آموزش بازاریابی دیجیتال

اردیبهشت ۹, ۱۴۰۱
ترویج و توزیع محتوا

روش‌های ترویج و توزیع محتوا

تبلیغ و توزیع محتوا دقیقاً همان مرحله بازاریابی محتوا است که بسیاری از شرکت ها در دستیابی به آن موفق نیستند. به محض تولید محتوا ، آنها آن را در وبلاگ شرکت و صفحات رسانه های اجتماعی قرار می دهند و معتقدند کار تمام شده است. این شرکت ها به اشتباه تصور می کنند از این به بعد بازدید کنندگان به طور خودکار به آنها مراجعه می کنند ، اما واقعیت این است که این اتفاق نخواهد افتاد!
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۱
با سوال چرایی شروع کنید

دایره طلایی: با چرایی شروع کنید!

همیشه و در هر کاری ، دو بحث باید در نظر گرفته شود. اولین بحث در مورد فکر و ایده پشت یک کار است ، دوم بحث در مورد چگونگی اجرای آن است. و بدون تردید ، فقط با رویکرد صحیح و زمان صرف شده برای هر دو می توان ایده ای عالی را زنده کرد. ایده ای که می تواند کیفیت زندگی و سطح رفاه را افزایش دهد. اما موضوع به اینجا ختم نمی شود. پس از ایجاد ایده خوب ، شما باید بتوانید در مورد آن معرفی و آموزش دهید و بازاریابی مناسبی انجام دهید تا بتوانید ایده را گسترش دهید.
بهمن ۹, ۱۴۰۰
فعال سازی کاربران در هک رشد

تاکتیک های فعال سازی کاربران در هک رشد

تا کنون فقط یک راه برای یافتن آنها به وب سایت خود پیدا کرده اید ، اما اگر این تنها چیزی است که دریافت می کنید ، بدانید که این بازدیدکنندگان به محض ورود به وب سایت با سرعت بسیار بالایی از آنجا خارج می شوند. هدف اصلی شما باید فعال کردن کاربران و بازدید کنندگان باشد. راه اندازی یعنی بازدیدکنندگان خود را مجبور به اقدامی کنید که آنها را به سمت آنها هدایت می کنید.
بهمن ۳, ۱۴۰۰
تاثیر تولید محتوا بر بازاریابی

تاثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی

اگر هنوز نمی دانید یک قیف بازاریابی چیست و چیزی درباره آن نمی دانید ، امروز زمان مناسبی برای افزایش آگاهی در مورد آن است. در این مقاله به شما خواهم گفت که یک قیف بازاریابی چیست ، چگونه کار می کند و چگونه می توان با تولید محتوا بهره وری خود را افزایش داد.
دی ۲۷, ۱۴۰۰
تحلیل عملکرد محتوا و گزارش گیری از آن

بررسی و تحلیل عملکرد محتوا و گزارش گیری از آن

مهم نیست که چقدر با مخاطبان هدف خود آشنا هستید ، تلاش های بازاریابی محتوای شما همیشه بهبود می یابد. برخی از محتوای تولیدات شما که فکر می کنید بسیار پرطرفدار باشد پس از مدتی از اهمیت کمتری برخوردار خواهد شد ، برخی از مطالب بی اهمیت آنقدر رشد خواهند کرد که هرگز انتظار آن را نداشتید. این وقایع درسهای مهمی برای نویسندگان است و برای یادگیری این درسها ابتدا باید درک وقایع را یاد بگیرید.
دی ۲۱, ۱۴۰۰
تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

بایدها و نبایدهای تولید محتوا و کپی رایتینگ سئو

تولید محتوا و نوشتن مطالب مرتبط با سئو می تواند یک پروسه بسیار طاقت فرسا باشد. اما برای اینکه بتوانید محتوای قابل خواندن و سئو دوستانه تولید کنید ، چه کاری باید انجام دهید؟ و از چه کاری باید خودداری کنید؟ در این مقاله ، بایدها و نبایدهای مهمی را که باید هنگام انجام نوشتن نوشتن مطالب SEO رعایت کنید ، توضیح خواهیم داد.
دی ۱۵, ۱۴۰۰
تفاوت بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش با هم تفاوت دارند!

