بخواهد ، نام تجاری شما اولین انتخاب او خواهد بود. البته به شرطی که در تمام مراحل بازاریابی محتوا وظیفه خود را به درستی و بدون نقص انجام دهید.
اینها همه بخشی از اهمیت بازیابی محتوا است. اما فواید محتوا به همین جا ختم نمی شود. در اینجا پنج دلیل مهم وجود دارد که چرا محتوا می تواند برای تجارت شما مهم باشد.
این روزها حجم محتوای تبلیغاتی آنقدر زیاد شده است که مردم دیگر به این پیام ها اعتماد ندارند. جای تعجب نیست که طبق گفته های FORES ، به طور متوسط همه روزانه در معرض 4000 پیام تبلیغاتی قرار دارند! گسترش این پیام ها باعث شده تا از تجارت های خوب در میان این پیام ها غفلت نشود. به همین دلیل ایجاد اعتماد بین مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری یکی از بزرگترین چالش های هر تجارت است.
محتوا به دو دلیل می تواند در ایجاد این اعتماد موثر باشد:
اول از همه ، شما قصد تبلیغ ندارید ، فقط اطلاعاتی را که کاربر برای حل مشکل خود نیاز دارد ، ارائه می دهید و این اطلاعات کامل و ارزشمند می تواند نقطه شروع جذب مشتری و اعتماد او باشد.
دلیل بعدی این است که افراد در هر زمینه به متخصصان اعتماد می کنند و برای حل مشکلات از آنها کمک می گیرند. هنگامی که در زمینه خود محتوا ایجاد می کنید ، در واقع تخصص خود را با کاربران در میان می گذارید.
بیایید نگاهی به آماری که Hupspot در مورد بازاریابی محتوا منتشر کرده اند بیاندازیم:
78٪ از افراد ترجیح می دهند به جای تبلیغ ، مشاغل را از محتوای تولید شده بدانند.
70٪ مردم معتقدند مشاغلی که می توانند محتوای بهتری تولید کنند توانایی ارتباط بهتری با مشتریان دارند.
47٪ از افراد حداقل 3 تا 5 مورد از مطالب (مقاله ، فیلم ، اینفوگرافی و غیره) را قبل از خرید بررسی می کنند.
96٪ از خریداران محصولات یا خدمات 2 قبل از خرید به دنبال اطلاعات تخصصی محصول هستند.
82٪ از کاربران پس از مطالعه آن ، دید بهتری از محتوای ایجاد شده توسط مشاغل می بینند و 70٪ از آنها پس از تعامل با برند ، احساس نزدیکی می کنند.
با دیدن این آمار ، دیگر هیچ صحبتی وجود ندارد و به راحتی می توان نقش بازاریابی محتوا را در ایجاد اعتماد بین مخاطب درک کرد.
اجازه دهید صادقانه باشد؛ ممکن است بسیاری از افراد از کسب و کار یا نام تجاری شما چیزی نمی دانند. بنابراین وقت آن است که تغییر دهید. چطور؟ شما می توانید از بازاریابی محتوا برای افزایش بازدید سایت و پیوندهای ورودی استفاده کنید و از آنها برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. هنگامی که شما در حال تجارت کاربران در مورد تجارت خود هستید ، مخاطبان کسب و کار شما را می بینند ، می شنوند و از آن آگاه می شوند. بنابراین دست به کار شوید و از مطالب خوب و ارزشمند استفاده کنید تا از تخصص خود نهایت استفاده را ببرید.
نرخ تبدیل به این معنی است که کاربری که وارد سایت شما می شود همان کاری را انجام می دهد که شما می خواهید. اکنون می خواهد یک خرید ، یک اشتراک خبرنامه ، یک بارگیری محصول یا هر آنچه که برای کاربر خود برنامه ریزی می کنید باشد. هرچه محتوای شما از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار باشد ، کاربران بیشتری شما را دنبال می کنند و نرخ تبدیل شما بیشتر است.
بیایید کمی موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم تا موضوع روشن شود.
