قبل از اینکه بخواهید ویژگی ها و قابلیت های سایت خود را بهبود ببخشید (اکنون این پیشرفت می تواند در زمینه سئو یا تجربه کاربری یا هر چیز دیگری باشد) ، ابتدا باید از خود بپرسید که هدف از راه اندازی وب سایت شما چیست و چه چیزی دارید ماموریت برای آن؟ چرا کاربران اینترنت باید از وب سایت شما بازدید کنند ، پست ها و مقالات شما را بخوانند و از شما خرید کنند؟ شما باید پاسخ روشنی به این سالات داشته باشید. در این مقاله ، من توضیح خواهم داد که چرا تعیین اهداف برای یک وب سایت حیاتی است و چرا این اهداف باید برای مخاطبان سایت مرتبط باشد.
بنابراین هدف از راه اندازی سایت شما چیست و مأموریت سایت شما چیست؟ این اهداف یا ماموریت ها شامل ایده هایی است که شما برای شرکت و وب سایت خود دارید. هرکسی که وب سایتی را راه اندازی می کند به طور طبیعی از بازدیدکننده خود انتظار دارد. مطمئناً ، شما همچنین انتظار دارید که کاربران پست های وبلاگ شما را بخوانند یا از شما محصول بخرند. شاید شما بخواهید با محصولات شگفت انگیز خود به مخاطبان خود چیزی بیاموزید یا آنها را سرگرم کنید یا سبک زندگی آنها را بهبود ببخشید.
بنابراین قبل از اینکه تغییری در سایت خود ایجاد کنید ، باید دقیقاً بدانید که ماموریت سایت شما چیست. به سادگی این موضوع را ترک نکنید. سعی کنید زمان زیادی را صرف تعیین اهداف سایت خود کنید. بیشتر این وب سایت ها به روشنی توضیح نمی دهند که آنها چه کاری انجام می دهند و نمی دانند چه چیزی محصولات آنها را در بین سایت های رقیب منحصر به فرد می کند.
من پیشنهاد می کنم برای نوشتن اهداف و مأموریت سایت خود وقت بگذارید. مطمئناً سایت شما پیامی را برای مخاطبان شما ارسال می کند و مأموریت سایت شما رساندن این پیام به مخاطبان شماست. پس از دانستن پیام سایت خود ، قادر خواهید بود به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
برای اینکه بتوانید رسالت سایت خود را مشخص کنید یا آن را هدف قرار دهید ، پیشنهاد می کنم از لیست سوالات زیر استفاده کنید. این سوالات به شما کمک می کند تا نحوه کار خود را بهتر درک کنید:
کاربران با محصولات یا اطلاعاتی که شما ارائه می دهید چه کاری می توانند انجام دهند؟
چه چیزی محصولات یا خدمات شما را منحصر به فرد می کند؟
چگونه محصولات یا خدمات شما می توانند زندگی مشتریان شما را بهبود بخشند؟
چرا کاربران باید محصولات یا خدمات را از سایت شما بخرند و نه از رقبا. یا چرا کاربران باید محتوای سایت شما را بخوانند و به گفته شما اعتماد کنند؟
دلیل ارائه این محصولات ، خدمات یا اطلاعات چیست؟ آیا به غیر از کسب درآمد دلیل دیگری برای ارائه این خدمات دارید؟
هنگامی که ماموریت سایت خود را تعیین کردید ، باید ببینید آیا وب سایت شما این اهداف را به خوبی نشان می دهد یا خیر. من توصیه می کنم ابتدا بر روی صفحه اصلی و صفحه فرود سایت خود تمرکز کنید ، زیرا این اولین صفحات سایت شما هستند که بازدید کنندگان می خوانند. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا تأثیر مثبتی روی مخاطبان خود بگذارید. خوب است بدانید که کاربران اینترنت خیلی زود خسته می شوند ، بنابراین باید تمام نکات مهم سایت خود را خیلی کوتاه ، مختصر و سریع برای آنها توضیح دهید. اولین واکنش مشتریان به سایت شما بسیار مهم است
روش های مختلفی وجود دارد که می توانید پیام سایت خود را برای مخاطبان خود روشن کنید:
برای معرفی خود مطالب جالبی بنویسید.
عنوان و توضیحات باید مختصر و معنی دار باشند.
از تصاویر زیبا و مرتبط استفاده کنید.
صفحه اصلی و صفحات فرود سایت شما باید (باز هم تأکید می کنم باید!) محتوای جذاب داشته باشد و بتواند شما را به خوبی معرفی کند. در این مطالب باید رسالت و اهداف سایت خود را برای کاربران توضیح دهید. سایت شما دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟ چه چیزی را در سایت خود می فروشید؟ اطمینان حاصل کنید که متن واضح و شفاف است و کاربران می توانند با آن تعامل داشته باشند. همچنین ، این متن ها نباید طولانی باشند (حداکثر یک یا دو پاراگراف).
روش دیگر برای رساندن پیام به مخاطبان خود استفاده از عنوان و شرح مختصر است. همانطور که می دانید عنوان همان عنوان صفحه یا پست شماست. در زیر این عناوین معمولاً توضیحات کوتاهی (تقریباً دو جمله) وجود دارد که می تواند مکمل عنوان انتخاب شده یا شرح مختصری از برند شما باشد.
بهتر است این دو متن را به روشی انتخاب کنید که مربوط به هدف اصلی محصولات شما باشد. با انتخاب یک عنوان مناسب برای صفحه فرود خود ، می توانید بازدیدکنندگان خود را جذب کرده و در پایین صفحه توضیح مختصری بنویسید تا مخاطب هدف سایت شما را بفهمد.
اگر این امکان برای شما وجود داشت که عنوان صفحه خود را به گونه ای انتخاب کنید که مخاطب را به انجام فعالیت خاصی دعوت کند. به عنوان مثال ، با عبارتی مانند “سایت خود را بهینه کنید!” یا “رتبه سایت خود را افزایش دهید!”.
سومین راه برای انتقال پیام و اهداف سایت به مخاطبان ، استفاده صحیح از تصاویر است. یافتن تصاویر مناسب برای اکثر محصولات آسان است. هنگام انتخاب تصاویر برای سایت خود ، بهتر است اهداف خود را بخاطر داشته باشید تا بتوانید تصاویر بهتری را برای انتقال پیام به مخاطب انتخاب کنید.
به عنوان مثال ، اگر در سایت خود شکلات می فروشید ، باید تصاویر جذابی از شکلات های مختلف را در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید. اگر سایت آژانس مسافرتی دارید ، باید از تصاویر چشم نواز مناظر مختلف در سایت خود استفاده کنید. اگر سایتی دارید که اطلاعات خاصی را به مخاطبان خود ارائه می دهد ، باید در اینترنت جستجو کنید تا تصاویر مرتبط را برای سایت خود پیدا کنید.
مشاغل از ایده های مختلف ناشی می شوند. برخی از این ایده ها عالی هستند و برخی دیگر نه. اما همه آنها در زمان شکل گیری تصور می کردند که خدمات ویژه و منحصر به فردی ارائه می دهند و می توانند بازار فعلی را متحول کنند. این مورد خاص دقیقاً ماموریت و هدف سایت شماست و شما باید آن را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود منتقل کنید. این انتقال مفاهیم در واقع عاملی است که باعث موفقیت شرکت ها در زمینه های مختلف می شود.