اگر مشاغل کوچک یا متوسطی دارید ، احتمالاً اطلاعات زیادی در مورد بازاریابی و فروش ندارید زیرا قدرت کافی برای تمرکز روی این دو را ندارید. به علاوه ، فکر نمی کنید این دو تفاوت زیادی با هم داشته باشند. اگر این درست باشد ، باید به شما بگویم: بازاریابی و فروش بسیار متفاوت است و در نتیجه ، به تخصص های مختلفی نیاز دارند. اگر بخش بازاریابی صرفاً به منظور افزایش فروش فعلی اداره شود ، عملکرد آن محدود به پشتیبانی فروش با تمرکز داخلی خواهد بود. اما اگر بازاریابی در تیم مدیریتی جایگاه خود را پیدا کند ، می تواند با تمرکز خارج از شرکت که فروش شما را نیز افزایش می دهد ، به یک عنصر رشد خوب تبدیل شود.
دی ۹, ۱۴۰۰
بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا چیست و چگونه انجام می‌شود؟

"محتوا سلطان است!" "بازاریابی محتوایی موثرترین نوع بازاریابی دیجیتال است!" "استراتژی محتوا برای بازاریابی ضروری است!" "ما در عصر محتوا زندگی می کنیم!" حتما جملات بالا و جملات مشابه آن را زیاد شنیده اید ، اما شاید به این دلیل فکر نکرده باشید. یا به بیان دیگر ، این کلیشه ها اغراق آمیز هستند ، آنها داستان را غلو می کنند. محتوای ساده ای که این حرفه ها را ندارد. خوب آماده باشید زیرا در این مقاله قصد دارید نظر خود را در مورد محتوا عوض کنید و بازاریابی محتوا رمز موفقیت در تجارت شما خواهد بود!
دی ۳, ۱۴۰۰
بازاریابی سبز