لطفا مطالب خود را هدر ندهید !!! بازاریابی محتوا همچنین روشی رسمی برای تبدیل کاربر به مشتری وفادار دارد. ما این روش را در مقاله کامل “تأثیر تولید محتوا در قیف بازاریابی” برای شما توضیح داده ایم ، اما در اینجا مجدداً به طور خلاصه به آن اشاره خواهیم کرد.
اگر به یاد داشته باشید ، قیف بازاریابی سه مرحله داشت: آگاهی ، بررسی و تحقیق ، تصمیم به خرید. کاربری که با جستجوی کلمات کلیدی وارد سایت شما می شود ، اصلاً قصد خرید ندارد و فقط از سایت شما اطلاعات می خواهد. از اینجا ، همه چیز پیچیده تر می شود ، و اینجاست که معنای واقعی خرید به دست می آید!
به طور کلی ، بازاریابی محتوا نرخ تبدیل را بهبود می بخشد زیرا شما با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید و اطلاعات لازم برای تصمیم گیری را به آنها می دهید.
بیایید به آماری که شرکتهای بزرگ بازاریابی در مورد نرخ تبدیل در بازاریابی محتوا ارائه داده اند برگردیم:
نرخ تبدیل بازاریابی محتوایی 6 برابر بیشتر از سایر روش های بازاریابی است. (ملزومات AG)
61٪ از کاربران اینترنت پس از مطالعه مقاله ، خرید آنلاین می کنند. (موسسه بازاریابی محتوا)
طبق یک نظرسنجی ، تعداد بازاریابی در بازاریابی 74٪ از مشاغل با استفاده از بازاریابی محتوا افزایش یافته است. (Curata)
نرخ تبدیل سایتهایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند دو برابر سایتهایی است که به آن توجه نمی کنند. (نقطه هاب)
اهمیت بازاریابی محتوا زمانی افزایش می یابد که به تأثیر آن در سئو توجه کنیم.
طبق آمار hubspot ، سایت هایی که در وبلاگ خود پست می گذارند به طور متوسط 434٪ صفحه بیشتر در موتورهای جستجو ثبت شده اند. چه مفهومی داره؟ این به این معنی است که محتوا شانس شما برای کسب رتبه های برتر در نتایج جستجو را افزایش می دهد و در نهایت بازدید سایت شما را افزایش می دهد.
توجه داشته باشید که کاربرانی که از طریق جستجوی Google (جستجوی ارگانیک) وارد وب سایت شما می شوند نیز در اکثر مشاغل نرخ تبدیل بالایی دارند.
بیایید نگاهی به این روند بیندازیم تا ببینیم معجزه بازاریابی محتوا چیست.
شما محتوای ارزشمند و بهینه سازی شده ایجاد می کنید. گوگل تلاش های شما را با رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما پاداش می دهد. کاربری که به دنبال اطلاعات در مورد این کلمات کلیدی است به دلیل برخورد با محتوای هدفمند و مفید وارد سایت شما می شود و با سایت شما درگیر می شود.
محتوای شما در مراحل مختلف قیف بازاریابی کاربر را همراهی می کند و مشتری شما می شوند. به همین جا ختم نمی شود و مشتری همچنان برای محتوای جذاب به وب سایت شما می آید و حتی ممکن است محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارد. در نتیجه ، بازدید مستقیم ، ارگانیک و ارجاع شما افزایش می یابد.
هزینه بازاریابی محتوایی 62٪ کمتر از روش های سنتی بازاریابی است و از طرف دیگر ، هزینه صرف بازاریابی محتوا منجر به 3 برابر بیشتر از روش های دیگر می شود ، این بدان معناست که افزایش نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه امکان پذیر است.
شرکت نوین با چندین سال تجربه در بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا می تواند شما را در اجرای بازاریابی محتوای برند شما همراهی کند و اهداف حرفه ای خود را به اهداف تجاری خود نزدیک کند. جزئیات این خدمات را در صفحه استراتژی محتوا و خدمات بازاریابی ما بخوانید.