بازاریابی سبز چیست و چگونه در آن موفق شویم؟

تا زمانی که بازاریابی سبز نخواندم ، نمی دانستم که بازاریابی می تواند رنگ داشته باشد! البته مشکل بسیار عمیق تر از یک رنگ است. اما قبل از اینکه به اصل موضوع بپردازم ، من معمولاً بحث را با مثالی از زندگی روزمره شروع می کنم. خوب ، وقتی همه ما برای خرید چیزی به فروشگاه می رویم ، معمولاً اولین سوالی که به ذهنمان خطور می کند این است: قیمت آن چقدر است؟ و پس از تجزیه و تحلیل مالی و تأیید هزینه ، احتمالاً متعجب شده ایم که اکنون چگونه از این محصول بهره مند می شویم! البته گاهی اوقات ما سوالات تخصصی تری از خود می پرسیم. به عنوان مثال ، یکی از دوستانم با دقت همه چیزهایی را که خریداری می کند ، مقدار قند ، چربی و ... را بررسی می کند تا از سلامت کامل محصول مطمئن شود. مطمئناً صرف نظر از نتایج تحقیق خود ، آن محصول را 99٪ از اوقات خریداری می کنید! اما امروز ما در مورد چند نفر صحبت می کنیم که قبل از خرید محصول مورد نظر خود ، این س vitalال حیاتی ، بشردوستانه ، آینده نگرانه ، دلسوزانه و مسئولانه را از خود می پرسند: آیا این محصول به محیط زیست آسیب می رساند یا خیر؟ ضایعات این محصول چیست؟ آیا این محصول ارگانیک است؟ آیا این محصول قیمت بالایی دارد؟ من ، به عنوان فردی که در زمینه مدیریت گردشگری تحصیل کرده ام ، وانمود می کنم از نظر محیط زیست دوستانه تر از شما هستم و اگر با او بنشینید ، او ساعت ها با شما درباره توسعه پایدار و مواردی از این دست صحبت خواهد کرد (اگر صبر داشته باشید) ، من تصمیم گرفت امروز بنشیند و به معرفی پاک ترین روش بازاریابی ، بازاریابی سبز بپردازد و برخی از نگرانی های زیست محیطی و موارد دیگر را با شما در میان بگذارم. اکنون بعد از این درد روده بزرگ ، وقت آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم: بازاریابی سبز چیست؟ بازاریابی سبز چیست؟ سازمانهای زیادی در زمینه محیط زیست و بازاریابی در جهان وجود دارند و آنها تعاریف مختلفی از بازاریابی سبز (بازاریابی محیطی یا بازاریابی محیطی) ارائه داده اند. اما سلام ، وجه مشترک همه تعاریف این است: بازاریابی سبز به معنای بازاریابی از محصولات و خدماتی است که محیط را به طور پایدار بهبود می بخشد و بهتر به روش زیست محیطی استفاده می شود. اما آیا بازاریابی سبز محدود به تولید محصولات سازگار با محیط زیست است؟ نه ، ما باید با صراحت بیشتری به آن نگاه کنیم. واقعیت این است که بازاریابی سبز کلیه فعالیتها و اقدامات سازگار با محیط زیست یک کارخانه تولیدی یا یک شرکت خدماتی را در بر می گیرد. به عبارت دیگر ، ما یا هر کس دیگری که ادعا می کند از روش بازاریابی سبز استفاده می کند ، باید اصول آن را در اقدامات و فعالیت های خود از 0 تا 100 رعایت کنیم. اقداماتی مانند تغییر در طراحی محصول ، تغییر در صنعت و روند تولید ، بسته بندی های محیطی و سایر تغییراتی که باید برای جلوگیری از تخریب محیط زیست با هم انجام شود. خوب ، ممکن است این سوال پیش بیاید: اگر فقط به محیط زیست اهمیت می دهیم ، چه زمانی باید آن را بفروشیم؟ اتفاقاً ، اینجاست که بازاریابی سبز وارد می شود و با آرامش پاسخ می دهد: نگران نباشید ، اگر به توصیه ای که من ارائه می دهم عمل کنید ، هم سود خواهید برد و هم از تخریب محیط زیست جلوگیری خواهید کرد! چطور؟ خیلی راحت ، به عنوان مثال ، اقدامات شما برای کاهش مصرف انرژی کافی است ، سپس باعث صرفه جویی در هزینه شما و صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتر برای نسل های آینده می شود (این اصل توسعه پایدار است که در ابتدای مقاله ذکر کردم!). چه کسانی می‌توانند از بازاریابی سبز استفاده کنند؟ پاسخ: همه می توانند! در واقع ، از آنجا که همه محصولات به انرژی نیاز دارند و تولید آنها باعث تولید پسماند می شود ، هر شرکتی می تواند مسیر بازاریابی سبز را در پیش بگیرد. البته هر شرکت با توجه به اولویت های کاری و محاسبه سود و زیان ، در عمل استراتژی های بازاریابی سبز را اجرا می کند. در همین حال ، برخی از شرکت ها فقط نگران سود و زیان خود هستند و به تأثیرات زیست محیطی صنعت خود توجه نمی کنند. اما شرکت هایی در دنیا وجود دارند که علاوه بر سود و زیان ، نگران حفاظت از محیط زیست نیز هستند. مهمترین چالش پیش روی این شرکتها این است: چگونه می توانید بین سود و اهداف زیست محیطی تعادل برقرار کنید؟ این چالش اغلب باعث شده است حتی مدیرانی که ادعاهای بازاریابی سبز زیادی دارند ، چندان سبز نباشند! اما اگر با این نوع چالش روبرو هستید ، پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش بازاریابی ، ادامه مقاله بازاریابی سبز ما را بخوانید و آگاهانه مسیر تجارت خود را انتخاب کنید. بازاریابی سبز برای چه مشتریانی موثر و مفید است؟ اجازه بدهید از شما یک سوال بپرسم؛ چند نفر را در خانواده ، دوستان ، محیط کار و غیره می شناسید. چه کسی برای محیط زیست ارزش و اهمیت قائل است؟ پاسخ به این سوال مهم است زیرا در نهایت بازار هدف شما افرادی هستند که نسبت به آنچه در جهان اتفاق می افتد و آنچه تولید و مصرف می کنند بی تفاوت نیستند. افرادی که نه تنها علاقه مند به استفاده از محصولات ارگانیک هستند ، بلکه مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای آنها هستند. خوب ، برای پاسخ به این س probablyال ، ما احتمالاً با این واقعیت روبرو هستیم که محصولات سبز ، به ویژه در جامعه ما ، سهم کمی از بازار دارند. در بسیاری از صنایع ، محصولات سبز تنها 3٪ از کل سهم بازار مصرف را تشکیل می دهد. متأسفانه ، ما همچنین شاهد سهم کمتری از این مبادلات در بازارهای صنعتی یا B2B هستیم. این نشان می دهد که سودآوری و کاهش هزینه برای آنها از اولویت بالاتری نسبت به جهان برخوردار است! با این حال ، ممکن است محکوم کردن آنها خیلی عاقلانه نباشد ، ما قصد محکوم کردن هیچ کس را نداریم ، اما ما به عنوان اعضای جامعه که آینده نگری بیشتری داریم و فقط به سود کوتاه مدت فکر نمی کنیم ، آنها را به مسیر تولید دعوت می کنیم. و بازاریابی یک قدم سبز ، هرچند کوچک باشد. مطمئناً روشهای بازاریابی سبز آنها افرادی را که به زباله دانی در خیابانها ، مصرف زباله های پلاستیکی و نادیده گرفتن اثرات مخرب گازهای گلخانه ای سر می زنند ، جذاب نخواهد کرد. زیرا اولین کاری که باید قبل از بازاریابی برای این افراد انجام دهیم فرهنگ سازی و آموزش است. به خصوص در جامعه ای که مردم از نظر قیمت بسیار حساس هستند ، نمی توان انتظار داشت که محصولات ارگانیک که اغلب گران ترند نیز فروش خوبی داشته باشند. این یکی از بزرگترین چالشهای شرکتهایی است که می خواهند از این روش بازاریابی استفاده کنند. اما اگر تصمیم خود را تعیین کرده اید ، اگر تصمیم گرفته اید که در دنیای خود بیش از پیش موثر باشید و سعی کنید آن را رعایت کنید و اگر کسب درآمد و افزایش سود تنها نگرانی شما در زندگی نیست ، اکنون زمان آن است که برای شروع بازاریابی سبز. چطور؟ برای پاسخ به این س ،ال ، شما را به خواندن ادامه مقاله امروز دعوت می کنم. بازاریابی سبز خود را چگونه آغاز کنیم؟ خوب ، در این قسمت ما فرض می کنیم که شما بازاریابی سبز را به عنوان روش بازاریابی خود یا حداقل یکی از استراتژی های بازاریابی شرکت خود را انتخاب کرده اید و قصد دارید این مرحله را انجام دهید. برای شروع نیازی به کاشت درخت ندارید ، اگرچه بسیار موثر و مفید است ، اما اقدامات دوستانه محیط زیست شما مانع بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شما می شود. بنابراین ابتدا باید ببینیم که چگونه می توان این مسیر سبز را طی کرد و از رویکرد بازاریابی سبز استفاده کرد. برای شروع ، بیایید با یک مثال ادامه دهیم. فرض کنید فروشگاه های زنجیره ای دارید و تصمیم دارید دیگر از کیسه پلاستیکی استفاده نکنید زیرا به خوبی می دانید که تجزیه یک کیسه پلاستیکی تقریباً 1000 سال طول می کشد. شما شخصی هستید که به دنیای خود اهمیت می دهید. شما می خواهید دنیای خود را به مکانی بهتر تبدیل کنید. بنابراین شما تصمیم می گیرید که کسب و کار خود را با محیط زیست سازگار کرده و از جمع شدن زباله جلوگیری کنید. بنابراین ایده این است که به جای کیسه های پلاستیکی ، کیف های پارچه ای قابل استفاده مجدد را به مشتریان خود بدهید و حتی می توانید از آنها بخواهید که اگر دوباره به فروشگاه شما برگردند و کیف های پارچه ای شما را بیاورند ، به شما تخفیف دهند. شما ساده ترین راه برای بازاریابی سبز هستید. با این کار برند خود را ارتقا می دهید و از محیط خود دفاع می کنید. خوب ، اکنون که ایده بازاریابی سبز در ذهن شما جا افتاده است ، ما می خواهیم یک پیشنهاد بسیار کاربردی به شما ارائه دهیم. ایده شما هرچه باشد ، می توانید آن را به صورت آنلاین بفروشید. به این ترتیب با چالش های زیادی روبرو خواهید شد که دوره فروش آنلاین به شما کمک زیادی خواهد کرد. حتماً به صفحه این دوره بروید و نگاهی به فصل های آن بیاندازید. بیایید به بحث خود برگردیم ... در حقیقت ، بازاریابی سبز از زمانی شروع می شود که مشتریان اقدام محیطی شما را متوجه شوند ، به اندازه کافی جذاب باشد و آنها را تشویق به خرید دوباره از شما کند. این اولین قدم شما در راه اندازی یک تجارت بازاریابی سبز است. اما آیا این کافی است؟ خیر ، شما باید اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از اقدامات تجاری شما با کاهش مصرف پلاستیک منافات ندارد. اگر مشتریانی که به سمت پایین ویترین فروشگاه شما می روند مقدار زیادی پلاستیک و زباله ببینند چه می شود؟ یا می بینید که زیاد برق مصرف می کند؟ آن مشتری قطعاً نتیجه خواهد گرفت که برخلاف ادعای آنها ، به اندازه کافی به بازیافت مواد و محیط زیست اهمیت نمی دهند.بنابراین می توان گفت که بازاریابی سبز یک رویکرد جامع است و باید در همه فعالیت های شما دیده شود. این دومین گامی است که باید در این مسیر بردارید ، یعنی همه فعالیت های بازاریابی خود را هماهنگ کنید. اما سومین نکته ای که باید هنگام شروع بازاریابی سبز خود به آن توجه کنید ، که به صبر ، استقامت و کمی دلسوزی نیاز دارد ، آموزش مخاطب است. به عبارت دیگر ، گرچه عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی سازگار با محیط زیست است ، اما شما باید مخاطبان مورد نظر خود را از ارزش کار خود آگاه کنید. می توانید به مشتریان خود بگویید که خراب شدن کیسه پلاستیک 20 تا 1000 سال طول می کشد ، چیزی که ممکن است بسیاری از مردم از آن آگاه نباشند. این اطلاعات کم در مورد کیسه های پلاستیکی می تواند بخشی از کمپین بازاریابی سبز شما باشد. با انجام این کار ، مشتریان شما متوجه می شوند که شما در محیط کسب و کار خود چقدر اهمیت می دهید. چگونه کمپین بازاریابی سبز خود را توسعه دهیم و در آن موفق شویم؟ اول از همه ، باید تکرار کنم که بازاریابی سبز رویکردی جامع دارد. این بدان معنی است که شما به عنوان یک مدیر مجموعه که می خواهید اصول بازاریابی سبز را در تجارت خود پیاده سازی کنید ، باید قوانین آن را در تمام مراحل کار خود رعایت کرده و تمام جوانب آن را بررسی کنید. البته قبل از بررسی عوامل موفقیت در بازاریابی سبز ، باید اشاره کنم که مسئولیت پذیری مهمترین ویژگی افرادی است که در مسیر بازاریابی سبز هستند. این افراد علاوه بر توجه به رشد تجارت خود ، به دنیا و محیط زیست خود نیز اهمیت می دهند و سعی می کنند آسیب های زیست محیطی را به حداقل برسانند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که در رابطه با بازاریابی سبز دارید این است که مشتریان اغلب در ادعاهای زیست محیطی بدبین هستند. برداشت آنها این است که فروشندگان فقط به دنبال سود هستند و احترام به محیط زیست محصولات و خدمات آنها نگرانی روزانه آنها نیست. بگذارید مثالی بزنم ، فرض کنید به یک هتل ستاره ای می روید که مدیریت هتل سر و صدای زیادی در مورد بهره وری انرژی ایجاد کرده است. آنها با شعار "محیط را نجات دهید" از شما می خواهند که برای خشک شدن خود چندین بار از یک حوله استفاده کنید. خوب ، صرف نظر از هدف مدیران هتل ، صادقانه یا ریاکارانه ، ممکن است برای مشتریان چندان محیطی به نظر نرسد! در واقع ، احتمالاً مشتریان فکر می کنند که هتل فقط برای کاهش هزینه های لباسشویی این کار را انجام داده است. اما بگذارید همه چیزهایی را که باید در مورد موفقیت در بازاریابی سبز بدانید در 5 مورد خلاصه کنم: اول: رویکرد شما در بازاریابی سبز باید جامع باشد اول از همه ، همانطور که بارها اشاره کردم ، بازاریابی سبز باید جامع باشد و کل تجارت شما را در بر بگیرد. این سازگاری را باید در سایر فرآیندهای تجاری مانند بسته بندی ، توزیع و تبلیغ محصولات نیز مشاهده کرد. دوم: داشتن صداقت و شفافیت شرط اصلی موفقیت شما است ما باید صادق باشیم و از ادعای دروغ و بی اساس خودداری کنیم. به نظر من صداقت و شفافیت مهمترین اصول موفقیت یک تجارت است. بنابراین ، برای موفقیت در بازاریابی سبز ، باید شفاف و صادق باشید. آنچه را در تصویر بالا مشاهده می کنید شستشوی سبز نامیده می شود. "خشکشویی سبز" به این معنی است که اگر یک شرکت یا سازمان در صورت تخریب محیط زیست با فعالیت های خود ، ادعا کند که سازگار با محیط زیست است. متأسفانه ، در کشورهای جهان سوم ، از جمله ایران ، به دلایل مختلف ، از جمله ضعف قوانین زیست محیطی ، بیشتر فعالیت های بازاریابی سبز ، پولشویی سبز است. بنابراین ، ما به شما پیشنهاد می کنیم: ادعاهایی که در بازاریابی سبز می کنید را اعمال کنید. عمل همیشه مهمتر از کلمات بوده و هست و خواهد بود. بنابراین ، شما باید ایده های سبز خود را عملی کنید. تمام سیاست ها ، ادارات و سطح مشاغل شما باید مطابق با اصول بازاریابی سبز باشد و ناسازگاری