بسیاری از بازاریابان معتقدند که بازاریابی محتوا زیرمجموعه بازاریابی هواپیماربایی است و منطقی است. زیرا در ربودن بازاریابی ، مشتری به جای اینکه به دنبال مشتری بگردید و تبلیغات خود را مجبور به نمایش او کنید ، مشتری بر اساس ارزش هایی که برای او ایجاد کرده اید به دنبال شما است. در مورد بازاریابی محتوا نیز همین مسئله وجود دارد. شما قصد دارید با محتوایی که مخاطب بدنبال آن است ارزش ایجاد کنید و با این محتوا علاقه مند به کار با شرکت شما هستند.
آنچه در بازاریابی محتوا انجام می شود دقیقاً مانند سرقت بازاریابی است.
آیا واقعاً مقاله “بازاریابی آدم ربایی” را خوانده اید؟ اگر آن را نخوانده اید ، مشکلی وجود ندارد. ما برای رسیدن به اساس کار بازاریابی محتوا خیلی مختصر توضیح خواهیم داد.
بازاریابی ورودی روشی است که تمرکز آن جذب مشتری و جذب او به مراکز تجاری شماست. محتوا همچنین بخش مهمی از بازاریابی هواپیماربایی است. به این معنا که اگر ربودن بازاریابی را به عنوان محرکی برای پیشبرد تجارت به سمت اهداف استراتژیک در نظر بگیریم ، بازاریابی محتوا سوخت این موتور است.
در بازاریابی آدم ربایی ، با جذب افراد ، آنها را به بازدید کننده ، رهبر فروش ، مشتری و در نهایت مروج تبدیل می کنیم.
همانطور که مشاهده می کنید ، این محتوا است که وظیفه انتقال مخاطب از یک مرحله به مرحله دیگر را بر عهده دارد. در جدول زیر می توانید وظیفه و نوع محتوای مورد استفاده در هر مرحله از بازاریابی را مشاهده کنید.
اگر از شما خواسته شود انواع مختلفی از مطالب را نام ببرید ، سریع به مقالات ، عکس ها و فیلم های وبلاگ فکر خواهید کرد زیرا در طول روز زیاد با آنها سر و کار دارید و آنها بسیار شناخته شده اند. اما باید بگویم که بیش از 20 نوع محتوا در بازاریابی محتوا استفاده می شود و شما در انتخاب نوع محتوا آزاد هستید. اما همچنین مهم است که بدانید چه محتواهایی را در کجا استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را بر مخاطب بگذارد. بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده است که به ماتریس بازاریابی محتوا برویم.
در ماتریس بازاریابی محتوا ، انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می تواند در یک تجارت استفاده شود. نمودار افقی نشان می دهد که از مرحله آگاهی تا خرید چه محتوایی برای مخاطب مورد نیاز است. به عنوان مثال ، در مرحله آگاهی ، مقالات ، کتابهای الکترونیکی ، اینفوگرافی ها ، آموزش ها و … مطالب مفیدی هستند. با نزدیک شدن کاربر به مرحله خرید ، اطلاعات به سمت ویژگی های محصول ، راهنما ، قیمت ، گزارشات حرکت می کنند.
اما نکته جالب دیگر در این ماتریس نمودار عمودی آن است. به احساسات همراه با منطق توجه کنید تا بیشترین تأثیر را در بازیابی محتوا در مخاطب داشته باشید!
ما در مقاله های قبلی قبلی در مورد این گفته بودیم که هم با ذهن عاطفی و هم با ذهن منطقی فکر می کنیم. در همین راستا ، تحقیقات نشان داده است که بیشتر خریدهای مشتری به دلایل احساسی صورت می گیرد و سپس توسط بخش منطقی ذهن توجیه می شود. به همین دلیل است که مشاغل باید مخاطبان را درگیر بازاریابی محتوا کنند تا افراد بیشتری را درگیر کار خود کنند.
چطور این کار را بکنیم؟ در هر مرحله از بازاریابی ، شما با محتوایی شروع می کنید که مخاطب دوست دارد و بیشتر تحت تأثیر آن قرار می گیرد. قسمت بالای ماتریس را مشاهده کنید: بازی ها ، مسابقات ، افراد مشهور ، آزمونها و غیره ، همه مطالب جذابی برای کاربر هستند که برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده می شوند. بعدی محتوای تصمیم منطقی مشتری است و همین روند تا زمان خرید ادامه دارد!