ها را تا حد ممکن از بین ببرد. به عنوان مثال ، اگر شعار شما در فرآیند تولید محصولات بهداشتی هوا این است که مراقب باشید ماشین های آلاینده و غیراستاندارد را در محل کار رانندگی نکنید - نه شما یا همکارانتان! رعایت این دو نکته به شما امکان می دهد با گذشت زمان در کسب و کار خود اعتبار کسب کنید و مشتریان به رویکرد سبز شما اعتماد خواهند کرد. به یاد داشته باشید که نحوه ارائه محصولات خود به کاربران از نظر احترام به محیط نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال ، "مواد تشکیل دهنده شامل سورفاکتانت های زیست تخریب پذیر (آنیونی و غیر آلی) و آنزیم ها" را در نظر بگیرید. این دعا زیر یک بطری آب معدنی نوشته شده است. نظر شما چیه؟ من معتقدم این عبارت به جای جلب اعتماد مصرف کنندگان ، آنها را مشکوک می کند و حتی ممکن است آنها را تحت فشار قرار دهد. حیاتی ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی جهان را با استرس بنوشید! اما از طرف دیگر ، استفاده از کلمه سبز به طور کلی چندان جالب نیست. زیرا سبز بودن ملاک های مختلفی دارد. برخی از محصولات عاری از مواد شیمیایی یا سمی هستند ، برخی دیگر قابل بازیافت هستند و برخی نیز اثر گلخانه ای را کاهش می دهند. محصول شما کدام یک از این معیارها را دارد؟ تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این معیارها را به مشتریان خود بگویید و مشخص کنید که چرا محصول شما سازگار با محیط زیست است. سوم: آموزش مخاطبان خود را خیلی جدی بگیرید به مشتریان خود این حق را بدهید که در مورد تاریخچه ، روند تولید ، عرضه و غیره س askال کنند. محصولات خود را می دانید و می دانید که چگونه آن را به درستی ارزیابی کنید. این کوچکترین حق مشتری است که بداند چرا ما (یا شما) هستیم ، چگونه هستیم و هدف ما چیست. باور کنید ، بسیار مهم است که همه احساس کنند که می توانند تأثیر مثبتی در دنیای اطراف خود داشته باشند و شما به عنوان صاحبان مشاغل ، اگر این احساسات را به روشی صادقانه و عملی به مشتریان خود منتقل کنید ، بهترین روش بازاریابی را می خواهید. . رنگ شده بنابراین به نظر من مهمترین کاری که باید در بازاریابی سبز انجام شود آموزش مشتریان است. تکرار می کنم ، کافی نیست که به مشتریان خود بگویید محصولات شما به حفظ محیط زیست کمک می کنند. شما نباید اینقدر راضی باشید زیرا مشتریانتان چندان راضی نیستند. مشکل شما فراتر از آن است ، شما باید به مشتریان خود بگویید که چرا این مسئله برای شما مهم است و چرا اهمیت آن برای محافظت از محیط زیست است. در غیر این صورت ، مهم نیست که چقدر محصولات خود را فدا کنید و محصولات خود را به روشی سازگار با محیط زیست ارائه دهید ، "پس چه؟!" از مشتریانی که اهمیت این موضوع را نمی دانند. دریافت خواهید کرد بله ، من مطمئن هستم که با شنیدن این عبارت آب خنک بر روی تجارت شما ریخته و روز شما را خراب می کند. با این حال ، اگر من جای شما بودم ، ناامید نمی شدم و از این فرصت استفاده می کردم و برای مشتری خود توضیح می دادم و به او حق می دادم: بدانید! به عنوان مثال ، اگر ایده سبز شما این است که بسته بندی محصول شما قابل بازیافت است ، مخاطبان خود را از مزایای آن آگاه کنید. به عنوان مثال ، مقاله ای در وب سایت خود بنویسید که اهمیت قابلیت بازیافت مواد را توضیح دهد و آنها را در مورد خطرات زیست محیطی تجمع آنها آگاه سازد. و از آنجا که محصولات شما بهترین ابزار تبلیغاتی شما هستند ، می توانید از توانایی بسته بندی خود استفاده کنید و با قرار دادن روی بسته بندی محصول ، تمرکز محیطی خود را به مخاطب خود منتقل کنید. من چند روز پیش محصولی خریداری کردم و به مشتریان روی بسته بندی اطلاع داده شد که این نوع بسته بندی برای حفاظت از محیط زیست است. چهارم: توسط موسسه‌های معتبر محیط زیستی تایید شوید اعتبار خود را از یک شرکت معتبر دریافت کنید. شرکت هایی در جهان وجود دارند که با توجه به اهداف خود ، از نظر سازگاری و احترام به محیط زیست ، اختیار تأیید محصولات خود را دارند. داشتن این گواهینامه قطعاً به بازاریابی سبز شما اعتبار بیشتری می بخشد. برای واجد شرایط بودن ، باید ویژگی های مختلف محیطی داشته باشید. به عنوان مثال ، این شرکت ها ممکن است شما را در زمینه های کم مصرف انرژی و قابلیت بازیافت محصولشان تأیید کنند. پنجم: با مشتریان خود تعامل پایدار و صمیمانه برقرار کنید به نظر من ، بر اساس تجربه بازاریابی دیجیتال ، تعامل با مشتری یکی از موثرترین راه ها برای داشتن مشتریان وفادار زیاد است. به نظر من ، اگر این تعامل با روش های درست برقرار شود ، در همه روش های بازاریابی مثر است. ایجاد این تعامل به ویژه در بازاریابی سبز مهم و م effectiveثر خواهد بود. بنابراین ، اگر می خواهید در کارزار بازاریابی سبز خود موفق شوید ، باید به مشتریان خود اجازه دهید در این اقدام مثبت شما شرکت کنند. به عنوان مثال ، به راحتی می توانید از مشتریان خود بخواهید که پس از خرید محصول خود ، عکسی از محصول شما را در اینستاگرام خود قرار دهند و هشتگ های مربوط به حفاظت از محیط زیست و مارک تجاری خود را در زیر آن اضافه کنند و همچنین می توانید با دادن قرعه کشی به افرادی که از آن هشتگ ها استفاده کرده اند بازاریابی سبز چگونه می‌تواند به کسب و کار ما آسیب بزند؟! همانطور که در بخش قبلی گفتیم ، صداقت و شفافیت تأثیر زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت شما در بازاریابی سبز دارد. سعی کنید هرگز مصداق این ضرب المثل باشید: ما سوگند حضرت عباس یا دم خروس را می بینیم! واقعیتی که باید از آن آگاه باشید این است که اگرچه بازاریابی سبز در حال رشد و توسعه است اما روش بازاریابی اشتباه می تواند برای تجارت شما خطرناک باشد و شما را به مرز ورشکستگی برساند. عدم صداقت کشنده ترین اشتباهی است که می تواند کمپین بازاریابی سبز شما را از بین ببرد و مارک و شهرت شما را زیر سوال ببرد. به یاد داشته باشید ، عموم مردم نسبت به شعارهای زیست محیطی تردید دارند و در صورت مشاهده هرگونه ناسازگاری یا فریب در کار شما ، واکنش شدیدی نشان خواهند داد. خصوصاً در این دوره و عصری که شبکه های اجتماعی بستر بسیار خوبی برای شایعات پراکنی فراهم کرده اند. فروشندگان در بازاریابی سبز چه نکاتی را باید رعایت کنند؟ بازاریابان باید توجه داشته باشند که صرفاً سازگار بودن محصول نهایی با محیط زیست کافی نیست و نمی تواند عاملی برای فروش محصول باشد. واقعیت این است که کیفیت و قیمت نیز تأثیر مستقیم بر فروش شما دارد. بنابراین ، بازاریابانی که می خواهند اصول بازاریابی سبز را در تجارت خود به کار گیرند باید اطمینان حاصل کنند که محصولشان از ارزش کافی برخوردار است و سپس بر مزایای زیست محیطی آن تأکید کنند. در واقع ، اگر قصد دارید محصولی دوستدار محیط زیست تولید کنید ، علاوه بر سازگار بودن با محیط زیست ، باید بر کیفیت آن نیز تأکید کنید. در غیر این صورت ، اگر تنها هدف شما ارائه محصولات دوستدار محیط زیست است ، ممکن است هرگز فروش و سود مورد نظر خود را کسب نکنید. به عنوان مثال Sun Chips تصمیم گرفت یک بسته بندی کاملاً قابل بازیافت برای تراشه های خود طراحی کند. اما بسته بندی به گونه ای بود که هنگام تماشای تلویزیون با صداهای بلند او را آزار می داد. به همین دلیل رضایت مشتری از این محصول کاهش یافته و در نتیجه فروش شرکت کاهش یافته است. زیرا برای مشتریان ، آرامش هنگام تماشای تلویزیون از بازیابی بسته بندی تراشه مهمتر بود. در آخر اینکه ، بازاریاب ها باید مراقب باشند که به کدام بازار داخلی مراجعه کنند. به عنوان مثال ، محصولات ارگانیک که گران ترند ، در فروشگاه هایی که محصولات ارزان قیمت می فروشند ، فروش کمتری دارند. در صورت فروش بیشتر این محصولات در فروشگاه های لوکس ، معتبر و گران قیمت. دید مردم نسبت به بازاریابی سبز چگونه است؟ حقیقت این است که مشتریانی که به محیط خود اهمیت می دهند ، سبز بودن یک محصول را یک مزیت می دانند و بر اساس آن تصمیم به خرید کالایی می گیرند. اما چگونه می توان اطمینان داشت که مشتریان تمایل دارند هزینه بیشتری برای یک محصول سبز بپردازند تا غیر ارگانیک. آیا فکر می کنید هیچ کس برای محصولات سبز و فعالیت های زمینی شما ارزش قائل نیست و حاضر به پرداخت هزینه بیشتر نیست؟ خوب ، این بار برای پاسخ به این سوال ، بیایید به سراغ آمار برویم و نگرش مردم نسبت به خرید محصولات سبز را بررسی کنیم.مطالعه ای که در سال 2014 از م Researchسسه تحقیقاتی نیلسن انجام شد ، بیش از 30،000 مشتری را در 60 کشور مختلف مورد بررسی قرار داد و علاقه آنها به خرید محصولات سبز و پایدار را بررسی کرد. نتایج جالبی بدست آمد: 55٪ از مشتریان مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای خرید محصولات و خدماتی هستند که متعهد به حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار هستند و تأثیر مثبتی بر سلامت محیط دارند. 