اول ، بازاریابی محتوا زمان می برد و تأثیر طولانی مدت آن بر مشاغل آشکار می شود (معمولاً پس از 7 ماه) و مقرون به صرفه تر از سایر روش ها مانند تبلیغات است.
دوم ، تأثیر بالای بازاریابی محتوا دلیل بر عدم استفاده از سایر روش های بازاریابی نیست. از آنجا که هر روش بازاریابی گاهی در نقش کانالهای کمکی و گاهی در نقش کانالهای مستقیم ظاهر می شود ، استفاده از همه روشهای موثر برای دستیابی به اهداف تجاری ضروری است.
اکنون که دانستیم بازاریابی محتوا چیست ، چه چیزی مهم است و چه جایگاهی در برنامه بازاریابی ما دارد ، وقت آن است که شروع کنیم و آن را در تجارت خود پیاده سازی کنیم. با ما همراه باشید تا 9 مرحله برای اجرای بازاریابی محتوا را بررسی کنیم.
همه چیز باید مطابق با اهداف تجاری و برنامه های بازاریابی پیش رود. بنابراین قبل از هر اقدامی ، اهداف کسب و کار خود را مرور کنید ، تعیین کنید که اهداف بازاریابی محتوا چیست و چه مواردی را بهبود می بخشد. سپس اهداف بازاریابی محتوا را شناسایی کنید. اگر بازاریابی محتوا منجر به سود سازمان نشود ، در واقع هیچ کاری انجام نداده است.
پیشنهاد ما استفاده از روش SMART برای هدف گذاری است. هدف شما باید مشخص ، قابل اندازه گیری ، در دسترس ، مرتبط و به موقع باشد.
به عنوان مثال: 10٪ افزایش ترافیک ارگانیک کلمات کلیدی A، از طریق تولید محتوا در وبلاگ برای سه ماه آینده.
اکنون که دانستید هدف شما چیست ، باید بدانید که محتوای شما باید به چه کسانی برسد. او به چه محتوایی علاقه دارد؟ نیازهای آن چیست؟ کجا و چگونه از مطالب شما استفاده می کند؟
برای پاسخ به این س questionsالات ، بهتر است شخصیت مشتری خود را تهیه کنید. با استفاده از پرسونا می توانیم علایق مشتری ، ویژگی های شخصیتی ، کانال های ارتباطی ، سرگرمی و نیازهای شما را در محتوای شما شناسایی کنیم. شناخت مخاطب نه تنها در این مرحله ، بلکه در تمام مراحل بازاریابی مفید است. برای اطلاعات بیشتر مقاله جذاب “شخصیت مشتری” را بخوانید.
قبل از شروع به استراتژی ، به این اعداد نگاه کنید:
در حال حاضر ، هر دقیقه ، 3،800،000 کلمه در Google جستجو می شود ، 1،000،000 نفر به حساب فیس بوک خود وارد می شوند ، 4،500،000 فیلم در YouTube مشاهده می شود ، 347،222 پیمایش در اینستاگرام انجام می شود ، 87،500،000 نفر توییت می کنند ، 188،000،000 ایمیل ارسال می شود و 41،600،000 پیام رد و بدل می شود واتس اپ
اکنون شما ، به عنوان یک بازاریاب محتوا ، باید محتوای هدفمندی را تولید کنید و آن را در میان این محتوای باورنکردنی تولید شده در اینترنت به مخاطبان خود تحویل دهید. فکر می کنید این کار بدون استراتژی محتوا قابل انجام است؟ حتی فکر نکنید که نتیجه خوبی خواهد داشت.
مبحث استراتژی محتوا کمی گسترده است و در مقاله “استراتژی محتوا چیست” به طور کامل پوشش داده شده است. اگر می خواهید با موارد زیر آشنا شوید ، به مقاله ذکر شده مراجعه کنید ؛ در غیر این صورت به موارد زیر توجه کنید.