52٪ مردم در 6 ماه گذشته حداقل یک محصول از یک شرکت خریداری کرده اند که تمرکز آنها بر توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست بوده است. همچنین پنجاه و دو درصد از افراد در نظرسنجی بسته بندی محصول را بررسی کردند تا مطمئن شوند به محیط زیست آسیب نمی رساند. جالب است بدانید که بیشترین رشد مصرف کنندگان محصولات سبز در آسیا-اقیانوسیه ، آمریکای لاتین و خاورمیانه (64٪ ، 63٪ ، 63٪) اتفاق افتاده است. در حالی که مشتریان این محصولات در آمریکای شمالی و اروپا رشد کمتری داشته اند (42٪ و 40٪). این مطالعه همچنین به ما نشان داد که مارک هایی که به سمت توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست حرکت می کنند ، سالانه تقریباً 2٪ فروش بین سالهای 2011 تا 2014 را افزایش می دهند. در همین حال ، رشد سایر مشاغل حدود 1٪ بوده است. مثال‌هایی از بازاریابی سبز موفق در دنیا شرکتهای زیادی در دنیا وجود دارند که در راستای بازاریابی سبز گامهای جدی و موثری برداشته اند. در اینجا برخی از آنها وجود دارد: بازاریابی سبز شرکت فیلبیپس (Philiphs) فیلیپس تصمیم گرفت لامپهای فلورسنت و کم مصرف تولید کند. قیمت لامپ 15 دلار است ، در حالی که لامپ های رشته ای 75 سنت در بازار قیمت دارند. با این اختلاف قیمت ، طبیعی است که مردم قدر لامپ های کم مصرف فیلیپس را نمی دانند. اما با کمک استراتژی های بازاریابی سبز و تبلیغات گسترده و هدفمند ، فیلیپس توانست مردم را ترغیب به استفاده از این لامپ های کم مصرف کند. بزرگترین دلیل آن این بود که لامپهای فلورسنت 5 سال دوام می آورند و در نهایت سود بیشتری برای مشتریان خواهند داشت. همچنین به دلیل کمبود مصرف برق این لامپ ها ، ماهانه 26 دلار در هزینه برق صرفه جویی می کنید. بازاریابی موفقیت آمیز و صادقانه شرکت فیلیپس همراه با فرهنگ و اطلاع رسانی به مردم ، باعث رشد چشمگیر فروش این محصول شد. بازاریابی سبز شرکت پیپر باتل (Paper Bottle 360) بطری کاغذی یکی از جالب ترین و منحصر به فردترین محصولاتی است که توسط Peter Butel برای بازاریابی سبز طراحی و تولید شده است. این مارک آب معدنی تهیه می کند و از آن برای بسته بندی بطری های مقوایی استفاده کرده است. این شرکت به مشکل تجمع بطری های پلاستیکی در آینده پی برده و از این بسته بندی خلاقانه و کاربردی برای ارائه راهکاری موثر برای رفع آن استفاده کرده است. مواد مورد استفاده برای بسته بندی آب معدنی این شرکت 100٪ قابل بازیافت است. بازاریابی سبز شرکت جنرال موتورز (General Motors) جنرال موتورز یکی از بزرگترین شرکتهایی است که اصول بازاریابی سبز را در محصولات خود رعایت کرده و محصولاتی را ارائه می دهد که محترم محیط زیست باشند.یکی از مهمترین اهداف زیست محیطی این شرکت ، کاهش گازهای گلخانه ای است که در جو باقی مانده و افزایش گرمایش کره زمین است. کاهش مصرف آب و ذخیره انرژی نیز از جمله اهداف بازاریابی سبز این شرکت است. GM بیش از 10 سال در این زمینه فعالیت داشته است. بر اساس وب سایت این شرکت ، این فعالیت ها منجر به کاهش 17 درصدی در مصرف آب و 12 درصدی اثر گلخانه ای شده است. این شرکت از کانال های مختلفی مانند وب سایت ها ، تبلیغات تلویزیونی ، تبلیغات زیست محیطی و دیجیتال برای آگاهی و آموزش مردم استفاده کرده است. همچنین یک ایده جالب ، آنها حدود 5 بازی رایانه ای آنلاین طراحی کرده اند که از طریق آنها می توانند به مشتریان خود آموزش دهند. نتیجه گیری سرانجام ، مهمترین اصولی را که باید برای موفقیت در بازاریابی سبز رعایت کنیم ، مرور می کنیم: بعضی اوقات فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید بیشتر از دیگران تبعیض قائل شوید. مسلماً هیچ چیز بدون برنامه و فکر نباید شروع شود و به قول معروف نباید به آب پرید. ضمناً ، بازاریابی سبز رویکردی است که باید با یک برنامه ریزی جامع و کامل وارد آن شود. اما همیشه به خاطر داشته باشید که حضور صادقانه و شفاف شما در بازاریابی سبز ، مشتریان وفادار زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. اگرچه ممکن است مشتریان شما به دلیل مسائل آموزشی یا قدرت خرید پایین محدود شده باشند ، اما نظر من این است که لازم نیست همه افراد جهان مشتری شما باشند ، شما فقط باید مشتری های خود را پیدا کنید. کسانی که به شما ، اهداف و ارزش های شما اهمیت می دهند و نگرانی های مشترکی با شما دارند. در پایان ، اگر می خواهم کمی آواز بخوانم ، باید بگویم که تغییر در خود ما ، در هر یک از ما ، در هر موقعیتی که قرار داریم شروع می شود و سپس این تغییر در جامعه گسترش می یابد و جامعه توسعه می یابد. بنابراین ، ما کسانی هستیم که در آینده نقشی خواهیم داشت و می توانیم انتخاب کنیم: سبز یا سیاه بودن و ساختن یک جهان سبز یا یک جهان سیاه.