در استراتژی محتوای خود ، حداقل مواردی که باید مشخص کنید عبارتند از:
مخاطبان اصلی و ثانویه تجارت من چه کسانی هستند؟
محتوای تجاری من قرار است چه ارزشی برای مخاطبان ایجاد کند؟
پیام اصلی من چیست؟
لحن کار من چیست؟
چگونه مخاطب را به سمت سودآوری برای سازمان سوق می دهم؟
نقاط قوت / ضعف من در تولید محتوا با توجه به موضوع کسب و کار من چیست؟
تهدیدها و فرصت ها چیست؟
در یک طرف سکه تولید محتوا و در طرف دیگر توزیع محتوا قرار دارد!
نقشه Customer Journey داستان و روند تجربه کاربر در محصول شما را مشخص می کند. یعنی از لحظه ای که او مخاطبان شما را می شناسد ، رابطه اولیه ، روند مشارکت و مشارکت تا رابطه طولانی مدت با تجارت شما.
اکنون باید مشخص کنید که چگونه می خواهید محتوای خود را در این نقشه به مخاطبان برسانید (یا بهتر بگوییم هر کجا مشتری باشد).
به عنوان مثال ، آیا فکر می کنید در بین وبلاگ ها ، صفحات وب ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل ، پیام کوتاه ، صفحه فرود و … کدام یک برای مرحله جذب مشتری مناسب است و کدام یک برای مرحله آگاهی از برند مناسب است؟
اکنون زمان ساخت یک تیم است! وقتی دانستید که هدف شما چیست ، برای چه کسی ، با چه استراتژی محتوایی و در چه کانال هایی می خواهید محتوا ایجاد کنید ، سپس یک تیم حرفه ای برای رسیدن به اهداف خود ایجاد کنید.
عناوین افراد و ساختار تیم شما بسته به نیاز و ساختار سازمان شما ممکن است متفاوت باشد ، اما یک تیم کامل محتوایی معمولاً شامل افرادی با تخصص های زیر است:
استراتژیست محتوا
مدیریت محتوا
نویسنده
دستگاه کپی
مدیر شبکه های اجتماعی
طراح گرافیک
تیم محتوای خود را دور یک میز جمع کنید و جلسات ایده پردازی داشته باشید. استراتژی محتوا را در دست راست خود و شخصیت مشتری را در سمت چپ خود نگه دارید و هر ایده ای را که در جهت رضایت مشتری و دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان باشد بنویسید. در جلسات طوفان مغزی ، باید مفاهیمی را که می خواهید در مورد آنها محتوا تولید کنید ، شناسایی کرده و از چه قالب هایی استفاده کنید. قالب هایی مانند ارسال وبلاگ ، ویدئو ، اینفوگرافیک ، کتاب الکترونیکی ، خبرنامه ، وبینار ، پادکست و غیره
اکنون که همه چیز روشن است ، تیم را با انجام یک برنامه ریزی دقیق به انجام کارها هدایت کنید. بنابراین زمان تهیه تقویم محتوا فرا رسیده است. در تقویم محتوا ، باید برنامه ای برای تولید ، انتشار و تبلیغ محتوا مشخص کنید. شما باید زمان تولید محتوا ، زمان انتشار و به معنای تبلیغ آن را یادداشت کنید. به عنوان مثال ، در ماه نوامبر ، شما قرار است 10 مقاله در وبلاگ ، 10 پست در اینستاگرام با محتوای ویدیویی و ویدئویی و یک وبینار داشته باشید که هر یک از آنها در تاریخ های خاص ارسال می شود. عناوین این مطالب با توجه به اهداف و کاربران در مراحل قبلی مشخص شده است.
برای سهولت کار ، می توانید از الگوهای آماده برای تقویم خود استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که آن را با توجه به نیاز و ساختار تیم خود تغییر دهید.
خوب! اکنون همه چیز آماده است تا شما محتوای شگفت انگیز خود را ایجاد کنید. بنابراین شروع کنید و محتوای نوشتاری ، صوتی ، تصویری یا ویدیویی خود را براساس تقویم خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که هدف از ایجاد محتوا تأثیرگذاری بر مخاطب است ، بنابراین از تمام تلاش و دانش خود برای ایجاد محتوای موثر استفاده کنید.
سرانجام ، وقت آن رسیده است که نتایج فعالیت های شما به مخاطبان خود برسد. شما دو وظیفه اصلی دارید: اول ، انتشار محتوا در کانال خود در زمان مناسب و به روش صحیح. دوم اینکه ، از تمام توان و خلاقیت خود برای بهتر جلوه دادن مطالب استفاده کنید. در واقع ، شما باید اکنون محتوای بازاریابی داشته باشید.
به عنوان مثال ، شما مقاله ای در مورد بازاریابی دیجیتال در وبلاگ خود منتشر کرده اید. می توانید از طریق تلگرام ، اینستاگرام ، لینکدین ، فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی از انتشار مقاله خود خبر دهید تا علاقه مندان بتوانند آن را مشاهده کرده و به مقاله شما دسترسی داشته باشند.
بازاریابی محتوا ، مانند سایر مشاغل دیگر ، باید هدفمند و سنجیده شود تا ببینید در برنامه اجرایی خود چقدر موفق هستید. شما باید همه چیز را بسنجید و عملکرد خود را با اعداد اندازه بگیرید. شما باید ببینید که از نظر شاخص های کلیدی عملکرد در چه جایگاهی قرار دارید ، چه باید بکنید بعدی ، چه چیزی را تقویت کنید ، چه چیزی را تغییر دهید و چه چیزی را حفظ کنید.
بنابراین چگونه عملکرد محتوای خود را اندازه گیری کنیم؟
موفقیت در بازاریابی محتوا با نرخ رشد سرب ، ترافیک وب سایت ، رتبه بندی کلمات کلیدی در نتایج جستجو ، نرخ تبدیل و بازده سرمایه گذاری اندازه گیری می شود. اینکه کدام شاخص را انتخاب کنید به هدف شما از محتوای تولید شده بستگی دارد. به عنوان مثال ، اگر در مرحله اول قیف بازاریابی هستید و می خواهید همین الان کاربران را به تجارت خود علاقه مند کنید ، بهتر است که شاخص اندازه گیری شما تعداد ورودی ها باشد ، در مرحله دوم پیشتازها مهمتر و بیشتر هستند آخرین مرحله ، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه ابزار اندازه گیری شما خواهد بود.
برای کل تجارت ، بررسی میزان تولید سرب می تواند روش خوبی برای تجزیه و تحلیل عملکرد بازاریابی محتوا باشد ، زیرا این شاخص معمولاً با افزایش فروش و درآمد ارتباط مستقیم دارد. اما مطمئناً به نرخ بازده سرمایه گذاری نمی رسد. هر مشاغل می خواهد نتیجه نهایی آن سودآور باشد. بنابراین برای اینکه بدانید روش بازاریابی شما دقیقاً چقدر مثر است ، باید ROI خود را اندازه بگیرید.
بدون محتوا ، هیچ مشاغل نمی تواند قدم به قدم جلو برود. صرف نظر از تاکتیک های بازاریابی شما ، محتوا بخشی جدایی ناپذیر از روند تجارت شما خواهد بود. مثالهای زیر را در نظر بگیرید.
بازاریابی رسانه های اجتماعی: استراتژی بازاریابی محتوایی بر استراتژی رسانه های اجتماعی شما ارجحیت دارد. این بدان معنی است که شما باید محتوای عالی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود داشته باشید.
سئوکاران: موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که محتوای با کیفیت خوبی ارائه می دهند پاداش می دهند. بنابراین سئو خوب به محتوای با کیفیت نیز بستگی دارد.
تبلیغات کلیکی: اگر محتوای تبلیغات کلیکی جذاب نباشد ، هیچ کس روی آن کلیک نمی کند.
بازاریابی ورودی: محتوا رمز ورود ترافیک ورودی است.
بازاریابی آدم ربایی که بدون محتوا به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
به طور خلاصه ، هر گوشه بازاریابی و هر کاری که بخواهید برای تبلیغ برند خود انجام دهید ، بدون وجود محتوا امکان پذیر نیست.